Jó sok fotó, több albumban ("Töltés I-IV." névre hallgatnak): bemutatják az egyes fázisokat, az alépítmény kialakításától a füvesítésen, fásításon át a "birtokba vételig".
Minden cégnek van tartozása, merthogy hitelből finanszírozza a termelést. 25milliárd forint az nem olyan sok, az a kérdés, hogy mennyi az éves forgalma. Jelenleg a válság és utóhatásai miatt más céget sem lehet eladni.
Én 2 ilyen modellezöt ismerek, igaz nem a kulisszakö mozog, hanem a tolattyurudnak van két akasztoja, ami beakad az also meg a felsö állásban a kulisszába. A modellek szépen müködtek!
Rézgaras: így igaz. A kulisszakő hiányzik, így a tolattyúvonórúd állása változtatható, de a lengőív nem mozgatja. Hallottam már egy osztrák modellezőről, aki H0-ban készített kulisszaköves lengőívet, működőképesen...
Csíkos Mester: a képemen a bajor S 3/6 látható, a nagykerekű változat. A belső hajtórudak is megvannak benne, működőképesen. A Liliput ezt még a badeni IVh előtt kihozta, én 1981-ben vettem. A bad. IV/h későbbi modell, és a Bachmann-Liliput is újra kiadta.
A hét elején kaptam meg a Marklin Magazin decemberi számát. A vezércikben Peter Waldleitner főszerkesztő úr (fényképén boldog mosollyal) teljes optimizmussal számol be a Marklin sikeresnek várható jövőjéről. A lapban 6 oldalon (pazar színes fényképekkel) mutatnak be több mint 25 új terméket (mozdonyokat. kocsikat, szerelvényeket) Marklin H0, Z, 1, Trix H0, Minitrix N és LGB kivitelben.
Sajnos a német tradicio cégnek egyre rosszabbul áll a szénája.
A 150. jubileumra bejelentet csödböl elvileg ki tudott vánszorogni, vevöt azonban nem találni, igy Pluta ur sem tudja teljesiteni feladatát, mármint kivezetni a céget a csödböl és biztos lábakra állitva tuladni rajta, igy biztositani a cég jövöjét.
(Egyben ez azt is jelenti, hogy Pluta ur sem kapja meg a több millios sikerdiját)
Korábban még az érdeklödök tucatjairol szoltak a regék, nemrégen azonban kirobbant a lufi, amikor Michael Pluta - a cég csödmanagere - kijelentette, hogy a cég gyakorlatilag eladhatatlan, azaz értéktelen, söt pontosabban 90 millió Euro tartozása van...
Nagyon elszomorito az eset.
A mai invesztorok csakis a gyors haszonra vevök, amit egy ilyen tipusú vállalkozás semmiképpen sem tud produkálni.
> a tolattyúvonórúd pozíciója folyamatosan változik a lengőívben
Ez minden Heusinger-vezérmûben így van (a Stephenson félében is). Akár függôvassal szabályozzák, akár a Kuhn-féle megoldást alkalmazzák (késôi 375-ös).
Hajjaj :) Segítsetek, mert az őrület szélén állok! Kivettem a szabit, bepakoltam a bőröndöket meg a családot, teletankoltam az autót, ott figyelnek a gyerekek a hátsó ülésen, de hova menjünk nyaralni?
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni, mert az örület határán állok :) H0-ban építek egy terepasztalt, a vágányzatot már leraktam, de most jönne a terepépítés. De mit és hova építsek? És milyen sorrendben? Zúzott követ miből ajánlotok és hogyan lerakni? Az utcákat hogyan tervezzem meg? Azt hogy kell csinálni? Ha akarok hegyet (dombot) csinálni akkor azt hogyan és miből célszerő csinálni, hogy szép is legyen? És még egy kérdés, így majdnem végezetül: ha minden elkészül, akkor hogyan és mivel lesz takarítható az asztal? Pórszívó meg vizes rongy, esetleg szivacs? Akinek bármilyen ötlete, tanácsa van, kérem legyen szíves megírni! A címem publikus! (Kerestem a googleban is, de nem találtam számomra használható infót).
Bár egyre inkább elkanyarodunk OFF irányba, de én annyira nem érzek instabilitást a rendszerben. Amennyiben a szögemeltyű tengelye kétoldalt van csapágyazva (márpedig úgy van), akkor mindegy neki, hogy hogyan áll, nagy oldalirányú erők amúgy sem hatnak rá.
A tolattyúvonórúd lengőívfüggvastól való elválasztásának okát inkább abban látom, hogy a lengőívfüggvas szélső kitérésénél kissé megemeli a tolattyúvonórúdat. Ezáltal egyrészt a tolattyúvonórúd pozíciója folyamatosan változik a lengőívben, másrészt a kulisszakő tolattyútól való távolsága is változik.
Amúgy a Mozdonyvezetö által beszúrt képeken megfigyelhető, hogy az 52-esnél trükköztek is valamit a tolattyúvonórúddal, mindkét végét függvasra rakták, így a dőlésszöge állandó marad, ezzel alighanem az előbb másodikként említett problémát orvosolták.
Már nagyon OFF de ezen a képen az éles szemű megfigyelő egy, a korabeli Angliában igen elterjedt trükköt fedezhet fel a lengő mozgás egyenesbe való átvitelére (amit pl. az olajkútaknál szimplán körívvel és lánccal oldanak meg).
Nem a logika hajtotta a tervezöket, hanem a fizika.
A mozdonyvezérmünek ez a részlete eléggé felületesen van tárgyalva a szakirodalomban. A döntö kérdés ebben a wikipédia rajzon is láthato 4-es lengövasfelfüggesztés. Ez emeli/süllyeszti a kulisszakövet és vele együtt a 8-as rudat. Az egész szerkezetet az 5-s idomvas mozgatja, és itt van a legnagyobb probléma.
Ha a kulisszakö az also állásban van, akkor minden "természetesen" log, akár egy ingaora ingája, ami meglehetösen stabil állapot.
A felsö állásban azonban a 4-es és az 5-s rudak
forgopontja a B az A forgopont fölé kerül, ami miatt a fizikai állapot meglehetösen instabil, (mintha az inga alul lenne csapágyozva), amitöl a vezérlés (göz) meglehetösen bizonytalanná válik. Emiatt az ilyen lengökaros felfüggesztés általában csak a szerkocsis mozdonyoknál volt használatos (meg ott, ahol nem igen törödtek a fizikával).
A modern nagy teljesitményü szerkocsis mozdonyokban, ahol egyenértékü volt mind a két irány a lengörudat ilyen formában nem használták.
A 8-as rud hátso vége egy csuszocsapágyban végzödött, az 5-s idomvas B csapágya egy "kö" volt (C és C' pontok), ami a 8-as rud csuszocsapágyába illeszkedett (hasonloan a kulisszaköhöz, csak ez nem ivben hanem egyenesen mozgott). Igy a 8-s rud már nem mozgatott semilyen lengövasat, hanem a vezérlökö helyezetét követve csuszott az azon elöre-hátra.
csíkos vagyok nem csikós:-))) Tetszik venni a különbséget?
Motor hossza: 21,5mm. Magassága érinkezők nélkül: 13mm. Szélessége: 17mm. Tengely átmérő 1,7mm, teljes hossz a tengelyvégek között 41mm. A motor mindkét végén van tegelycsonk.