Keresés

Részletes keresés

Mézgár Creative Commons License 2018.03.16 0 0 39255

Dimelo, most mar biztos, hogy valtozik a keszthelyi ag terve. Itt a felhivas az engedelyes tervek atdolgozasara.

 

Rövid meghatározás:

Terv. szerz. az M76 autóút Fenékpusztai csomópont terveinek átdolgozására, Keszthely 2x2 sávos főúti bekötésének, és kiegészítő létesítményeinek megtervezésére, engedélyezési és kiviteli tervek elkészítésére, valamint a szükséges engedélyek megszerzésében való közreműködés tárgyában.

 

A közbeszerzés ismertetése:

M76 gyorsút Fenékpusztai csomópont terveinek átdolgozása, Keszthely 2x2 sávos főúti bekötésének megtervezése az alábbiak szerint:

— Fenékpusztai csomópont meglévő R76 gyorsúti engedélyezési terveinek átdolgozása, engedélyezési és kiviteli terveinek elkészítése. A NIF Zrt.-nél rendelkezésre álló R76 gyorsúti engedélyezési tervek alapján, azokat figyelembe véve kell elvégezni a Fenékpusztai csomópont terveinek átdolgozását,

— Kb. 6 km hosszú Keszthely irányú 2x2 sávos főúti bekötés, és kiegészítő létesítményeinek megtervezése, engedélyezési és kiviteli terveinek elkészítése. Az R76 gyorsút engedélyezési terv szinten a 71. és 75. sz. főutak közös körforgalmi csomópontjáig került megtervezésre. E tervek tartalma szerint Fenékpuszta és a fenti körforgalmi csomópont közötti szakaszon az R76 gyorsút mellett a 71. sz. főút mint alternatív nyomvonal megtartásra került. Tervezői feladat Fenékpuszta és a 71. és 75. sz. főutak közös körforgalmi csomópontja között a Keszthely 2x2 sávos főúti bekötésének megtervezése, a rendelkezésre álló tervek átdolgozásával,

— Az R76 gyorsút 15,25 km hosszú M7 autópálya és Keszthely közötti szakaszán a szintén rendelkezésre álló környezetvédelmi hatástanulmány és Natura2000 hatásbecslés átdolgozása és a környezetvédelmi engedély módosítása,

— Érintett települések rendezési terveinek módosítása,

— Kisajátítási tervek módosítása, kiegészítése, benyújtása kettős záradékoltatásra és a kettős záradékkal történő ellátáshoz szükséges hatósági eljárásokban közreműködés,

— A szükséges engedélyek megszerzéséhez a hatósági eljárásokban való közreműködés.

A tervezési szerződés keretében ellátandó feladatok részletes ismertetését a közbeszerzési dokumentumok tartalmazzák.

Ajánlatkérő tájékoztatja az ajánlattevőket hogy az egyes közlekedési tárgyú törvények módosításáról szóló 2017. évi LXIII. törvény 3. pontja módosította a Magyar Köztársaság gyorsforgalmi közúthálózatának közérdekűségéről és fejlesztéséről szóló 2003. évi CXXVIII. törvény 1. sz. mellékletét, amelynek eredményeképpen az R76 gyorsút M76 autóúttá változott (M76 autóút M7-Balatonszentgyörgy - Zalaegerszeg (új út építése)).

 

http://ted.europa.eu/TED/notice/udl?uri=TED:NOTICE:115246-2018:TEXT:HU:HTML&src=0

Jared- Creative Commons License 2018.03.16 0 0 39254

Elnézést rossz térképet linkeltem be, ez a lényeg: változás 2009-2016 között:

 

http://mandiner.hu/gallery/2018/01/vasarloero_valtozas.jpg

Előzmény: Jared- (39253)
Jared- Creative Commons License 2018.03.16 0 0 39253
Előzmény: adiaboli (39252)
adiaboli Creative Commons License 2018.03.16 0 1 39252

Ezen a térképen egy emberöltő távlatában sem fog változtatni semmilyen útépítés (ha nyugaton, ha keleten építik is), mint ahogyan eddig sem. A dolog ennél jóval összetettebb.Persze ez nem jelenti, hogy ne kellene preferálni Kelet-Magyarország autópályáit is: mondjuk, értelmes nyomvonalakon;(((. De már ez a hajó is elmenni látszik.

 

 

Előzmény: dimelo (39251)
dimelo Creative Commons License 2018.03.15 0 2 39251

Amennyivel változott 2017. ősze után, az a Dunántúlon történt...

Csorna, Győr, Várpalota

Előzmény: aladar644 (39247)
Jared- Creative Commons License 2018.03.15 0 0 39250

Baranya megyén kivül mindenhol épül/épült új út mostanság.

Előzmény: aladar644 (39249)
aladar644 Creative Commons License 2018.03.15 0 0 39249

Más régióra IS gondoltam éppen,de mindenki tudja merre és hol a sajátja ebben az értelemben.

Előzmény: RadiX (39248)
RadiX Creative Commons License 2018.03.15 0 1 39248

Ez az út eléggé megfeleltethető a 338 építésének Nyíregyháza körül, ott persze még most indul az utolsó két szakasz.

Előzmény: aladar644 (39247)
aladar644 Creative Commons License 2018.03.15 -1 0 39247

Minidg jó,hogyha megépül egy út.Talán még nagyobb haszna lenne,ha végre a fejletlen,illetve lemaradt régióban épülne valami,ne csupán a fejlettet fejlesszék még tovább.De hát ez Magyarország.

Előzmény: trizs77 (39246)
trizs77 Creative Commons License 2018.03.14 0 0 39246

ma

 

 

Átadták a Győrt keleti irányból elkerülő 813-as út utolsó, harmadik ütemben elkészült, 5,2 kilométer hosszú szakaszát, amely összekapcsolja az M1-es autópályát a 14-es úttal.

 

Ez a szakasz jelentősen hozzájárul a térség, ezáltal az ország gazdasági erejének megtartásához, növekedéséhez.

Az út egyik előnye, hogy a termelési folyamatokhoz kapcsolódó szállítmányoknak nem kell Győr központján keresztülmenniük, miközben csökken a zaj- és légszennyezettség.

Folyamatban van a megyeszékhelyet észak-nyugati irányból elkerülő út tervezése, amellyel a teherforgalom teljes mértékben elkerüli majd a várost.

tocsikolnak Creative Commons License 2018.03.14 0 0 39245

 

 

Feltettek.

adiaboli Creative Commons License 2018.03.14 0 0 39244

Ehhez viszont kétség sem fér:). Nem is értem, miért én vagyok a "címzett":)))

Előzmény: v_peti (39241)
dimelo Creative Commons License 2018.03.14 -1 1 39243

hogy melyik szakasz segítene?

 

Nem a Tszm + Kisújszállás elkerülő 2x2 sávosítása. (A pusztában nincs kapacitásgond)

 

Hanem a Surjány-Fegyvernek-Kenderes és  Karcag--Berettyóújfalu M4 szakasz megépítése.

 

Vagyis: következetes és folyamatos M4 építés.

 

Ha válogatni akarnak, azzal nem szűnik meg a történelmi szégyen!

Előzmény: Roger Preed (39235)
dimelo Creative Commons License 2018.03.14 -1 0 39242

A szándékát is ismered?

Mindenesetre a 3,5 t nem annyira költséges, mint a J4.

Előzmény: trizs77 (39238)
v_peti Creative Commons License 2018.03.13 -1 0 39241

Ez nem azért van, hanem azért, mert nőtt a forgalom, így hozzánőtt a nagyobb kapacitáshoz. Ha n egységjárműre volt 2 sáv, és most meg 2n egységjárműre van 3 sáv, akkor a dugó ugyanúgy fennáll. Így ha elveszünk egy sávot, akkor az katasztrófa. De ha a forgalom n-re csökkenne, akkor ugyanannyira lenne dugós, mint előtte a 3 sáv 2n forgalommal.

Előzmény: adiaboli (39220)
radio100jozsi Creative Commons License 2018.03.13 0 2 39240

Ezt már én is elszűrtem, azaz Vasad és Csévharaszt az a két település, ami úgy nem nyer semmit az M4-esen, de közben én nem szomorkodom, mert csak nyerünk itteni lakosok is. Egyrészt Üllőig nagyon gyér lesz a forgalom, így tényleg nem 70-el kell vánszorogni, másrészt megszűnik Üllőnél a lámpa. Amúgy is Üllői lámpa és Csévharaszt lakóhelyem között 15 perc átlagosan az út, így ez nem vészes menetidőben az összúthoz képest, mondjuk Budapestről jövet.

 

Viszont Monor 3/4-e mind Péteri felé fog menni, és ott fel az M4-re, így radikális változás lesz a város forgalmában. Jelenleg a városból és a Tápióság felől (Gomba, Bénye, Káva, Pánd...stb) a forgalom vagy az aluljáró, azaz a Kistói út felé meg, a másik része a sorompózós Ady út felé a 4-es útnak. Vannak kisebbségben olyanok, akik Üllőnél Gyömrő-Péteri felé jönnek Monorra. Ha meglesz az M4-es, akkor a Tápióság felőli forgalom teljesen eltűnik a városból, mert Monor szélén a gombai úton már felhajtanak az M4-re, míg a városi forgalom meg áthelyeződik a Péteri felé vezető útra.

 

Csévharaszt esetében még a Nyáregyháza felőli forgalommal nem tudom mi lesz, mert ez elég erős a falun keresztül, és hogy ezentúl elmennek Pilis felé, és onnan az új elkerülő, majd az M4, vagy maradnak a Csévharaszti irányban, és a régi 4-esen Üllőig. Meg Monorierdő is érdekes, hogy onnan is kicsit visszább mennek-e Pilis felé, és úgy az elkerülőn fel az M4-re, vagy továbbra is a régi 4-esen jönnek Üllőig szintén. Hát még tán 1,5 év, jövő őszre meglássuk.

 

Ja még valami, mivel végig M4-es lesz már majdan, így a mai 4-es autóút (Vecsés-Üllő elkerülő) is gondolom M4-es számozásra vált. de mi lesz a régi úttal? Ez Üllő-Vecsésen át 400-as, majd Albertirsától Abonyig 40-es, én arra tippelek, vagy 40-es lesz végig vagy 4-es út lesz végig, mert most már az M-es utak mellett is sima számon mennek a régi főutak. Lásd M3-3-as, vagy M2-2-es, M1-1-es stb.

Előzmény: Infomaker (39237)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.03.13 0 0 39239

Hollandiában 2017-ben 1,6%-kal nőtt a közúti forgalom 2016-hoz képest. A torlódások mértéke 1,8%-kal csökkent. A legrosszabb a helyzet az A20 autópályán. Ez egy viszonylag rövid autópálya, mindössze 37 kilométer, de a rotterdami agglomeráción halad keresztül. 

trizs77 Creative Commons License 2018.03.13 0 1 39238

kíváncsi vagyok arra a fuvarosra, aki eddig az 50km-el hosszabb M3-ason ment.

ahol km-erenként 90ft, ellenben a 4-esen fizetendő 60ft-tal...

 

-----------

 

Hááát.

A kíváncsiságodat nehezen, de kielégíthetem.

 

Mo.-n számos társasági flotta van.

Kettőről biztosan tudom, hogy a Budapest-Debrecen útnál, a gkv-nek,  előírták az M3+M35 útvonalat.

Ők gyógyszerszállítók és 3,5 kis mercikkel járnak.

 

Előzmény: mash.69 (39234)
Infomaker Creative Commons License 2018.03.13 0 0 39237

kicsit eltérve az itteni szakmai/politikai vitáktól:

 

azért kicsit elszomorodtam, amikor realizáltam, hogy a Monor déli részen lakó szüleihez ha Bp-ről jövök, továbbra is a régi 4-es lesz a legrövidebb, nem csak útban, hanem sajnos időben is.. szívesen száguldottam volna az új M4-en tovább Üllőnél..

 

de majd legalább a régin kevesebb lesz a forgalom.. most valamiért mindenki 90 helyett 70-nel megy :(

lübra19jtd Creative Commons License 2018.03.13 0 0 39236

Mindig van egy határvonal amitől délre illetve északra az ember a 4est vagy a 3ast választja. Ez függ, hogy milyen autóval, mennyire szabálykövetően, mennyire költségtudatosan, mennyire tartva a balesetektől, stb közlekedünk. Ez a vonal most északabbra fog tolódni.

Előzmény: mash.69 (39234)
Roger Preed Creative Commons License 2018.03.13 0 0 39235

Szerintem a személyautó forgalom fog jelentősen növekedni.

 

Most egy Nagyvárad-Győr Google Maps tervezés a 4-es útra 4:35-öt, az M3-ra 4:45-öt ír. Tudjuk, hogy előbbi nagyobb bizonytalanság (baleset, kamion, stb), cserébe olcsóbb. Az átutazó forgalomból aki csak meg a GPS után (vagy annyira fillérbaszó) már most is az előbbit választja.

 

Ha az M0-Törökszentmiklós szakasz megépül, akkor Szolnok felé kb 20-30 percet lehet faragni, ami már lehet hogy több személyautót fog errefelé terelni.

Ahogy nézem 2016-ban Jász-Nagykun-Szolnok megyében végig 13 ezer E/nap felett volt a forgalom, erre "csak" 2-3 ezer E/nap növekedés már simán lehet kritikus.

 

Amit szerintem viszonylag gyorsan meg lehetne építeni és segítene az alábbi két szakasz:

- Törökszentmiklós elkerülő 2*2 sávos átépítése és Törökszentmiklós-Kelet/Fegyvernek csomópont megépítése

- Kisújszállás elkerülő 2*2 sávos bővítése és a végponti csomópontok megépítése

Utána meg jöhetnek a "fill the gap" projektek.

Előzmény: mash.69 (39234)
mash.69 Creative Commons License 2018.03.12 -1 0 39234

mehehe

kíváncsi vagyok arra a fuvarosra, aki eddig az 50km-el hosszabb M3-ason ment.

ahol km-erenként 90ft, ellenben a 4-esen fizetendő 60ft-tal...

az m4 km díja olcsóbb és rövidebb is, nekik legfeljebb drágább lesz az eddig út

Előzmény: lübra19jtd (39233)
lübra19jtd Creative Commons License 2018.03.12 -1 2 39233

Ez pedig tényleg így lesz. Épeszű Debrecen környéki ember most az M35ön megy délpestre, Ferihegyre is. Ez az M4 készültségével változni fog. Időben egyre kevesebb lesz az út a 4-esen, kmben meg mindig is az volt.

Hogy kinek éri meg amikor még csak Szolnokig ér és kinek amikor már Törökszentmiklósig az kérdés, de a tendencia elég egyértelmű.

A tranzit is hasonlóképpen fog menni. Ebben a dologban a kulcs az M0 csatlakozás helye és hogy csak délen lehet pestet kikerülni.

 

Előzmény: mash.69 (39229)
dimelo Creative Commons License 2018.03.12 0 0 39232

Ez a forgalomprognózisból érzékelhető.

HA: átadják az M! határszakaszt, a prognóziskészítők szerint azonnal brutális forgalomnövekedés lesz. (Kétlem)

de ha mégis, akkor ezen járművek a rövidebb utat választják, mert Tsz.miklóstól (ugyanakkor, mint M35) kész lesz a 2x2.

Előzmény: mash.69 (39229)
mash.69 Creative Commons License 2018.03.12 -1 0 39231

itt is kb. olyan árverseny lehtett, mint a M4-esen szakaszokon.

mindenki kiválasztotta mit akar építeni, arra adott egy jó drágát,

megkérte a többieket, hogy ha lehet ők legyenek drágábbak még nála is

cserébe majd ők lesznek drágábbak azon, amit ő szeretne megnyerni...

20-20km mindekinek jut a melóból

profit maximalizálás...

Előzmény: Jared- (39230)
Jared- Creative Commons License 2018.03.12 0 1 39230
mash.69 Creative Commons License 2018.03.12 -1 0 39229

szerinted többen fogják használni a 4-est a jelenleginél Törökszentmiklóstól keletre,

ha átadják Szolnoktól az M4-est?

Szerintem pont ugyan annyian....

Akinek kerülő volt az M35-M3 az eddig is erre járt, ezután is erre fog menni. 

Előzmény: dimelo (39225)
dimelo Creative Commons License 2018.03.12 -1 1 39228

Amióta a helikopter a divat...:(((((

Jól látszik, hogy nekik nem Magyarország számít...

 

A véleményed első része rendben, a vége... is.

Sajnos, mert az kockáztat, aki a 4. főúton közlekedik.

Az eddigi 20 év baleseti adatai nem győzték meg a döntéshozókat.... Szóval kell még több haláleset?

 

Ha ez nem számít, akkor legalább a pénz motiválná az elvetemülteket:

A 4. főút Üllő-Püspökladány szakaszán naponta 2500-3000 db tehergépkocsi közlekedik, ezek átlag 60 Ft/km útdíjat fizetnek.

Ha elkészülne egyszer az M4, akkor 4000-5000 tgk fizet majd 90 Ft-ot km-enként. + 10-15 ezer szgk és 3-4 ezer kistgk is...

 

A balesetekben milliárdos anyagi kár is keletkezik.

 

Mit is számoltak a költség-haszon elemzésekben? (CBA)

 

 

Ne legyek ilyen naív, mire elkészülhet az M4, addigra mennyi lesz az útdíj?

Előzmény: Roger Preed (39227)
Roger Preed Creative Commons License 2018.03.12 0 1 39227

Érthetetlen amúgy, mert Varga Mihály karcagi, ez mégsem jelent akkora hátteret, hogy gyorsuljon az M4 projekt.

 

Meg merem kockáztatni, hogy ha elkészül az Üllő-Törökszentmiklós szakasz, akkor olyan forgalom (és baleseti szám) növekedés lesz a megmaradó Törökszentmiklós-Püspökladány-Berettyóújfalu szakaszon, hogy az ki fogja kényszeríteni a további szakaszokat.

 

Előzmény: dimelo (39225)
Roger Preed Creative Commons License 2018.03.12 0 0 39226

Lásd #39168 posztot.

Előzmény: trizs77 (39223)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!