Keresés

Részletes keresés

siófoki35 Creative Commons License 2018.08.31 0 10 44815

Mondjuk erre a problémára létezik megoldás: egyszerűsíteni kell a jegyvásárlási szoftvert. Mondjuk ha Szentendrén veszek jegyet, ne a legeldugottabb almenüben kelljen megkeresnem a HÉV-jegyet, ne kelljen kiválasztanom hogy melyik vonalon utazom, majd hogy melyik állomásról indulok.

 

Kínálja fel a kezdőoldalon a HÉV-jegyet, és az alapbeállítás az adott állomásról való indulás legyen. Nem hinném hogy olyan bonyolult lenne átprogramozni...

Előzmény: vrobee (44808)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.31 0 7 44814

Próbálkoztak már, csak épp nem volt benen sok köszönet. Kijöttek egy 20 évvel ezelőtt is ciki lett volna gányoldával, plain textben tárolt jelszavak, 1 perc alatt hackelhető rendszer. 50 ft-ért vett bérlet pl.

Előzmény: NAR (44813)
NAR Creative Commons License 2018.08.31 0 1 44813

10 éve jártam Linköpingben, az összes diák úgy szállt fel a buszra, hogy a mobilján mutatta a jegyét a sofőrnek. Mintha a MÁV egyéb járataira is lehetne online jegyet venni, csak a BKK van lemaradva a jövőtől...

Előzmény: Snake-Mojzi (44810)
division by zero Creative Commons License 2018.08.30 0 0 44812

Amíg be nem vezetik a másik MÁV-nál tervezgetett 4 órás érvényességi korlátot...

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (44811)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2018.08.30 0 0 44811

Úgy tudom, nem meghatározott vonatra szól, ergó reggel is meg lehet venni a jegyet induláskor visszafelé is.

Előzmény: Snake-Mojzi (44810)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2018.08.30 0 6 44810

B*szhatja az előbb kimenetelt az, aki csatlakozó buszjárattal érkezik. Pomázon pl. 5 perc van a kirándulókkal tömött dobogókői járatok beérkezése és a HÉV között. Ugye itt sem lenne probléma, ha elég lenne kártyát csippantani vagy legalább megoldható lenne, hogy a buszra felszálláskor egyben vegye meg az ember a jegyét az úticéljáig.

Előzmény: BaGira-79 (44807)
BaGira-79 Creative Commons License 2018.08.30 0 0 44809

Jó. Én a nyavalygást nem szeretem. A javaslatokat igen. Mindkettőnktől elhangzott 1-1.

Nem ismerem az automatákat, ez igaz.

Előzmény: vrobee (44808)
vrobee Creative Commons License 2018.08.30 0 4 44808

Próbáltad már?

 

Találós kérdés: hány lépés a 15 lépés, ha 15 ember érkezik egyszerre az állomásra?

 

Alap, hogy a jegyet akkor kérjük, ha az utas meg tudja előre venni. 

A hévnél ma a "jogosultság" az utazási és jegyvételi szándék. Ha ezt a cég bevételvédelmi okokból nem érzi megfelelőnek, akkor kezdje ott, hogy megold egy egyszerű szoftveres problémát, mielőtt az utasra tolja a felelősséget.

Előzmény: BaGira-79 (44807)
BaGira-79 Creative Commons License 2018.08.30 -1 3 44807

Azzal a 15 lépéssel kell előbb kimenni a vonathoz.

Nem, a vicces az, hogy a HÉV az utolsó, amelyikre még fel lehet jogosultság nélkül szállni büntetlenül. Próbáljatok már Pesten az ellenőrtől jegyet venni a buszon...

Előzmény: siófoki35 (44806)
siófoki35 Creative Commons License 2018.08.30 0 1 44806

Ez azért vicces, mert tudtommal Bp-n kívül már sehol sincs HÉV-pénztár, automatából kiegészítő jegyet kinyerni legalább 15 lépésből áll :D

Előzmény: trizs77 (44801)
BaGira-79 Creative Commons License 2018.08.30 0 1 44805

Óbudáig húzza, ugye, onnan letolja Aquincum 1-re (Kaszásdűlő megállóhely), ahonnan ujra tudja húzni.

Előzmény: gmarc (44803)
Rüby 2143 Creative Commons License 2018.08.30 0 1 44804

Nem kell lehúzni Filáig, elég Kaszásdűlőig az Aquincum 1-en.

Előzmény: gmarc (44803)
gmarc Creative Commons License 2018.08.30 0 2 44803

Pedig nyilván így lesz, ahogy leírtad, ha azt szeretnék, hogy a Nohab elöl legyen. Mindkét helyen adott a körüljárás lehetősége. Vagy a másik lehetőség, hogy a HÉV Bobója rájár hátulról, és lehúzza Filatorigátra a cuccot. 

Előzmény: HarunBp (44802)
HarunBp Creative Commons License 2018.08.30 0 0 44802

Tudom, hogy nem ez a legmegfelelőbb topik, de szerintetek hogyan fogja megoldani a MÁV a Nohabos utazást Szentendrére? Addig értem, hogy Óbudáig megy a vonat az esztergomi vasútvonalon, de onnan hogyan csatlakozik be Aquincumnál a HÉV-vonalba? Elviszi a mozdony az egykori Aquincum elágazás állomásig (Auchan/Záhony utcával szemben) a kocsikat, majd körbejár és megy tovább 'endre felé? Sehogy sem fér a fejembe, bocs. Köszönöm a segítséget.

trizs77 Creative Commons License 2018.08.29 0 1 44801
Rüby 2143 Creative Commons License 2018.08.28 0 1 44800

A pótkocsi kiegészítő fék a vonat teljes megállítására, és állva tartására szolgál. A vontatómotorok gerjesztése kis fordulatszámnál csökken, majd megszűnik.

 

"...villamosfék feszültségével arányos levegőnyomással" - Ez jobban hangzik úgy, hogy 1,8 vagy 3,6 bar a villanyfékkar állásának megfelelően, a fék kapcsolómű 5-18 fokozatai között, elengedett kilincsnél.

 

Ami a kétkocsis MIX vonatot illeti, a prototipusokban eredetileg más villamosberendezés volt, tudtommal kézi kapcsolóműves, villamosfék nélkül. A sorozatpéldányok és a 601-es, 602-es pótkocsik érkezésekor alakították át, ezeket a pótkocsikat pedig gyárilag valóban szolenoid fékezte.

Előzmény: kihúzóvágány (44799)
kihúzóvágány Creative Commons License 2018.08.28 -1 0 44799

Ama bizonyos "kiegészítő fék" a pótkocsi fékezését végzi, tehát a motorkocsik kellően fékezve vannak pótkocsi nélkül. Eredetileg MIX is két kocsival próbázott, később készült hozzá pótkocsi, szolenoid fékkel, tehát pótkocsi nélkül vagy fékbiztosító ellenállással, vagy a  megfelelő rövidzár beiktatásával kell gondoskodni a villamos fékezésről. MX esetében még ez sem szükséges, mert nem szolenoiddal fékez, hanem a villamosfék feszültségével arányos levegőnyomással, tehát nem kell semilyen átkapcsolás, ha nincs pótkocsi.

MXA is két, külön -külön működő motorkocsiból áll, ha kap táplálást, akár önállóan is mozoghat.

Előzmény: Rüby 2143 (44798)
Rüby 2143 Creative Commons License 2018.08.27 0 2 44798

Lehetséges, csak pótkocsi nélkül ugye kieg. fék sincs - ezt egyébként elég 'amatőr' hibának tartom, hiszen eredetileg pótkocsi nélküli üzemet is terveztek az MX-ekkel. Ráadásul a nagyfesz. csatlás szerszámmal bontható, szintén nem megoldható forgalmi körülmények között.

Az MXA nagy előnye elődjével szemben a szimmetria. Pl szakaszszigetelőhöz érkezve MX-nél figyelni kell arra is, hogy melyik szedő van fenn, az MXA-nál ebből a szempontból kb mindegy, hogy a motorász mikor engedi el a menetgombot.

Előzmény: Ep128 (44797)
Ep128 Creative Commons License 2018.08.26 -1 3 44797

Tudom, hogy üzemszerűen nem lehetséges, de "papíron" képes lenne egy MX motorkocsi EGYEDÜL megmozdulni? (Pl. kocsiszín.) Mert az "utód" nyilván nem, hiszen a póton van a szedő, vagyis ott minimum 2 kocsi kell. (Motor+pót.)

kihúzóvágány Creative Commons License 2018.08.26 -1 0 44796

Szigorúan az MX-nél (és az MIXA-nál) az egyik motorkocsi az áramszedőről kapja az áramot, a másik két erősáramú csatláson keresztül: azaz valamivel kisebb feszültséget kap, de ez nem szokott gond lenni.

AZ MXA-nal egy-egy csatlás: lényegében azonos feszültséget kap mindkét motorkocsi.

Előzmény: M.VIII (44793)
kihúzóvágány Creative Commons License 2018.08.26 0 0 44795

Igen, egy tálca......

Előzmény: M.VIII (44794)
M.VIII Creative Commons License 2018.08.26 0 1 44794

Azért van a tízeseken egy tálca a vezér feje felett...

Előzmény: kihúzóvágány (44792)
M.VIII Creative Commons License 2018.08.26 0 2 44793

Mindkét típusnál van erősáramú csatlás a kocsik között. Üzemszerűen 1 áramszedő van fenn, onnan mindkét motorkocsit táplálni kell erősárammal....tök mindegy, hol van az áramszedő. 

Előzmény: eric35 (44789)
kihúzóvágány Creative Commons License 2018.08.26 -1 1 44792

Nagyon komoly oka van: az MX első változatánál a főkapcsoló a motorkocsin van, történetesen a vezetőfülke plafonján, ami jó megoldás lenne, ha nem lenne veszélyesen közel a vezetőálláson dolgozó motorfzetőhöz. Baleset is történt.

A második változatnál (MXA) ezen változtatni kellett. Ezért helyezték át a főkapcsolót a középső kocsiba, és onnan megy az erősáramú csatlás mindkét motorkocsiba.

Előzmény: eric35 (44790)
eric35 Creative Commons License 2018.08.25 0 0 44791

Elnézést, ezt elgépeltem.

Előzmény: M.VIII (44786)
eric35 Creative Commons License 2018.08.25 0 0 44790

Sorry... most nézem, az M X/A-n is két áramszedő van.

De a kérdés akkor is fennmarad: mi az értelme annak, hogy a középső kocsin vannak az áramszedők, a motorok meg a két szélsőn?

Előzmény: eric35 (44789)
eric35 Creative Commons License 2018.08.25 0 0 44789

Köszönöm a kiigazítást.

 

De ezen most elgondolkodtam... ha a villamos berendezések maradtak a két szélső kocsiban, akkor mi értelme volt a középső egységre helyezni az áramszedőt?

Amit a kettő helyett egy áramszedőn nyertek, azt elvesztették azzal, hogy az áramot át kell vezetni a két másik kocsiba (erősáramú csatlás?). Továbbá elég sérülékeny megoldás két áramszedő helyett egyet alkalmazni vonatonként... ha azzal valami gubanc van, az rögtön fekve marasztja a vonatot.

Hangsúlyozom, nem értek hozzá, csak elgondolkodtam a módosítás értelmén...

Előzmény: John Howard (44787)
ICS MÁNIÁS Creative Commons License 2018.08.25 0 2 44788

A kiosztás jelenleg így néz ki: 

 

MIXa-k: Csepel  (825..-..854  7db. van)

 

MX: Ráckeve (861-892)

 

MXa:

901-948 Gödöllő

949-954 Ráckeve  (949-950 épp Csepelen van kölcsönben)

955-970 Csepel

971-1150 Szentendre (1107-1108 Csepelen kölcsönben, 985-986 meg jó 4 éve legalább Gödöllői vonat)

Előzmény: -=Negrusz=- (44783)
John Howard Creative Commons License 2018.08.25 0 2 44787

"Háromrészes egységek, két típusra bontva: az egyiken két motorkocsi fog közre egy pótkocsit (ez az M X típus, 861 - 892 pályaszámcsoport), a másikon egy motorkocsit fog közre két vezérlőkocsi (M X/A típus, 901 - 1000 és 1101 - 1150 pályaszámcsoport)."

 

Khmmm... Attól még, hogy az MXA-nál az áramszedők a középső kocsin vannak, még mindig a két szélső a motorkocsi, a középső pedig pótkocsi, ugyanúgy, mint az MX típusnál.

Előzmény: eric35 (44784)
M.VIII Creative Commons License 2018.08.25 0 0 44786

HenniGsdorf

Előzmény: eric35 (44785)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!