Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Amúgy erről beszéltem, hogy ma már nem való az utakra. Azt is kétlem, hogy vezetett Ikarust. Ő rajong érte és ha másnak más a véleménye akkor az kretén. Hát ez van :)
- a hosszú vagy távolsági járatokat szeretik, mert jobban telik rajta az idő
- a rövidebb vagy városi járatokat szeretik, mert gyakrabban ki tudnak szállni
- szereti a nagy városi forgalmat szereti, szeret ingergazdag környezetben dolgozni, leköti a figyelmét
- más igerszegényebben szeret dolgozni, nem szereti a városi forgalmat
- az egyik szereti, ha kevés idő van két járat közt, mert nem szeret kiszállni vagy úgy jobban telik neki az idő
- a másik szereti a hosszabb időt, mert tud társalogni a kollégákkal vagy eü szünetet tartani
- és még ezer különböző személyiség, különböző komfort érzettel.
Ezzel minddel az égvilágon semmi baj. A baj ott kezdődik, amikor valaki a saját egójának komfort zónáját etalonnak tekinti és mindenki hülye, aki ezen kívűl esik.
Bármilyen modern buszt egy 5 éves gyerek is képes elvezetni készség szinten. A következő érvek a forum többi résztvevőjének szól, akik saját egójukon képesek tovább is látni.
Ezért szeretem a 200-sokat:
- tágas, kényelmes vezetőfülke
- a legjobb rugózás
- magas hasmagasság
- gombnyomásra kinyílik az ajtó
- gombnyomásra bezáródik az ajtó
- sötét vezetőfülke éjjel, nem vakít mindenféle kikapcsolhatatlan okosság
- jól átlátható utastér tükörből
- minden szükséges dolog látómezőben (műszerfal, tükrök), nem kell keresgélni semmit, az ülés háttámlájával egyvonakban sincsenek gombok
- minden gomb működik, nincsenek letiltott funkciók sebességnél
- jól szellőző jármű, nincs klíma
- nincs folyamatosan vinnyogó hibajelzés (nullkilómétertől kezdve)
- azt csinálja, amit akarok, nem avatkozik be semmibe
- nem kell állandóan újraindítani
- nem tilt le minden szarért, bármi van még a garázsig jó vagyok. Töltés hibánál pl nem omlik össze 10 km-en belül, a botosba akár még egy ezres is belefér ügyesen.
- nem hülyül meg az elektronika, ha a kanyarban egy kis kézifékkel rá kell segíteni
- vész esetén annyival megy, amennyit kitaposok belőle
- a 200-asokat arra tervezték, hogy menjen, az újabbakat arra, hogy ne menjen.
- stb., stb., stb.
Nekem ezek tartóznak a komfort zónámba, másnak más. Ez így van rendjén. Ha vakakinek más hozza a kényelmet még nem válik elitélendőnek.
Véleményem szerint ezért volt jobb a 2020. nyár előtti helyzet, amikor megvolt az NVF-229 pécsi fordája.
Akkor jobban el volt szeparálva (nyilván nem teljesen) néhány helyi és helyközi forda. Mikor a 229-et leszedték a pécsi köreiről, nagyjából mindent is beforgattak, amit csak lehetett, hogy ki lehessen adni a járatokat.
Így lett például a 14:10-es 1-es és 14:40-es 8-as FLJ-030 vagy jobb esetben valamelyik tartalék, ami azért elég merész húzás volt és biztos az utasok, sem örültek neki annyira.
Hát, ha neked ezek az igényeid 2022-ben, hogy a -10 vagy a +40 fokban egy büdös koszos 40 éves légkondi nélküli sz@ron akarsz utazni, ehhez nem tudok mit hozzátenni.....
Minden sz@r busznak van rajongója. Nekem is van kollégám aki venne otthonra egy Ikarus 260-t ha tudná hová rakni.
Miért sír utána?
Például van aki privát gázolajkútnak használja. ;)
Ha meghúzza odaveri valahol akkor nem számít, kikalapálják és kész.
Azzal aki írtózik a fejlődéstől, az Ikarusból átülve egy Credóra az az első kérdése, hogy
"mihez kezdjek ezzel a sok szines kapcsolóval?"
azzal nincs mit kezdeni.
Kérdezd már meg az új Neoplánban feszítő kollégát aki még éjszaka is napszemüvegben vezet, csak a másik hasonló buszt vezető kollégájának köszön, hogy visszaülne e a botos Ikarusra és nyomná e naponta vele a melót? Vagy leszállna e az új három tengelyes Volvóról? (Ha összetöri akkor majd le akar szállni róla)
Komlón van olyan sofőr aki azért nem akar Pécsre járni mert itt nagy a forgalom....... No komment
Jézusom, dolgozatok/utazzatok csak azokkal az ipari hulladék 200-asokkal akkor, én meg inkább maradok egy új Credonál minden hibája ellenére. :D
Dolgozni megyek be, akkor kényelmesen/komfortosan akarok pénzt keresni és este nem úgy kiszállni a munkaeszközömből hogy fáj mindenem és elvagyok fáradva..
Persze főként azok sírnak értük akik nem dolgoztak vele
Egy busz nem teherautó hogy csak az találkozik vele a ki dolgozik rajta, a vezetőn kívül ott van még 1-50-100-150 utas. Utóbbiakból kikerülve én megelégednék vele ha életem végéig csak 200-ason utazhatnék minden mai hazai/külföldi csoda helyett. Bár nálam nem ezek a favoritok e célra hanem az EAG-k, ha csak azok járnának a következő 40 évben tökéletesen elégedett lennék a buszközlekedéssel. Annál tovább meg biztosan nem élek.
Ezt a könnyes nosztalgiát a 200-as Ikaruszért soha nem értettem. Nem vagyunk egyformák. Sebaj, én pontosan értem.
Persze főként azok sírnak értük akik nem dolgoztak vele. Ezzel azért még nagy mosolyt is csaltál az arcomra. Ha lenne választási lehetőségem nem is lenne kérdés, hogy csak a 200-as.
Egy volános tapasztalatot megosztok. "Modern" busz elmegy márkaszervízbe, addig kap a saját kocsi helyett egy fregoli 200-ast. Mikor visszajön a "modern" busz a márkaszervízből nem akarnak visszaülni rá. Persze ez a jelenség a 200-asok kikopásával megszűnik/megszűnt.
Teljesen egyetértek. Utazni utaztam rajtuk eleget, vezetni is kipróbálnám de sajnos arról már lecsúsztam. De azért jobb ezekkel az újabb gépekkel dolgozni.
Ezt a könnyes nosztalgiát a 200-as Ikaruszért soha nem értettem. Ma már múzeumba való.
A '70-es években jó busz volt de még most is utánuk sírni szánalmas. Persze főként azok sírnak értük akik nem dolgoztak vele. Mai szemmel nézve egy szögegyszerü kényelmetlen szarok voltak.
Persze, gondolom lesz tipusismereti vizsga majd arra is. Ha már itt lesznek lobbizok érte, de én kishal vagyok a vízben :)
Ha a csoport többségén múlna még mindíg az Ikarus 200-asok járnának mindenfelé, élből elutasítanak bármit is. Ha dízel Man Lion's Cityk jönnének, az lenne a baj.
Az öregebb sofőrök nem nagyon akarnak majd dolgozni vele, írtad is, hogy kételkednek benne ezért van esélyed, hogy dolgozhatsz vele ha akarsz. Nálunk sincs meg mindegyikre a létszám. Váltómüszakban használjuk, elvileg három embernek kéne rajta dolgozni 4-2-ben de ez sokszor nincs így mert nincs elég ember nálunk sem.
Elvileg nekem is van saját kocsim, van hogy két hétig folyamatosan azt adják, de van hogy a héten mikor először meglátom már péntek van... Persze nem várom azt hogy mikor Én nem dolgozom a garázsban védje a betont, de érdekes hogy néha olyan műszakra sem adják ki amikor csak Én dolgozom vele. Teljesen változó.
Üzemanyagpénz van nálunk, de az is olyan mint az időjárás. Egyik hónapra kaptam kétezret, másikra nyolcezret. Pedig ugyanúgy mentem mindenfelé, semmi rendszer nem volt. De egy biztos, meglátszik az ha egy járműnek van fix gazdája gazdái.
Akkor ez sokaknak a "ló másik oldala" lesz. Az állomány nagy részét nálunk Cng-s kocsi képezi, amiről annyit kell tudni hogy azt padlózhatod neki ahogy akarod, nehezebben gyorsul. Én még csak szólót vezetek, de azt mondják a csuklós még rosszabb. Pláne nyáron. Van egy forgalmi szituáció amikor gyorsan kellene lépned, pl. lemondanak az elsőbbségről az Én javamra és lepadlózom a buszt, annyi a működési késedelem hogy 2-3 másodperc is eltelik míg megindul a busz. Volt már úgy hogy kiengedtek volna, elindultam de mivel látták hogy "bénázok" ezért mégis elindult az autó. Na persze utána meg fék, és az utasok sem arra készültek...
Én már vezettem elektromos autót, nagyjából sejtem mire számíthatok majd... de lehet a közelébe se engednek mert négy hónapja vagyok a cégnél. Bár szerintem ez már más világ, nem gondolom hogy gazdás autók lesznek (sajnos).
Az hogy milyen felszereltséggel jön, nemtudom, de a CNG-ben sincs olajkályha úgyhogy sok jót nem remélek.
Ne f@ssatok tőle, nem olyan rossz. A hegyet is bírja de ha eszetlenül nyomjátok neki (nagyon megy) akkor az utasok a padlót fognak és a világ összes árama is kevés lesz. A szuttyogós vezetés sem célszerű. Fejben át kell állni, ezt kicsit másképp kell vezetni mint a dieselt. Pár nap és belejöttök. Szerintem vegyétek föl a kapcsolatot a Tükével, segíteni fognak, de úgy tudom volt már itt valaki tőletek.
Nagyon fontos, hogy csináljatok nekik saját fordát.