Amúgy tényleg a kikanyarodó autósnak számítania kellene még arra is, hogy az álló kocsisort még egy motoros megelőzi, mikor a többiek már elsőbbséget adtak neki?
Arra is, hogy balra bekanyarodáskor a szembeoldali sor mellett jobbról elhalad egy motor/kerékpár. Buszsáv esetén nagyobb jármű is jöhet ott.
Igen, és ennek a még jobb verziója, mikor az iitteni kamerás egy jobbra kanyarodó busz, ami nem tud a "balektól" bekanyarodni. Abból a kiengedésből (annak takarásából) még durvább dolgok lehetnek. Egyetlen megoldás, (ha már nem lehetett előre látni, csak később alakult ki), ha a "balek" lebeszéli az összes mögötte állóval, hogy láncban visszatolatnak. Hülyének nézik majd, de így megússza.
Teljesen mindegy, mi jön _a_ kocsi mellett (nincs infód róla, hogy hány kocsi, csak előre néző kamera van, de amúgy is tökmindegy), szabályosan előzhette volna egy négykerekű is...
Innentől teljesen fölösleges motorosozni is ugyebár.
Az ilyen kiengedésből történő baleseteknél mindig elmondják/leírják, hogy hiába mond le egyvalaki az elsőbbségéről (mert a "többiek" itt a kamerás autót jelenti), attól még neked rajta kívül mindenki másnak elsőbbséget kell adni az úton és ebbe beletartozik az előző motoros is. Jobbra fordulásnál is ügyelni kell, hogy nem előz-e abból az irányból valaki. Ha nem látod, hogy mehetsz-e, akkor meg nem mész, csak persze ilyenkor az emberben benne van a "jajj, feltartom szegény udvarias polgártársat" és elsieti a körülnézést.
A motoros részéről mondjuk szerintem óvatlan dolog a számára ismeretlen okból lassító kamerást így megelőzni, hiába engedi meg a szabálykönyv.
Apró szépséghiba, hogy a valóság kicsit más, mint ami a könyvekben van, de te biztos ki is szálltál volna az autóból, hogy megnézd, nem jön-e valami motoros a kocsisor mellett...
Amúgy tényleg a kikanyarodó autósnak számítania kellene még arra is, hogy az álló kocsisort még egy motoros megelőzi, mikor a többiek már elsőbbséget adtak neki?
A kereszteződésben előzést tiltó (8) bekezdés kivételként felsorolja a főútvonal táblával megjelölt utat:
"– ha a jármű főútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi."
márpedig ha nem is túl alaposan, de a Határ út főútvonalnak van táblázva. Mellesleg ez az idézett bekezdés éppen azt mondja, hogy tetszőleges járművel lehet kereszteződésben kétkerekűt előzni, nem fordítva. Szóval ez most kicsit szarva közt a tőgye lett :)
Nana, a KRESZ 34. § nem ezt mondja, hogy kereszteződésben négykerekűvel is lehet előzni...
A (8) bekezdés d) és e) pontjában meghatározott tilalom nem vonatkozik a kétkerekű motorkerékpárnak, segédmotoros kerékpárnak és kerékpárnak gépjárművel való előzésére.
Mondjuk ebben a szituban ott akár Kamaz billencs is kikerülhette volna a kamerást, szóval nem tudom, miért a motorosnak kéne arra számítani, hogy a macisajt mögül befordulnak elé egy főútra.
Én csak olyat éltem meg, hogy az egysávos terelés melletti leállósávot "hasznosították" bizonyos német prémium gépjárművek. Érdekes módon az M7-en ez nem jellemző, talán ott kevesebb a keleti büdösgyökér.
Ez azért nem lenne példa nélküli,az M3 többi részén is előfordul a lezárásoknál. Még utánfutóval előadva is láttam ilyen megoldást, mondjuk az andd lehetett, azt hitte, hogy járda.