Premának nem hinném, hogy bármibe is került volna Garcia a Regionalban, hiszen az Academy (FIA) tolta be oda a bajnoki címe jogán. Ott van a maguk 3 embere, meg bónusz autó. Ha másra nem is, legalább felfogták úgy, hogy van egy tesztautójuk a pályán.
Academyben is ők indítják idén azt a +1 autót, amit az adott hétvégére érkező vendégversenyző vezet. Juffali is Premás volt a szezonnyitón, meg akik későbbiekben érkeznek. Van is erre külön szabály a csapatversenybe miképp számolnák.
Iron Lynx/Dames meg ezer szállal kötődik a Premához, így házon belül megoldották. Bár szerintem biztos nem bánkódtak, hogy Garciát el kellene engedni és könnyen mehetett ez a folyamat.
Az meg sokatmondó, hogy Pint már most bedobják a FRECA-ba, és nem várják meg ezt az évet, hogy Academy bajnok legyen, így nyert 1 évet ezzel és nem 2025-ben kezdi ezt. Én már most fogadnék arra, hogy ő lesz a jobb Iron Lady
Elméletileg Academy van elsőbbségben, így a magyar FRECA fordulót kihagyja jelen állás szerint, mert spanyoloknál lesz versenye. Viszont a WEC-FRECA ütközésnél a formaautózás lesz elsőbbségben. Frey visszatér helyettesítőnek
Az szép. Szerintem a Prema sem volt szomorú hogy megszabadultak Garciatól, ráadásul az Iron Dames jobb továbblépési lehetőség lehet, még ha nem is a formulaautózás irányába. Örülök hogy végre az Iron Dames is terjeszkedik.
"......Pin will be free to race in round one at Hockenheim on May 11/12 despite it being the same weekend she is supposed to race an Iron Dames-branded and Iron Lynx-run GT3 car in WECs Spa-Francorchamps Six Hours.
There are three further date clashes. FREC heads to the Hungaroring on June 22/23 when F1 Academy is at Barcelona, the Sao Paulo Six Hours is on July 14 when FREC is racing at Mugello, and on September 14/15 the Fuji Six Hours clashes with FRECs races at the Red Bull Ring. In all three of those instances there would be no way to do double duty
kicsit hosszabb komment előre jelzem, de ki kell írnom magamból:
Első futamot ma kora reggel, a másodikat délután néztem vissza, mindenképp a teljes távot szerettem volna, nem pár perces összefoglalókat, ha már a széria hivatalos oldala adja rendesen idén.
Legfontosabb tanulság számomra: nem szabad ezt komolyan venni, akkor ilyen F1 hétvégén mint pl. a mostani egy felvezető freak shownak megteszi, csak a baj az, hogy maga a széria pont a másik véglet, túl komolyan veszik magukat.
Próbálom pontokba szedni időrendben az egészet:
F1-es mintára készült intro szerintem rendben van (zene szvsz hatalmas telitalálat volt néhány éve, talán a legnagyobb pozitívuma a modern F1-es érának), ezt megcsinálták csajos verzióban. F1-esekkel ellentétben ahol az ideiben Ricciardon kívül mindenki egy karót nyelt figura, itt meg pont fordítva.
de Heus tuti csinált egy ajakfeltöltést valamikor, kicsit pornós kaliber lett így :D Pin meg szegény hiába 20 éves, azt hittem Baranyi Krisztina indul a IX ker.-ből.
Kocsik külsejéről: nekem ez a klasszikus RedBull festésű és Ford matricás MP autó jött be a legjobban.
Egész versenyt meg annyira belengte ez a jóeNberkedés, annyira erőltetve keresték mindenhol a nőket a pályán kívül, hogy szerintem mindenkit megmutattak, csak az éppen a WC-t takarító nénit nem, aki éppen nem érhetett rá.
Meg az egész Academyt ahogy magasztalják, mint valami csoda történne itt a szemünk előtt.
Számomra az egész mezőny leggyengébbje Bustamante volt. Nem kimondottan a sebessége miatt, mert ebben a felhozatalban simán jó a középmezőny elejére így is, hanem amiket művel a pályán:
2. körben nyavajog hogy defektje van, rádión mondják neki box, box nem jön ki. (nem is cseréltek kereket nála), elején kb. akadály volt mindenkinek, az előtte lévőtől már másodpercekre leszakadtak szinte rögtön, annyira védte a pozíciót
Első kanyar neki nem létezett, vagy valami alternatív valóságban volt
nevetséges volt nem egyszer, hogy előzték tisztán, ő meg kiegyenesítette azt a részt és ment tovább. Vagy ha ő akart ott valakit előzni és egymás mellett voltak, akkor is menekült arra. Rengeteg ilyenje volt mindkét nap.
És csak halkan jegyzem meg, az általa fogyatékosnak tartott Stroll ugyanennyi idősen kicsit más szinten tartott. Egy autosportot semennyire nem követő embernek megmutatnák a hétvégi mutatványát szerintem nem kérdés kit gondolnának fogykósnak.
SC fázis is olyan rövid volt, hogy Amna valahol a 20 mp-re lemaradva ment hátul miközben a többieknek restart volt
Futam végén meg ki is volt írva, hogy első szektor sárga zászló, majd ott akartak előzni és lett is baleset.
Második verseny meg olyan volt, mint egy unranked multiplayer lobby a játékban. Lovinfosse ahogy próbált visszafordulni, miközben el se ment mellette mindenki őrült egy manőver volt, Block telibe is kapta. Ebből sokkal súlyosabb baleset is lehetett volna
Szerintem nem volt olyan kör ahol valamit ne írt volna ki a versenyirányítás, legyen az akármilyen incidens, boxutca sebesség be nem tartása, pályahatár.
Leintés után meg mint a játékban az eredményjelző ugrott egyet és jött a valós sorrend büntetések után. Ami azóta újra változott.
Pin büntetése benne volt a levegőben ahogy a leintés után még ment rendesen versenytempóban és piros zászlóval állították le. Elég nagy hiba volt ez, hogy csak elengedjék. De nem féltem, nem ezen a main fog múlni az éve.
Első hétvége után, lehet már most módosítom amit Blockról írtam, engem pozitívan meglepett, bár a helyezésén nem látszik, de tempóban sokkal hátrébb vártam. Juffali meg semennyire nem lógott ki a mezőnyből...ez meg a szériának kritika.
Pin abszolút kiemelkedik itt, de Pulling is szépen ment. Egész jól tudta tartani a franciát, de ezekkel az F4-es autókkal rengeteg a rutinja vagy 4 szezon már van benne.
Mindenféle büntetések után, meg ott tartunk hogy egy Bustamante 4. helyen áll.
Nálam most szakadt el végleg a cérna. Már a tavalyi monzai és francia futamok is kiverték a biztosítékot, de most ki merem jelenteni, hogy a bohócszéria túlságosan kedves jelző az Academyre. A "versenyzők" többsége az autóversenyzés alapvető szabályaival sincs tisztában!!!
A tegnapi futam után kezdtem megnyugodni hogy talán most normálisak lesznek a lányok - bár Lovinfosse Martí elleni manővere már azért mutatta a széria helyét - de a mai nap bebizonyosodott hogy még a "balmazújvárosi gokartverseny" (by Palik) is ezerszer rangosabb ennél a sorozatnál. Volt itt minden: kiugrás a rajtnál (Block), veszélyes visszatérés (Lovinfosse, kb. a "magyar autós a macisajtnál" stílusban), boxutcai gyorshajtás (Block), kanyarátvágások, kiforgatások, ütközések, safety car alatti előzés... Az egészet pedig betetőzte az a pilóta, akitől végképp nem várta volna az ember: Doriane Pin nyugodt versenyzés és győzelem után... megy tovább versenytempóban a levezető körön, majd még tovább és piros zászlót kellett belengetni hogy álljon már meg... Meg is büntették, a 9. helyre esett vissza, a győzelem és a tabella vezető helye így Pullingé...
Erre pedig a hab a tortán a mezőny színvonalát is alulmúló amatőr kommentátorok, akik után még Földy Attilát is visszasírtam.
Az első időmérő alapján erősödik a gyanúm, hogy a Vasdáma (Pin) Chadwick módjára fogja felmosni a padlót ezzel a mezőnnyel. A veterán Pulling ért még hozzá a legközelebb.
Csak jelzem hogy a tavalyi összetett harmadik Hamda Al Qubaisi - akinek ezáltal joga lett volna fellépnie a FRECA-ba - alig bírta a szabadkártyás Juffalit megverni a mezőny végén, a 6. Amna Al Qubaisi és a 9. de Heus erre sem voltak képesek.
Blokhina azért nem jöhetett az Academybe mert orosz...és az ugye "rósz", legalábbis az oroszok szerint:
".....Peter Aleshin, former boss of the Russian driver development program SMP Racing, alleges that F1 excluded young female driver Victoria Blokhina, 17, from consideration for the all-female F1 Academy series for 2024.
Vika was not accepted into the F1 Academy, he told the Russian portal Championat. "It was pure politics. Nothing worked, no matter how hard I tried.
Just a polite refusal - that's all. Although in terms of her level, she is absolutely good enough for this series. We could have ended up there last year, but this year they changed some political concepts, Aleshin charged."
arra nehezen lehetne fogni, hogy nem éppen eredményes eddig, és nem való ebbe a nívós Academybe, mert akkor a szériát is be lehetne szántani.
Nemzeti F4-ben 0 pontos volt tavaly (olaszban), de ugyanitt ugyanígy 0 ponttal zárt Nobels is, aki ráadásul Ferrari Akadémiás ami szvsz kínosabb így
Lovinfosse másfél szezont tolt a spanyol F4-ben pont nélkül
de Heus szintén ugyanitt, szintén 0 pont
Chambers az amerikai F4-ben 1 pontot kapart össze, ahogy az Academy előd W Seriesben is ugyanennyit
Schreiner konkrétan semelyik komolyabb formaautós bajnokságban képtelen volt a pontszerzésre (2 szezon német F4), idén több hétvégén is feltűnt az arab F4-ben, vagy most is ebben a Winter Seriesben ezeken is 0 egység a neve mellett. Egy ideje váltott GT versenyekre, de valahonnan valakik előszedték
Bustamante kb. olyan, mint Chambers, 1-2 pontra képes. De cuki, meg rengeteg követője van, mernék nem beengedni ide. Még a Strollos botrányt is hogy megúszta, de másokat autistázni belefér, de lényeg nem orosz!
Ken Block lánya szerintem ott lett hirtelen felkapva, mikor meghalt az apja, de ralisként indult, és most kitalálták a formaautózást. Igazából teljesen lutri mit tud. De ha ő lesz a szezon meglepetése és valami csodagyerek azonnal beismerem hogy balfasz módon előre ítélkeztem vele kapcsolatban és ilyen nevek közé soroltam.
Weug egy az egyben úgy indította az olasz F4-es évét, mint Blokhina.
Hausmannt meg legyőzte tavaly az olaszoknál Blokhina a 0 pontosok meccsén.
Kb. a mezőny fele simán azt hozta/hozza, mint Blokhina.
most nézem Juffali előző hónapban ünnepelte a 32. születésnapját.
2018-ban kezdett el versenyezni, de már évekkel előtte lerakta a jogosítványt....USA-ban, mert akkor még nem engedték otthon, hogy nők is megcsinálják.
2021 után nem is formaautózott, saját GT csapatával versenyez mostanság.
Hazai futama lesz a szaudi minden értelemben, hiszen Jeddahban is született. Nyilván csodát nem kell várni tőle
ő csak papíron töltelék, mert a hivatalos közlemény őt is RedBull támogatottnak írja, és a két Al Qubaisi mellett ugyanúgy ott lesz a RedBull felirat nála is (hülyén is vette volna ki magát, ha a RedBull pont egy hollandot ejtett volna pofára ott a 3. autóban. Nekik ez aprópénz lehet amit itt elszórnak)
RedBull is csak a szabály miatt jelent meg itt, de a valós nevelde programba a RedBull Junior Teambe egyiket se vették fel
Igen, ő is átkerült a FRECA és az F1 Academy közötti szerződés értelmében.
Mondjuk Hamda Al Qubaisi is átkerült volna elvileg - a bajnokság első három helyezettjéről szólt a szerződés - ehhez képest az MP Motorsport változatlan felállással vág neki a kvótaszériának - a két Al Qubaisi és Emely de Heus - ráadásul az Al Qubaisi nővérek lettek a Red Bull (Hamda) és a Visa RB (Amna) támogatottjai, de Heus pedig az első bejelentett "töltelék".
nekem ez az egész foglalja össze mennyire értelmetlen az Academy, meg úgy eleve ez a kvótaszerű dolog
Emlékszem Weug egy hosszas tesztelés, kiválasztás eredménye volt a Ferrarinál pár éve, hogy na most megkeresik és felkarolják a női tehetséget, ehhez képest iszonyatosan vérszegény amit felmutat. Pasas lenne már rég kibaszták volna a neveldeprogramból ott a 0 pontos F4-es korszakában
Erre idejön ebbe az Academybe, ahol simán bajnok lehet. Bühler ugyanilyen volt tavaly.
Garcia FRECA szereplése lesz majd sokatmondó, Academy bajnokként egy Prema háttérrel mit tud majd. De ő is 24 lesz a nyáron. Csodát tőle se várok. 3 csapattársa sokkal komolyabb előélettel rendelkezik, úgy elkalapálják mint Chadwicket ugyanitt néhány éve, amikor kimozdult a W Series királynő a közegéből (természetesen ha nem így lesz, és itt is bajnok, akkor beismerem hülye voltam)
nyilatkozatából nekem az jött le, ő maga akarja a formaautózást előtérbe rakni. Arab F4-ben is megy most, pontszerző helyeket tudja hozni. (most hagyjuk milyen itt a mezőny általában, de pl. Carrie is itt van, vagy éppen Hausmann, ők meg hátul, akárcsak Nobels)
Pin meg semmit se veszíthet, ha már bekerült ebbe a Prema családba, max. megpróbálja. Nagyobb a fantázia ebben, mint egy fizetős ülés a PHM-Campos vonalon. Meg nem csak Academyben fog menni. Daytona 24 óráson is megy a Lamborghinis csajbrigáddal a hónap végén.
Pin az egyik legérthetetlenebb számomra. Mostanában kezdett igazán beindulni a hosszútávú versenyzői karrierje, ezt felcserélni ezzel a kvótaszériával...