Abban igazad van, hogy én is rengeteg termosztáton cseréltem már (pláne a Dacia-s korszakban) - de soha, egyetlen egyszer sem azért, mert nem nyitott volna, illetve hogy főzte volna a motort.
Mindig az volt a baj velük, hogy egszerüen átengedtek - pontosabban: az első nyitás útán nyitva is maradtak.
Ez annál sunyibb dolog volt, hogy fazékban tesztelve jónak mutakoztak...csak arra kellett figyelni, hogy amikor hajlandó volt zárni, akkor már 30 fokos volt a víz.
Tehát mindig (minden esetben) az volt a gondom, hogy túlhűtötte a motorjaimat...ami nem csak télen gond ám....mert az is rendkivül kártékony a motorra nézve.
Én meg azokba a Daciáimba is szereltem külön vízhőmérőt, amelyikben gyáárilag nem volt - pont ezt figyelni, hogy mikor OK-s a víz...és mikor nem.
Jó termosztátnál tisztán lehetett látni a műszeren, hogy mikor nyit és mikor zár...mert azserint ingadozott a vízhőmérséklet is.
.