radio100jozsi Creative Commons License 2018.03.13 0 2 39240

Ezt már én is elszűrtem, azaz Vasad és Csévharaszt az a két település, ami úgy nem nyer semmit az M4-esen, de közben én nem szomorkodom, mert csak nyerünk itteni lakosok is. Egyrészt Üllőig nagyon gyér lesz a forgalom, így tényleg nem 70-el kell vánszorogni, másrészt megszűnik Üllőnél a lámpa. Amúgy is Üllői lámpa és Csévharaszt lakóhelyem között 15 perc átlagosan az út, így ez nem vészes menetidőben az összúthoz képest, mondjuk Budapestről jövet.

 

Viszont Monor 3/4-e mind Péteri felé fog menni, és ott fel az M4-re, így radikális változás lesz a város forgalmában. Jelenleg a városból és a Tápióság felől (Gomba, Bénye, Káva, Pánd...stb) a forgalom vagy az aluljáró, azaz a Kistói út felé meg, a másik része a sorompózós Ady út felé a 4-es útnak. Vannak kisebbségben olyanok, akik Üllőnél Gyömrő-Péteri felé jönnek Monorra. Ha meglesz az M4-es, akkor a Tápióság felőli forgalom teljesen eltűnik a városból, mert Monor szélén a gombai úton már felhajtanak az M4-re, míg a városi forgalom meg áthelyeződik a Péteri felé vezető útra.

 

Csévharaszt esetében még a Nyáregyháza felőli forgalommal nem tudom mi lesz, mert ez elég erős a falun keresztül, és hogy ezentúl elmennek Pilis felé, és onnan az új elkerülő, majd az M4, vagy maradnak a Csévharaszti irányban, és a régi 4-esen Üllőig. Meg Monorierdő is érdekes, hogy onnan is kicsit visszább mennek-e Pilis felé, és úgy az elkerülőn fel az M4-re, vagy továbbra is a régi 4-esen jönnek Üllőig szintén. Hát még tán 1,5 év, jövő őszre meglássuk.

 

Ja még valami, mivel végig M4-es lesz már majdan, így a mai 4-es autóút (Vecsés-Üllő elkerülő) is gondolom M4-es számozásra vált. de mi lesz a régi úttal? Ez Üllő-Vecsésen át 400-as, majd Albertirsától Abonyig 40-es, én arra tippelek, vagy 40-es lesz végig vagy 4-es út lesz végig, mert most már az M-es utak mellett is sima számon mennek a régi főutak. Lásd M3-3-as, vagy M2-2-es, M1-1-es stb.

Előzmény: Infomaker (39237)