A Belgrád-Soroksár vasútvonal felújítása mindíg is teher vonat célközpontú volt.
Már a francia tervek idején is 2000 előtt és most a kínai tervek idején is.
Ha jár arra személyvonat az nem baj, de ha nem jár attól se omlik össze a világ.
SZERBIA felé/felöl
KELEBIA
2020.01.01-től 2020.12.31.-
>>Belépett :
>>- 92 db személyszállító vonat egy év alatt.
>>- 2265 db tehervonat. Azaz naponta átlagosan kb 6 tehervonat.
>>- 888 db egyéb vonat. Magyarul gépmenet.
>>
>>Kilépett:
>>- 92 személyvonat. Egy év alatt.
>>- 2381 tehervonat. Azaz átlagosan, naponta kb. 6 tehervonat.
>>- 846 egyéb vonat, azaz gépmenet.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ami füllentés a dologban, hogy a Belgrád-Soroksár vasút felújítását azzal harangozták be, hogy Pireuszból Soroksárra napi 18 db konténer vonat fog jönni, azaz 18x40 = 720 db konténer.
Naponta.
Ez a jóslás mostanra lecsökkent napi 1 vagy 2 érkező konténer vonatra.
A 150-es vonalon zajló teherforgalom fontos.
Nem annyira nekünk, de másoknak igen.
A budapesti elővárosban a 150-es vonal egy kicsi szakaszát a 163 km-ből 60 km-t használnak elővárosi forgalomban.
Bár egyre nő az elővárosi vonal utasszáma a Budapestre befutó 11 vasútvonal utasszámai között fix 10. helye van.ű
Csak a 142-se kevesebb az utas.
A Kunszentmiklóstól lefelé Kelebiáig tartó 103 km-n a vasúti személyszállítás kényelmes.
Mindenkinek jut 3-8 ülőhely.