Keresés

Részletes keresés

chEszed Creative Commons License 2011.02.02 0 0 61281

Én is kérdezek valami, hasonlóan butaságot, mint te:

 

Mi értelme van az imádkozásnak? Talán Isten nem tudja mire van szükségünk? Nem látja a gondolatainkat? Nem valósítja meg amit akar?

 

 

Előzmény: Törölt nick (61246)
bárány :) Creative Commons License 2011.02.02 0 0 61280

Lesz azzoknak akik Isten nevét elakkarják törölni!

 

Ezért számadást fognak adni! És mindenki aki ugy vélekedik.

 

Lesli még azt sem ismeri el,hogy Jehovah...... Érdekes,a villágon csak ö ismerné mi az Igaz Isten neve.

 

Még egy bogárnak is nevet adot,vagy egy virágnak is,akkor Istenek nem volna neve ? Nevetséges ezzek a sátánisták,akik azt mondják,hogy Isten neve nem JEHOVAH!

 

Az egy másik tészta,hogy mit jelent a neve! Mint nekem is,Jani, ennek a névnek is van jelentösége.Akkor Istenenk ne lenne neve? Viperák fajzatai mind.Majd meg fogjuk láttni de akkor már hiába,késö lesz.De még nem késö senkinek!

 

De jól és igazságosan mondta ezt az igét Jézus

Máté11:27

Előzmény: Törölt nick (61278)
bárány :) Creative Commons License 2011.02.02 0 0 61277

Nekem JEHOVAH.Nem muszály ugy hivnod,és senkinek!

 

:-)

Előzmény: galuszidi (61276)
galuszidi Creative Commons License 2011.02.02 0 0 61276

Ha gondolod, hogy a szár=szar akkor igazad van!:-))))))

Előzmény: bárány :) (61274)
bárány :) Creative Commons License 2011.02.02 0 0 61275

"A damaszkuszi  hazugságos megtérése csak terelés!"

 

 

:-) :-)

Előzmény: Paleokrites (61270)
bárány :) Creative Commons License 2011.02.02 0 0 61274

Nekem JEHOVAH.Nem muszály ugy hivnod,és senkinek!

Előzmény: galuszidi (61273)
galuszidi Creative Commons License 2011.02.02 0 0 61273

Isten neve: Menyei Atya (Öreg Isten)

------------------------

 

Pontosabban: (JHVH)

 

jod (= a mennybéli Isten) hé (= jelen van), váv (= az Általa teremtett és itányított világban) hé (= jelen van).

 

 

Előzmény: galuszidi (61269)
evangelium Creative Commons License 2011.02.02 0 0 61272

Pedig még inkább okulna az ember, ha tudná, mi vár rá, s hogy az elkerülhetetlen, akár hogyan is igyekszik elcsalni...

 

De nem emlékszik "előző életeire" (sicc), így okulni sincs miből.

 

Úgy tűnik, a logika szubjektív.

 

Számomra a reinka' elmélete illogikus. 

Előzmény: Törölt nick (61242)
evangelium Creative Commons License 2011.02.02 0 0 61271

Persze, hogy nem kell elhinni.

Még jó.

Számodra ezek az elvek magyarázatot adnak kérdésekre, számomra nem.

Ha kár ér, és ezen életben nem találom okát, egyszerű szerencsétlenségnek vagy véletlennek tartom, nem kreálok minden áron tant, elméletet hozzá, hogy lelkem nyugtatgassam.

Én így látom.

 

Előzmény: Spirit1 (61240)
Paleokrites Creative Commons License 2011.02.02 0 0 61270

1Koritus15

1Eszetekbe juttatom továbbá, atyámfiai, az evangyéliomot, melyet hirdettem néktek, melyet be is vettetek, melyben állotok is,

 2Amely által üdvözültök is, ha megtartjátok, aminémű beszéddel hirdettem néktek, hacsak nem hiába lettetek hívőkké.

 3Mert azt adtam előtökbe főképpen, amit én is úgy vettem, hogy a Krisztus meghalt a mi bűneinkért az írások szerint;

 4És hogy eltemettetett; és hogy feltámadott a harmadik napon az írások szerint;

 12Ha azért Krisztusról hirdettetik, hogy a halottak közül feltámadott, mimódon mondják némelyek ti köztetek, hogy nincsen halottak feltámadása? "

 

Nos, Pál is, mint te úgy vette a szájhagyományozódott írásokból...., és nem személyesen Istentől!

 

Így mégcsak tanú sem volt!

 

A damaszkuszi  hazugságos megtérése csak terelés!

 

De esetünkben ez lényegét veszti, hisz a szövegből kiderül, hogy semmi köze sem az üdvhöz, sem Jézus elhívásának lényegi dolgához!

 

Az evangélium pedig itt kezdődik, minden jutalmazás és ígérgetés, örökéletben tottyanás nélkül!

 

" ha jól cselekszel, emelt fővel járhatsz; ha pedig nem jól cselekszel, a bűn az ajtó előtt leselkedik, és reád van vágyódása; de te uralkodjál rajta. "

 

Amit meg Pál összeguberált eszmeiségét illeti...., hantálatnak tűnik a 21. századra...

Előzmény: bárány :) (61253)
galuszidi Creative Commons License 2011.02.02 0 0 61269

Hogy te is megtud,hogy Isten neve Jehovah! :-)

-------------------------------

 

Isten neve: Menyei Atya (Öreg Isten)

 

és nem holmi műszó: jehova.:-)))))))))

Előzmény: bárány :) (61139)
galuszidi Creative Commons License 2011.02.02 0 0 61268

És ki vinne ki? Csak nem jehova tanúi?:-))))))))))))))

Előzmény: Törölt nick (61209)
galuszidi Creative Commons License 2011.02.02 0 0 61267

Egyetértek kedves Leslie!:-))))

Előzmény: Leslie07 (61257)
Leslie07 Creative Commons License 2011.02.02 0 0 61266

Akkor Jézus miért beszélt holtakrol azok esetében,akik éltek foldi testben?

 

Szetrinted az ember lekének a meghalására tett utalást a foldi test

halála tukrében kell értelmezni?

 

A halott lélek ,sotét lélek, amely a Halál anygala fogságában, vagyis

a halál anygalában vesztegel. Ezért halott, de létezik.

 

Nem véletlenul kéri ki az Ur a halottakat a Halál angyalátol,

és a Seol angyalátol Abaddontol.

 

A Lélek halála nem más, mint a sotét erok szellemében valo

fogvatartás, ahonnan van kiút az élet felé, ugyanis az Isten

kiszabadíthatja a halottlekeket. Jelenések 20:13,14

 

A lélek halálának semmi osszefuggése a foldi test halálával,

de még hasonloság sincs benne.

 

Előzmény: Józsikácska3 (61264)
Leslie07 Creative Commons License 2011.02.02 0 0 61265

Isten, akit az Isten felkent mindenek folé.

 

Zsolt. 45:7 Tronod oh Isten(1) orokkévalo;

 

               8 Szeretted az igazságot, gyulolted a gonoszságot,azért

                  kent fel Isten(2) a  TE(1) Istened(2)  orom olajával társaid folé."

Előzmény: bárány :) (60818)
Józsikácska3 Creative Commons License 2011.02.02 0 0 61264

A sátáni állítás „nem haltok meg” részletének semmi köze a lélek halhatatlanságához. Isten itt azt helyezte kilátásba, hogyha megszegik parancsát, akkor „amely napon eszel róla, meghalsz.” Ebből is látszik, hogy itt a „meghalsz” nem a szó szerinti, testi halálra vonatkozott, hanem éppen ennek lesz a következménye az, hogy az ember meghal, vagyis (teste) visszatér majd a porba. 
Aztán a sátánnal való „vita” nem a lélek halhatatlanságáról volt, hanem az, hogy az emberiség el fogja-e veszíteni Istennek azon külön privilégiumát, hogy az ember testileg mentes a halál kényszerétől. Isten óvta Ádámot, hogy ne egyen 'a jó és rossz tudásának fájáról', különben meghal azon a napon (1Móz 2:17). Adám és Éva mégis evett belőle, de >azon a napon< nem biológiai halált halt, hiszen még sokáig élt (1Móz 5:5). Ádám azonban elvesztette az Istennel való közösséget (ki lett űzve az Édenből) és az örök életet (többé nem ehetett az élet fájáról, 1Móz 3:23-24). Ádám (az ember) halála tehát "azon a napon" lelki-szellemi-vallási értelemben vett halál volt (vö. Ef 2:1), amely aztán biológiai halálhoz vezetett. 
Vagyis a „halál“, amellyel Isten az embert megfenyegeti, kettős: a természetfeletti élet halála (vagyis a megszentelő kegyelem elvesztése), s [éppen ennek következtében] a test élet halandóvá változtatása: a bűnbeesés előtt az ember tudott volna meg nem halni, azóta az ember nem tud meg nem halni. 

Ezt persze a jehovista magyarázat igyekszik elkerülni, és az itt szereplő „napot” pont ezer évvel akarja kimagyarázni. De már miért lenne ez „azon a napon” itt ezer év? Tudom, hogy van olyan bibliai kijelentés, hogy „egy nap az Úr előtt annyi, mint ezer év, ezer év pedig annyi, mint egy nap” (2Pét 3:8), de attól még nem válik ténnyé, hogy ez erre vonatkoztatható lenne (ez a lóugrás érvelés), így hát ez teljes mértékben egy lóugrás-érvelés. Másrészt meg tudjuk azt is, hogy ez képes beszéd, azt szemlélteti, hogy Isten időn kívüli, és valójában előtte egy nap nem szó szerinti pont ezer év, hanem az örökkévalóság. 

A Péteres rész (amit mégegyszer mondom, hogy önkényesen, biblia lóugrással kötnek össze a mózeses résszel) nyilván csak jelkép: pláne, hogy ott nem is arról szól a szövegkörnyezet, hogy megmagyarázza, hogy milyen értelemben „halt meg” >aznap< Ádám, hanem arról, hogy miért van az, hogy emberi léptékkel mérve késlekedik az Utolsó Ítélet napja, a válasz: azért, mert Isten szemszögéből a mi „időnk” csupán egy szimpillantás. „Ezer év” ókori hasonlattal: nagyon hosszú idő. 

Meg aztán mint mondottam a vita témája eleve nem az volt, hogy van-e az embernek halhatatlan lelke, hanem, hogy meg fog-e halni testileg (vagyis Isten beváltja-e a fenyegetését, vagy megijed attól, hogy az ember olyan lett, mint az Isten, autonóm, vagyis ön-törvény-adó). 

Így ha feltétlenül szó szerint akarnánk venni az aznapi testi meghalásra, úgy mint a JT-k teszik, de kiiktatjuk a hamis kifogást, akkor épphogy a Sátánnak lenne igaz: nem halt meg az ember aznap, hanem még hosszú ideig élt. 

Egyébként mivel itt a témába vág megemlítem, hogy a JT-k gyakran meg szokták említeni, hogy akkor miért lenne a halál büntetés, ha utána tovább élne a lelkük a mennyben. Nos a kérdés eleve torz, hiszen mi nem ezt mondjuk. Ekkor valóban nem lenne büntetés, kár hogy ennek a felvázolt hipotetikus tételnek semmi köze ahhoz, amit tanítunk. Csak így első ránézésre: 
* Az első emberpár lelke nem ment a mennybe, AKKOR amikor meghalt. Itt tehát ószövetségi, a kereszténység előtti idők elhunytairól szól. Krisztus megváltása előtt az ég be volt zárva; ekkor az elhunytak még mind az alvilágban (a Seolban) voltak együtt (vö. pl. Jób 30,23) egy örömtelen, bús létben, még akkor is, ha örök üdvre voltak kiválasztva. Ők bár külön voltak a pokolra ítéltektől (vö. Ez 32,17-32), de ez a hely - mint pokol tornáca -, nem volt az öröm helye, hanem a néma szomorúságé, ahol még Istent sem dicsőítették. Ez tehát teljesen különbözik a mennytől, amit csak Krisztus nyitott meg kereszthalála által. Ekkor vált örömmé a halál, és ekkortól dicsőítik az Istent a meghalt szentek, és ekkortól tudnak közbenjárni értünk. Tehát még nem történt meg az, hogy Krisztus "fölment a magasba, magával vitte a foglyokat" (Ef 4:8) 
* Mi nem azt mondjuk, hogy a mennyországnak az a szerepe, hogy az emberi testetlenül ott éljen örökké, mint egy szellemteremtmény. Ugyanis a mennyország itt nem szellemi birodalmat jelenti, hanem a kozmikus megdicsőültség állapotát. 
* Mi is valljuk a test feltámadását. Halhatatlanság és feltámadás úgy viszonyul egymáshoz, mint héj és mag, mint kezdet és vég. A feltámadás a halhatatlanságba vetett hit egyik módja. Csak akkor gondolható el, ha a halálon túli élet egyáltalán a horizontra képzelhető. 
* A feltámadás azonban nem azt jelenti, hogy az ember "kijön" a mennyből (mivel fentebb írtam, hogy az nem hely), hanem azt a test is feltámad és megdicsőül és egyesül a már megdicsőült lélekkel.

Előzmény: Leslie07 (61263)
Leslie07 Creative Commons License 2011.02.02 0 0 61263

Csakhogy, ha a kijelentés a foldi testuk halálára vonatkozott volna, akkor ellentmondásba

kerult volna az Ur kijelentésével.

 

Tudniillik, az Ur azt mondotta, hogy ,amely napon eszik abbol fog meghalni.

 

" De a jo és a gonosz tudásának fájá fájárol ne egyél, mert amely napon

   eejéndel arrol, bizoyn meghalsz." 1.Mozes 2:17

 

Nos mivel Adám nem halt meg azon a napon, amelyen evett a fárol,

hanem még tovább élt ,sot utána nemzett gyermekeket,és mivel az Isten

nem hazudhat, csak egy lehetoség van, mégpedig az, hogy az Isten

nem Ádám foldi testének a halálárol szolott, hanem a benne lévo lelke

halálárol.

 

Ezért is nevezte az Ur Jézus a még testében dulajkodo hitetlen bunos

embereket halottaknak.

Előzmény: bárány :) (61000)
Józsikácska3 Creative Commons License 2011.02.02 0 0 61262

SHEOL - IS IT MERELY THE GRAVE?

 

Sheol

 

“This word is used in the Old Testament for the place of the dead . . . In the later Jewish literature we meet with the idea of divisions within Sheol for the wicked and the righteous, in which each experiences a foretaste of his final destiny . . .”

(The New Bible Dictionary, J.D. Douglas, editor, Grand Rapids, MI: Eerdmans, 1962, 518)

 

“The Hebrew word designating the unseen abode of the dead; a neutral word, presupposing neither misery nor happiness.”

(Augustus H. Strong, Systematic Theology, Westwood, NJ: Fleming H. Revell, 1907, 994)

 

“While the word Sheol, does not pointedly refer to a definitive doctrine of endless retribution, but rather to a shadowy existence beyond the grave, it nevertheless reflects the belief in a future and continued existence.”

(Merrill C. Tenney, Pictorial Bible Dictionary, Grand Rapids, MI: Zondervan, rev. ed., 1967, 346)

 

Hades

 

“The region of departed spirits of the lost (but including the blessed dead in periods preceding the Ascension of Christ) . . . It corresponds to Sheol in the O.T. IN the KJV . . . it has unhappily been rendered "Hell," e.g., Ps. 16:10; or "the grace," e.g., Gen. 37:35 . . . It never denotes the grave, nor is it the permanent region of the lost; in point of time it is, for such, intermediate between decease and the doom of Gehenna. For the condition, see Luke 16:23-31.”

(W.E. Vine, An Expository Dictionary of New Testament Words, Old Tappan, NJ: Fleming H. Revell, 1940; under "Hades")

 

“. . . the nether world, the realm of the dead . . . In the Septuagint the Hebrew Sheol is almost always rendered by this word . . . the infernal regions, a dark and dismal place . . . the common receptacle of disembodied spirits.”

(Joseph Thayer, Greek-English Lexicon of the NT, 11)

 

The King James Version caused lasting confusion by translating both Greek words hades and gehenna as “hell.” This is often reflected in older Orthodox liturgical texts which say that “Christ descended into hell.”

However, properly speaking, “hell” is theologically equivalent to gehenna or to “the lake of fire” of the “second death” (Rev. 20:14; 21:8). On the other hand, hades is the Greek equivalent of the Hebrew sheol – the common place or state of the reposed. Paradise (Luke 23:43) or Abraham’s bosom (Luke 16:22) were understood as places or conditions within hades-sheol. Hence, the spirits of the righteous of old, as well as that of the repentant thief and of our Lord himself went into hades, but not into hell (gehenna or “the lake of fire”).

 

It is true that Sheol /Hades is the abode of both the wicked and the righteous, but it was not the literal grave, as JWs assert. Rather, it is a place of consciousness, albeit shadowy and quite mysterious. As revealed in the story of Lazarus and the rich man (Lk 16:19-31), there was a gulf between the wicked and the righteous, and differential reward.

 

Since the Incarnation, Resurrection, and Ascension of Christ, however, things have changed. Believers in Christ at death go to the Lord as spirits awaiting resurrection of their bodies (2 Cor 5:1-8, Lk 23:42-43, Phil 1:23), and the New Heaven and Earth (Rev 21), whereas unbelievers are separated from God in a state of suffering (2 Peter 2:4-9), awaiting the Last Judgment (Rev 20:11-15) and punishment in the Lake of Fire, which is their final state. The doctrine of hell has always been a belief of histroic, orthodox Christianity. It was not introduced in the "dark ages," as Charles T. Russell stated disparagingly, but by explicit teaching from our Lord Jesus Himself and the Apostles:

 

“The reality and eternity of suffering in Gehenna is an element of biblical truth that an honest exegesis cannot evade.”

(The New Bible Dictionary, J.D. Douglas, editor, Grand Rapids, MI: Eerdmans, 1962, 519)

 

Qeber / Mnemeion: "Grave" in Hebrew and Greek

 

The Hebrew word qeber (Strong's word #6913) is the true "grave" in the OT. In the KJV it is translated "grave" 35 times, "sepulchre" 26 times, and "burying place" in 6 places. The related qeburah (STraong's word #6900) is translated similarly 14 times (see, e.g., 1 Kings 13:30, 2 Sam 3:32, Gen 35:20, Jer 8:1). The NT equivalent is menemeion (Strong's word #3419), which in the KJV is rendered "sepulchre" 29 times, "grave" 8 times, and "tomb" five times (for "grave" see Mt 27:52-53, Lk 11:44, Jn 5:28, 11:17,31,38, 12:17).

 

The contrast between these words and Sheol and Hades is evident. No Sheol is ever dug, but qeber is dug six times (e.g., Gen 50:5, Is 22:16). Bodies are never put in Sheol by man, but men put bodies in qeber 37 times. No person has a Sheol, but they have a qeber, also on 37 occasions in the Bible. Unlike Sheol, qeber is on the surface of the earth, 32 times. Sheol is never pluralized like qeber (29 instances). God alone puts men in Sheol (Num 16:30-33, 1 Sam 2:6). The body is never said to be in Sheol, and the spirit is never sdaid to be in a grave. In the final judgment (Rev 20:13), death (qeber / mnemeion ) and Hades (Sheol) will deliver up the dead (i.e., the bodies from the former and the spirits from the latter). It is patently obvious, then, that the Bible differentiates between one's literal grave, and the region to which souls depart and continue their existence.

 

Unseen place:

  • Hebrew: sheol
  • Greek: Hades

 

Grave:

  • Hebrew: kever
  • Greek: mnemeion
  1. There is a separate word for grave in both Hebrew and Greek in distinction from sheol/hades
  2. In the New Testament, Hades NEVER means the grave. "mnemeion", which is the Greek word for grave. It is always translated as Hades which meant the underworld.
  3. The soul or spirit is never said to go to the grave "mnemeion".
  4. The body is never said to go to hades or sheol.
  5. Isa. 14:19, the king is cast out of his grave (kever) in order to be thrown into Sheol where the departed spirits can rebuke him (vv.9-10). In this passage, Sheol and kever are opposites, not synonyms. This distinction is maintained in the Septuagint as well. In the Septuagint, Sheol is never translated as mneema, which is the Greek word for grave. It is always translated as Hades which meant the underworld.

Many distinctions exist between kever and Sheol:

  1. While bodies are unconscious in the grave, those in Sheol are viewed as being conscious.
  2. While touching a grave brings ceremonial defilement (Num. 19:16), the Scriptures never speak of anyone being defiled by Sheol.
  3. While we can enter and leave a tomb or grave [heb: kever] (2 Kings 23:16), no one is ever said to enter and then leave Sheol, unless God causes it to happen. If sheol is the merely the grave, then men should have the power to bring up the dead from sheol!

The following is a limited study of the meaning of Sheol in the Old Testament. Jehovah's Witnesses and others maintain that Sheol is the common grave of mankind, and that man ceases to exist at death. They also deny any conscious punishment of the wicked after death.

 

It is my conviction that the Scriptural concept of Sheol is *not* simply the grave. I believe that thorough study of the word in the Scriptures reveals it to be a place of conscious existence for souls after death. Without getting too long-winded, her a a few reasons why I believe this is so:

 

1) There exists in Hebrew a specific word for the grave: kever. When the biblical authors wanted to speak of the grave, they used the word kever. That they did not view kever and Sheol as synonymous is clear from the way these words are used throughout the Old Testament. For example, in Isa. 14:19, the king is cast out of his grave (kever) in order to be thrown  into Sheol where the departed spirits can rebuke him (vv.9,10). In this  passage, Sheol and kever are opposites, not synonyms.

 

2) This distinction is maintained in the Septuagint as well.In the Septuagint, Sheol is never translated as mneema, which is the Greek word for grave. It is always translated as Hades which meant the underworld.

 

3) Many distinctions exist between kever and Sheol. While bodies are unconscious in the grave, those in Sheol are viewed as being conscious (Isa. 14:4-7; 44:23; Ezek. 31:16; 32:21). While touching a grave brings ceremonial defilement (Num. 19:16), the Scriptures never speak of anyone being defiled by Sheol. While we can enter and leave a tomb or grave (2 Kings 23:16), no one is ever said to enter and then leave Sheol. Many other such distinctions can be found in the Hebrew scriptures.

 

4) God's revelation to OT saints about the afterlife was not complete. As such, much of the language used about Sheol is figurative, and incomplete in descriptiveness. Nevertheless, it is clear, I believe, that these saints understood that Sheol represented a place of conscious existence after death, and not simply the common grave of mankind. It was viewed as a  place where one can reunite with his ancestors, tribe or people (Gen. 15:15; 25:8; 35:29; 37:35; 49:33; Num. 20:24, 28; 31:2; Deut. 32:50; 34:5; 2 Sam. 12:23). This cannot refer to one common mass grave where everyone was buried. No such graves ever existed in recorded history. Sheol is the  place where the souls of all men go at death. That is why Jacob looked forward  to reuniting with Joseph in Sheol (Gen 37:35).

 

5) The Scriptures suggest that Sheol has different sections. There is the contrast between "the lowest part" and "the highest part" of Sheol (Deut. 32:22). This figurative language implies that there are divisions or distinctions within Sheol. While this is not clearly stated in the Old Testament, there seems to be some kind of distinction within Sheol. Later rabbinic writers clearly taught that Sheol had two sections. The righteous were in bliss in one section while the wicked were in torment in the other.

 

6) the condition of those in Sheol is described in the following ways: At death man becomes a rephaim, i.e., a "ghost, "shade," or "disembodied spirit" according to Job 26:5; Ps. 88:10; Prov. 2:18; 9:18; 21:16; Isa. 14:9; 26:14,19. Instead of describing man as passing into nonexistence,  the Old Testament states that man becomes a disembodied spirit. The usage of the word rephaim establishes this truth. Langenscheidt's Hebrew-English Dictionary to the Old Testament (p.324) defines rephaim as referring to  the "departed spirits, Hades." Brown, Driver and Briggs (p.952) define rephaim as "Hades, ghosts...name of dead in Sheol." Keil and Delitzsch define rephaim as referring to "those who are bodiless in the state after death." This concept is carried on into the New Testament in such places as Luke 24:37-39. A belief in "ghosts" necessarily entails a belief that man survives the death of the body. Those in Sheol are pictured as conversing with each other and even making moral judgments on the lifestyle of new arrivals (Isa. 14:9-20; 44:23; Ezek. 32:21). They are thus conscious entities while in Sheol.

 

7) God's judgment upon the wicked does not cease when the wicked die in their sins. Thus some of the spirits in Sheol experience the following:

 

a. God's anger (Deut. 32:22): According to Moses, the wicked experience the fire of YHWH's anger in the "lowest part of Sheol." This passage would make no sense if the wicked are nonexistent and Sheol is the grave.

 

b. Distress (Ps. 116:3): The Hebrew word matzar refers to the distress  that is felt when in the straits of a difficulty. It is found in this sense in Ps. 118:5. Also, the word chevel, which is the poetic parallel for matzar, means "cords of distress" (2 Sam. 22:6; Ps. 18:6).

 

c. Writhing in pain (Job 26:5): The Hebrew word chool means to twist and turn in pain like a woman giving birth.

 

It is obvious that nonexistence can hardly experience anger, distress, or the like.

Leslie07 Creative Commons License 2011.02.02 0 0 61261

Hacsak az illetobe nem koltozott bele a Szentlélek Isten, mert akkor láthatja.

 

Olvasd csak!

 

 2.Mozes 24:9 " Azután felméne Mozes és Áron Nádáb és Abihu és az Izrael vénei

                         kozul hetvenen;

 

                   10  És láták Izrael Istenét, és annak lábai alatt valami zafir fényu

                         tárgy vala , olyan tiszta, mint maga az ég.

 

                   11 És Izrael fiainak   e V Á L A S Z T O T J A I R A nem bocsátá kezét

                        jolehet látták az istent, minazáltal ettek és ittak is."

 

Nem szabad osszekeverni Izrael Istenét az Urat az  Orcájával vagyis a Szent Szellem

Istennel.

 

Izrael Istenével szemtol szembe beszélhettek.

 

 4.Mozes 12:5"Akkor leszálla az Úr(1) felhonek oszlopában és megálla a sátornak nyillásánál;

                        és szollítá Áront és Miriámot, és kimenének mindketten.

                    6  És monda: Halljátok meg most az én beszédeimet: Ha valaki az ÚR(2)

                        profétája koztetek, én megjelenek annak látásban, vagy állomban

                        szolok azzal .

                    7  Nem így az én szolgámmal, Mozessel, aki az én egész házamban

                        hív.

                    8  SZEMTOL SZEMBE szolok o vele, és nyilvánvalo látásban;nem homályos

                        beszédek által hanem az Urnak(2) hasonlatosságát látja.

                        Miért nem féltek hát szolani az én szolgám ellen, Mozes ellen?

 

A 6. és a 8. versekben az Ur utal egy másik Urra.

 

Ugyanez a helyzet a 2. Mozes 33:20 kijelentésével.

 

Ha tovább olvastad volna az 5. 6. és 9. verset akkor tlán megértetted volna.

De ehhez hinned kellene az Isten Szavában .

 

Olvasd csak!

 

 2.Mozes 33:5 " Az Úr(1) pedig leszálla felhoben, és ott álla o vele, és

                          nevén kiáltá az Urat(2)"   ( Az Ur nevén kiáltá az Urat)

                    6    És az Úr(1) elvonula o elotte és kiálta:Az Ur, az Ur, irgalmas

                          és kegyelmes Isten, késedelmes a hargra, nagy irgalmasságú

                          és igazságú.

                    8    És mozes nagy sietséggel foldre borula, és lehajtá f e j é t.

 

                    9   És monda Uram(1), ha elotted kedvet tláltam, kérlek járjon

                          az Úr(2) velunk; mert kemény nyakú nép ez.

 

                   14  Mert nem szabad imádnod más istent; mert az Úr(2) ,kinek neve

                         félton szereto Isten Ö."

 

Végig az Ur ,aki alásszállott és Mozessel beszélt utal egy másik Urra.

 

A 19. versbol egyértelmu, hogy két Isten személyrol van szo.

Az aki mozeshez szollott, azt mondj, hogy nem láthatja ember élvén az O

orczáját. Ez nem ugyanaz az isten személy, aki Mozessel szemtol szembe

szollott és megjelent a választott 74 személy elott a 2.Mozes 25:9-13-ban.

 

Olvasd csak!

 

 2.Mozes 33:18  " És mondá Mozes: Kérlek mutasd meg nékem a te dicsoségedet.

                     19   Ěs Monda az Ur(1): Megteszem, hogy az én dicsoségem a te orczád

                            elott menjen el, és kiáltom elotted az Úr(2) nevét.

                      20  Orczámat azonban , mondá nem láthatod; mert nem láthat engem

                            EMBER  ĚLVÉN."

 

Nos ez csak azt jelenti, hogy foldi, ember testben nem láthatja senki Isten orczáját.

 

De nem jelenti azt, hogy láthatatlan lenne, sot, hogy halála után sem látná.

 

Job kijelentette: " És MIUTÁN ezt a boromet megrágják, testem nélkul látom

                            meg az Istent." Job 19:26

 

Vagyis csak a foldi testben élve nem láthatja az ember Isten orczáját.

A foldi test halála után az ember,aki akkor csak a lekében és szellemében

létezik tovább, bizony meglátja az Istent. Job nem hazudott, mert az Ur ot igazolja.

 

Olvasd csak!

 

 " Boldogok akiknek szívok tiszta, mert Ok az Istent meglátják." Máté 5:8

 

Ajánlom még szives figyelmébe jehov tanúink a Máté 18:10-et

 

 " "...mert mondom néktek, hogy az o angyalik az égben MINDEN NAP

    L Á T J Á K az én MENNYEI ATYÁM   O R C Á J Á T." Máté 18:10

 

Filipe hamistanítoid igekiragadásos trukkjei helyett ajánlom olvasgasd az

Isten Szavát!

 

 

Előzmény: Törölt nick (60958)
Leslie07 Creative Commons License 2011.02.02 0 0 61260

Te valami feketebárányként vagy ott kezelve, hogy három éve tanulmányozol,

és még nem merítettek be Abaddonba és jehova nevu hamis istenukbe.

 

Valoszínuleg az Ur meg akar orizni toluk.

Előzmény: bárány :) (61229)
Leslie07 Creative Commons License 2011.02.02 0 0 61259

Bárány valoban az Ur még mindig Ábrahám elott állt.

 

Jehovah nem, mert a jehovah istennév nincs benne a Bibliában.

 

Esetleg JAH lehetne, de akkor inkább az Úr JAH.

 

Abban azonban igazad van, hogy Ábrahám az Izrael Istenét az Urta

látta, a Felkennt Istent,akit az Atya elkuldott Izraelhez.

 

Ellenben Ábrahám ezzel tisztában volt.

O Tudta, hogy az Istene a Kuldott Isten.

 

Amire viszont nem figyeltél oda,az az a tény, hogy nem egyedul

jott el a Kuldott Isten. Erre utal is az Ésaiás 48:16-ban.

 

 " Kozelegjetek hozzám, halljátok ezt, nem szoltam eleitol fogva

   titkon! miota ez torténik , ott vagyok!

   És most az Úr Isten(1), ENGEM(2) kuldott és az O LEKÉT(Szellemét)(3)"

 

Nos a Szentlélek Isten állandoan egyutt munkálkodott az Felkent Istennel

az Urral, már a teremtés kezdeténél.

 

A fold pedig kietlen és puszta vala, és setétség vala a mélység színén,

és az Isten LELKE(Szelleme) lebeg vala a vizek felett.

 

A Példabeszédek 8, fejezetében a Bolcsesség Szelleme utal arra,

hogy ott volt az Urral kezdettol a teremtésnél.

 

Péld. 8:1 " Avagy a bolcsesség nem kiált- é, és az értelem nem bocsátja-é

                 ki az o szavát."

            2   Én bolcsesség lakozom az eszességben és a megfontolás tudományát

                 megnyerem.

 

           22  Az Úr az O utainak kezdetéul szerzett engem; az o munkái elott régen.

 

           30 Mellette valék , mint kézmives , és gyonyorusége valék minden nap,

                játszva O elette minden idoben.

           31 Játszva a foldnek kerekségén , és gyonyoruségemet leve az emberek

                 fiaiban.

 

Az Ésaiás 11:2 segít megérteni, hogy itt a Bolcsesség Szellemérol van szo.

 

 " Akin az Urnak leke megnyugoszik: bolcsességnek és hatalomnak LELKE(SZELLEM),

    az Ur ismeretének és félelmének LELKE(SZELLEM)."

 

Nos visszatérve a torténetre a Szentlélek Isten az Ur, akkor is egyutt volt, amikor

Menekítették Lotot.

 

 1.Mozes 19:24  " Ěs bicsáta az ÚR(1) Sodomára és Gomorára  kénkoves tuzes esot

                            az Úrtol az égbol."

 

 Tehát nem szellemi teremtmények(anygalok) voltak, hanem a két Kuldott Isten személy.

 

Ugyanez a Szellem jelenti be Jákobnak, hogy azt az Istent kell imádnia, aki annak idején

megjelent neki.

 

 1. Mozes 35:1 " Monda pedig az Isten(1) Jákobnak: Kelj fel , eredj fel Béthelbe és telepedjél

                          le ott; és csinálj ott oltárt AMAZ ISTENNEK(2) ,ki megjelenék néked , mikor a te

                          bátyád Ézsaú elott futsz vala."

 

Hágár is találkozott a bolcsesség és hatalom Szellemével az Istennel.

 

 " Ěs nevezé Hágár az Úrnak nevét , aki o vele szollott vala: Te vagy a látomás

   Istene. Mert monda: avagy nem e helyen láttam a látomás után.

 

Előzmény: bárány :) (60929)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.02 0 0 61258

Vedd a fáradságot és olvass utána, mit is takar ez a szó; karma.

Ha magadtól nem találsz benne logikát, akkor én nem tudom neked megmutatni, mert számodra nincs benne logika.

Előzmény: Törölt nick (61245)
Leslie07 Creative Commons License 2011.02.02 0 0 61257

Most már csak az a kérdés, ha adott e valaha az Igaz Isten onmagának JHVH nevet.

 

Mert ha nem ,akkor bizony hiábavalo a számolgatás, mert egy hamis istennév

megfejtésének nem nagy éírtelme van.

Előzmény: galuszidi (60823)
Leslie07 Creative Commons License 2011.02.02 0 0 61256

Filipe, Filipe, 

 

A Zakariás 13:8 Jeruzsálem lakosaihoz szol, nem a Brooklyn-i kozponthoz.

 

Ha másokat oktani akarsz, nem ártana elolvasni a fejezet kezdetét,amelybol

idézel, hogy tisztában légy vele, hogy kirol is szol.

 

Olvasd csak!

 

Zakariás 13: 1 " Azon a napon kútfo fakad a Dávid házának és Jeruzsálem

                           lakosainak a bun és a tisztátalanság ellen.

 

                     3 " Ěs úgy lesz, ha profétálni fog  még valaki,azt modják annak

                           az o apja és anyja,az o szuloi:Ne félj, mert hazugságot

                           szoltál az Ur nevében!És általverik ot az apja és az anyja,

                           az o szuloi az o profétálása kozben.

 

                     4  Ěs azon a napon megszégyenulnek a proféták, kiki a látása miatt

                          az o profétásásaik kozben, és nem oltozkodnek szoros ruhába,

                         hogy HAZUDJANAK."

 

Filipe, jol lenne már levetni a szoros ruhát jehova tanúi hamis tanítoinak .nem

gondolod. Mennyit, és mennyit hazudott az ortoorny bálványszervezet fennállása

ota tagjainak és a világnak!

 

Mint ahogyan most te is megrobáltál nagy sotét fekete betukkel egy nagy hazugságot

elodni, kiragadva az Igébol egy egy kijelentést a szovegosszefuggésébol, azt

a látszatot keltve, hogy az jehova tanúirol szol.

 

Filipe, Isten Izraelt kapta orokségul, nem a Brroklyn kozpont lakosait.

 

Csak azért lettek a Bibliakutatok jehova tanúivá, mert azt Rutherford

bíro annak idején jo otletnek tartotta a csúfolodok miatt,nem azért, mert

Isten választotta oket.

 

Uldozve sem volt még egy jehova tanúja sem, Krsiztus nevéért.

 

Azt pedig, hogy a koztérvényes buncselekmények miatt uldozve voltak,

maguknak keresték. Isten nem kérte oket, hogy a felsobb hatalmasságokkal

szembe ellenállást tanusítsanak.

 

Hogy nem védte meg oket? Nos, talán nem a Baál istenhez jehovához kellett

volna konyorogni, ha nem a Megválto Istenhez az Ur Jézus Krisztushoz és

a Mennyei Atyjához.

 

 

Előzmény: Törölt nick (60797)
bárány :) Creative Commons License 2011.02.02 0 0 61255

Lesli kik ezzek?

 

 

Jelenések7

 

9Azután látám, és ímé egy nagy sokaság, amelyet senki meg nem számlálhatott, minden nemzetből és ágazatból, és népből és nyelvből; és a királyiszék előtt és a Bárány előtt állnak vala, fehér ruhákba öltözve, és az ő kezeikben pálmaágak;

Előzmény: Leslie07 (61252)
bárány :) Creative Commons License 2011.02.02 0 0 61254

Üdv! Hiányoltunk! :-)

 

Róma15

 

6Hogy egy szívvel, egy szájjal dicsőítsétek az Istent és a mi Urunk Jézus Krisztusnak Atyját.(JEHOVÁHT)

 

 

Előzmény: Leslie07 (61252)
bárány :) Creative Commons License 2011.02.02 0 0 61253

Ez a 4 evangélium alapja!

 

1Koritus15

 

1Eszetekbe juttatom továbbá, atyámfiai, az evangyéliomot, melyet hirdettem néktek, melyet be is vettetek, melyben állotok is,

 

2Amely által üdvözültök is, ha megtartjátok, aminémű beszéddel hirdettem néktek, hacsak nem hiába lettetek hívőkké.

 

3Mert azt adtam előtökbe főképpen, amit én is úgy vettem, hogy a Krisztus meghalt a mi bűneinkért az írások szerint;

 

4És hogy eltemettetett; és hogy feltámadott a harmadik napon az írások szerint;

 

 

 

 

12Ha azért Krisztusról hirdettetik, hogy a halottak közül feltámadott, mimódon mondják némelyek ti köztetek, hogy nincsen halottak feltámadása?

 

 

Előzmény: Paleokrites (61248)
Leslie07 Creative Commons License 2011.02.02 0 0 61252

Akkor nem az Atyájé a dicsoség,hanem azé a jehováé,akinek a neve is csak egy

félanalfabéta szerzetes otlete alapján jott létre?

 

Nem az Ur Jézus Krisztusé a dicsoség ,hanem a hamis jehováé?

Előzmény: bárány :) (61247)
bárány :) Creative Commons License 2011.02.02 0 0 61251

Ez az alap,amiben hini kell.Ennyi a megtérés!

 

Szível hisszel,szájal teszel bizonyságot,hogy Jézus meg halt az írások szerint,harmadik nap feltámadt,és megjelent elöször Kéfásnak aztán még 500-nak, felmet az Atyához a menyben,és leült a jobbjához,és Isten minden a lábba allá vet/et!

Előzmény: Paleokrites (61248)
bárány :) Creative Commons License 2011.02.02 0 0 61250

Nem olvastad? Meg van írva,botlás követ teszek,Sionba akki eben hisz meg nem szégyenül!

 

Ha te a szívedben hitet gyakorolsz,hogy Isten feltámasztota,Jézust a halotak közül,megmenekülsz.

 

Szível hisszel,szájal teszel bizonyságot,hogy Jézus meg halt az írások szerint,harmadik nap feltámadt,és felmet az Atyáhot a menyben,és leült a jobbjához,és Isten minden a lábba allá vet/et!

Előzmény: Paleokrites (61248)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!