Mondjuk erre a problémára létezik megoldás: egyszerűsíteni kell a jegyvásárlási szoftvert. Mondjuk ha Szentendrén veszek jegyet, ne a legeldugottabb almenüben kelljen megkeresnem a HÉV-jegyet, ne kelljen kiválasztanom hogy melyik vonalon utazom, majd hogy melyik állomásról indulok.
Kínálja fel a kezdőoldalon a HÉV-jegyet, és az alapbeállítás az adott állomásról való indulás legyen. Nem hinném hogy olyan bonyolult lenne átprogramozni...
Próbálkoztak már, csak épp nem volt benen sok köszönet. Kijöttek egy 20 évvel ezelőtt is ciki lett volna gányoldával, plain textben tárolt jelszavak, 1 perc alatt hackelhető rendszer. 50 ft-ért vett bérlet pl.
10 éve jártam Linköpingben, az összes diák úgy szállt fel a buszra, hogy a mobilján mutatta a jegyét a sofőrnek. Mintha a MÁV egyéb járataira is lehetne online jegyet venni, csak a BKK van lemaradva a jövőtől...
B*szhatja az előbb kimenetelt az, aki csatlakozó buszjárattal érkezik. Pomázon pl. 5 perc van a kirándulókkal tömött dobogókői járatok beérkezése és a HÉV között. Ugye itt sem lenne probléma, ha elég lenne kártyát csippantani vagy legalább megoldható lenne, hogy a buszra felszálláskor egyben vegye meg az ember a jegyét az úticéljáig.
Találós kérdés: hány lépés a 15 lépés, ha 15 ember érkezik egyszerre az állomásra?
Alap, hogy a jegyet akkor kérjük, ha az utas meg tudja előre venni.
A hévnél ma a "jogosultság" az utazási és jegyvételi szándék. Ha ezt a cég bevételvédelmi okokból nem érzi megfelelőnek, akkor kezdje ott, hogy megold egy egyszerű szoftveres problémát, mielőtt az utasra tolja a felelősséget.
Azzal a 15 lépéssel kell előbb kimenni a vonathoz.
Nem, a vicces az, hogy a HÉV az utolsó, amelyikre még fel lehet jogosultság nélkül szállni büntetlenül. Próbáljatok már Pesten az ellenőrtől jegyet venni a buszon...
Pedig nyilván így lesz, ahogy leírtad, ha azt szeretnék, hogy a Nohab elöl legyen. Mindkét helyen adott a körüljárás lehetősége. Vagy a másik lehetőség, hogy a HÉV Bobója rájár hátulról, és lehúzza Filatorigátra a cuccot.
Tudom, hogy nem ez a legmegfelelőbb topik, de szerintetek hogyan fogja megoldani a MÁV a Nohabos utazást Szentendrére? Addig értem, hogy Óbudáig megy a vonat az esztergomi vasútvonalon, de onnan hogyan csatlakozik be Aquincumnál a HÉV-vonalba? Elviszi a mozdony az egykori Aquincum elágazás állomásig (Auchan/Záhony utcával szemben) a kocsikat, majd körbejár és megy tovább 'endre felé? Sehogy sem fér a fejembe, bocs. Köszönöm a segítséget.
A pótkocsi kiegészítő fék a vonat teljes megállítására, és állva tartására szolgál. A vontatómotorok gerjesztése kis fordulatszámnál csökken, majd megszűnik.
"...villamosfék feszültségével arányos levegőnyomással" - Ez jobban hangzik úgy, hogy 1,8 vagy 3,6 bar a villanyfékkar állásának megfelelően, a fék kapcsolómű 5-18 fokozatai között, elengedett kilincsnél.
Ami a kétkocsis MIX vonatot illeti, a prototipusokban eredetileg más villamosberendezés volt, tudtommal kézi kapcsolóműves, villamosfék nélkül. A sorozatpéldányok és a 601-es, 602-es pótkocsik érkezésekor alakították át, ezeket a pótkocsikat pedig gyárilag valóban szolenoid fékezte.
Ama bizonyos "kiegészítő fék" a pótkocsi fékezését végzi, tehát a motorkocsik kellően fékezve vannak pótkocsi nélkül. Eredetileg MIX is két kocsival próbázott, később készült hozzá pótkocsi, szolenoid fékkel, tehát pótkocsi nélkül vagy fékbiztosító ellenállással, vagy a megfelelő rövidzár beiktatásával kell gondoskodni a villamos fékezésről. MX esetében még ez sem szükséges, mert nem szolenoiddal fékez, hanem a villamosfék feszültségével arányos levegőnyomással, tehát nem kell semilyen átkapcsolás, ha nincs pótkocsi.
MXA is két, külön -külön működő motorkocsiból áll, ha kap táplálást, akár önállóan is mozoghat.
Lehetséges, csak pótkocsi nélkül ugye kieg. fék sincs - ezt egyébként elég 'amatőr' hibának tartom, hiszen eredetileg pótkocsi nélküli üzemet is terveztek az MX-ekkel. Ráadásul a nagyfesz. csatlás szerszámmal bontható, szintén nem megoldható forgalmi körülmények között.
Az MXA nagy előnye elődjével szemben a szimmetria. Pl szakaszszigetelőhöz érkezve MX-nél figyelni kell arra is, hogy melyik szedő van fenn, az MXA-nál ebből a szempontból kb mindegy, hogy a motorász mikor engedi el a menetgombot.
Tudom, hogy üzemszerűen nem lehetséges, de "papíron" képes lenne egy MX motorkocsi EGYEDÜL megmozdulni? (Pl. kocsiszín.) Mert az "utód" nyilván nem, hiszen a póton van a szedő, vagyis ott minimum 2 kocsi kell. (Motor+pót.)
Szigorúan az MX-nél (és az MIXA-nál) az egyik motorkocsi az áramszedőről kapja az áramot, a másik két erősáramú csatláson keresztül: azaz valamivel kisebb feszültséget kap, de ez nem szokott gond lenni.
AZ MXA-nal egy-egy csatlás: lényegében azonos feszültséget kap mindkét motorkocsi.
Mindkét típusnál van erősáramú csatlás a kocsik között. Üzemszerűen 1 áramszedő van fenn, onnan mindkét motorkocsit táplálni kell erősárammal....tök mindegy, hol van az áramszedő.
Nagyon komoly oka van: az MX első változatánál a főkapcsoló a motorkocsin van, történetesen a vezetőfülke plafonján, ami jó megoldás lenne, ha nem lenne veszélyesen közel a vezetőálláson dolgozó motorfzetőhöz. Baleset is történt.
A második változatnál (MXA) ezen változtatni kellett. Ezért helyezték át a főkapcsolót a középső kocsiba, és onnan megy az erősáramú csatlás mindkét motorkocsiba.
De ezen most elgondolkodtam... ha a villamos berendezések maradtak a két szélső kocsiban, akkor mi értelme volt a középső egységre helyezni az áramszedőt?
Amit a kettő helyett egy áramszedőn nyertek, azt elvesztették azzal, hogy az áramot át kell vezetni a két másik kocsiba (erősáramú csatlás?). Továbbá elég sérülékeny megoldás két áramszedő helyett egyet alkalmazni vonatonként... ha azzal valami gubanc van, az rögtön fekve marasztja a vonatot.
Hangsúlyozom, nem értek hozzá, csak elgondolkodtam a módosítás értelmén...
"Háromrészes egységek, két típusra bontva: az egyiken két motorkocsi fog közre egy pótkocsit (ez az M X típus, 861 - 892 pályaszámcsoport), a másikon egy motorkocsit fog közre két vezérlőkocsi (M X/A típus, 901 - 1000 és 1101 - 1150 pályaszámcsoport)."
Khmmm... Attól még, hogy az MXA-nál az áramszedők a középső kocsin vannak, még mindig a két szélső a motorkocsi, a középső pedig pótkocsi, ugyanúgy, mint az MX típusnál.