Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2010.12.19 0 0 82826

Miután jobban megnéztem a képet, a széltrelő bizonytalanná tett.

Kösz a felvilágosítást, erről a korai Liliput-ról nem tudtam.

Előzmény: Mozdonyvezetö (82819)
Balu424 Creative Commons License 2010.12.19 0 0 82825

H0ri60 Creative Commons License 2010.12.19 0 0 82824

Segitsetek légyszíves! A jövő héten hol lesz Budapesten kerti vasút kiállítás???Lesz,az biztos...

ms bakter Creative Commons License 2010.12.19 0 0 82823

Még annyi, hogy a fákat Battka mester készítette, a Land Cruisert pedig a modellvasut.eu "szponzorálta".

Előzmény: ms bakter (82822)
ms bakter Creative Commons License 2010.12.19 0 0 82822

Töltöttem fel új képeket a vasúti töltés elkészítésével kapcs, ide:

 

http://indafoto.hu/msbakter/collections

 

Jó sok fotó, több albumban ("Töltés I-IV." névre hallgatnak): bemutatják az egyes fázisokat, az alépítmény kialakításától a füvesítésen, fásításon át a "birtokba vételig".

 

A kezdet és a végeredmény:

 

 

 

wartburger Creative Commons License 2010.12.19 0 0 82821

Minden cégnek van tartozása, merthogy hitelből finanszírozza a termelést. 25milliárd forint az nem olyan sok, az a kérdés, hogy mennyi az éves forgalma. Jelenleg a válság és utóhatásai miatt más céget sem lehet eladni. 

 

Előzmény: etwg (82816)
etwg Creative Commons License 2010.12.19 0 0 82820

Hallottam már egy osztrák modellezőről,

 

Én 2 ilyen modellezöt ismerek, igaz nem a kulisszakö mozog, hanem a tolattyurudnak van két akasztoja, ami beakad az also meg a felsö állásban a kulisszába. A modellek szépen müködtek!

Előzmény: Mozdonyvezetö (82819)
Mozdonyvezetö Creative Commons License 2010.12.19 0 0 82819

Rézgaras: így igaz. A kulisszakő hiányzik, így a tolattyúvonórúd állása változtatható, de a lengőív nem mozgatja. Hallottam már egy osztrák modellezőről, aki H0-ban készített kulisszaköves lengőívet, működőképesen...

Csíkos Mester: a képemen a bajor S 3/6 látható, a nagykerekű változat. A belső hajtórudak is megvannak benne, működőképesen. A Liliput ezt még a badeni IVh előtt kihozta, én 1981-ben vettem. A bad. IV/h későbbi modell, és a Bachmann-Liliput is újra kiadta.

 

 A régi Liliput S 3/6 belső hajtóműve.

 

 itt az egész mozdony.

 

 ez meg a régi Liliput bad. IV/h

 

Üdv.

Előzmény: rezgaras (82813)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.19 0 0 82818

Nem vita, csak érdekesség képpen.

A hét elején kaptam meg a Marklin Magazin decemberi számát. A vezércikben Peter Waldleitner főszerkesztő úr (fényképén boldog mosollyal) teljes optimizmussal számol be a Marklin sikeresnek várható jövőjéről.  A lapban 6 oldalon (pazar színes fényképekkel) mutatnak be több mint 25 új terméket (mozdonyokat. kocsikat, szerelvényeket) Marklin H0, Z, 1, Trix H0, Minitrix N és LGB kivitelben.

Előzmény: etwg (82816)
SchefferJ Creative Commons License 2010.12.19 0 0 82817

Akkor ezt a Roco-Fleischmann jobban csinálja?

Előzmény: etwg (82816)
etwg Creative Commons License 2010.12.19 0 0 82816

Märklin zsákutcában.

 

 

Sajnos a német tradicio cégnek egyre rosszabbul áll a szénája.

A 150. jubileumra bejelentet csödböl elvileg ki tudott vánszorogni, vevöt azonban nem találni, igy Pluta ur sem tudja teljesiteni feladatát, mármint kivezetni a céget a csödböl és biztos lábakra állitva tuladni rajta, igy biztositani a cég jövöjét.

(Egyben ez azt is jelenti, hogy Pluta ur sem kapja meg a több millios sikerdiját)

 

Korábban még az érdeklödök tucatjairol szoltak a regék, nemrégen azonban kirobbant a lufi, amikor Michael Pluta - a cég csödmanagere - kijelentette, hogy a cég gyakorlatilag eladhatatlan, azaz értéktelen, söt pontosabban 90 millió Euro tartozása van...

 

 

Nagyon elszomorito az eset.

A mai invesztorok csakis a gyors haszonra vevök, amit egy ilyen tipusú vállalkozás semmiképpen sem tud produkálni.

 

 

 

nobolond Creative Commons License 2010.12.19 0 0 82815

Jó (és szép) "kis" mozdony ez... :)

 

 

Dög nehéz, erős, mint a bivaly - talán még egy igazi téglát is elvinne... :))))

 

Előzmény: tomcat#01 (82670)
rezgaras Creative Commons License 2010.12.18 0 0 82814

nazareth írta:

 

> a tolattyúvonórúd pozíciója folyamatosan változik a lengőívben

 

Ez minden Heusinger-vezérmûben így van (a Stephenson félében is). Akár függôvassal szabályozzák, akár a Kuhn-féle megoldást alkalmazzák (késôi 375-ös).

 

 

Előzmény: nazareth (82804)
rezgaras Creative Commons License 2010.12.18 0 0 82813

Mozdonyvezetö írta:

 

> A régi Liliput BR 18 (bay.S3/6) és 52-nél lehetett állítani a vezérmüvet

 

Jól látom a képrôl, hogy a függôvas valóban állítja a tolattyúrudat fel és le, de a lengôív nem mozgatja elôre-hátra?

 

Előzmény: Mozdonyvezetö (82794)
rezgaras Creative Commons License 2010.12.18 0 0 82812

*

Előzmény: nazareth (82809)
Flatcar Creative Commons License 2010.12.18 0 0 82811

Köszönöm Mester!  Kedden vagy szerdán elmegyek értük.

Előzmény: Törölt nick (82802)
optamás Creative Commons License 2010.12.18 0 0 82810

A www.vasutmodellezes.lap.hu oldalon nézz körbe, leginkább a vasútmodellezők oldalain, találsz ötletet:)

Előzmény: Bálint23-24 (82808)
nazareth Creative Commons License 2010.12.18 0 0 82809

Hajjaj :) Segítsetek, mert az őrület szélén állok! Kivettem a szabit, bepakoltam a bőröndöket meg a családot, teletankoltam az autót, ott figyelnek a gyerekek a hátsó ülésen, de hova menjünk nyaralni?

Előzmény: Bálint23-24 (82808)
Bálint23-24 Creative Commons License 2010.12.18 0 0 82808

Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni, mert az örület határán állok :) H0-ban építek egy terepasztalt, a vágányzatot már leraktam, de most jönne a terepépítés. De mit és hova építsek? És milyen sorrendben? Zúzott követ miből ajánlotok és hogyan lerakni? Az utcákat hogyan tervezzem meg? Azt hogy kell csinálni? Ha akarok hegyet (dombot) csinálni akkor azt hogyan és miből célszerő csinálni, hogy szép is legyen? És még egy kérdés, így majdnem végezetül: ha minden elkészül, akkor hogyan és mivel lesz takarítható az asztal? Pórszívó meg vizes rongy, esetleg szivacs? Akinek bármilyen ötlete, tanácsa van, kérem legyen szíves megírni! A címem publikus! (Kerestem a googleban is, de nem találtam számomra használható infót).

HUNcZUG Creative Commons License 2010.12.18 0 0 82807

Szia!

Nagyon köszönöm. Ez aztán a gyors, korrekt válasz.

Mégegyszer gratula!

üdv. Tom

Előzmény: zorwick (82805)
etwg Creative Commons License 2010.12.18 0 0 82806

Átvittem az egész témát egy megfelelöbb topikba - ott folytathatjuk.

 

:-)

 

 

 

Előzmény: nazareth (82804)
zorwick Creative Commons License 2010.12.18 0 0 82805

A csapagyak amiket hasznalok: 2x5x2.5 mm-esek (cikkszam: MR52-ZZ3), a Modell Mania webshopbol rendeltem. 

http://shop.modellmania.hu/product.php?id_product=39865

 

A tengelyek 2mm-es rezrudak, a muanyagot lezerrel vagattam.

 

Udv

 

Zoli

 

 

 

Előzmény: HUNcZUG (82803)
nazareth Creative Commons License 2010.12.18 0 0 82804

Bár egyre inkább elkanyarodunk OFF irányba, de én annyira nem érzek instabilitást a rendszerben. Amennyiben a szögemeltyű tengelye kétoldalt van csapágyazva (márpedig úgy van), akkor mindegy neki, hogy hogyan áll, nagy oldalirányú erők amúgy sem hatnak rá.

 

A tolattyúvonórúd lengőívfüggvastól való elválasztásának okát inkább abban látom, hogy a lengőívfüggvas szélső kitérésénél kissé megemeli a tolattyúvonórúdat. Ezáltal egyrészt a tolattyúvonórúd pozíciója folyamatosan változik a lengőívben, másrészt a kulisszakő tolattyútól való távolsága is változik.

 

Amúgy a Mozdonyvezetö által beszúrt képeken megfigyelhető, hogy az 52-esnél trükköztek is valamit a tolattyúvonórúddal, mindkét végét függvasra rakták, így a dőlésszöge állandó marad, ezzel alighanem az előbb másodikként említett problémát orvosolták.

 

Már nagyon OFF de ezen a képen az éles szemű megfigyelő egy, a korabeli Angliában igen elterjedt trükköt fedezhet fel a lengő mozgás egyenesbe való átvitelére (amit pl. az olajkútaknál szimplán körívvel és lánccal oldanak meg).

Előzmény: etwg (82799)
HUNcZUG Creative Commons License 2010.12.18 0 0 82803

Szia!

Nagyon baró ez a híd. Engem is régóta foglalkoztat egy ilyen legyártása.

Kérdésem csak annyi, hogy az apró csapágyakat honnan lehet "kitermelni" vagy venni?

köszönettel Tom

Előzmény: zorwick (82758)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.18 0 0 82802

Az Uhlenbrock még "műtőben van", viszont a DCC dekoderes kocsivilágítások készen vannak!

Előzmény: Flatcar (82786)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.18 0 0 82801

Me' mindig ott jár az eszed, ahol másnak a....  :-)))

 

Van belőle kettő.

Előzmény: GARFIELD (82800)
GARFIELD Creative Commons License 2010.12.18 0 0 82800

Kizárólag a csikló, és a csikó között ismerem a különbséget :D :D :D Egy L betű :D

 

(a legnagyobb baj, hogy van több ismerősöm aki csikós névre hallgat, ezért szoktam elírni. No mea maxima culpa )

 

Szóval köszi, van belőle 2 db is?

Előzmény: Törölt nick (82798)
etwg Creative Commons License 2010.12.18 0 0 82799

Nem a logika hajtotta a tervezöket, hanem a fizika.

 

A mozdonyvezérmünek ez a részlete eléggé felületesen van tárgyalva a szakirodalomban. A döntö kérdés ebben a wikipédia rajzon is láthato 4-es lengövasfelfüggesztés. Ez emeli/süllyeszti a kulisszakövet és vele együtt a 8-as rudat. Az egész szerkezetet az 5-s idomvas mozgatja, és itt van a legnagyobb probléma.

Ha a kulisszakö az also állásban van, akkor minden "természetesen" log, akár egy ingaora ingája, ami meglehetösen stabil állapot.

A felsö állásban azonban a 4-es és az 5-s rudak

 

 

 

 

 

 

 

forgopontja a B az A forgopont fölé kerül, ami miatt a fizikai állapot meglehetösen instabil, (mintha az inga alul lenne csapágyozva), amitöl a vezérlés (göz) meglehetösen bizonytalanná válik. Emiatt az ilyen lengökaros felfüggesztés általában csak a szerkocsis mozdonyoknál volt használatos (meg ott, ahol nem igen törödtek a fizikával).

A modern nagy teljesitményü szerkocsis mozdonyokban, ahol egyenértékü volt mind a két irány a lengörudat ilyen formában nem használták.

A 8-as rud hátso vége egy csuszocsapágyban végzödött, az 5-s idomvas B csapágya egy "kö" volt (C és C' pontok), ami a 8-as rud csuszocsapágyába illeszkedett (hasonloan a kulisszaköhöz, csak ez nem ivben hanem egyenesen mozgott). Igy a 8-s rud már nem mozgatott semilyen lengövasat, hanem a vezérlökö helyezetét követve csuszott az azon elöre-hátra.

 

 

Csuszocsapágy

 

 

Ezzel azonosak lettek a feltétételek a vezérlés minden állapotában.

Előzmény: nazareth (82772)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.18 0 0 82798

csíkos vagyok nem csikós:-))) Tetszik venni a különbséget?

 

Motor hossza: 21,5mm. Magassága érinkezők nélkül: 13mm. Szélessége: 17mm. Tengely átmérő 1,7mm, teljes hossz a tengelyvégek között 41mm. A motor mindkét végén van tegelycsonk.

Előzmény: GARFIELD (82793)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.18 0 0 82797

Megnéztem a képet, és kicsit elbizonytalanodtam... A Liliput anno a BR18.3-on kívül csinált bajor gépet is?

Előzmény: Törölt nick (82796)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!