Keresés

Részletes keresés

Száguldó Fotóriporter Creative Commons License 5 órája 0 0 71289

A makói Népligetes fordákon csak Tourlinerek vannak, így most f_k topictárs magyarázata (javítás, műszaki vizsga idejére tartalék) a nyerő.

Előzmény: Racilaci (71286)
gabor144 Creative Commons License 16 órája 0 1 71288

Hétvégén busz nyilván van, de a sofőrhiány nem lehet valós indok? Vagy most éppen van elég sofőr?

Előzmény: kbn (71281)
trizs77 Creative Commons License 16 órája 0 1 71287

Na holnaptól vagy két hétig országos osztálykirándulások.

 

 

Racilaci Creative Commons License 17 órája 0 0 71286

Javaslom kbn olvtárs komlói vonatkozású sorait alaposan elolvasni. Ott a válasz arra is, hogy Makóról miért 25 éves csotrogányok járnak Bp-re.

Előzmény: jordof1ferrari (71284)
f_k Creative Commons License 17 órája 0 0 71285

Ha a fordakocsi javít, lerobbant etc. akkor TARTALÉK kocsi kerül beállításra.

Jobb mintha kimaradna a járat.....

 

Előzmény: jordof1ferrari (71284)
jordof1ferrari Creative Commons License 17 órája -1 0 71284

Sziasztok!

Hogy fordulhat az elő, hogy az 1094-es vonalon (Makó-Maroslele-Batida-Hódmezővásárhely-Szentes-Csongrád-E75/M5-Budapest) szar IFC, IBN és HKP rendszámú buszokat raknak be? 

 

M41 2305 Creative Commons License 20 órája 0 0 71283

D.,

Előzmény: kbn (71281)
Racilaci Creative Commons License 23 órája 0 3 71282

Én nagyon hiszek Széles Gáborban és minden kimondott és majd csak kimondandó ötletében, de nem hiszem, hogy az állami szervek bármelyikében is valaha is hazudnának vagy hazudtak volna, hisz az a magyar nemzet polgárainak arcul köpésével érne fel, s itt ilyen jó ideje már nem szokás. Ugyanezen okokból gondolom, hogy mégcsak a lehetősége is kizárt annak, hogy fent nevezett helyeken akárcsak egyetlen állásban is dilettáns ülne.

 

Úgyhogy számomra a felkínált opciók közül egyedül az 1. sz. képzelhető el, minden másnak a valószínűsége együttesen is zéró.

Előzmény: kbn (71281)
kbn Creative Commons License 24 órája 0 10 71281

"Legyen Ön is 1 milliárdos!" kvízkérdés:

 

- Miért válaszolta azt a Volánbusz és a minisztérium, hogy a nyári fürdősjáratokra nincs elég busz Komlón?

 

A.) Komló egy speciális hely, ahol nyári hétvégéken ugyanannyi (vagy több) buszra van szükség, mint iskolanapi reggeleken

 

B.) Komlóra is igaz, hogy nyári hétvégéken sokkal kisebb az utasigény, mint iskolanapi reggeleken, tehát a fürdős járatra kis áttervezéssel lenne szabad busz Komlón (még ha csak egy Credo Econell is). De a Volánbusz és a minisztérium irodáiban mindenki szakmailag dilettáns, és nem tudja ezt.

 

C.) Tökéletesen tudják, hogy lenne szabad busz. De Elon Musk már építi a Hyperloop pályát Komló és Siófok közé, ami Széles Gábor energiacellájával szinte ingyen fog üzemelni. Júniusra elkészülnek, úgyhogy felesleges betervezni a fürdős buszt, úgysem utazna rajta senki. Csakhogy a Hyperloop-beruházás hétpecsétes államtitok, ezért jobb híján kénytelenek voltak a "nincs elég busz" szakmainak látszó indokkal válaszolni, amit Gizi néni (78 éves nyugdíjas varrónő a földszint kettőből) elhisz, még ha a közlekedéshez értők szemében hülyét is csináltak magukból.

 

D.) Tökéletesen tudják, hogy lenne szabad busz. De a megye- és országbérletek bevezetésével gyakorlatilag minden járat veszteségessé vált, ráadásul az 1 milliárdos kompenzáció töredékét sem fedezi a bevételkiesésnek, ezért a Volánbusznál spórolási kényszer van. Gazdaságilag arra vannak ösztönözve, hogy új járatot még potenciális teltházzal se indítsanak el, sőt, a meglévő járatok közül is minél többet le tudjanak állítani. Csakhogy ezt nem válaszolhatták a levélre, hiszen a megye- és országbérlet a főnökük politikai terméke. Így kénytelenek voltak a "nincs elég busz" szakmainak látszó indokkal válaszolni, amit Gizi néni (78 éves nyugdíjas varrónő a földszint kettőből) elhisz, azon az áron is, hogy a közlekedéshez értők szemében hülyét csináltak magukból.

 

Nem tudom, Vágó úr, nehéz kérdés... telefonos segítséget kérjek, vagy szavaztassam meg a közönséget?

Előzmény: M41 2305 (71280)
M41 2305 Creative Commons License 30 órája -1 1 71280

Se busz, se sofőr - ezért nem lesz Komló és Siófok között közvetlen autóbuszjárat idén nyáron sem

 

"Igény volna rá, ezt a busztársaság is elismeri, a Komlói Autóbuszos Tömegközlekedés Blog harmadik éve kéri és kezdeményezi, de sem eszköz, sem személyzet nincs az új járatra. Fenti cikkből az is kiderül, milyen útvonalon haladna a Komló-Siófok autóbuszjárat, ha majd egyszer mégis beindulna."

egyszervolt.holnemvolt Creative Commons License 2 napja -3 4 71279

Az elmúlt 5 év erőfeszítésének meg lett az eredménye. Vonatra vagy autóba terelni a népet. Legjobb az autó, mert az pénzt is hoz a kasszába.

Az vitathatatlan, hogy a fiúk nagyon értenek az emberek buszról való leszoktatásához!

Előzmény: kbn (71278)
kbn Creative Commons License 3 napja 0 2 71278

1190-es vonal:

 

2006-2007-ben szinte hetente utaztam a délutáni Zalás járattal. Az ország akkori legjobb busza volt a beosztott kocsi (JRX-818=FSJ-358), és kellett is a háromtengelyes! Sőt, pénteken a másodrész is. Az utasok nagyjából fele volt Almádi-Füred, többi zalai (Balatongyörök-Hévíz). Füred és a zalai megyehatár között akkor ugyanis nem állt meg sehol a járat. A menetdidő papíron sem(!) volt szabályosan tartható a Füred-Györök szakaszon, ennek ellenére télen nem ritkán mínusszal léptük a megyehatárt!

 

2007-től, mikor teljessé vált az M7, aztán "körbenőtték" az autópályás járatok, és eltűntek róla a zalai utasok. Fokozatosan szaporodtak az északi parti plusz megállások. Az utolsó években már láthatóan az volt a koncepció, hogy a vasúton közvetlenül nem elérhető kismegállók kiszolgálásával indokolják a járat létét, még a menetdiő további növelése árán is. Ennek nem sok eredménye lett (sőt, talán összességében még negatív is, mert a hosszabb menetidő elriaszthatta a nagyobb helyekre utazók egy részét).

 

A Volánbuszos járatpár soha nem volt igazán gyors, még papíron sem... ténylegesen pedig rendszeresen elverődött, nem ritkán télen is, strandidőben meg bruálisan. Plusz zsúfoltság.

https://homar.blog.hu/2006/08/08/vigyazz_ha_jon_a_busz

 

A Budapest-Tihany vonal indulása előtt (kb. 2012) vasárnap felfelé fix rásegítője volt Badacsonytól + Révfülöptől + Balatonfüredtől (sőt talán még egy ötödrész is Almáditól, bár ebben nem vagyok biztos)...

 

Ehhez képest 2023 nagypénteken utaztam vele reggel lefelé (szezonon kívül az év elvileg egyik legerősebb reggele Budapestről kifelé), és mindössze 14(!!!) utassal hagytuk el a Sasadi utat... mi lehetett egy szürke februári kedd reggelen... talán 5-10 utas?

 

Sajnos az vonal, ahogyan én látom, nem spórolás miatt, hanem érdeklődés hiányában halálozott el.

Előzmény: LSU 106 (71266)
kbn Creative Commons License 3 napja 0 4 71277

Ajjaj, van itt probléma! Mármint az újságíró és az általa megszólaltatott "szakértő" felkészültségében...

 

Budapest-Hévíz utasok hogy a viharba jönnek ide?

 

- Ki az a bolond, aki 6:35-kor indul el Budapestről, hogy 10:40-re leérjen, mikor másfél órával későbbre állítva az ébresztőt, a 8:00-s pályás busszal már 10:25-kor lent lehet?

- Miféle közös forgalomirányítás fog hiányozni a hévízieknek? Van napi 5 autópályás busz!

- Hogy jön ide a déli part? Mármint valóban járnak buszok az M7-esen, néhány szakaszon szép balatoni panorámával, de melyik déli parti településre lehet eljutni Budapestről busszal, leszámítva a napi 1 szerencsétlen, egyébként a vonatoknál lassabb, nagyatádi vonalat, de az is csak Balatonboglárig szolgálja ki a partot...

Előzmény: f_k (71276)
f_k Creative Commons License 4 napja 0 0 71276

https://index.hu/belfold/2024/04/28/balatoni-buszjaratok-tihany-heviz-megszuntetes-modositas-volanbusz-mav-vonat-jaratritkitas-lazar-janos/

 

Nagy felháborodást váltott ki a balatoni buszjáratok ritkítása

Szatmári Noémi

 

2024.04.28. 11:41

A Volánbusz járatritkítása miatt május 1-jétől nem lehet majd Budapestről közvetlenül eljutni busszal az északi parti településekre. Lázár János minisztériumának döntésén sokan felháborodtak. A busztársaság a vasút igénybevételét javasolja.

nonick7 Creative Commons License 2024.04.23 0 0 71275

➢ Szinergiák kihasználása az alábbi területeken:

[...]

✓ Menetrend, közlekedési mód

 

 

ajaj

Előzmény: Snake-Mojzi (71273)
Fenyőfatalp Creative Commons License 2024.04.19 -1 0 71274

A 3. pont elegge ervenyes varosiban is, kulonosen ha figyelembe vesszuk, hogy sok helyen ez a ketto nem kulonul el elesen.

Előzmény: trizs77 (71265)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2024.04.19 0 3 71273
Dr.V.ker. Creative Commons License 2024.04.19 0 4 71272

A mostani formájában nincs sok értelme a hatalmas késések miatt. Van egy réteg, aki egyszerűen nem szeret vonatozni, belőlük összejön 10-15 utas, de a kedvükért elég nagy luxus autópályás buszt járatni, jó, hogy ez megszűnik.

Előzmény: trizs77 (71267)
Fradista Utazó Creative Commons License 2024.04.19 0 0 71271

A törökbálinti új megállót Pannon útnak hívják, a Raktárvárosi úton létesült, a Pannon út körforgalma után, ITT. A buszok eddig is itt mentek, útvonalváltozás tehát nincs, csak egy új megálló. 

Előzmény: LSU 106 (71266)
Ködszitálás Creative Commons License 2024.04.19 -4 5 71270

Hihetetlen, hogy továbbra is ezt gondolák a vasút legnagyobb problémájának és ellenségének.

Előzmény: LSU 106 (71266)
Racilaci Creative Commons License 2024.04.18 0 3 71269

Az se lenne baj, ha nem tőmondatokban kiabálnál (felkiáltójel minden egyes mondat végén) - az indulatos buszsofőr nem lesz senkinek a kedvence. A vezénylőknek sem.

Előzmény: Adamboy12 (71264)
torqmatic Creative Commons License 2024.04.18 -1 0 71268

Hát ha szeretnéd elkerülni a pofára esést, akkor továbbra is azt javaslom, hogy NE random ismeretlenek tanácsai alapján tájékozódj, mert sokszor még az is össze-vissza beszél, aki ott dolgozik (ugye általános szabály, hogy mindig a leghülyébbek a leghangosabbak...) Ebben a szakmában nincs két egyforma fizetés, nagy lehet a szórás annak függvényében, hogy ki, mennyit, hol, mióta, hogyan, mivel dolgozik és mennyi adókedvezményt kap, így tényleg azt lehet mondani, hogy nettó 300-tól 800-ig akármennyi, de szerintem ezzel nem leszel előrébb és semmi garancia sincs arra se, hogy x idő múlva te is a maxit fogod kapni. Azt azért kötve hiszem, hogy a Volánbusznál nem mondják meg, hogy hozzávetőlegesen mennyi fizetésre számíthat egy kezdő, különben hogy vállalnák el az emberek a munkát, ha még ezt se tudják?

Előzmény: Adamboy12 (71264)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.18 0 2 71267

1190 fájront.

Ok.

 

Talán 10-15 utat mentem ott.

Buszvezetőként.

És kb. ugyanannyit utasként is.

Nem tetszett.

Nem szerettem.

 

Jó döntés.

Előzmény: LSU 106 (71266)
LSU 106 Creative Commons License 2024.04.18 -1 2 71266

Menetrendi változás május 1-jétől

2024. május 1-jétől az alábbi változások lépnek életbe Budapest és a Balaton északi partja között, illetve Törökbálint térségében:

Országos (távolsági) járatok

A főváros és a Balaton északi parti települései közötti eljutáshoz ezentúl a vasút igénybevételét javasoljuk. A Tihanyi-félsziget a 7355-ös busszal érhető el, amely az InterCity vonatokhoz csatlakozva indul Balatonfüredről Tihany felé.

1190 Budapest – Balatonalmádi – Balatonfüred – Keszthely – Hévíz

Az 1190-es buszok ezentúl csak Balatonfüred és Hévíz között közlekednek.

Ezeken a járatokon kiegészítő jegy megváltása nélkül lehet utazni.

Budapest és a Balaton északi partja között a vasutat javasoljuk.

1201 Budapest – Balatonalmádi – Lovas – Balatonfüred – Tihany

Az 1201-es buszok ezentúl nem közlekednek.

Budapest és Balatonfüred között a vasutat, Balatonfüred és Tihany között pedig a 7355-ös buszt javasoljuk.

Pest vármegye

Új megállóhely létesül Törökbálinton, a Tükörhegy térségének jobb megközelítése érdekében.

755 Budaörs – Törökbálint – Érd

A 755-ös buszok (a környéki BKK buszokkal együtt) ezentúl megállnak Törökbálinton a Pannon úti új megállóban is.

trizs77 Creative Commons License 2024.04.18 0 0 71265

Ok.

 

1./ először tisztázd magadban, magaddal mit vállalsz be és mennyit akarsz keresni havonta ?

 

2./ Ha havi 180 órát akarsz dolgozni, városi kényelmesben akkor a havi kb. 300.000 netto kezdő reális.

 

3./ Ha havi 250 óra belefér távolságiban, páratlan napokon és ha a diszpécser rád szól egyik páratlan este és, hogy páros napon (ami neked elvileg szabad lenne) nincs embere az X város - Világvége viszonylatra és Te erre nem elutasítasz hanem rávágod, hogy természetesen, akkor a havi 600.000 netto is össze jöhet 1 év múlva.

 

Például : https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=166806249&t=9106724

 

A busz vezetés kemény munka.

26,5 évig ültem a bal egyes ülésben.

 

De jó kenyér.

Nem kalács hanem csak kenyér.

 

A kb. 6000 db (5800 db) Volán autóbuszhoz tartozhat úgy kb. 14.000 buszvezető.

Ez csak saccolás.

Bizonyára van közöttük aki a havi 800 nettot hazaviszi.

De sohase a végletekből, a különlegességekből indulj ki.

 

Mert lottó ötös is van, csak ritka.

Tehát nem a havi 800 netto a jellemző.

 

 

Előzmény: Adamboy12 (71264)
Adamboy12 Creative Commons License 2024.04.18 -1 0 71264

Nem vagyok győri..

 

természetesen jelentkeztem náluk!

Szeretném elkerülni a pofára esést hosszútávon.

Aki ott dolgozik meg tudja mondani honnan hova lehet eljutni! 

Amit egy felvételinél nem szoktak elárulni!

Mennyi lehet a maximum amit egy sofőr kereshet jelenleg!

 

Előzmény: trizs77 (71263)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.16 -1 0 71263

Ez nekem is magas.

Ha győri menjen be a telephelyre és kérdezze meg a főnököt.

Ha erre lusta kérdezzen meg öt győri buszvezetőt, a válaszaikat írja fel egy cetlire.

Az ötből kettő értelmesen fog neki válaszolni.

 

Előzmény: torqmatic (71262)
torqmatic Creative Commons License 2024.04.16 -2 1 71262

Én mondjuk sose értettem, hogy az ilyen kérdésekre a választ miért névtelen, arctalan embertől várják egyesek, miért nem direktben a kiszemelt munkaadónál érdeklődnek? Most ha Jóska Pista rosszakat mond, akkor nem is jelentkezik? Vagy ha túl rózsásnak van előadva, aztán mégse az, akkor hol reklamál?

Előzmény: trizs77 (71261)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.16 0 1 71261
Előzmény: Adamboy12 (71260)
Adamboy12 Creative Commons License 2024.04.16 0 0 71260

SZiasztok,

 

szakmát szeretnék váltani, és buszsöfőrre gondoltam:

 

Kérdésem full kezdőként Győrben a városi közlekedésben mennyi egy buszsofőr keresete + milyen prémiumok vannak..

 

10 év munkaviszony után, max hova lehet bérben eljutni?

 

Köszi a segítséget!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!