Nem is kell fogó, minek az, majd jól meghúzzuk a csavart, oszt jó van. Egy helyen jól összenyomja a hüvelyt, máshol meg majd esetleg jól melegszik, de nem számít.
Én képviselem a középső oldalt, aki ugyan nem ért hozzá, de hála az ittenieknek, áthúztam 2x70m-es házamat (teljesen) + kerámialap (3 fázis) + sütő + mosogatógép, stb.
Két éve még nem égett le, az egész sodrott rézzel van húzva.
Ha rám hallgattok, nem tanácsoltok olyat hogy kezdő fogóval csinálja meg. Rengeteget szenvedtem vele míg feladtam, és helyenként a prodax nyomókás kapcsolókat érvéghüvely nélkül kötöttem be.
Szerintem halál a sima laposfogó... Mire visszatettem a szereléket (és "sűrű volt a vezetékezés - értsd sorolt 3-as dupla váltókapcsoló a nappali 3 lámpatestjeihez, és azok kapcsolgatásához!) mindig volt 1 érvéghüvely ami lecsúszott/kicsúszott/szétjött. Több gyártót is próbáltam, mindegyik szétjött.
Azóta persze vettem egy gagyi fogót és végigcsináltam a nappalit újra (dupla munka), persze az ezer forintos fogó tönkrement a végére de nem fogok 100.000 ft-os cuccost venni ilyen pici munkáért, egy munka / szerszám :D
"jó megoldás, ha a 3db. 2,5mm2 eret, egy 10-es hosszú érvéghüvelybe nyomod"
Ez egy nagyon rossz megoldás!!! Egy érvéghüvelybe csak egy vezető köthető, vagy duo érvéghüvelybe kettő, de három soha!! Azért vannak a kötőelemek, hogy azzal lehessen megoldani biztosan. És főleg ne egy laikus nyomkodja fogóval, még egy villanyszerelő sem tudja krimpelt tömörségűre megnyomkodni, de néha rákényszerül az ember, bár érdemes később javítani.
A funkcióját tekintve pedig az egyik készülék kikötésekor akár meg is szakíthatják a másik készülék védőföldjét.
Ismerem a témát sajnos és elég undorító dolog. Főleg, hogy egyes kapzsi szerelők még a kiszerelt belet is eladják a 25,32 -es házzal, amiről lekaparják az értéket.
Íz ilyen villanyszerelőt örökre eltiltanám a szakmájától, aztán mehetne utcát söpörni, de ez csak az én véleményem.
"ha a 3db. 2,5mm2 eret, egy 10-es hosszú érvéghüvelybe nyomod, jó erősen összepréseled, és egy nagy sorkapocsban két csavarral megszorítod"
És fogod használni ha kell az összes főzőzónát, majd meglátod. Ezek a kerámialapok nem olyanok mint a régi rezsók. Magas fokozatban is kapcsolgatja az elektronika a zónák fűtését. Hacsak nem egyszerre akarsz az összesen vizet forralni, akkor nem lesz gond.
Ez a hőálló kábel nagyon jó gondolat, de a gyártók esetében is ahány ház annyi szokás, mivel nekem speciel a Bosch beépíthető sütőmön gyárilag van öntött villásdugóval ellátott 1.5mm2-es gumi kábel. Néztem is hogy bírni fogja-e, de kopp-kopp eddig semmi gond. De persze ahogy lejár a garanciája, már cserélem is.
A sütőt, és a főzőlapot hőálló kábellel kellene bekötnöd. Az érvéghüvelyhez jó a fogó is. /jó megoldás, ha a 3db. 2,5mm2 eret, egy 10-es hosszú érvéghüvelybe nyomod, jó erősen összepréseled, és egy nagy sorkapocsban két csavarral megszorítod.
Ha jól értem, akkor amiről beszélsz az egy MT 5x2,5-es kábel. A konyhaszekrény mögött érkezik egy 100-as dobozba. Mivel két készüléket kötsz be, itt el kell ágaztatni két felé. A 100-as dobozból két "pipa" áljon ki, az egyiken kivezeted a sütőnek a másikon a főzőlapnak a 3x2,5-es MT vezetéket.
Hát igen látszik, hogy müszaki ember vagy, de a villanyhoz nem értesz. Kezdve onnan, hogy rossz kábel került kiépitésre, nem rendelkezel megfelelő szerszámokkal. Azt nem értem, hogyan gondoltad, hogy nem szakitod meg a kábel fázis+ nulla vezetékét, és bekötöd egyből a készülékbe, de a földet azért szétosztod. Folyamatosan jönnek elő a kérdéseid alapján a gondok, de amit nem kérdezel, mert a szakiknak egyértelmű arra nem kapsz választ. Aztán egyszer csak elöjönnek a szekrényből a csontvázak.
Az érvéghüvelyt minden kötéshez javasolt alkalmazni, mert a kritikus ponton is biztosítja a teljes keresztmetszetet - sodrott vezeték esetén mindenképpen javallott!! Egyébként kellő ügyességgel kombinált, vagy laposfogóval is rögzíteni tudod.
A földvezető kötésénél nagyon ügyelj a hibátlan kontaktusra!! A fázisvezetők mehetnek a kismegszakítóba, hiszen fölösleges - és nem is indokolt - ezt az egyébként csak erre a célra kiépített ágat így "szakaszolni", és egyben egy újabb kötéssel terhelni. Jó az általad említett sorkapocs, (persze csak a jó minőségű) de ne feledkezz meg a vezetékvégek megfelelő méretű érvéghüvelyes "lezárásáról" sem. A bedugós kötők átlagos célra megfelelőek, de én jobban szeretem a - ez ugyan drágább - csíptetős változatokat.
Még annyi lenne, hogy a berendezések előtt a föld szétosztása miatt teszek egy kis bekötöődobozt. Ebben lemezes sorkapoccsal kötöm be a két berendezéshez a földet.
A többi vezeték mehet megszakítás nélkül a 16A-es kismegszakítóktól, vagy a dobozban azokat is kössem sorkapoccsal?
(Én szívem szerint nem kötném, hanem a megszakítótól a berendezésig folyamatos lenne. Így egy hibalehetőséggel kevesebb.)
A sodrott rézvezetékhez jó a lemezes sorkapocs, vagy van valami biztosabb (modernebb) kötési megoldás.
(A lakásban a tömör vezetékeket erre a célra való bedugós kötöelemmel csináltam meg. Eredetileg csak össze voltak csavarva.)
2,5-es vezetékkel, 10 m-es vezetékhosszal, 16A-es kismegszakítóval nem lesz gond, "míg a világ világ és még egy nap". :-) (Persze a kötésekre szigorúan oda kell figyelni!)
A főbiztosíték - egyben a limitáló tényező 32A - eleve adott, így a leírt elgondolásod a vezeték keresztmetszettel, és védelmével maximálisan megfelelő.
Csak ismételni tudom, ha nem cseréled ki 4-es re a vezetéket, akkor az általad leírt a legjobb megoldás. Ha jól emlékszem először én javasoltam neked ezt a megoldást.
A vezeték párhuzamosítása érintés védelmi szempontból szabálytalan, mert a védővezetőnek a keresztmetszete meg kell, hogy egyezzen a fázis vezetőével.
Tehát, ha lepárhuzamosítod, akkor 5 mm2 lesz a fázis és nulla vezető a védővezető meg marad 2,5-es.