Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
A 297 a 294-el(több,más fordával együtt ezt a fordát meg már meg is szűntették) egyidőben tűnt el a fordájáról.Én saját szemmel nem láttam,de van,aki szerint azt vitték el(nem akarom bántani az eredeti hírforrást,de pl ő azt is írta,hogy a távozó csuklósok az érkező Volvok miatt szabadultak fel,ami egyértelműen nem igaz).
A határátlépő adatoknál engedd meg, hogy figyelmeztesselek valamire.
A 2020-as év nem jó kiindulási pont, a járvány miatt.
Hogy mégis ezt használom annak oka, hogy nem találtam 2019-es (utolsó békeév) határforgalmi adatokat.
Tehát ha helyre áll a világ rendje (talán 2023-ban ???) akkor elképzelhető, hogy Magyarbólynál is ismét lesz napi 3-3 ( vagy több ??) belépő és kilépő tehervonat.
Nekem csak az a megdöbbentő az egészben, megint mennek bele a milliárdok egy ilyen "lehet, hogy jó lesz" szintű projektbe, mikor máshol meg rohad le az infrastruktúra.
Amennyiben a Soroksár-Kelebia vonal = 147 km és sík mint az asztallap helyett a Soroksár-Kelenföld-Pécs-Villány-Magyarbóly vonalat újíttatnák fel ami kb. 290 km és teli van dombokkal, ívekkel, vizenyős szakaszokkal, akkor a vonal felújítási költsége - szerintem - minimum duplája lenne mint a 150-es vonal bekerülési ára.
Ami füllentés a dologban, hogy a Belgrád-Soroksár vasút felújítását azzal harangozták be, hogy Pireuszból Soroksárra napi 18 db konténer vonat fog jönni, azaz 18x40 = 720 db konténer.
Naponta.
Ez a jóslás mostanra lecsökkent napi 1 vagy 2 érkező konténer vonatra.
A 150-es vonalon zajló teherforgalom fontos.
Nem annyira nekünk, de másoknak igen.
A budapesti elővárosban a 150-es vonal egy kicsi szakaszát a 163 km-ből 60 km-t használnak elővárosi forgalomban.
Bár egyre nő az elővárosi vonal utasszáma a Budapestre befutó 11 vasútvonal utasszámai között fix 10. helye van.ű
Csak a 142-se kevesebb az utas.
A Kunszentmiklóstól lefelé Kelebiáig tartó 103 km-n a vasúti személyszállítás kényelmes.
Ugye február 1-től kezdődik a Budapest-Belgárd vasútvonal felújítása.
A Ten-T 10-es folyósónak csak egy melléknyúlványa a Belgrád-Budapest szakasz, valójában a fő tengely Zágráb-Belgrád között húzódik, amely egy eleve nagyrészt kétvágányú, villamosított pálya.
Nem lett volna értelmesebb eleve erre rácsatlakozni mondjuk Magyarbóly-Eszék irányban?
Akkor legalább olyan pálya lett volna felújítva a 40-essel aminek a személyforgalma is jelentősebb...
Büdös és koszsos modern busz is tud lenni, lásd a Budapesten alvállalkozásban futó Citarokat. Fűtés Ikarusban is lehet jó, pl évekig utaztam BU 64-01- esen amelyen mindig jó meleg volt. Klíma nekem nem kell, utálom.
Pedig nincs annál szebb mint mikor egy száraz este, úgy 19,20 után Gátér vasúti átjárón áthaladva elengeded a hosszú váltós Ik-255-t (tachográf még sehol), a Csongrád előtti enyhe jobb kanyarig.
8 km színtiszta egyenes, forgalom sehol.
GPS még nincs, haverok ilyen-olyan kütyüjeivel méritek a valós sebességet.
A buszba lévő kb. 20-30 utas egyre jobban elcsendesedik.
Mikor a jobb egyben ülő T.Laci ifi mérnök úr bemondja, hogy megvan a 106, majd pár perc múlva 108, de 109 után már nem gyorsul.
Egy db Ik-250 tudott ott hasonlót, az egyedi GC 97-00
Így igaz, minden autónak megvan a maga ideje, a 200-as Ikarusok nemesen kiszolgálták magukat már, biztosra veszem, hogy a Volán és egyéb magánszemélyek elrakosgatnak maguknak párat gyűjteménybe és méltó módon fogják reprezentálni a hőskorukat :) én például a 400-asokért voltam oda, főleg a 096-ért, dehát mára már az is elavulttá válna, hiányzik a feeling persze, de az idővel halad a fejlettség is :) másoknak meg majd az Econell lesz nosztalgia, ebben biztos vagyok :D
Más
Sásdon mely autók szoktak megfordulni? Régebben a MNL-975 járt arra, azt mire adják ki mostanában?
Nemrég még arról értekeztél, hogy ne életkor alapján, hanem állapot alapján selejtezzék a buszokat.
A buszokat különböző ismérvek alapján lehet selejtezni
- költség alapon (állapot, üzemeltetés)
- környezetvédelmi besorolás szerint
- komfort alapján
- ritkán felmerül a feladatra való alkalmasság, ha a körülmények megváltoznak.
Az összes ismérv közül a legnagyobb butaság az életkor szerint selejtezni, noha buta politikusok szolgáltatási paraméterek helyett szívesen határoznak meg életkort a koncessziós szerződésekben.
Akkora vihar tört most ki a biliben az Ikarustól, mintha nem lenne megszámlálva a napjaik. Majomparádé 500 kenyéradójánál meg már rég nincs Ikarus. Köszönjük, hogy nem mulasztottad el teljesíteni a napi hozzászólás kvótádat :D
Amúgy erről beszéltem, hogy ma már nem való az utakra. Azt is kétlem, hogy vezetett Ikarust. Ő rajong érte és ha másnak más a véleménye akkor az kretén. Hát ez van :)