Dimelo, most mar biztos, hogy valtozik a keszthelyi ag terve. Itt a felhivas az engedelyes tervek atdolgozasara.
Rövid meghatározás:
Terv. szerz. az M76 autóút Fenékpusztai csomópont terveinek átdolgozására, Keszthely 2x2 sávos főúti bekötésének, és kiegészítő létesítményeinek megtervezésére, engedélyezési és kiviteli tervek elkészítésére, valamint a szükséges engedélyek megszerzésében való közreműködés tárgyában.
Fenékpusztai csomópont meglévő R76 gyorsúti engedélyezési terveinek átdolgozása, engedélyezési és kiviteli terveinek elkészítése. A NIF Zrt.-nél rendelkezésre álló R76 gyorsúti engedélyezési tervek alapján, azokat figyelembe véve kell elvégezni a Fenékpusztai csomópont terveinek átdolgozását,
Kb. 6 km hosszú Keszthely irányú 2x2 sávos főúti bekötés, és kiegészítő létesítményeinek megtervezése, engedélyezési és kiviteli terveinek elkészítése. Az R76 gyorsút engedélyezési terv szinten a 71. és 75. sz. főutak közös körforgalmi csomópontjáig került megtervezésre. E tervek tartalma szerint Fenékpuszta és a fenti körforgalmi csomópont közötti szakaszon az R76 gyorsút mellett a 71. sz. főút mint alternatív nyomvonal megtartásra került. Tervezői feladat Fenékpuszta és a 71. és 75. sz. főutak közös körforgalmi csomópontja között a Keszthely 2x2 sávos főúti bekötésének megtervezése, a rendelkezésre álló tervek átdolgozásával,
Az R76 gyorsút 15,25 km hosszú M7 autópálya és Keszthely közötti szakaszán a szintén rendelkezésre álló környezetvédelmi hatástanulmány és Natura2000 hatásbecslés átdolgozása és a környezetvédelmi engedély módosítása,
Érintett települések rendezési terveinek módosítása,
Kisajátítási tervek módosítása, kiegészítése, benyújtása kettős záradékoltatásra és a kettős záradékkal történő ellátáshoz szükséges hatósági eljárásokban közreműködés,
A szükséges engedélyek megszerzéséhez a hatósági eljárásokban való közreműködés.
A tervezési szerződés keretében ellátandó feladatok részletes ismertetését a közbeszerzési dokumentumok tartalmazzák.
Ajánlatkérő tájékoztatja az ajánlattevőket hogy az egyes közlekedési tárgyú törvények módosításáról szóló 2017. évi LXIII. törvény 3. pontja módosította a Magyar Köztársaság gyorsforgalmi közúthálózatának közérdekűségéről és fejlesztéséről szóló 2003. évi CXXVIII. törvény 1. sz. mellékletét, amelynek eredményeképpen az R76 gyorsút M76 autóúttá változott (M76 autóút M7-Balatonszentgyörgy - Zalaegerszeg (új út építése)).
Ezen a térképen egy emberöltő távlatában sem fog változtatni semmilyen útépítés (ha nyugaton, ha keleten építik is), mint ahogyan eddig sem. A dolog ennél jóval összetettebb.Persze ez nem jelenti, hogy ne kellene preferálni Kelet-Magyarország autópályáit is: mondjuk, értelmes nyomvonalakon;(((. De már ez a hajó is elmenni látszik.
Minidg jó,hogyha megépül egy út.Talán még nagyobb haszna lenne,ha végre a fejletlen,illetve lemaradt régióban épülne valami,ne csupán a fejlettet fejlesszék még tovább.De hát ez Magyarország.
Átadták a Győrt keleti irányból elkerülő 813-as út utolsó, harmadik ütemben elkészült, 5,2 kilométer hosszú szakaszát, amely összekapcsolja az M1-es autópályát a 14-es úttal.
Ez a szakasz jelentősen hozzájárul a térség, ezáltal az ország gazdasági erejének megtartásához, növekedéséhez.
Az út egyik előnye, hogy a termelési folyamatokhoz kapcsolódó szállítmányoknak nem kell Győr központján keresztülmenniük, miközben csökken a zaj- és légszennyezettség.
Folyamatban van a megyeszékhelyet észak-nyugati irányból elkerülő út tervezése, amellyel a teherforgalom teljes mértékben elkerüli majd a várost.
Ez nem azért van, hanem azért, mert nőtt a forgalom, így hozzánőtt a nagyobb kapacitáshoz. Ha n egységjárműre volt 2 sáv, és most meg 2n egységjárműre van 3 sáv, akkor a dugó ugyanúgy fennáll. Így ha elveszünk egy sávot, akkor az katasztrófa. De ha a forgalom n-re csökkenne, akkor ugyanannyira lenne dugós, mint előtte a 3 sáv 2n forgalommal.
Ezt már én is elszűrtem, azaz Vasad és Csévharaszt az a két település, ami úgy nem nyer semmit az M4-esen, de közben én nem szomorkodom, mert csak nyerünk itteni lakosok is. Egyrészt Üllőig nagyon gyér lesz a forgalom, így tényleg nem 70-el kell vánszorogni, másrészt megszűnik Üllőnél a lámpa. Amúgy is Üllői lámpa és Csévharaszt lakóhelyem között 15 perc átlagosan az út, így ez nem vészes menetidőben az összúthoz képest, mondjuk Budapestről jövet.
Viszont Monor 3/4-e mind Péteri felé fog menni, és ott fel az M4-re, így radikális változás lesz a város forgalmában. Jelenleg a városból és a Tápióság felől (Gomba, Bénye, Káva, Pánd...stb) a forgalom vagy az aluljáró, azaz a Kistói út felé meg, a másik része a sorompózós Ady út felé a 4-es útnak. Vannak kisebbségben olyanok, akik Üllőnél Gyömrő-Péteri felé jönnek Monorra. Ha meglesz az M4-es, akkor a Tápióság felőli forgalom teljesen eltűnik a városból, mert Monor szélén a gombai úton már felhajtanak az M4-re, míg a városi forgalom meg áthelyeződik a Péteri felé vezető útra.
Csévharaszt esetében még a Nyáregyháza felőli forgalommal nem tudom mi lesz, mert ez elég erős a falun keresztül, és hogy ezentúl elmennek Pilis felé, és onnan az új elkerülő, majd az M4, vagy maradnak a Csévharaszti irányban, és a régi 4-esen Üllőig. Meg Monorierdő is érdekes, hogy onnan is kicsit visszább mennek-e Pilis felé, és úgy az elkerülőn fel az M4-re, vagy továbbra is a régi 4-esen jönnek Üllőig szintén. Hát még tán 1,5 év, jövő őszre meglássuk.
Ja még valami, mivel végig M4-es lesz már majdan, így a mai 4-es autóút (Vecsés-Üllő elkerülő) is gondolom M4-es számozásra vált. de mi lesz a régi úttal? Ez Üllő-Vecsésen át 400-as, majd Albertirsától Abonyig 40-es, én arra tippelek, vagy 40-es lesz végig vagy 4-es út lesz végig, mert most már az M-es utak mellett is sima számon mennek a régi főutak. Lásd M3-3-as, vagy M2-2-es, M1-1-es stb.
Hollandiában 2017-ben 1,6%-kal nőtt a közúti forgalom 2016-hoz képest. A torlódások mértéke 1,8%-kal csökkent. A legrosszabb a helyzet az A20 autópályán. Ez egy viszonylag rövid autópálya, mindössze 37 kilométer, de a rotterdami agglomeráción halad keresztül.
kicsit eltérve az itteni szakmai/politikai vitáktól:
azért kicsit elszomorodtam, amikor realizáltam, hogy a Monor déli részen lakó szüleihez ha Bp-ről jövök, továbbra is a régi 4-es lesz a legrövidebb, nem csak útban, hanem sajnos időben is.. szívesen száguldottam volna az új M4-en tovább Üllőnél..
de majd legalább a régin kevesebb lesz a forgalom.. most valamiért mindenki 90 helyett 70-nel megy :(
Mindig van egy határvonal amitől délre illetve északra az ember a 4est vagy a 3ast választja. Ez függ, hogy milyen autóval, mennyire szabálykövetően, mennyire költségtudatosan, mennyire tartva a balesetektől, stb közlekedünk. Ez a vonal most északabbra fog tolódni.
Szerintem a személyautó forgalom fog jelentősen növekedni.
Most egy Nagyvárad-Győr Google Maps tervezés a 4-es útra 4:35-öt, az M3-ra 4:45-öt ír. Tudjuk, hogy előbbi nagyobb bizonytalanság (baleset, kamion, stb), cserébe olcsóbb. Az átutazó forgalomból aki csak meg a GPS után (vagy annyira fillérbaszó) már most is az előbbit választja.
Ha az M0-Törökszentmiklós szakasz megépül, akkor Szolnok felé kb 20-30 percet lehet faragni, ami már lehet hogy több személyautót fog errefelé terelni.
Ahogy nézem 2016-ban Jász-Nagykun-Szolnok megyében végig 13 ezer E/nap felett volt a forgalom, erre "csak" 2-3 ezer E/nap növekedés már simán lehet kritikus.
Amit szerintem viszonylag gyorsan meg lehetne építeni és segítene az alábbi két szakasz:
- Törökszentmiklós elkerülő 2*2 sávos átépítése és Törökszentmiklós-Kelet/Fegyvernek csomópont megépítése
- Kisújszállás elkerülő 2*2 sávos bővítése és a végponti csomópontok megépítése
Ez pedig tényleg így lesz. Épeszű Debrecen környéki ember most az M35ön megy délpestre, Ferihegyre is. Ez az M4 készültségével változni fog. Időben egyre kevesebb lesz az út a 4-esen, kmben meg mindig is az volt.
Hogy kinek éri meg amikor még csak Szolnokig ér és kinek amikor már Törökszentmiklósig az kérdés, de a tendencia elég egyértelmű.
A tranzit is hasonlóképpen fog menni. Ebben a dologban a kulcs az M0 csatlakozás helye és hogy csak délen lehet pestet kikerülni.
Érthetetlen amúgy, mert Varga Mihály karcagi, ez mégsem jelent akkora hátteret, hogy gyorsuljon az M4 projekt.
Meg merem kockáztatni, hogy ha elkészül az Üllő-Törökszentmiklós szakasz, akkor olyan forgalom (és baleseti szám) növekedés lesz a megmaradó Törökszentmiklós-Püspökladány-Berettyóújfalu szakaszon, hogy az ki fogja kényszeríteni a további szakaszokat.