Nem nekem, egyik jó barátomnak megmakacsolta magát a kis 206-osa. 1.4/75 automata. Ez utóbbival van a gond. AL4 váltó van benne, ideiglenes hibával. A hiba leírása a következő: nincs előremeneti fokozat. Hátra van. Hópihe-sport villog. Kiolvasva nem lettem sokkal okosabb. Csatolom a képeket, hátha valaki találkozott már ilyennel. Első blikkre a szokásos 2 szolenoid szelep hibájára tippelnék, de nem vagyok benne biztos
Szia! Ezt a legkönnyebb mondani, hogy fel kellett volna újítani, csak azt ne felejtsük el, hogy minimum 800eft, maga az autó jó ha ér 1.7m forintot.. Szeleptömböt lehet kapni 90eft körül az alin, de amíg nem vagyok biztos benne, hogy az a baja nem veszem meg... A wandlert nem lehet valahogy kizárni?
Sziasztok! Adott egy 2005 volkswagen touareg 3.0 v6 tdi, az aumata váltó tönkrement ezért kapott egy bontott váltót. Sajnos a bontott váltó se az igazi. Elinduláskor, nem akkar reagálni a gázpedálra, nem pörög fel a motor, alapjáraton szépen kúszik de ha gáztadok neki semmi aztán 3 5mp mulva lassan kezd elindulni az autó... Kettesből már szépen húz.... Hátramenet még rosszabb parton nem lehet vele feltolatni, hiába nyomom a gázt semmi.. Járt már igy valaki? Olajat cseréltem, szint ok. Két dologra gondolok, szeleptömb, vagy wandler... Szerintetek?
Olyan problémám lenne, hogy van új Skoda Octavia 2.0 tdi (150) 7 sebességes dsg váltóval, és váltáskor a váltó 100-200-al megemeli a fordulatot. Ez egy kis egyenetlenséget okoz váltáskor.
Engem nagyon zavar, de biztos azért mert már nagyon figyelem. Lehet hogy az utas észre sem veszi. Most 14000 km van az autóban. Az elején biztos nem csinálta ezt. Most viszem szervízbe, de persze ilyenről még nem hallottak. Valahol itt olvastam, hogy másnak is volt ilyen jelensége, próbáltam vissza keresni de most csak nem találom.
Úgy néztem, hogy hidegen kevésbé csinálja, de amikor üzemmeleg akkor mindig. Ha átrakom kézibe vagy sportba ugyanúgy.
Volt aki azt mondta, hogy azért csinálja a fordulatszám emelést, hogy könnyebb legyen a váltás (mint régen a gázfröccs), de én ezt nem hiszem.
Főnököm Kodiaq-jában 2.0 tdi (200) 4x4 7 dsg tök simán vált 70 ezer km után. Gondolom a kettőben nem ugyanaz a váltó van, vagy ki tudja.
Ha esetlg valakinek van ilyen problémája, netalántán sikerült megoldást találni rá, kérem ossza meg velem.
Kiderülni látszik, hogy a hibaüzenet a wandler meghibásodásra vonatkozhat. Várom a szerviz válaszát, akik kicsit több mint egy éve felujitották a váltót és a wandlert is.
Skodálatos Superb I. autom, ( SUPERB I 2005 kiadás,(3U4) 1.9 TDI 1.9 lépcsőshátú, AWX) TIPtronic váltóval, amit egy éve felujitottak nekem, és ment is mint a parancsolat mostanáig ( https://d-motionservice.hu/ ), ám a napokban ezzel a hibaüzenettel jelentkezett. Kérdés, szerintetek egy kuplungcsere rentábilis lehet még vagy engedjem el az autót, ez utobbit nem szivesen tenném, mert életem legkomfortosabb autója...pedig volt egy pár az elmult 50 évben... Rövidebben, mennyiből lehet megúszni egy kuplungcserét? Köszi bármi okosságot ami előrevisz ebből a helyzetből!
E30Allrad (2022.03.14) köszi a választ! Még tavaly év végén írtam a rántással kapcsolatban.
A probléma azóta is adott, szaki látta szerinte semmi baja.
Olajcsere volt kétszer is, adaptálták gondolom én mert egy alapos és hozzáértő szakinál volt. Lehet akkor a vezetési stílussal lesz a gond, az előző tulaj és a szaki is kicsit sportosabban nagyobb gázzal vezetett, olyankor nálam sincs gond. Viszont városban mikor éppen hogy csak átdobja harmadikba olyankor ránt néha-néha. Lehet következőnek mágnesszelepeket cseréltetek.
Sziasztok fórum társak! 5 sebességes Merci 2009-esben ha belenyúlok kézzel, h korábban váltson attól korábban kell majd javítani a váltót? Fel vagyok rá készülve, hogy az automata váltót majd kell javítani. Valaki azt mondta az a legjobb ha nem nyúlkálok hozzá, engedem, h tegye a dolgát, azzal tolom ki a legjobban a javítás idejét.,
A segitségeteket szeretném kérni. Van egy KIA Optimám, automata sebességváltóval. Az elindulásnál 1 es fokozatba 1000-2000 fordulatnál, gázelvételkor mintha valami sipolna " brummogna" surrogna . Alcsonyabb fordulatszámnál halkabb magasabbnál hangosabb. Úgy vettem észre, hogy a gázelvételkor történő furdulatszám csökkenésével, mintha lepörögne a hang is .
Ha tudtok valami ötletet azt megköszönöm. Nem feltétlen szeretnék a váltohoz nyúlni.
BMW ZF6HP19-es váltónál van egy olyan problémám, hogy néha ránt kisebbet kettesből hármasba, néha meg közvetlen váltás előtt emeli a fordulatot kb 300-al és úgy vált. Nem mindig jelentkezik valamelyik tünet valamikor gond nélkül puhán vált. És csak akkor jelentkezik ha visszafogottabban gyorsulok, ha erőteljesebb a gyorsulás nem szokott gond lenni. És csak kettesből hármasba váltásnál csinálja, egyik másik fokozatnál sem se fel se le. Még négyesből le hármasba sem csinálja. Ezen kívül tökéletesen működik a váltó, szépen kúszik megtalálja a sebességeket. 2 hónapja volt benne olajcsere, de átmosás nem volt. Lehet az is kellett volna?
Az alábbi ábrán megfejted, hogy melyik szelep mit csinál amikor 3.-ban van, és azt abban a helyzetben rögzíted, akkor 3.-ban lesz mindig, de hogy ilyenkor lesz-e N, az kétesélyes.
Adott egy hagyományos amerikai (Ford C6) automata váltó amit egy csörlő berendezésben használnánk, de nem nagyon kellene neki váltania. A kapcsolás olyan, hogy N és D között lehet kapcsolni az előválasztó kart, és arra lenne szükségünk, hogy D-ben egyből a harmadik fokozatban legyen a váltó és ne is tudjon más fokozatba vissza váltani. Meg lehet ezt valahogyan csinálni?
Sziasztok!Mazda 6 autómata váltó van az autón.Bevittem a mazda szervizbe hogy valami 80 km /ó felett az autóból hallatszik morgó hang,gondoltam csapágy szól.Megvizsgálták azt mondták nem csapágy hanem a váltó csinálja ezért cserélni kell,ami 1,5-2 milla.Gondolhatjátok néztem mint Józsi a moziba!Annyit kiprobáltam hogy ha 90 nél kiveszem üresbe ugyan úgy búg ahogy lassul úgy halkul.Valami ötlet erre?üdv.
sziasztok. kis ész osztásra van szükségem. van egy JEEP Grand Cherokee 2,7 mercedes motor és váltós autóm. a műszerfalon a kilóméter számláló alatt látok fokozat kijelző számokat, amik most sötéten nyugszanak. életre lehet ezeket kelteni? tudja mutatni, hogy melyik fokozatban van éppen a váltó. Tud e valaki megoldást erre?