Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

peterch Creative Commons License 2015.03.03 0 0 140815

Koszi a valaszt, de en evente sok km-ert megyek, tehat akkor 10000, vagy 15000km-es intervallummal csereljem? Mert eves szinten joval tul lennek meg a 15000km-en is.:)

Előzmény: 409 (140812)
repaatesz Creative Commons License 2015.03.03 0 0 140814

...mennyiért szoktak...

Előzmény: repaatesz (140813)
repaatesz Creative Commons License 2015.03.03 0 0 140813

Üdv! Xsara 2.0hdi porlasztó kiszedés+fészek marást mennyért sozktak vállalni? Esetleg ha tudtok címet Fejér megyébe vagy Pesten azt előre is köszönöm!

409 Creative Commons License 2015.03.03 0 0 140812

Én is a 10W-40-nel próbálkoznék és évente.  :-)

Előzmény: peterch (140807)
fourwheels Creative Commons License 2015.03.02 0 0 140811

Emlékeim szerint egy excenter pumpa van benne ami hajlamos kopni, sőt volt már ami letekerte a vezérléskerékről az éket!

Szerintem nézd meg órával és ha valóban lassan épül fel szedd szét és nézd meg!

Előzmény: Veisace (140803)
jester0926 Creative Commons License 2015.03.02 0 0 140810

Opel Corsa B 1.5 tádé is ezt csinálja, lassan 10 éve. Úgy 15e km-rel ezelőtt cseréltünk benne olajgombát, a karter ki lett pucolva stb. Van benne óra szerint 180e km, még vígan megy. :) Ez vmi Isuzu betegség lehet.

Előzmény: Veisace (140797)
Kisa Creative Commons License 2015.03.02 0 0 140809

Nem.

Előzmény: 409 (140806)
kormi07 Creative Commons License 2015.03.02 0 0 140808

Egy ismerősömnek ugyanilyen vasa van, a jelenség is ugyanez.Nagyon nem foglalkoztunk vele, olajat/szűrőt időben cseréli, szint jó, oszt kész.

Van benne kismillió km, ebből ő rakott bele 70 ezret, még nem állt be.

 

Hidegindításnál általában nem rögtön épül fel a teljes olajnyomás, csak vannak autók, amik ezt nem kommunikálják a vezető felé, nehogy megrémüljön szegény(enyém 1,9tdi, lámpa szerint rögtön indítás után már van olajnyomi, de fülre hallatszik, hogy a hidrotőkékhez csak 4-5s múlva ér fel). 

Előzmény: Veisace (140803)
peterch Creative Commons License 2015.03.02 0 0 140807

Szia !

 

Szerinted akkor mi lenne a megoldas? Milyen olajat es milyen idokozonkent?

 

Udv , Peter.

Előzmény: 409 (140806)
409 Creative Commons License 2015.03.02 0 0 140806

"de én 10W-40-el nem használnám hosszú távon."

 

"érdemes mindig az előírt viszkozitást és teljesítményszintet használni."

 

 

 Nem érzed az ellentmondást a két mondat között??  A 10W-40, VW 502.00 minősítéssel ott van az engedélyezett olajak között ehhez a motorhoz. Ha ebből kevesebbet eszik mint az 5W-ből, akkor hidegüzemben fogy az olaj döntő többsége, az meg pont ellentétes a gyűrűhoronyban megég/kokszosodik teóriáddal.

Előzmény: Kisa (140787)
Quattroman Creative Commons License 2015.03.02 0 0 140805

1literes olajfogyasztast ir a gyarto 1000km-re .

 

pontosítsunk, annyit enged meg maximálisan. ennyit a legtöbb gyártó megenged.

hozzá kell tennem hogy a párom autója, ami egyébként '01es, két csere közt fogyaszt 1-1,5litert

Előzmény: peterch (140804)
peterch Creative Commons License 2015.03.02 0 0 140804

Koszonom megegyszer a valaszaidat, igy a jovoben maradok az 5W40-es olajnal es a 10000km-es intervallumnal. De ami erdekes, most utanna olvastam a kocsihoz adott konyvben es ott 1literes olajfogyasztast ir a gyarto 1000km-re . Akkor ezek szerint, nem is eszik sokat.:)

Előzmény: Kisa (140800)
Veisace Creative Commons License 2015.03.02 0 0 140803

Köszi én is erre gyanakszok. Olaj olajszűrő csere megtörtént jó minőségűre. A helyzeten nem változtatott. A gomba helyére berakom az olajnyomásmérőt hogy mit mond. Csak eléggé ratyi helyen van.... 

Előzmény: Kisa (140801)
Quattroman Creative Commons License 2015.03.02 0 0 140802

Igen az utolsó mondatoddal egyetértek de akkor is azt mondom ha márkás olajat használunk, nem teszkó, gm és társai és az előírt specifikációt is nézik/betartják akkor értelmesebb ehhez a motorhoz a 10W-t választani.

mondom ezt úgy hogy 12 éve fut egy ilyen motoros autó a párommal...

Előzmény: Kisa (140800)
Kisa Creative Commons License 2015.03.02 0 0 140801

Ha szerencséd van, csak olajszűrő hiba, ha nincs akkor sok minden lehet, de leginkább pumpa.

Előzmény: Veisace (140797)
Kisa Creative Commons License 2015.03.02 0 0 140800

Nem feltétlen a viszkozitása matt, hanem az adalékolása miatt ajánlom a korszerűbb (15 évnél fiatalabb..? ) 16V motorkba az 5W-40 (és jobb) olajat.

 

Így is az a baj ezekkel a motorokkal, hogy jobban terhelik az olajat, "mint kellene".

Sok helyen a az olaj frissülése nem az igazi ezért lakkosodik, és ezt az olajat sűrűbbre, vagy kevésbé "jóra" cseréljük, csak romlik a helyzet.

 

Lehet, hogy csökkenni fog az olajfogyasztás, de ez egyben azt is jelenti, hogy a gyűrűk körüli olajfrissülés is lecsökken.

Egy olajzabálós motornak már majdnem mindegy, de ha még nem vészes a dolog, véleményem szerint inkább egyen 5W-ből pár decit, mint 10W-ből semmit, mert később a 10W-t is enni fogja, mert esetleg tovább rontja a motor állapotát. 

 

Egyébként ez az olajvita elég meddő dolog, mindenkinek van valami véleménye, tapasztalata, ami ha nem is gyökeresen más, de eltérő lehet.

 

 

 

 

Előzmény: Quattroman (140792)
cam aro Creative Commons License 2015.03.02 0 0 140799

gombat kikellene cserelni egy nyomasmerore..

de lehet azert egy uj, es jo olajszuro cseret is megerne. 

Előzmény: Veisace (140797)
Veisace Creative Commons License 2015.03.02 0 0 140798

? Valaki találkozott már ilyennel? 

Veisace Creative Commons License 2015.03.02 0 0 140797

Sziasztok! 

 

Opel astra F x17dt. Isuzu dízel. Vélemény. Reggeli indítás, több másodperc mire kialszik az olajnyomásgomba. Közvetlen leálíítás és újraindításnál azonnal elalszik. Motor szépen jár fordulaton nincs rendellenes zaj. Vezérműtengelyen nem látható olajhiányos állapot (még). Olajpumpa hiba? Valahol visszaejtheti az olajat

peterch Creative Commons License 2015.03.02 0 0 140796

Koszi!

Előzmény: Quattroman (140795)
Quattroman Creative Commons License 2015.03.02 0 0 140795

Előzmény: peterch (140794)
peterch Creative Commons License 2015.03.02 0 0 140794

Igazad van, a konyvben VW 503 00 van irva a tablazatban mint hosszutavu hasznalatra.  Akkor a 10W40 mehet bele?

 

Előzmény: Quattroman (140793)
Quattroman Creative Commons License 2015.03.02 0 0 140793

Az 5W30-as olaj van a konyvben is eloirva

 

nincs ilyen előírás, ott van a táblázat hogy milyen időszakon mit használhatsz

a specifikációja van előírva API B3/B4

és a VWnorm (ezt fejből most nem vágom) talán 505.5

Előzmény: peterch (140790)
Quattroman Creative Commons License 2015.03.02 0 0 140792

mi a baj a 10W olajjal?

nem a sarkkörön élünk

Előzmény: Kisa (140787)
Smafu.w126 Creative Commons License 2015.03.02 0 0 140791

Cam a merci topikban téged is kérdeznek, kihasadt falú EGR szelep ügy, hogy Te láttál e már ilyet, én részemről nem.

Előzmény: cam aro (140789)
peterch Creative Commons License 2015.03.02 0 0 140790

Szia !

 

Koszonom neked is a valaszt ! Az 5W30-as olaj van a konyvben is eloirva es azt hasznaltak vegig, mert megvan a szervizkonyvben az osszes bejegyzes. A gyarto 0,4 litert ir olajfogyasztasra 1000km-re. Akkor szerinted is tehetem legkozelebb az 5W40-es olajat, csak a gyartot nem tudom, hogy melyiket. Vagy az nem szamit?

 

Udv , Peter.

Előzmény: Kisa (140787)
cam aro Creative Commons License 2015.03.02 0 0 140789

az a motor szereti az olajat,  szerintem az 5w-30 tulzas bele. 

 teszek egy pontot en is a 10w-40 melle.

 

Előzmény: Kisa (140787)
cam aro Creative Commons License 2015.03.02 0 0 140788

 

nem tudom mi van ennek a hasában "" 

 

dugulas.

Előzmény: balage525i (140778)
Kisa Creative Commons License 2015.03.02 0 0 140787

10-15E kilométerenként cseréld, hiába kell sokszor utána önteni, de attól még nem cserélődik ki az olaj.

5W-40 simán mehet bele, talán abból kevesebbet fog enni, de én 10W-40-el nem használnám hosszú távon.

Egyébként nem függ a megtett kilométertől az olajminőség, érdemes mindig az előírt viszkozitást és teljesítményszintet használni.

Egy mai modern motorban 150Ekm után gyakorlatilag nem mérhető kopás egyik alkatrészen sem.

Akkor miért is kellene más olajat használni ?

A megnövekedett olajfogyasztás nagyrészben épp annak köszönhető, hogy nem megfelelő minőségű olajat használtak, vagy nem cserélték időben.

Ezért a gyűrűhornyokban megég, lakkosodik,kokszosodik, beszorítja a gyűrűt, esetleg az elégtelen kenés miatt elkopik.

 

 

Előzmény: peterch (140784)
peterch Creative Commons License 2015.03.02 0 0 140786

Melyik olajgyarto olajat hasznaljam? Vagy az mindegy? A Castrolra azt mondjak a haverok, hogy nagyon vekony olaj.:(  Nem ertek az olajakhoz, igy nem tudom a valaszt.:(

Előzmény: Quattroman (140785)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!