Nekem alapvetően a hitelességével van problémám, illetve amire azt használja.
Amit tőle tudunk róla: Külföldön (többek között Japánban) nőtt fel, világlátott, angolul mindenkinél jobban tud, mérnöki végzettségű és hatalmas tapasztalatú veterános.
Ezek alapján az általad említett magyar valóságban élőknek hitelesen mutathatná meg, hogy "hogy is kell ezt csinálni"
Ehelyett a következőt látom a videóiban:
- Egy hokedlin szerel arra alkalmatlan szerszámokkal, eközben tönkretesz dolgokat, ami nem megy tönkre, az gyakran beleragasztva/hasonlóval helyettesítve (barkács megoldások) kerül a helyére.
- A veterán járműveivel úgy tesz meg nagy távolságokat, hogy azok üzembiztonsága/többi közlekedőre való veszélytelensége kérdéses
- Erősen túltolt/modoros akcentussal mondja kedvenc kifejezéseit (Pontiac, Carburetor cleaner) és amit még feldobnak neki
Elhiszem, hogy törpe kisebbséghez tartozom azzal az igényemmel, hogy szórakoztatás közben valamit tanuljon is a néző, de ezért én:
- Úgy szerkeszteném a szerelős videóimat, hogy az otthoni körülmények közötti célravezető megoldást mutatom (esetleg ha valaminek először rosszul állok neki és kettétöröm a blokköntvényt, a végére beteszem a nyilvánvalóan "bénázások" szekcióba
- Nem népszerűsítem azt a személyemmel, hogy világítás/fék nélkül közlekedem, nem látok ki a szélvédőn, havas autópályán megyek nyári gumikkal és benzinnel végigfolyatom az olasz főutat (ez is megtörténhet, de ezt nem teszem bele a videómba)
Amit látok a szerelős videói kommentszekciójában (nem kizárólagos, de többségi reakció): De jó, én is pont ilyen béna szoktam lenni, hajrá Csikós, csak így tovább! Hülye, aki kifogásolja, hogy hajszárító kupakkal helyettesítetted a harmadik fokozat szinkrongyűrűjét, hiszen recsegve így is be lehet rakni a sebességet"
Nekem sem igazán tetszett, amikor ipari hulladék járművekkel neki indult Európának, de ha jól tudom mindig hazajött és abban is van némi igazság, hogy ez nem igazán példamutató. De ez a magyar rögvalóság.
Ő ebből él. Most gondolj bele, hogy ha kimenne most egy zsírúj Maseratival Toscanába egy kis autóstúrára (én nem sokára fogok P911-el:))), akkor milyen gyűlölethalmazt kapna...
Miért zavar benneteket ez a Csikós? Érezni lehet, hogy volt gyerekszobája, sokkal rosszabbak is vannak nála, valószínűleg nagyobb plénum előtt. Szerintem alapjában véve egy szórakoztató pasas, van amikor erőltetett, de hát ilyen a modern média. Egynek elmegy:)
A Csikós az angoljában a 30 éve kint élő Húfnágel srácot majmolja. Azt hogy ő "T" nélkül mondja a Pontiacot az ok de ha valaki hunglish nyelvezettel beszél mint a Csík akkor kár erőlködni. Szánalmas amit művel . Amit nem tudsz levetkőzni azt nem kell. A Váyi legalább tudja hogy kell jól akcentussal beszélni.
Azt az én nézőpontomból egyértelműen felfelé húzza. Nem vulgáris, nem erősen tájnyelvi (aminek egy tematikus műsorban/magyar nyelv sokféleségét bemutató céllal lenne helye, de it "gyüttem"-ezni nem professzionális), összeszedett, igyekszik a témához ragaszkodni és nem csatlakozik a többiekhez a mindensz@rizmus/önhergelési spirálokban. Mint a "ki az a majdnem félszáz szakmai, tudományos és civil szervezet, akikkel konzultáltak KRESZ-változtatás ügyben" feldobása. Nem tudom, ilyen esetben valaha küldtek-e e-mailt a felelős hatóságnak/szervnek. Ha igen, és nem kaptak választ, jogos a kritika, de ha csak feldobják a levegőbe, az nem egy média "hivatalos" információkérése.
Némi késéssel hallgatom a Speedzone podcast-okat (nem YouTube-on nézem, hanem sportolás közben hallgatom, amikor felkerül az Apple Podcast-ra) és most érkeztem ahhoz a részhez, amikor Balázs Viktor behozott (és lejátszatott) egy Pontiac reklámot a '60-as évekből, aztán megbeszélték, hogy mégsem "'phoaniak"-nek ejtik az autómárkát Amerikában, hanem hallhatóan kimondják a "t" betűt :) A Carburator Cleaner kiejtése is szóba került (utalva arra, hogy a nagy, angolban profi Csikós Zsolt azt sem helyesen ejti), de ahhoz nem hoztak hanganyagot.
Úgy érzem Balázs Viktor igyekszik helyet csinálni magának az informális céges hierarchia felső szintjén :)
Van a Sport1 csatorna ahol van ez a Sportverda című műsor. Van ott ugyebár Tordai István úr akinek a "humora " kb mint egy kéthetes turnus Szibériában. Vagy Afganisztánban. Az még ok hogy humorosnak gondolja magát. De mostanában már "James Bond "-ak is pozicionálta magát, tehát életsítlus, órák, autók, minden. Valaki szóljon neki nehogy ő maga is elhiggye.. borzalom!
Csikós Zsoltot a Youtube kommentelői megvédték azon galád nézőktől, akik fel marték emlegetni a legutóbbi Vespa blokk szerelős videót látva, hogy használhatatlan lesz a főtengely, ha kalapáccsal üti, illetve a padlóra ejti. Minden úgy jó, ahogy csinálja (különben sohasem akarta újra használni azt a főtengelyt), a bénázás nagyon menő, mert "mi is így csináljuk otthon és a szakszerűség gáz"
Ennek szerintem egy amatőr videóban lehetne helye, de egy magát komolynak/(piac)vezetőnek tartó autós/életstílus csatornán így nem. Esetleg elkerülendő példaként bemutatva.
Illetve furcsa, hogy Csík most kifejezetten követendőnek (a veteránozáshoz való hozzáférést növelő tényezőnek) tartja az otthon, kevés/nem megfelelő szerszámmal, szakképzettség nélkül szerelést, máskor viszont azt említi problémaként, hogy a magyar veterán járművek szakszerűtlenül vannak építve/javítva - ez csak szerintem ellentmondás?
20 éves tech? Ez a masina a 2014-es kiadású, 2016-ban Mo-n piacra dobott D23-as (D231) kínai klónja, nem a régebbi D40-esé! Direkt mellétesznek egy D40-est az egyik képen, miközben ordít a különbség laikusnak is.
A forgalmazó helyében én azért megreklamálnám a cikket, pláne, hogy ez a széria sokkal jobb, (kár, hogy ez csak laprugós hátul) mint a power pick-upok ősapja volt anno. Ehhh.
Az a zöldségesnél korábbi, amúgy nem gond, mert használta a Renault is, meg a Volvo is. Csak az utóbbiaknál a Bosch légfékszelepekben volt. Már a nyolcvanas években azt építették a kecskebőr helyére.
Ezek a Mercedesek nem a viszi mágus szintje, ugyanúgy nagyon kevesen értenek hozzájuk, mint ahogy a mostani csúcs AMG-khez is. Nem véletlenül rohangálnak még Svájcból is Zimmerhez pl.
Ez igaz, ugyanakkor vastagabban is foghat a cerka, mert Ferrarira vagy századannyian specializálódtak, mint Mercedesre. Azt nem hefteli meg a viszi mágus :)
Most már ott is egyre kérdésesebb az ellátás, de amikor váltott, szerintem sokkal egyszerűbben szerzett be bármit Mercedeshez, mint egy Ferrarihoz. Ez is szempont lehet, hogy a munkádat ugyanúgy megfizetik, de neked kevesebb stresszel jár az anyagbeszerzés, stb. No és amit összetaktál, az egy darabig jó is marad. De amit a Ferrarik minőségéről regéltek, az alapján ott ez kérdésesebb. Miközben azért a vevői oldalról annyi pénz kifizetése után az elvárás többnyire ugyanaz.
Ismerem személyesen, teljesen rendben van az ember. Csak a magyar viszonyokhoz képest pár ligával feljebb levő műhelyben dolgozik és ott vitte is valamire. Egy lelkiismeretes szerelő, akinek sikerült lépnie.
Ugyanmár, pár munkaórában kap egy "szemre csilivili" tipikus magyar "veteránfelújítást", kihegesztik, felhegesztik, megpucolják, rálapolják, kipótolják, visszaköszörülik, lefestik, bezsírozzák, meghónolják, stb, lacibácsi az esztergályos majd bronzból megoldja, kisipari tikták-megoldások, és valami balek olvadozva, ájuldozva elviszi 5ért. Nem őket baszták át, ők fognak valakit.
Már ha ez "átbaszás", ha úgyveszem igen, de tkp nem, mert balek béla és a haverjai sem ott tartanak, mint a német valóság, hogy ezek valóban puccban ~15-20 millás kocsik, pedig azok már, egy jó ideje.