Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2010.01.28 0 0 12681
Mi van veled?-nagyon pöszén írogatsz!Történt valami?
Előzmény: Crvoyager (12679)
Crvoyager Creative Commons License 2010.01.28 0 0 12680
Belső képek nincsenek.
Előzmény: GPS (12668)
Crvoyager Creative Commons License 2010.01.28 0 0 12679
Mi ujság előketültél. csak nem afrikában pecáztál? Képek?
Előzmény: patyi. (12676)
Crvoyager Creative Commons License 2010.01.28 0 0 12678

Mielőtt ilyen tükröt vennél azt el nekem ellenőrizd, hogy jó erős e a tükörbehajlitód, mert a menetszél képes behajlitani. Személy szerint nekem nem jött be az ilyen jellegű tükör, többek közt ezért illetve nézd meg, hogy ellátsz e vele a lakó mellett.

Az ujabb lakók szélesebbek ezért nem biztos hogy megfelelő.

Előzmény: Alkapánó (12673)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.28 0 0 12677
Mizu?Kilábaltál már az ebolából?Hol koriztál,van a környéken koripálya vagy befagyott tó?
Előzmény: patyi. (12676)
patyi. Creative Commons License 2010.01.28 0 0 12676

 

 Bia !

 

 Már jó régen írtam mailt a telószámmal.....vagy megoldódott a sátor ?

Előzmény: BiaStrom (12663)
fekvőrendőr Creative Commons License 2010.01.28 0 0 12675
Itt meg van néhányféle tükör: http://www.varadicaravan.hu/ws/index.php?kat=57&e=10&men=8
Előzmény: fekvőrendőr (12674)
fekvőrendőr Creative Commons License 2010.01.28 0 0 12674
Az nem probléma! A műanyag szárat nem a burkolatra kell tenni, hanem a tükörlap előtti perembe kapaszkodik. A rögzítő-feszítő gumiszalag meg felveszi a tükörborítás alakját.
Előzmény: Alkapánó (12673)
Alkapánó Creative Commons License 2010.01.28 0 0 12673
Sziasztok!

Opel Vectra B-hez szeretnék visszapillantó tükröt lakókocsi vontatáshoz, de a műanyag borítás gömbölyű formája miatt nem egyszerű a dolog.
Milyen kereskedőnél érdemes próbálkozni?
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.28 0 0 12672
Én meg úgy vagyok vele,hogy bármilyen színű is lehet csak mindig legyen benne annyi amennyit megtudok enni!Akkor miattam már lehet ződ is :-))
Előzmény: GPS (12671)
GPS Creative Commons License 2010.01.28 0 0 12671

Lehet, hogy csak kicsit fáradt már a CGA monitorja :-))))
.
Előzmény: Törölt nick (12670)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.28 0 0 12670
Ez mitűű ződ?Az alátét az igen,de a tányér barna.Te is színtévesztő vagy?Gratulálok!
Előzmény: caerleon (12669)
caerleon Creative Commons License 2010.01.28 0 0 12669
Ződ tányérból ?
Előzmény: Törölt nick (12667)
GPS Creative Commons License 2010.01.28 0 0 12668

Itt egy "szép darab" ezekre a zordon időkre.

Egyébként - konkrétan ezt a példányt - Indiának szánták és egy mobil véradó-központöt szereltek bele.
2 páciensnek tudják szívni a vérét egyszerre....illetve átömleszteni másik kettőnek.

Egyébként hivatalosan ez egy Mobile-Van...tehát lakóautó.
.
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.28 0 0 12667
Jóétvágyat az ebédhez!Babfőzelék sült oldalassal.
GPS Creative Commons License 2010.01.28 0 0 12666

Abban igazad van, hogy én is rengeteg termosztáton cseréltem már (pláne a Dacia-s korszakban) - de soha, egyetlen egyszer sem azért, mert nem nyitott volna, illetve hogy főzte volna a motort.

Mindig az volt a baj velük, hogy egszerüen átengedtek - pontosabban: az első nyitás útán nyitva is maradtak.
Ez annál sunyibb dolog volt, hogy fazékban tesztelve jónak mutakoztak...csak arra kellett figyelni, hogy amikor hajlandó volt zárni, akkor már 30 fokos volt a víz.

Tehát mindig (minden esetben) az volt a gondom, hogy túlhűtötte a motorjaimat...ami nem csak télen gond ám....mert az is rendkivül kártékony a motorra nézve.
Én meg azokba a Daciáimba is szereltem külön vízhőmérőt, amelyikben gyáárilag nem volt - pont ezt figyelni, hogy mikor OK-s a víz...és mikor nem.

Jó termosztátnál tisztán lehetett látni a műszeren, hogy mikor nyit és mikor zár...mert azserint ingadozott a vízhőmérséklet is.
.
Előzmény: Crvoyager (12665)
Crvoyager Creative Commons License 2010.01.28 0 0 12665

Azért egyet tisztázzunk. A mai autók fűtése jó,akinek kevés ott valami probléma van.

A hűtőt azért nem éri meg letakarni,mert ezzel megbolonditod a kocsi hűtőrendszerét quzi ugy értékeli hogy melegebb hőmérsékleten üzemel és ezért hamarabb nyit a termosztát és gyakorlatilag elengedi a meleg vizet a hideg hűtő felé. Mellesleg az hogy a termosztát rendben nyit attól még lehet rossz, mert átereszthet, vagy egyszerűen gyenge és a viznyomás átnyomja ugyhogy ilyenkor is csökken a fűtés felé menő viz mennyisége. Nyáron ezt nem igen lehet észrevenni,csak fűtési szezonban.

 

Előzmény: Törölt nick (12659)
GPS Creative Commons License 2010.01.28 0 0 12664

Az prima dolog valóban...csakhát az autó csak mérsékelten komálja azt a "gőzfürdőt"....mert ha kicspódik a pára, akkor ott bizony a relatív légnedvesség elérte a 100%-ot.

Egy icipici ventilátor a garázsajtón csodákat művelne ezügyban - legfeljebb nem 12 hanem csak 6 fok lenne odabent - viszont nem lenne "gőzfürdő".

Előzmény: fekvőrendőr (12661)
BiaStrom Creative Commons License 2010.01.28 0 0 12663
A levegő gyorsan melegszik, az ágynemű, hálózsák azzal van gond. A csajok elaludtak már régen a kocsiba. Csak akkor ébresztem fel Őket amikor már meleg van...

Itt is ömlik a hó....
Előzmény: Törölt nick (12657)
BiaStrom Creative Commons License 2010.01.28 0 0 12662
Nem rossz ötlet, de kellene egy webkamera is, hogy lássam minden rendben....Szétizgulnám magam...:)
Előzmény: Crvoyager (12647)
fekvőrendőr Creative Commons License 2010.01.28 0 0 12661

Nálam a garázsban télen 12 fok van, mert egy panelház aljában van, és átmegy rajta a ház egyik fűtéscsöve.

Az biztos, ha vizes-havas kocsival álllok be, másnap reggel olyan ájer van benn, mint a gőzfürdőben, a vas garázsajtóról meg csurog le a víz.

Azért az megfizethetetlen, hogy nem kell reggelenként a jeget kaparni, meg már egy szál zakóban lehet otthonról indulni.

Előzmény: GPS (12652)
GPS Creative Commons License 2010.01.28 0 0 12660

At asztalos haver a száraz ! meleglevegővel szárít....mert azzal kell. Ugyanis csak a meleg-levegő képes felvenni azt a nedvességet, ami a fából kijön.

Mint mondtuk, a meleg-levegőbe sokkal több víz "fér", mint a hidegbe.
Egy - 10 fokos levegő gyakorlatilag csontszáraz...és nem is képes több vizet felszívni.

De a kulcs-szó szárításnál a kijövő levegő kiszárítása újramelegítés előtt. Páradús meleglevegővel szárítani nem lehet.

A levegő kiszárítását a legtöbbször hűtéssel csinálják - ami lehet kompresszoros hűtőgép...vagy vízes hűtőciklon is.

Ugye láttátok, hogy a klimaberendezéseknek mindnek van kondenzvíz elvezetője? Na, ugyanígy működik a légszárító: a levegő nedvességtartalmát hűtéssel lecsapolják és kivezetik egy csövön.

Ami kijön a légkondiból az csontszáraz hideglevegő - ami sok embernek kaparja is a torkát emiatt.
.
Előzmény: Crvoyager (12654)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.28 0 0 12659

Viszont a belső keringetéssel meg egy idő után bebárásodnak az ablakok a bentűlők kipárolgásától.

Akkor a hűtőt teljesen feleslegesen takarom le?Mert azt én is tudom,hogy ilyenkor a hűtőbe nem keringet viszont azt gondoltam,hogy a motorra sem megy közvetlenül a hideg menetszél.Szombaton  bejött nekem ez a módszer a -12-ben.Úgy nyomta a meleget,hogy gatyára lehetett volna vetkőzni.

Előzmény: GPS (12658)
GPS Creative Commons License 2010.01.28 0 0 12658

Csak halkan jegyzem meg, hogy immár vagy 40 éve az autók hűtőköre nyomás alatt van...ezért még 105 fokon sem forr fel a víz bennük.

A jó, kisfogyasztású dizeleknék valóban gond lehet a téli fűtéssel...és ezen a termosztát hőfoka sem segít akkor, ha összesen nincs annyi hulladékhő, amennyit a fűtés kérne.

Hidegben a termosztát teljesen lezárja a hűtő felé vezető csövet (ezért mindegy, hogy hány fokos) ...és mindössze a fűtés-radiátor látja el a motor hűtését.

Csakhogy nagy hidegben és 4-esen fújó fűtés-ventilátornál előfordul, hogy még a fűtésradiátor is képes túlhűteni a motort.
Erre az esetre javasolják a belső lég-keringtetést...vagyis hogy a már felmelegített levegőt cirkuláltassuk az utastérbe és ne engedjünk be a külső, fagyosból.
.
Előzmény: Crvoyager (12656)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.28 0 0 12657

Állítólag nagyon egészséges 15 fokban aludni :-))

 

Nálunk éjjel volt -14 is,de reggelre megenyhült -6-ra és most meg szakad a hó.

Előzmény: BiaStrom (12646)
Crvoyager Creative Commons License 2010.01.28 0 0 12656
Nekem dizel autóm van és ha jó a termosztát akkor jó ott a fütés. vannak tipusok, ahol van külön téli és nyéri termosztát. A nyári az 75-80-85 fokos mig a téli az akár 90-95 fokos is lehet. Ez az emelt müködési hőmérséklet szokott pl odavezetni, hogy a sima vizzel már nem biztos hogy tudod az autót használni, mert állandóan felforr a viz.
Előzmény: fekvőrendőr (12643)
Gruau Creative Commons License 2010.01.28 0 0 12655
Nem nedves dohos, ha nem száraz a garázs, és szoktam szelőztetni is.
Nyáron láthattad az autómat. Volt rajta rozsdára utaló nyom? :)
Előzmény: GPS (12652)
Crvoyager Creative Commons License 2010.01.28 0 0 12654
Akkor hogy szárit az asztalos haver száritója meleg levegővel. Ha mozgatva van akkor azért gondolom csak a meleg levegő a hatékonyabb. 
Előzmény: GPS (12652)
Crvoyager Creative Commons License 2010.01.28 0 0 12653

Vigyázz mert a lakók kék csatija a 16 ampert kb 6 óráig birják. Ráirva ez szokott lenni

16A-6h/250V

 

Éppen tegnap egy kb 3200 wattos tesztelés végén az egyik átlagos nem lakós dugvilla olvadt ki a helyéről. Sőt anno Pápán is összeolvad egy konektor -dugvilla párosom a tulterhelés miatt.

Előzmény: GPS (12645)
GPS Creative Commons License 2010.01.28 0 0 12652

Hogy nem tesz jót az autónak a páradús levegő? Ez így igaz. Ezért kell kint hagyni a szélfúvásban, hogy kiszáradjon a száraz, hideg légáramlatban.

Megmérted te valaha, hogy mennyi a páratartalom abba a garázsban - miután megérkeztél a nedves kocsival? Hogy mi lesz ott miután rázártad az a garázsajtót?

Érdemes lenne bevigyél egy légnedvességmérőt (már fillérekért lehet kapni)...csak el ne ájulj, ha meglátod.

Egyébként a meleg levegő sokkal több vizet elnyel (páradúsabb), mint a hideg.
A hideglevegő=szárazlevegő.

Ezen sokan csodálkoznak, de így van. Volt már erről szó, hogy miért száraz a levegő a hűtőszekrény belsejében? Hát ugyanez a helyzet. Minnél melegebb egy levegő - annál több benne a pára.
És fordítva.
.
Előzmény: Gruau (12651)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!