Sokan vagyunk ezzel igy !én is szeretnék RÖVID TÁVRA itéletet.megkapni jussomat akkor is ha mondjuk örömből imádkozok.
Azt olvastam hogy a halált követően a másvilágon ITÉLET eredmények plusz minusz számbavétele van.Egy élet záróitélet. Ugy tünik hogy rövid távon sem a rossz a büntetést sem a jó a jutalmát nem kapja meg /általában / csak TÁVLATAIBAN billen a mérleg nyelve igazságosra !
Ha Isten az IGAZSÁG akkor legalább hosszutávon legyen az !
Én jól érzem magam akkor is, ha nem repülök vmi puccos szigetre. Egyébként egy kezemen meg tudom számolni, hányszor repültem, nem is vonz, sőt tartok is tőle. Vonat, autó, roller, bicikli, lábbusz.
A környékünkön lakik vak ember, ha úgy adódik kísérem.
Tegnap egy szökött kutyával kapcs.próbaltam segíteni.Állatoknak szoktam adakozni néha.
Igazaból nem gondolom, hogy ettől nekem jobb lesz a jövőben, hanem ez egy belső késztetés részemről, nem tudok elmenni indifferensen mellette, így vok huzalozva. Szerencsére azért sok ilyen ember van. Nekem is van hibám bőven emellett.
Van olyan nagyon jó barátunk, egy idős hölgy, akit nagyon kedvelek. Ő egész életében csak önzetlenül ad, segít a rászoruloknak, szinte szent életet él, de rengeteg szenvedést mért ra az élet. Nem részletezném, de több jó lelkű utóda is meghalt, ezt nagyon szomorúnak tartom és néha eszembe jut, miért pont ő szenved ennyit, holott egy klasszikusan nagyon jó ember.
Egyes helyek átitatodnak az oda látogatok ott élők szakralitásával ima szentmise valamilyen szentember kisugárzása aurája. Ezáltal az oda látogatók is érezhetik a mágnetikus jóhatást történhetnek "csodák " is
Azonban az adott ember életterve karmája megérdemeltsége is befolyik ebbe ezért van hogy egymillio ember megy el Lourdba évente ebből néhány gyógyul meg igazándi...............................ezekről szépen ir a média de a sokadalomrol amelyik utazása által szénmonokszidot juttatott a levegőbe nem irnak himnuszt !
Kéretlen kegyetlen tanácsom hogy ha KEGYELMET sorsjobbulást szeretnél maradj ahol vagy és százszor inkább SZOLGÁLJ RÁ legyél önzetlen adakozó ima gyónás betegek kenete önkéntes véradó,a vakot kisérd át a tuloldalra de csak ha szeretné !
Azzal még kiegészíteném, hogy természettisztelő szemléletem miatt nagyrészt utóbbi időben előnyben részesítem a belföldi nyaralást, utazást. Belföldön is ezer látnivaló van :)))
A külföldi templomok közül nagy hatást gyakorolt ràm Bulgáriaban Neszebári templomok (Európa egyik legrégibbjei)
Görögországban a Meteóràk (azok nagyon természetközeliek)
Gyönyörűek Firenze templomai is és szeretem a hagymakupolásokat is Oroszországban.
Mostanában egyre inkabb a természet felé fordulok, meggyőződésem, hogy óvni, védeni kell, minél kevesebbet ártani neki. Nem túlfogyasztani.
A természet ad az embernek, próbálni kell nem a végtelenségig kihasználni.
Talán egy vallásos ember szerényebb, nem akar folyton harácsolni, megelégszik azzal, ami van, nem hajszolja allandóan az önös élvezeteket és így kevésbé tiporja a természetet.
Ne haragudj, hogy csak most válaszolok, de nem látogattam erre rég.
Gyerekkoromban sokat jártam katolikus templomba a nagyszüleimmel, nagyon szerettem, nagymamám gyönyörűen énekelt, a templom szép díszes volt, a tömjénfüst illatát szerettem, áhítatot érzett az ember.
Rendszeresen sajnos nem járok már templomba, de bármely orszàgba, vagy városba jutok el, próbálok mindig betérni az ottani templomba.
Ma egy kis lelki utazást tettem a zsidó hagyományban, egy jó könyv segítségével. Az Atyák tanítása, Magvető kiadó,.Budapest, 2019.
idézet:
" A Volozsini Hajim rabbi, az első modern zsidó tanház (jesiva) XVIII. században élt alapítója úgy gondolta, hogy míg a Tóra fentről érkezett meg hozzánk a lenti világba, az ima épp fordítva, lentről felfelé mozog, és így képes arra, hogy egyesítse a fenti világot, Istenét a mienkkel.Ha a Tóra Isten nekünk küldött ajándéka, akkor a szív szolgálata, az ima a mi emberi válaszunk Istennek."
Az ő hozzáállása szamomra a templomrombolo kommunistákat, keresztes tűzzel vassal hittérítőket és Kolombusz után érkező spanyol és portugàl hittérítő katonak eszmeiségét juttatja eszembe.
Én számolom, hogy mikkel gyanusitgatod meg a jàmborJávorfácskát. Ez még nem hívők közt is igen igen csúnya lenne.
Hát még hívők közt.
Két opciót javaslok Neked:
1. Imádkozz egy BOX szobában, magyarán egy olyanban ahol se kép, se bútor, se ablak, semmi ne legyen, csak a falak
2. Imádkozz csukott szemekkel, lesni nem ér. Gondolataidban csak Isten járjon, semmi de semmi más gondolat, még a foszlánya se, se egy bevillanás, csak és kizárólag Isten. Ez a te vallásod
... amivel Isten a (szent) művészeten keresztül megérinti és szemlélődésre sarkallja lelkünket.
És ez, ez a szemlélődés a lényege az ikonnak és az ikontiszteletnek - megtisztelni az ikont és az ikonon keresztül Istent azzal, hogy szemléljük Őt - nem az ikon imádat, noha ha valaki jól szemlélődik, akkor az imádat is kialakul, de ez már elsősorban Istennek szól.
Tehát nem a képet imádjuk a szemlélődésben, nem az ábrát, hanem azt, amit az ábra számunkra kifejez és megnyilvánít.
Ez pedig túl van, messze túl van s túl mutat az ábrázoláson, mint ahogy Isten is túl van ezen a világon, amiben is az Őt ábrázoló képen Őt csodálhatjuk és imádhatjuk...nagy kegy ez az Ő részéről irányunkba, mi pedig hálatelt szívvel elfogadjuk.
Isten égő csipkebokor formájában jelent meg Mózesnek. Jézusként jelent meg Isten az ő megváltó mivoltában. Jézus arca a Mandylion. A Mandylion lényegét tekintve ugyanaz, mint az égő csipkebokor.
Beszélgethetünk, amíg érzékelem a beszélgetéseinkben az előrehaladást. Mint most is, amikor azt írom neked, hogy szerintem sajnálatos módon te nem is tudod, mi az ikon, mert soha senki nem tanította meg neked, amiről te természetesen nem tehetsz. Az ikon maga az égő csipkebokor. Ugyanolyan megnyilvánulása Istennek, mint az égő csipkebokor a Bibliában. A szent ikon égő csipkebokor...