Van jogosítványa, de nem volt lehetősége rutint szerezni? Gondot jelent a parkolás, a téli jeges, csúszós úton való közlekedés? Vezetéstechnikai korrepetálást/magánórákat vállalok Kecskeméten és környékén igény szerint saját gépkocsival vagy oktató autóval is. Részletekért hívjon! Tel.:06 70 7023 570
Tökre igazad van... A jó sofőrt nem pótolhatja semmi... csak tudod bosszantó, hogy az egyik sofőr átlaga 33 liter, a másiké 35, ugyanolyan fuvar, ugyanolyan gép. És amikor mennek átlagban 10 ezret is egy hónapban, akkor ez a 2 liternyi átlagos különbség már kitesz 200 litert is. Ha csak 240-es nettó áron számolom, akkor 48 ezer Ft/hó/jármű... Nem ragozom tovább. Ja, és persze a fékei sem bírnak annyit, mint a másiké... Na erre keresek valami megoldást. Vagy nem lehet semmit tenni?
Az engem nem érdekel, ha a fogyasztáscsökkentésre mennék, akkor Toyota Priusom lenne, és nem 280 lovas V6-os motoros gépem:)
különben hujeség ehhez kutyu.
ha sporolni akarsz, mindig a leghamarabb felkapcsol, legalacsonyabb fordulat, legfontosabb!! érezni a forgalmat, előre tudni, mit csinál a többi, és minimális fékezés, mert az energiapazarlás.
Ja, és kemény arcbőr, hogy a tötymörgésedet a többiek elviseljék.
A vezetéstechnika az nem egyenlő a fogyasztáscsökkentéssel.....Kicsit több.
Japán kocsikban vannak muszerek, amik mutatják, hogy mennyire gazdaságosan mész. Honda Civicben tutti. Szart se ér, mert csak a pillanatnyit mutatja, azt nem láthatja, hogy a hosszutavu gazdaságos menethez pont az kell, hogy most padlogazon előzz egyet, azt csak a jo sofőr tudhatja, gép nem....
Fogyasztást és költségeket lehet vele csökkenteni úgy, hogy javítja a vezetéstechnikát. De valami komoly számokra emlékszem.. 5-10%. Külföldön kamionosok használják, de már van személyautósoknak is.
a legjobb kb ez: http://www.bmw.hu/hu/hu/owners/fahrertraining/driverTraining/advanced_training.html
az autoklubos (illetve a hungaroringes, ez több, de a lényeg ugyanaz) az alacson sebességű, a rantopad baromi jo moka, de a valo eletben hasonlo csuszkálás nem nagyon fordul elő.
A tököli az nem annyira csuszik, meg gyorsabb is, eletszerűbb.
a bmw-s meginkább, ott csak száraz meg nedves aszfalt van, semmi műgyanta, semmi rántopad. Mint az életben általában.
az árral kapcsolatban - mennyi is a casco önrészed, ha a tanultak miatt csak egy törést meguszol, már megéri...
Én voltam a Gerhard Berger vez. centrumban, ez a Hungaroring területén lévő!
Árakat nem tudok mondani, mert céges rendezvényen voltam.
NAgyon jó, sztm megéri a pénzt főleg annak a tudatában mennyibe kerül ma egy színre fújt lökhárító!
Saját autódat is legalább megtanulod kordában tartani.
A legjobb, amikor kb 40 km/h -val rámész egy lapra, ami a hátsó tengelyt jobbra vagy balra elhúzza, na ha ezek után egyenesbe vissza tudod hozni a kocsit, akkor már elég penge vagy.
Nekem kb 20 %ban sikerült a VW Transportert "megfogni"
Hi!
Valaki olyan szoljon mar hozza legyszi, aki volt a Hungaroringen gyakorolni. Arra lennek kivancsi, hogy megeri-e a penzt.
Mert ugye gyanakszik az ember, hogy atveres van. Pl. odamegy, befizet egy kisebb vagyont nekik, aztan mehet ket kort, az szivas.
Sziasztok!
Nagy autó-fanatic lévén rendszeresen "edzek" a Bükk áldott, havas útjain, illetve a város utcáin és úgy gondolom mindenkire ráfér a biztonságos helyen, tapasztalt ember által vezetett gyakorlás!
A saját bőrön való tapasztalással egy baj van!
Amíg sikerül a dolog addig oké , de amikor nem ad ki egy féktávot vagy ívet akkor már baj van!
kisebb esetben felni+gumi, de a totálkár is kisebb baj ha sértetlenül szál ki belőle az ember! De mi van ha nagy a baj? Mit kell csinálni hogy ne forduljon elő a csúszás illetve ha csúszik mit csináljon az ember?
Ezeket lehet megtanulni ilyen helyeken. Tapasztalatból mondom nem hülyeség gyakorolni olyan ember mellett aki ért a dolgokhoz!
Az árat persze sokallom a pályáért de remélem lesznek ilyen pályák mert nem a saját tudásom hanem az autós társadalom kiemelkedően rossz sofőrjei miatt aggódom! HA olcsóbb tanpályák lesznek hátha nem lesz ennyi baleset!
Na ennyit tőlem!
CSákó!
Sziasztok!
Én is kipróbálnám szívesen, csak hát nekem a legközelebbi pálya nagyon messze van.Jó lenne ha a közelemben lenne egy ilyen jellegű pálya.
Üdv:Paul
No ebben igazad van. De előbb el kell jutni egy olyan szintre, hogy az ember berögzült rossz szokásokról beszélhessen. Nem azt mondtam, hogy tökéletesen megtanul vezetni az, aki egyedül gyakorol, csupán azt, hogy hatalmas rutinra lehet így szert tenni.
Természetesen én is kíváncsi lennék arra, hogy mit csinálok rosszul, biztos sok hibát találna egy instruktor a vezetési stílusomban.
Hasznos gyakorolni, de azt nem szabad elfelejteni hogy pont a legfontosabb dolog hiányzik ilyenkor, az instruktor. Az ember a rossz beidegződéseit egyedül piszok nehezen tudja elhagyni, ezért kell az instruktor aki vagy beül vagy csak rádión megmondja hogy mit csináltál rosszul, vagy mit tudnál még jobban csinálni. Oktató nélkül ez sokkal több időbe kerül.
Én még ismerem a házunk előtti "tanpályát". Debrecenben ez az egyik tipikusan olyan utca, ami az első hószállingózástól tanpályává alakul. A részvételi díj 0 Ft (www.hazunkelott.hu :-), és igen sok rutint lehet szerezni vizes, csúszós úton való vezetésből. A dolog veszélytelen, legfeljebb megfog a szemközti mezőt határoló lájtos drótkerítés, de ez velem még nem fordult elő. A pályának van földutas szakasza is, itt lehet rommázúzni az autót, ha esetleg a csúszós részt túlélte. Egyedül arra kell figyelni, hogy egy menet max 10-15 perc lehet, utána kezdenek idegesek lenni a környék lakói, és esetleg fehér Feliciákat is bevonnak a csúszkálásba...
Komolyra fordítva a szót, szívesen kipróbálnám az igazi tanpályát is, de nem ez az egyetlen lehetőség. Amit elkérnek ott egy gyakorló menetért, abból sok-sok kilométert lehet gyakorolni félreeső helyeken.
Az viszont biztos, hogy nekem is volt már több olyan helyzetem, ahol nagyon jól jött, hogy pontosan ismertem a kocsi reakcióit.
Én mindenkit csak bíztatni tudok arra, hogy ésszel kiválasztott helyszínen (akár a gyakorlópályán) próbálja ki, hogy milyen az, amikor elsokall egy kanyart, mikor áll kétkerékre a kocsi, hogy lehet megfogni, ha beleng a fara, stb.
En csak a Hungaroringen levo vezetestechnikai centrumot ismerem.
En szemely szerint meg nem vettem reszt "tanfolyamunkon",de szerintem hasznos,es meg eri az arat,ha arra gondolunk,hogy esetleg ott tanultak menthetik meg eleted.
Egyebbkent az arakat is ehez kell merni. Ki-ki dontse el mennyit er neki az elete,es mennyit aldoz erre.
Sziasztok!
Arra lennék kíváncsi, hogy mi a véleményetek a fent említett vezetéstechnikai tréning-ekről?
Ki próbálnátok-e ezeket a pályákat?
Ha lenne a lakókörnyezetetekhez közel akkor elmennétek-e és nem sokaljátok-e az árakat.
Írjátok meg a véleményetek.
Üdv:Gyökbó