Hát én csak annyit tudok mondani hogy 1117-es merga a zsírfeka.
6 gang isten király hangja van fogyasztást, nem tudom, mert ezen tanulok vezetni.
És tényleg 700-as fordulatnál dobok egy 3.-akt olyan király hangja van, mint egy mozdonynak még nem rángat de, egy picit lehet hallani a röf röf röf fillinget.
Na de hogy értelem is legyen a hozzászólásomnak, adok egy hasznos linket:
Hát, ha nem ismered.
Itt lehet kuksolni a használt teherautókat, nagy választékban.
Topic talit pedig bevasalom rajtad:-)
Link:-)
Használtat akarsz venni vagy újat?
Általánosan igaz, hogy a 4 hengeres motorú MAN, Renault, Iveco 7,5t-os hasznos terhelhetősége ponyvás felépítmény esetén kb. 3300kg. A merci Atego alváza nehezebb ezért ott kb. -300kg-ot le kell számolni.
A 6 hengeres motorok ca. 300kg-al nehezebbek a 4 hengereseknél. Ha esetleg később vontatni is fogsz akkor akkor mindenféleképpen 6 hengeres motort válasz!
Igazából normál nem vontatós üzemben nem fogyaszt többet a 6 hengeres a 4 hengeresnél, mert nem kell annyira hajtani a motort gyorsításkor így kevesebbet kajál (csak akkor fogyaszt többet ha sofőr gyorsulási versenyen érzi magát ezért állandóan ő hagyja el elsőnek a lámpát).
Én kapásból javaslom az MAN-t. :o)
A 8.163-as fogyasztása 16-17L körül van. Házilag is egyszerűen javítható nincs benne sok elektronika. Szervízintervallum 30-60.000km olajminőségtől függően.
Használtan No.-ból sok 8.163-as rövidfülkés 6m-es dobozos, emelőhátfalas kerül be az országba kevés 100-200.000km-el. Kinnt is olcsón lehet ezeket megvenni, mert ott régifajta B-s jogsival is lehet 7,5t-s autót vezetni.
Az emelőhátfalasak általában légrúgosak is. (az árkülönbözet minimális a lap és a légrúgós közt max. 1000 Euro)
Az MB ategoban már több az elekronika, sokat kell szakszervízbe járni, aminek meg drága az óradíja. Viszont itt a szervízintervallum távolsági szállításnál akár 100.000km is lehet. Sok használt van No.-ban ebből is dobozos emelőhátfalas kivitelben.
A hálófülkés változatnak van a ketegóriában a legnagyobb fülkéje és van belöle magastetős változat is.
7,5t-s volvo-t ne vegyél, mert kevés van belőle (elsősorban Német és Angol piacra gyártották őket (mindkettőn B-s jogsival lehetett vezetni). Tulajdonképpen egy nagyobb alvázat minősítettek vissza ezért nehezebb az autó súlya mint a versenytársaké. A motorjuk 4 hengeres Perkins motor volt.
Az MAN és a MB-nél az alváz túlterhelhető, mert No.-ban 8.400-8.600Kg össztömeggel is forgalomba lehet őket helyezni mindenféle módosítás nélkül (azaz van + 1t hasznos terhelhetőség.
Amennyivel drágább a Német autó a többinél, annyival jobb is, valamint magasabb áron adható el később (értéktartó). Akár az is előfordulhat, hogy amennyivel drágábban veszed annyival drágábban is tudod eladni. A 4 hengeres motor kategórában az MAN és a MB a legnyomatékosabb. MAN 8.163 (590Nm), MB 815 (580Nm), DAF 150LE (550Nm), Renault 152LE (550Nm), Iveco 150LE (490Nm). (persze ebben évjáratonként vannak eltérések, de látszik hogy a MAN, MB messze nyomatékosabb, jobban vezethető autó)
Renault-ból a dCI motoros (common rail befecskendezős tipusok (2001-től) jók. Ezekbe már van Infomax és így az egész autó előélete lehívható (teljes előélete során elhasznált üzemanyag, átlagfogyasztás, megtett km stb.)! Alkatrész kiszállítás az egész országba (szakszervízekbe) másnap reggelre megoldott. A Renaultban egyre több a német a német alkatrész (Bosch befecskendezés, ZF váltó, szervokormány stb.)
A dCI motoros tipusok jól mennek, a régiek csak közepesek. A 6 hengeres 210LE-s nem dCI motoros tipusok nagyon mennek. Amikor vezettem nagyon kellemesen csalódtam benne.
Renault-hoz kevés a jó minőségű utángyártott alkatrész, ezért meg kell venni a drága gyárit. Bosch feszültség szabályzó renultnál netto 45e, ugyanez a Boschnál brutto 30eFt. Sokszor visszaélnek a gyári alaktrész címszó alatt eladott alkatrészek árával. Sok valeo eletromos alkatrész is van bennük.
A régi Midliner hálófülkés sorozatnak nagy a fülkéje.
Én nem kedvelem annyira az Iveco-t. Nekem belülről egy olcsó autó-nak tünik. Motor nem olyan nyomatékos mint a német autóknál.
DAF: A régi 45-ösnek kicsi a fölkéje, motor Cummins. Kevés van belőle az országban.
Az LF már jobb, motor ott is Cummins, belülről igényesen van kárpítozva, a fülke megegyezik a Renault Midlum fülkéjével.
Személyes vélemény:
DAF 45 és a Volvo FLC kivételével mindegyiket vezettem, legjobb benyomásom az MAN és a MB-el volt. Ha a pénzem meglenne rájuk biztosan ebből a 2-ből választanék.
Ha megvan rá a pénzed és használtat akarsz venni, ne itthon vedd meg hanem kinnt, mert az itteni kereskedők a kinntről behozott használt autókat legalább 1-1,2mFt-al drágábban adják mint itt. MB, MAN 3-4 éves van kinnt dögivel kevés 100-200.000km-el jó állapotban.
Alkatrész frontom Malwin jobban otthon van, de nem olyan rég írta, hogy a DAF-hoz sok minden nem kapható vagy drágán mert Angliában gyártják az egykori Leyland gyárban.
Remélem sikerült valamelyest véleményt formálnom benned. :o)
Ja kinnt lehet venni nagyon olcsón L80-as VW 7,5t-s autót. Clark váltó, MWM motorral, Rockwell híddal.
Most olvastam róla tesztet 1996-ból, amiben összehasonlították az L2000-es MAN-t, a VW L80-asal. Ugyanannyit fogyaszt mint az MAN, és mível a vételára olcsóbb ezért az üzemeltetési költsége is lényegesen alacsonyabb volt. Az újságíró elégedett volt vele, csak a fülke volt kicsit ódivatú.
Köszi a kinti kamionos infokat!
És a kamion motorokat tekintve melyik a legelismertebb márka? Caterpillar, Cummins, Detroit Diesel, MACK, Volvo?
Mi az átlagos (legjellemzőbb) motorteljesítmény egy kamionnál (hány lóerő)?
Kamion szervízbe szoktál járni? Ilyen tapasztalatod van?
Nálatok a kamionos munkakör mennyire kedvelt? Vagy ott sem karrier egy huszonévesnek beülni egy kamion volánja mögé?
Ja igen. Nekünk mindkét autón (Cargo, MAN) 100 literes a tank, szerintem abból érdemes inkább 2x ekkorát venni hozzá, nem kell annyiszor a kútra menni.
Előztem egy 30-cal "haladó" autót, lakott területen kivűl. A záróvonalas részen nem is mentem el, de egy balra kanyarodó sávnál elmentem mellette. Nem kellett volna.
A fogyiról nem is beszéltünk múltkor. A 75E14-es nekünk olyan 13-14 körül fogyaszt 5 gangos váltóval (tetőspoilerrel).
Ezt mondjuk nem ajánlanám, 6 sebességes váltóval egy kicsit jobb a helyzet. Ha én megtehetném akkor mindenképp 6 hengerest vennék (mondjuk E18-ast), azokhoz már alapból 6-os váltó jár és erő is van bennük.
Merci 814,
Azt hiszem ez 6 sebességes volt alapból, jó gyenge, viszont nagyon tartós. 2x mentem ilyennel, nekem nem okozott maradandó élményt. Kb annyit eszik mint a Cargo.
MAN 8.163,
6 gangos ez is, nagyon erős, fogyasztását leirtam régebben, 16+ tetőspoiler nélkül (viszont cserébe megy is), szerintem van olyan tartós mint a Merci. Eddig ezt volt a legjobb vezetni, olyan mint egy nagy személyautó.
DAF 45,
Kicsi fülke, külseje/belseje nekem nagyon nem jön be, ettől függetlenül még jó is lehet.
Renault,
Francia....akkor már inkább az Iveco ;-)
Volvo FL,
A MALÉV Cargo-nak ilyen van, állitólag nagyon jó. A belseje az tényleg kényelmes, jó beülni egy ilyenbe.
Mondjuk nemhiába, az IKEA is Svéd vagy mi ;-)
Plusszba kellene egy 7,5-es valszeg :o))) De még egyenlőre gondolkodási stádium van.Ha netán összejön a dolog akkor a platón szervezünk egy talit és mindenki mehet egy kört vele :ĐĐĐĐĐĐĐĐ
Végre egy ember aki normálisan letud írni mindent :o))) ami érdekel mindenkit,bár biztos akadnak még kérdések.
Jó ez a műszerfal,térkép van hozzá??? :ĐĐĐĐ
MÁS:
Megszeretném kérni eme nemes társaság segítségét!!
Arról lenne szó,hogy érdekelne engem pár 7,5tonnás autó adata.
Itt inkább a fogyasztás és szervízre gondolok.De inkább tapasztalat kéne mint a gyári adat.Gabesszal már beszélgettünk erről,de szeretnék minnél több infót beszerezni.Érdekelne még melyik motorral szereltet kéne venni(gondolom minnél nagyobb annál jobb).Elsősorban IVECO-ra gondoltam,de ha jó árban lesz valamilyen akkor esetleg bármi szóba jöhet.
És ahogy látom CB-d is van, helyes ;-)
Azt áruld már el miért van 2 antenna a kinti kamionok 99%-án? Mindig néztem, hogy a jobbos és a balos tükrök "szárán" szinte minden kamionon ott volt az antenna. Vagy egyszerre 2 rádió is van az autókban?
Ja, ma éjjel jól lehúztak a rend éber őrei. 10000 forintom bánja (+kaptam 3 pontot is mellé) :-(
Hogy száradna el mind.....
Annal a napnal az "insp." csak azt jeloli hogy en sajat magam elbogarasztam egy kicsit a gepen (tobbszor is), mint mindig. Minden nap munkakezdes elott a sofor atvizsgalja a vontatot, es minden egyes potkocsi felakasztasakor a potkocsit. (Gyakran 4x-5x cserelek egy nap.) Ezt komolyan is veszik es meg is csinaljak a soforok. Altalaban 10-30 perc, kicsit tobb ha valami aprosagot babralni kell, vagy kevesebb ha "csakideaszomszedba". A sofor nalunk nem szerel meg nem hibaelharit, -- arra mindig van valaki elerheto kozelsegben, aki nala jobban ert hozza -- viszont tudnia kell minek milyennek kell lennie, es ha nem olyan, folytathatja-e vele az utat a legkozelebbi garazsig vagy elindulhat-e a telephelyrol.
Gabesz (5748) "ezek szerint azért ott is figyelik valamennyire az idotöket."
Persze, hogy figyelik, hat arra van a logbook! De itt sokkal inkabb -- mar amennyire az europai kamionozassal ossze tudom vetni -- a tengeyterheleseken es a szerelveny menetbiztonsagan (muszaki allapot, rakomany rogzites) van a hangsuly.
Gasolin (5444):"Ott az újvilágban mi a kamionok rangsora?"
Bar nem engem kerdeztel, de... A Kiraly a Peterbilt. A truck-ok kozt O a Harley Davidson, vagy Cadillac. O az akinek csakis ket pipaja lehet, sose kevesebb, nagy szeles csupakrom lokharito -- vagy inkabb tololap -- es minden ami klasszikus, amerikai, altalaban fully loaded, the Real Thing. Az ara ehhez kepest ertheto. 135e-185e $CDN az opcioktol es a kromozott feluletektol fuggoen. Altalaban nagy a tengelytavuk, nemely telephelyen latni egyet-egyet, amint eppen egy feloras tolatasi muveletet mutat be, de ok leginkabb a highway-re keszultek, ott bontakoznak ki igazan.
Az arlista aljan a Ford es a Navistar International-ja van. Ford-okbol viszonylag keves fut, az Inter'-ek viszont nagyon kedveltek az uzemeltetoknel. Jelenlegi kenyeradomnal csak az van. Fapadosabbak mint a tobbi, de jo igavonok. Bar ugy hallom az utobbi idoben emeltek a minoseguket, megnyujtottak a garanciajukat, es mar nem is annyira olcsok. De 135-140e $CDN korul mar mindennel teleetomve szepen csillogosan kapod a legnagyobb ciralokat kozuluk.
Ezen kivul van Freightliner-unk, Kenworth-unk, Mack-unk, soforkent nem latom a kulonbseget, mindegyiknek megvan a sajat erzete, de nehez mondani hogy rosszabb vagy jobb, eddig mindegyikkel nagyon jonak talaltam dolgozni.
Sok Volvo is fut, a fulkejukben csendesebbek mint a tobbi, es a nap vegen csak fele annyira vagy faradt, de az ajtaja nem szegecselt fem mint egy igazi gep, es a billeno motorhaztatetot nem kulso (gumi)klapnik tartjak a helyen mint az osszes tobbi markanal, es ha egyszer truckot vezetek, tessek nekem akkora kormanykereket adni, hogy rendesen be kelljen hajolnom amikor korbetekerem, es ne csupa fekete muanyagot a muszerfalon. Ehelyett van kis konnyu szemelyauto kormanykerek, csondes munkakornyezet, fulkebol nyithato motorhazteto, mint az urvezetoknek, csupa uvegszal es muanyag.
Roadtrain (5753) "külso és belso felvételt arról a vasdarabról?????????? PLEASE!!! :ÐÐÐÐÐÐÐÐÐ"
Van vagy 8-10 vontato, amikkel felvaltva dolgozok, aszerint hogy melyik van epp bent, es a fuvar milyet kivan (300km-en belul szedek fel / viszek szet rakomanyokat, amiket hazahozok, es a fiuk, akik mast se csinalnak csak gurulnak, viszik messzire). Aminek a multkor a bigyojat tettem ide, az igy nez ki kivulrol. Ebben epp asszem egy 430LE-s Caterpillar C-12 motor van egy kozonseges 10 fokozatu Eaton Fuller kezi valtoval. A potkocsi 53 lab (= 16,155m) hosszu, 26 szokvanyos raklapnak (48"X42") eleg a hely benne, nalunk max. 58000 font hasznos terhet vihet (fagyas-olvadas idoszakaban 47000-et), vagyis 26,3 ill. 21,3 tonnat.
(síp) (síp) (síp) a rendőrségnek is, meg annak a (síp)-nek is, akinek annyi agya van, hogy így szállítsa a cuccokat... A sofőr viszont kölcsönadhatná néha az őrangyalát:)
Más: 2004től ugye nem lehet visszahívni a furgonokba meg puttonyos kiskocsikba taknolt gázolaj ÁFÁját. Tudja valaki, hogy pontosan melyikek ezek az autók? Tudom, hogy a 84. 04ben vannak a teherautók, a 84.03ba a személyautók, de a megfogalmazás számomra nem igazán egyértelmű...
5-15 jó magyar forint mérettől és teljesítménytől függően.
És négy órát alapból ki kell fizetned, még ha csak egy 1m3 betont is küldtél föl a tizedikre.
Egy óra kiállás egy óra haza menetel + minimum 2 óra munka.
Aranyos. Tényleg drága buli.
Off
A kedves papa szerintem kettős ügynők, mert alig látom, de a becsületes szakmája építész mérnők.
Tehát maszekba házakat tervez,+ egy építő ipari cégnél az oroszlán farkán a bolyt.
Tehát ott is, néha ha olyan van, tervez de, legtöbbször általában műszaki felügyel ügyeket, intéz, ezer éve ismeri a főnökét, olyanok ketten, mint egy család kiegészítik egymást.:-)
On
Az, hogy nincs ilyen nagy betonpumpa az országban annak az oka, hogy borzasztóan drága egy ilyen nagy pumpa ára (és persze ki is kellene termelni az árat).
Információim szerint a kisebb 30-40m körüliek is olyan 70-80mFt (netto) körüli árban vannak. Persze a bérleti díjuk 1 órára sem 2-3eFt hanem a kb. a 15-szörösük. (ha esetleg valakinek vannak pontos infoi, az megoszthatja velünk)
Amúgy a papa házat (v. házakat) épít?
Az ilyen gépek még használtan is nagyon drágák. Persze ki is termelik az árúkat.
Gaso:
Faterom tudod, hányszor örülne, ha lenne ilyen méretű beton pumpa az országban.
El sem hiszed.
A Rába meg nem tesz semmit, ha jártamba, keletembe látok még a neten nem, tökölök hova rakom be először.
Road:
Káposzta??!! Most padlóburkolásba utazok saját célra egész kellemes.:-)
A jó Rába képért cserébe én is teszek be egy érdekes képet egy Volvo-ról. (az oldalon van róla több kép is, ahogy felépítették az egész autót, ha esetleg a részletek is érdekelnek)
Tölünk nyugatabbra a nem megfelelő rakományrögzítésért is szigorúan bűntet a rendőr. Ha meg emiatt baleset is bekövetkezik akkor meg nem csak egy egyszerű irgum-burgum a jutalom. Nálunk meg a rendőr leszarja az egészet.
Amíg valaki meg nem hal emiatt addig a kutyát sem érdeki a dolog.
Szavakat sem találok az egészre csak csúnyát, azt meg nem írom le.
Globetrotter! Nagyszerű a Hungarocamionos Rába kép.
Melegséggel töltötted tele a szívemet pár percre! :o)
Ma délután 84-es főút.Renault Midlum féléves halad az úton szembe jön egy kisebb teherautó.Rakománya jelzőtábla oszlop.lerögzítés nélkül.
egyenesen haladnak egymással szembe amikor is a csövek lehullanak a platóról a Midlum elé.fékezés és a lehulló csövek közül 5 darab beleáll a Midlum fülkéjébe!!!!!!!!!!!
Az egyik pár centire a pilótától hatolt be míg a másik átvitte a kabin hátfalát és a felépítmány falát is!!!!!!!!!!!
A többi rendbetette a műszerfalat,a coolert,hűtőt,viszkót.
A rendőrséget megpróbálták kihívni,de mivel személyi sérülés nem történt ezért nem volt hajlandó kimenni.na?