Kb. 5 helyszín, 2400(!!) autó, amely legalább 2400 gépkocsivezetőt jelent, erre kiszabnak 1,5 millió körüli bntetést.
Ezek után az illetékes hatóságok rácsodálkoznak, hogy az intézkedésük hatástalan...
Erről jut eszembe, hogy az utóbbi időben ismét egyre gyakrabban hallani, hogy valaki vagy valakik este 11 körül a Pesti és Csabai úton nem kis csatazajjal száguldozik/száguldoznak.
A kapitányságon ilyenkor füldugóval a fülükben alszanak? Nem hiszem, hogy ez a hangerő nem jut el hozzájuk.
Gyakorlatilag az egyes emberek, illetve az önkormányzatok és az állam vonatkozásában is két alapvető hozzállás van, ha a dolgot kisarkítjuk.
Az egyik úgy működik, hogy fontosak az emberek problémái, próbáljuk megoldani azokat, mert az emberek jóléte, boldogsága a legfontosabb. A másik pedig úgy, hogy akinek bármilyen problémája van, azt nyilván magának okozta, élhetetlen ostoba, ha nem jó neki ott, ahol van, hát el is lehet menni, akár az országból is, és különben is dögöljön meg mindenki, aki nem én vagyok.
Én jobban kedvelem emberben is, önkormányzatban is, és államban is azt, aki/ami az első fajta hozzállással működik.
Az ugye megvan hogy az ottlakók többsége később került oda mint az út? Nagyon szép tanyák vannak az alföldön oda is lehetett volna költözni, vagy lehet akár most is... nem volt kötelező zajba költözni hogy aztán hőböröghessen.
Reptér nyilván van több is (tököli, taszári stb.), de aktív katonai repülőtér csak három van, a kecskeméti (Gripenekkel), a pápai (a C17-esekkel), és a szolnoki (helikopterekkel).
"...a Pesti út, az Üllői út, és minden nagyforgalmú út mellett lakók is követelhetnék, hogy oldják meg a zajvédelmet, na meg a szálló por és az egyéb..."
Egyik ismerősöm a Pesti útra költözött az Oroszvár utca környékére, amikor a Cinkotai út és a Fatuskó vendéglő közötti részt bontották. Azt mondja, hogy időnként a sok teherautótól és kamiontól úgy remeg az egész ház, mint amikor velük szemben a Kis utcai részt bontották és épíítették.
El akarták/akarják adni a házat. Az egyik érdeklődő éppen abban az időben volt ott, amikor 2 kamion elment a ház előtt. Megköszönte a tájékoztatást, de soha többé nem jelentkezett vissza.
Akár a repülőtérről fel-, és leszálló gépek okozta zajterhelésről, akár a belvárosi bulinegyed éjszakai lármájáról van szó, a zaj okozásában érdekelt felek jó sok pénzzel rendezhetnék a dolgot, mert akár a lakások, akár a házak zajvédelme megoldható lenne, nyílászárók cseréjével, a falak és a födém hangszigetelő burkolásával... Plusz klímaberendezések beépítésével, hogy nyáron ne kelljen ablakot nyitni a zajra.
A bulinegyedben a szórakozóhelyek, a kerületi és a fővárosi önkormányzat, meg az állam összeadhatná a pénzt egy alapba, a repülőtér környékén meg nyilván a reptér és az állam, meg az önkormányzatok... Csak utóbbiaktól a pénzt már régen elvették.
De persze ennyi erővel a Pesti út, az Üllői út, és minden nagyforgalmú út mellett lakók is követelhetnék, hogy oldják meg a zajvédelmet, na meg a szálló por és az egyéb mérgező kipufogó gázok elleni védelmet, mert ha lennének erre vonatkozó felmérések, biztosan kiugrana, hogy az ilyen helyeken lakók között hányszorosa mondjuk a tüdőrák előfordulása, meg a sztrók és hasonlók.
Az egykori magyar légierő maradványa... Emlékszem, a kis MIG-ekkel micsoda hangrobbanásokat okoztak anno a hetvenes években nyaranta, amikor a nagyszülőknél töltöttük a szünidőket, odafent meg röpködtek a vadászgépekkel, mert akkor még volt pénz gyakorlatozni, mert akkor még tudták, hogy a pilóta szahatrát sem ér, ha nem repülhet rendszeresen, sokat.
Hát ennyi maradt, mutatóban... (14 (+4) Gripen az annyi, amenyit az orosz-ukrán háborúban egy gyengébb héten kölcsönösen leszednek vadászgépből.)
Amellett, hogy a kontinens legnagyobb részén nincsenek kötött légifolyosók, és a repülések légiforgalmi útvonalakon történnek, az is igaz, hogy a budapesti közel-körzet nem szabad felhasználású légtér, itt a repülőgépek nem szálldoshatnak bármerről bármerre.
"Sokan nem tudják azt sem, hogy Európában a forgalom már nagyon régóta nem légifolyosókban repül, a kontinens legnagyobb részén úgynevezett szabad felhasználású légtér működik. A pilóták, légitársaságok szabadon tervezhetik meg, hogy milyen útvonalon szeretnének repülni, A-ból B-be alapesetben nyílegyenesen tudnak repülni.
Ma már csak archív képeken léteznek a „légifolyosók”, a mai forgalmat nem is lenne lehetséges ezekben a szűk folyosókban kezelni. (Forrás: HungaroControl Zrt.)"
Nem politikai oldalról, de nem is a gyógyszerészek/gyógyszertárak jogállását megközelítve, egészen hétköznapi tapasztalat alapján:
Az egyik kórházban ahol volt/van gyógyszertár, a kezelőorvos egy kontrollvizsgálat végén a betegnek gyógyszert írt fel. Közben az asszisztense telefonon megkérdezte a gyógyszertárukat, hogy van-e abból a gyógyszerből x-mennyiség (1-2doboz). Az orvos onnan csak akkora mennyiséget/kiszerelést kért, hogy a beteg kísérőjének/hozzátartozójának egy hozzájuk közeli gyógyszertárból legyen ideje kiváltani azt a mennyiséget, amit betegnek a következő kontrollig folyamatosan szednie kell.