Nem feltétlen a viszkozitása matt, hanem az adalékolása miatt ajánlom a korszerűbb (15 évnél fiatalabb..? ) 16V motorkba az 5W-40 (és jobb) olajat.
Így is az a baj ezekkel a motorokkal, hogy jobban terhelik az olajat, "mint kellene".
Sok helyen a az olaj frissülése nem az igazi ezért lakkosodik, és ezt az olajat sűrűbbre, vagy kevésbé "jóra" cseréljük, csak romlik a helyzet.
Lehet, hogy csökkenni fog az olajfogyasztás, de ez egyben azt is jelenti, hogy a gyűrűk körüli olajfrissülés is lecsökken.
Egy olajzabálós motornak már majdnem mindegy, de ha még nem vészes a dolog, véleményem szerint inkább egyen 5W-ből pár decit, mint 10W-ből semmit, mert később a 10W-t is enni fogja, mert esetleg tovább rontja a motor állapotát.
Egyébként ez az olajvita elég meddő dolog, mindenkinek van valami véleménye, tapasztalata, ami ha nem is gyökeresen más, de eltérő lehet.