Rüby 2143 Creative Commons License 2018.08.28 0 1 44800

A pótkocsi kiegészítő fék a vonat teljes megállítására, és állva tartására szolgál. A vontatómotorok gerjesztése kis fordulatszámnál csökken, majd megszűnik.

 

"...villamosfék feszültségével arányos levegőnyomással" - Ez jobban hangzik úgy, hogy 1,8 vagy 3,6 bar a villanyfékkar állásának megfelelően, a fék kapcsolómű 5-18 fokozatai között, elengedett kilincsnél.

 

Ami a kétkocsis MIX vonatot illeti, a prototipusokban eredetileg más villamosberendezés volt, tudtommal kézi kapcsolóműves, villamosfék nélkül. A sorozatpéldányok és a 601-es, 602-es pótkocsik érkezésekor alakították át, ezeket a pótkocsikat pedig gyárilag valóban szolenoid fékezte.

Előzmény: kihúzóvágány (44799)