hát van aki vallásosan hisz a szervizkönyvnek, van aki nem.
Én jobban alszom ha az előírt időben cserélve van a szíj. Ellenpéldához se sokat kel visszaolvasni amikor szakad ráadásul idő előtt. Lehet mondani mert nem a gyári. De láttam én már gyárit is 80e-nél. Pont most volt egy Tranzitunkba motorcsere ilyen miatt 5év 200eKm talán vagy ilyesmi a periódus. Egyiket se érte még el amikor pofonvágta a dugó a szelepeket. Felesbe állta a szerviz a dolgot garancia lejárta ellenére.
Egy frászt tesztellek! Csak megerősítést vártam olyan emberektől, akik megrögzött rönyó buzik, mint én. Ugyanis az előző M II-nél a szerelő 5 éves kora után (akkor kb. 100 ezer volt benne) pöccögette, hogy tán gondoljam meg a vezérlés cserét, mert nehogy baj legyen. Meggondoltam, nem cseréltem, még most is fut az új tulajnál, és legutóbbi olyan két hónappal ezelőtti találkozáskor mondta, hogy már 180 ezer van benne, és nemrég cserélt a szerelő unszolására.
Hja kérem a szerekőknek minden eladó. Egyébként rendes srác a szerelőm, minden gpemet oda hordtam 3 éves kora után, de akkor se nézzen madárnak. Kíváncsi vagyok, hogy most téma lesz e a vezérlés csre, kb. 2 hét múlva viszem.
Bár egyik haverom járt úgy az egyik Lagunájával 4 évesen, hogy 34 ezernél külföldön szakadt a lánc. A márkakereskedés nem akart fizetni, végül is meggyőztük őket, jobb ha fizetnek, mert buknák a pert.
Végül is nem gariba, vagy kellékszavatosság jogcímén fizették ki neki a teljes költségét, hanem aláírattak vele egy papírt, hogy "márkahűség" alapján fizetnek, mert az akkor neki az harmadik rönyőja volt. Jobb zseb-bal zseb, mindegy, fizettek.
Köszönöm! Lényegében ezt a válasz kaptam egy ősidők óra a márkaszervízben dolgozó haveromtól is, aki nap mint nap, évtizedek óta a renaultokat szereli. De a többoldalú információ még jobb. A haver a szervízben azt mondta, hogy bontottak már láncosat (nem a lánc miatt, ami 180 ezret futott) aminek lánc gondja még akkor sem volt. Azt mondta, arra figyeljek, hogy ha indításkor a szokvány tekerő hang mellé egy kis "kerregés" társul akkor már meg kell nézetni a vezérlést. De ennek nincs is hangja, pöccre indul. A kerregés időszakát meg én már nem hiszem, hogy meg fogom érni (márcsak a saját életkorom miatt sem)
láncnak ritkán van megadva csereperiódus, ha van is 150-300eKm nézd meg a szervizfüzetbe. Idő biztos nincs megadva hisz nem öregszik mint a szíj. Általában akkor cserélik amikor elkezd csörögni. Vagy elkezd panaszkodni a motorvezérlés mert a nyúlt lánc miatt a főtengely és a veztengely elmászik nem stimmelnek a jelek. Pug partner 1.5dieseleink ilyenek.
Note 17éves 300eKm 1.5benzin láncos motor szerintem az eredeti lánc van benne.
Most egyesek lehet kinevetnek, de minimum megmosolyoghatnak. Ötödik rönyőmat nyövöm 1993 óta.
A jelenlegi Megane Grand Coupé 1,6-os benzines. A sors úgy hozta (családi dolgok) hogy most lesz 6 éves és csak 26 ezer km. van benne. Garázsban tartott, megkímélt megyén belül szánkázok vele, évente 2-3 esetben 800 km.-es út, országon belül. Eddig háromszor volt benne olajcsere. Na a mostani műszakihoz hogyan viszonyul a vezérlés (csere) Azt tudom, hogy láncos és nem szíjas, Nissan motor van benne. Értelmes és hozzáértő válaszokat várnék, aki kompetens ebben.
Ugy emlékszek a 2006 elöttiekre csak 5 év vagy 120 ezer km volt adva,az enyémre 2006 utánira 6 év és 160 ezer km,nagyon számitanak az évek,a hideg és a meleg változásai is megviseli a szijat
Hétfőig dolgozom, utána szétbontom. A tudományos kíváncsiság..... Kárt már úgysem csinálok benne....! De azért az bosszantó, hogy a gyári Renault szett kb. csak 60000 km-rt bírt. (majdnem 5 év ) Ja, és minden cserélve lett,ami a feszítésben részt vesz.
Egy nagyon rövid kerepelés de csak kb egy másodperc,ennyi és kuka a motor,de én láttam ilyet és láttam megjavitva is,csak a tulajával nem találkoztam egyik alkalommal sem
Így van. Mondjuk az furcsa volt hogy semmi rendellenes zajt nem lehetett hallani. Egyszer csak csendben leállt a motor... Semmi koppanás vagy csörgés....
Igazad van, csak nekem sajnos nincs igazából megbízható szerelőm. Szóval nekem valószínűleg még a napfelkeltét is leszámláznák. Nem tudom így motorhibásan mennyiért vinnék el....
a bontott motor ára+ki+be szerelés+azon is az első szervíz
vs
hf le/fel + gépműhely+ alkatrészek
amikor csapágyas lett a dCi nálam is ez volt végül hiába nagyobb költség volt a saját motor felújítás mellett döntöttem az nem volt zsákbamacska, na meg próbáltam úgy felfogni a vezérléscsere majd kuplungcsere külön külön munkadíjjai egálba voltak a komplett munkadíjjal
Ma menet közben elszakadt a vezérműszíj a 2002-es 14 i 16V -n. 5 éve (60000 km-el ezelőtt) volt cserélve a komplett vezérlés. Most van benne 1900000 km. Szerintetek mennyibe fájna életre lehelni? Rentábilis egyáltalán?