Koszi a valaszt, de en evente sok km-ert megyek, tehat akkor 10000, vagy 15000km-es intervallummal csereljem? Mert eves szinten joval tul lennek meg a 15000km-en is.:)
Opel Corsa B 1.5 tádé is ezt csinálja, lassan 10 éve. Úgy 15e km-rel ezelőtt cseréltünk benne olajgombát, a karter ki lett pucolva stb. Van benne óra szerint 180e km, még vígan megy. :) Ez vmi Isuzu betegség lehet.
Egy ismerősömnek ugyanilyen vasa van, a jelenség is ugyanez.Nagyon nem foglalkoztunk vele, olajat/szűrőt időben cseréli, szint jó, oszt kész.
Van benne kismillió km, ebből ő rakott bele 70 ezret, még nem állt be.
Hidegindításnál általában nem rögtön épül fel a teljes olajnyomás, csak vannak autók, amik ezt nem kommunikálják a vezető felé, nehogy megrémüljön szegény(enyém 1,9tdi, lámpa szerint rögtön indítás után már van olajnyomi, de fülre hallatszik, hogy a hidrotőkékhez csak 4-5s múlva ér fel).
"érdemes mindig az előírt viszkozitást és teljesítményszintet használni."
Nem érzed az ellentmondást a két mondat között?? A 10W-40, VW 502.00 minősítéssel ott van az engedélyezett olajak között ehhez a motorhoz. Ha ebből kevesebbet eszik mint az 5W-ből, akkor hidegüzemben fogy az olaj döntő többsége, az meg pont ellentétes a gyűrűhoronyban megég/kokszosodik teóriáddal.
Koszonom megegyszer a valaszaidat, igy a jovoben maradok az 5W40-es olajnal es a 10000km-es intervallumnal. De ami erdekes, most utanna olvastam a kocsihoz adott konyvben es ott 1literes olajfogyasztast ir a gyarto 1000km-re . Akkor ezek szerint, nem is eszik sokat.:)
Köszi én is erre gyanakszok. Olaj olajszűrő csere megtörtént jó minőségűre. A helyzeten nem változtatott. A gomba helyére berakom az olajnyomásmérőt hogy mit mond. Csak eléggé ratyi helyen van....
Igen az utolsó mondatoddal egyetértek de akkor is azt mondom ha márkás olajat használunk, nem teszkó, gm és társai és az előírt specifikációt is nézik/betartják akkor értelmesebb ehhez a motorhoz a 10W-t választani.
mondom ezt úgy hogy 12 éve fut egy ilyen motoros autó a párommal...
Nem feltétlen a viszkozitása matt, hanem az adalékolása miatt ajánlom a korszerűbb (15 évnél fiatalabb..? ) 16V motorkba az 5W-40 (és jobb) olajat.
Így is az a baj ezekkel a motorokkal, hogy jobban terhelik az olajat, "mint kellene".
Sok helyen a az olaj frissülése nem az igazi ezért lakkosodik, és ezt az olajat sűrűbbre, vagy kevésbé "jóra" cseréljük, csak romlik a helyzet.
Lehet, hogy csökkenni fog az olajfogyasztás, de ez egyben azt is jelenti, hogy a gyűrűk körüli olajfrissülés is lecsökken.
Egy olajzabálós motornak már majdnem mindegy, de ha még nem vészes a dolog, véleményem szerint inkább egyen 5W-ből pár decit, mint 10W-ből semmit, mert később a 10W-t is enni fogja, mert esetleg tovább rontja a motor állapotát.
Egyébként ez az olajvita elég meddő dolog, mindenkinek van valami véleménye, tapasztalata, ami ha nem is gyökeresen más, de eltérő lehet.
Opel astra F x17dt. Isuzu dízel. Vélemény. Reggeli indítás, több másodperc mire kialszik az olajnyomásgomba. Közvetlen leálíítás és újraindításnál azonnal elalszik. Motor szépen jár fordulaton nincs rendellenes zaj. Vezérműtengelyen nem látható olajhiányos állapot (még). Olajpumpa hiba? Valahol visszaejtheti az olajat
Koszonom neked is a valaszt ! Az 5W30-as olaj van a konyvben is eloirva es azt hasznaltak vegig, mert megvan a szervizkonyvben az osszes bejegyzes. A gyarto 0,4 litert ir olajfogyasztasra 1000km-re. Akkor szerinted is tehetem legkozelebb az 5W40-es olajat, csak a gyartot nem tudom, hogy melyiket. Vagy az nem szamit?
Melyik olajgyarto olajat hasznaljam? Vagy az mindegy? A Castrolra azt mondjak a haverok, hogy nagyon vekony olaj.:( Nem ertek az olajakhoz, igy nem tudom a valaszt.:(