Piston Creative Commons License 2004.11.09 0 0 5786

Gabesz (5746) "+az inspection..."


Annal a napnal az "insp." csak azt jeloli hogy en sajat magam elbogarasztam egy kicsit a gepen (tobbszor is), mint mindig. Minden nap munkakezdes elott a sofor atvizsgalja a vontatot, es minden egyes potkocsi felakasztasakor a potkocsit. (Gyakran 4x-5x cserelek egy nap.) Ezt komolyan is veszik es meg is csinaljak a soforok. Altalaban 10-30 perc, kicsit tobb ha valami aprosagot babralni kell, vagy kevesebb ha "csakideaszomszedba". A sofor nalunk nem szerel meg nem hibaelharit, -- arra mindig van valaki elerheto kozelsegben, aki nala jobban ert hozza -- viszont tudnia kell minek milyennek kell lennie, es ha nem olyan, folytathatja-e vele az utat a legkozelebbi garazsig vagy elindulhat-e a telephelyrol.

 

Gabesz (5748) "ezek szerint azért ott is figyelik valamennyire az idotöket."


Persze, hogy figyelik, hat arra van a logbook! De itt sokkal inkabb -- mar amennyire az europai kamionozassal ossze tudom vetni  -- a tengeyterheleseken es a szerelveny menetbiztonsagan (muszaki allapot, rakomany rogzites) van a hangsuly.

 

Gasolin (5444):"Ott az újvilágban mi a kamionok rangsora?"


Bar nem engem kerdeztel, de...
A Kiraly a Peterbilt. A truck-ok kozt O a Harley Davidson, vagy Cadillac. O az akinek csakis ket pipaja lehet, sose kevesebb, nagy szeles csupakrom lokharito -- vagy inkabb tololap -- es minden ami klasszikus, amerikai, altalaban fully loaded, the Real Thing. Az ara ehhez kepest ertheto. 135e-185e $CDN az opcioktol es a kromozott feluletektol fuggoen. Altalaban nagy a tengelytavuk, nemely telephelyen latni egyet-egyet, amint eppen egy feloras tolatasi muveletet mutat be, de ok leginkabb a highway-re keszultek, ott bontakoznak ki igazan.

 

Az arlista aljan a Ford es a Navistar International-ja van. Ford-okbol viszonylag keves fut, az Inter'-ek viszont nagyon kedveltek az uzemeltetoknel. Jelenlegi kenyeradomnal csak az van. Fapadosabbak mint a tobbi, de jo igavonok. Bar ugy hallom az utobbi idoben emeltek a minoseguket, megnyujtottak a garanciajukat, es mar nem is annyira olcsok. De 135-140e $CDN korul mar mindennel teleetomve szepen csillogosan kapod a legnagyobb ciralokat kozuluk.

 

Ezen kivul van Freightliner-unk, Kenworth-unk, Mack-unk, soforkent nem latom a kulonbseget, mindegyiknek megvan a sajat erzete, de nehez mondani hogy rosszabb vagy jobb, eddig mindegyikkel nagyon jonak talaltam dolgozni.

 

Sok Volvo is fut, a fulkejukben csendesebbek mint a tobbi, es a nap vegen csak fele annyira vagy faradt, de az ajtaja nem szegecselt fem mint egy igazi gep, es a billeno motorhaztatetot nem kulso (gumi)klapnik tartjak a helyen mint az osszes tobbi markanal, es ha egyszer truckot vezetek, tessek nekem akkora kormanykereket adni, hogy rendesen be kelljen hajolnom amikor korbetekerem, es ne csupa fekete muanyagot a muszerfalon. Ehelyett van kis konnyu szemelyauto kormanykerek, csondes munkakornyezet, fulkebol nyithato motorhazteto, mint az urvezetoknek, csupa uvegszal es muanyag.

 

Roadtrain (5753) "külso és belso felvételt arról a vasdarabról?????????? PLEASE!!! :ÐÐÐÐÐÐÐÐÐ"

 

Van vagy 8-10 vontato, amikkel felvaltva dolgozok, aszerint hogy melyik van epp bent, es a fuvar milyet kivan (300km-en belul szedek fel / viszek szet rakomanyokat, amiket hazahozok, es a fiuk, akik mast se csinalnak csak gurulnak, viszik messzire). Aminek a multkor a bigyojat tettem ide, az igy nez ki kivulrol. Ebben epp asszem egy 430LE-s Caterpillar C-12 motor van egy kozonseges 10 fokozatu Eaton Fuller kezi valtoval. A potkocsi 53 lab (= 16,155m) hosszu, 26 szokvanyos raklapnak (48"X42") eleg a hely benne, nalunk max. 58000 font hasznos terhet vihet (fagyas-olvadas idoszakaban 47000-et), vagyis 26,3 ill. 21,3 tonnat.

inter