Keresés

Részletes keresés

Kuvik76 Creative Commons License 2022.02.14 0 0 38673

utas.hu (most):

 

5685/12: LKC-297

5685/36: LKC-295

Előzmény: JLW-470 (38670)
BPV-093 Creative Commons License 2022.02.12 0 0 38672

Hetekig nem járt Pécs-Szigetvár között a csuklós. Február 10-étől újra közlekedik a megszokott időpontokban.

nemeth._.mark Creative Commons License 2022.02.09 0 0 38671

Sziasztok! Esetleg valaki megtudja nekem mondani, hogy a siófoki buszpályaudvaron és a buszokon a ki a bemondónak a hangja?

JLW-470 Creative Commons License 2022.02.08 0 0 38670

A 297 a 294-el(több,más fordával együtt ezt a fordát meg már meg is szűntették) egyidőben tűnt el a fordájáról.Én saját szemmel nem láttam,de van,aki szerint azt vitték el(nem akarom bántani az eredeti hírforrást,de pl ő azt is írta,hogy a távozó csuklósok az érkező Volvok miatt szabadultak fel,ami egyértelműen nem igaz).

Előzmény: LHS 363 (38669)
LHS 363 Creative Commons License 2022.02.08 0 0 38669

A 297 az szigetvári autó.

Előzmény: JLW-470 (38666)
M41 2305 Creative Commons License 2022.02.08 0 0 38668

296, a komlói.

Előzmény: JLW-470 (38666)
vadparaszt18 Creative Commons License 2022.02.08 0 0 38667

13:35-kor indul, PNR-306 fordája kapta meg.

Előzmény: JLW-470 (38665)
JLW-470 Creative Commons License 2022.02.07 0 0 38666

A 296 helyett nem inkább a 297?Nem véletlenül kérdeztem anno a Vasisban,de hát azóta sem nézte meg egy helyi sem.

Előzmény: DZA027 (38610)
JLW-470 Creative Commons License 2022.02.07 0 0 38665

13:30-13:45 körül indult új autópályás járat Pécsről Mohácsra?

Előzmény: vadparaszt18 (38638)
robbanómotor Creative Commons License 2022.02.04 0 1 38664

Hű, az történelmi gép volt a maga idejében. Ha jól emlékszem, még a Metro újságban is benne volt, amikor újkorában bemutatták. :D 

Előzmény: Törölt nick (38663)
Törölt nick Creative Commons License 2022.02.04 0 2 38663

HPH-087 (a volt pécsi Vario) is az Ikarus Falodához került, mozgóbüfé lesz.

robbanómotor Creative Commons License 2022.02.03 0 0 38662
trizs77 Creative Commons License 2022.01.29 -1 0 38661

A határátlépő adatoknál engedd meg, hogy figyelmeztesselek valamire.

A 2020-as év nem jó kiindulási pont, a járvány miatt.

 

Hogy mégis ezt használom annak oka, hogy nem találtam 2019-es (utolsó békeév) határforgalmi adatokat.

 

Tehát ha helyre áll a világ rendje (talán 2023-ban ???) akkor elképzelhető, hogy Magyarbólynál is ismét lesz napi 3-3 ( vagy több ??) belépő és kilépő tehervonat.

 

 

 

 

Előzmény: NGE272 (38660)
NGE272 Creative Commons License 2022.01.29 -1 1 38660

Köszönöm, különösen jó így adatszinten is látni.

 

Nekem csak az a megdöbbentő az egészben, megint mennek bele a milliárdok egy ilyen "lehet, hogy jó lesz" szintű projektbe, mikor máshol meg rohad le az infrastruktúra.

Előzmény: trizs77 (38659)
trizs77 Creative Commons License 2022.01.29 -1 1 38659

MAGYARBÓLY

 

2020.01.01-től 2020.12.31.-

>>Belépett :

>>- 1042 db személyszállító vonat egy év alatt.

>>- 426 db tehervonat. Azaz naponta átlagosan kb 1 tehervonat.

>>- 89 db egyéb vonat. Magyarul gépmenet.

>> 

 

>>Kilépett:

>>- 1042 személyvonat. Egy év alatt.

>>- 425 tehervonat. Azaz átlagosan, naponta  kb. 1 tehervonat.

>>- 90 egyéb vonat, azaz  gépmenet.

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

A 40a, a 40-es vasútvonal, a 65-ös vasútvonalon se a személyszállítás viszi a prímet.

 

A 40-a vonalon, Bpest-Pusztaszabolcs, a két irányban együtt valóban megvan a napi kb. 6500 utas.

Ezt a napi kb. 6500 utast, 54 vonattal visszük el.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Egészen más a helyzet a 40-es vasútvonal Pusztaszabolcs - Pécs szakaszán.

Erről inkább FOMA olvtársnak tegyél fel kérdés, ehhez Ő jobban ért.

 

A Pusztaszabolcs-Pécs szakaszon az elmúlt 10 évben folyamatos volt az utasvesztés.

Nincs konkrét utasszámom.

Ha lenne se adhatnám közre.

A csökkenő tendencia nagysága vagy százalékos aránya viszont nem titkos.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

A 65-ös vasútvonal 2010-2019 között elveszítette utasai kb. 10%-t.

Ez rossz hír, de a hírben az a jó, hogy a 65-nek volt miből veszítenie.

Azon kevés vasútvonalunk közé tartozik, ahol - a többi vonalhoz viszonyítva - még bőven van utas.

Ezen a vasútvonalon közel 300.000 utas van évente amit kb. 8000 vonat szállít el.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Amennyiben a Soroksár-Kelebia vonal = 147 km és sík mint az asztallap helyett a Soroksár-Kelenföld-Pécs-Villány-Magyarbóly vonalat újíttatnák fel ami kb. 290 km  és teli van dombokkal, ívekkel, vizenyős szakaszokkal, akkor a vonal felújítási költsége - szerintem - minimum duplája lenne mint a 150-es vonal bekerülési ára.

 

 

 

Előzmény: NGE272 (38657)
trizs77 Creative Commons License 2022.01.29 -1 2 38658

A Belgrád-Soroksár vasútvonal felújítása mindíg is teher vonat célközpontú volt.

 

Már a francia tervek idején is 2000 előtt és most a kínai tervek idején is.

 

Ha jár arra személyvonat az nem baj, de ha nem jár attól se omlik össze a világ.

 

SZERBIA felé/felöl

 

KELEBIA

 

2020.01.01-től 2020.12.31.-

 

 >>Belépett :

>>- 92 db személyszállító vonat egy év alatt.

>>- 2265 db tehervonat. Azaz naponta átlagosan kb  6 tehervonat.

>>- 888 db egyéb vonat. Magyarul gépmenet.

>> 

 

>>Kilépett:

>>- 92 személyvonat. Egy év alatt.

>>- 2381 tehervonat. Azaz átlagosan, naponta  kb. 6 tehervonat.

>>- 846 egyéb vonat, azaz  gépmenet.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Ami füllentés a dologban, hogy a Belgrád-Soroksár vasút felújítását azzal harangozták be, hogy Pireuszból Soroksárra napi 18 db konténer vonat fog jönni, azaz 18x40 = 720 db konténer.

Naponta.

 

Ez a jóslás mostanra lecsökkent napi 1 vagy 2 érkező konténer vonatra.

 

A 150-es vonalon zajló teherforgalom fontos.

Nem annyira nekünk, de másoknak igen.

 

A budapesti elővárosban a 150-es vonal egy kicsi szakaszát a 163 km-ből 60 km-t használnak elővárosi forgalomban.

Bár egyre nő az elővárosi vonal utasszáma a Budapestre befutó 11 vasútvonal utasszámai között fix 10. helye van.ű

Csak a 142-se kevesebb az utas.

 

A Kunszentmiklóstól lefelé Kelebiáig tartó 103 km-n a vasúti személyszállítás kényelmes.

Mindenkinek jut 3-8 ülőhely.

 

 

Előzmény: NGE272 (38657)
NGE272 Creative Commons License 2022.01.29 0 0 38657

Félig OFF:

 

Ugye február 1-től kezdődik a Budapest-Belgárd vasútvonal felújítása.

 

A Ten-T 10-es folyósónak csak egy melléknyúlványa a Belgrád-Budapest szakasz, valójában a fő tengely Zágráb-Belgrád között húzódik, amely egy eleve nagyrészt kétvágányú, villamosított pálya.

 

Nem lett volna értelmesebb eleve erre rácsatlakozni mondjuk Magyarbóly-Eszék irányban?

 

Akkor legalább olyan pálya lett volna felújítva a 40-essel aminek a személyforgalma is jelentősebb...

M41 2305 Creative Commons License 2022.01.29 -3 1 38656
EKM-765 Creative Commons License 2022.01.27 0 7 38655

Büdös és koszsos modern busz is tud lenni, lásd a Budapesten alvállalkozásban futó Citarokat. Fűtés Ikarusban is lehet jó, pl évekig utaztam BU 64-01- esen amelyen mindig jó meleg volt. Klíma nekem nem kell, utálom.

Előzmény: E N V I R O 500 (38636)
trizs77 Creative Commons License 2022.01.26 0 0 38654

Kell ilyen élmény minden buszvezetőnek.

Egyszer.

Na jó.

Négyszer-ötször.

 

Utasnak elég egyszer is............................:-)))

Előzmény: hory004 (38653)
hory004 Creative Commons License 2022.01.26 0 0 38653

Jó pár éve GOL-307, Kakasd után, Bonyhád felé, dombon felfelé, 105km/h. :)

Busz és telefon GPS szerint is.

HRE-972 is valahol 110 alatt tiltott.

 

Tipust direkt nem írok :)

Előzmény: trizs77 (38651)
M41 2305 Creative Commons License 2022.01.26 -2 1 38652

Komló:

egyrészt pénteken lesz az új autóbusz-állomás ünnepélyes átadója, másrészt pedig:

Hétfőtől indulnak az új helyi járatok a körtvélyesi ipari park és a nagyobb városrészek között

trizs77 Creative Commons License 2022.01.26 -1 5 38651

OFF

 

Pedig nincs annál szebb mint mikor egy száraz este, úgy 19,20 után Gátér vasúti átjárón áthaladva elengeded a hosszú váltós Ik-255-t (tachográf még sehol), a Csongrád előtti enyhe jobb kanyarig.

 

8 km színtiszta egyenes, forgalom sehol.

 

GPS még nincs, haverok ilyen-olyan kütyüjeivel méritek a valós sebességet.

A buszba lévő kb. 20-30 utas egyre jobban elcsendesedik.

 

Mikor a jobb egyben ülő T.Laci ifi mérnök úr bemondja, hogy megvan a 106, majd pár perc múlva 108, de 109 után már nem gyorsul.

 

Egy db Ik-250 tudott ott hasonlót, az egyedi GC 97-00

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

A későbbi Ik-256 és IK-250-es buszok már :

 - tachográfosak voltak,

 - nem mentek csak 90-95-t.

 

Amig meg nem jött a BU 36-xx sorozat, (Ik-256) mert az megint ment 110 fölött.

 

ON

 

Nem sírom vissza.

Minden korban azt kell megélni, ami akkor adódik.

 

Például a nagyon kedvelt 8 km-es egyenesben Gátér és Csongrád között, ma akkor se lehetne ilyet csinálni, ha lenne hozzá busz ami megy annyit.

Akkor többször előfordult, hogy ebben a 8 km-ben nem előztem meg senkit és engem sem előzött meg senki.

Ma már komoly forgalom van ott este fél nyolckor is.

Ma már ez veszélyes lenne.

 

 

 

 

 

 

 

 

DUB-096 Creative Commons License 2022.01.26 0 2 38650

Így igaz, minden autónak megvan a maga ideje, a 200-as Ikarusok nemesen kiszolgálták magukat már, biztosra veszem, hogy a Volán és egyéb magánszemélyek elrakosgatnak maguknak párat gyűjteménybe és méltó módon fogják reprezentálni a hőskorukat :)  én például a 400-asokért voltam oda, főleg a 096-ért, dehát mára már az is elavulttá válna, hiányzik a feeling persze, de az idővel halad a fejlettség is :) másoknak meg majd az Econell lesz nosztalgia, ebben biztos vagyok :D

 

Más

 

Sásdon mely autók szoktak megfordulni? Régebben a MNL-975 járt arra, azt mire adják ki mostanában?

Előzmény: ELK671 (38649)
ELK671 Creative Commons License 2022.01.26 0 2 38649

Ez az Ikarus vs. modern busz egy visszatérő dolog minden megyei topikban.

Jellemzően főleg akkor kerül előtérbe ,ha kihal egy térségben az Ik.200.

 

Ez pl  több Pest megyei üzemnél 2008-ban megtörtént,Debrecen helyiben 2009-ben stb. lehetne sorolni.

Borsodos,és Pannonos területeken ez most érkezett el 2022-ben.

Szép lassan lecseng,el lesz fogadva hogy vége a 200-as korszaknak.

 

Én is személy szerint nagyon szerettem utazni rajtuk sok emlék fűz hozzà, ha tehetem még minél többet utazok,ahol még jàr.

 

De 2022-ben ezt ràerőltetni egy àtlagutasra nem lehet,ez màr tényleg csak a fanoknak élvezet senki màsnak.

 

Ladàval ,Kispolszkival,Trabantal se hiszem,hogy valaki jàrni akar napiszinten mondjuk dolgozni 2022-ben.

Ez ugyanugy ahogy a 200-as is csak a fanatikusoknak, nosztalgiàzóknak élmény.

Különbség a 2 közt annyi, az előbb felsorolt autók alsóhangon 10-15 éve kifutottak,a 200-asok viszont kényszerből idàig húztàk az igàt.

 

 

 

 

 

trizs77 Creative Commons License 2022.01.26 -5 0 38648

 

 

?  ?  ?  ?

 

 

Előzmény: Törölt nick (38647)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.26 -4 6 38647

Nemrég még arról értekeztél, hogy ne életkor alapján, hanem állapot alapján selejtezzék a buszokat. 

 

A buszokat különböző ismérvek alapján lehet selejtezni

- költség alapon (állapot, üzemeltetés)

- környezetvédelmi besorolás szerint 

- komfort alapján

- ritkán felmerül a feladatra való alkalmasság, ha a körülmények megváltoznak.

 

Az összes ismérv közül a legnagyobb butaság az életkor szerint selejtezni, noha buta politikusok szolgáltatási paraméterek helyett szívesen határoznak meg életkort a koncessziós szerződésekben.

 

Akkora vihar tört most ki a biliben az Ikarustól, mintha nem lenne megszámlálva a napjaik. Majomparádé 500 kenyéradójánál meg már rég nincs Ikarus. Köszönjük, hogy nem mulasztottad el teljesíteni a napi hozzászólás kvótádat :D

Előzmény: trizs77 (38645)
MSzabi98 Creative Commons License 2022.01.25 0 3 38646

Ma forgalomba állt a negyedik szombathelyi BN12. Így az alábbi változások lettek:

IIP-776   → LUU-913

MPS-342 → LUU-914

IXM-759 → LUU-916

MPS-341 → LUU-917

trizs77 Creative Commons License 2022.01.25 -4 3 38645

Az utolsó Ikarus (nem EAG) 2003-as.

19 éves.

Már nem való közforgalomba.

Jó-jó egy-két olyan db melyet végig két fő hatott, símogatták, dédelgették még kihúzhat pár évet.

 

De a legtöbb Ikarus melynek még rendszáma van 20+ éves.

Álljanak már le pihenni.

 

 

Előzmény: E N V I R O 500 (38644)
E N V I R O 500 Creative Commons License 2022.01.25 -3 0 38644

Kölcsönösen nem, csak Ő engem :))))

 

Amúgy erről beszéltem, hogy ma már nem való az utakra. Azt is kétlem, hogy vezetett Ikarust. Ő rajong érte és ha másnak más a véleménye akkor az kretén. Hát ez van :)

Előzmény: trizs77 (38643)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!