Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Már egy ideje hatalmas a fejlődés, a régi sárga n+1-szer matricázott megállói táblák kaposzöld keretes, laminált indulási jegyzékekre cserélődtek, még a betűtípus is változott. Csak nem Kaposváron nyomtatját őket?
Egyébként a Tükével közös megállókban ha a kékeket is átkenik eozin zöldre (nem fogják) ritka szép lesz...
Egységes informatikai rendszerre történő átállás miatt, 2017. augusztus 21-től várhatóan 2017. augusztus 27-ig az elektronikus bérletek kiadása, feltöltése időszakosan felfüggesztésre kerül.
Ha valóban piacnyitás történik, és bejönnek más cégek szolgáltatni a Volánok kívül... Gondolom, többet fognak fizetni a gépkocsivezetőknek, jobban karbantartott géppark lesz - remélhetőleg. Ha minden IDEÁLISAN alakulna, mégis ki maradna a volánnál kocsikat vezetni?
Egy valószínű. Ha nem lesz bevételt hozó vonal, akkor ugyan olyan szakadt géppark lesz, mint volt 5 éve.
Az első lépést már megtették, nem láttam melyik ekenyél ment úgy járatba, hogy a bal első kerékjárat után nem meghúzva volt, hanem konkrétan hiányzott egy darab a lemezből...
Szerintem aki azt mondja, hogy biztosan tudja mi lesz 2020. január 1-jétől a helyközi-távolsági buszközlekedésben, az hazudik. Ha van is készen valamilyen szintű koncepció, az is képlékeny még. Minden esetre a legnagyobb kérdés az lesz, hogy a piacnyitás teljes liberalizációval jár vagy csak a közszolgáltatási pályázatok magáncégek részére történő megnyitásával.
Azaz nem tudni, mik az új feltételek: A Flixbus / VT-Arriva / Trans-Tour / Bárnevolna Kft. / stb. ott indít majd járatot a saját kockázatára, ahol akar vagy csak elindulhat az állam által adott fordára/vonalra/vonalcsoportra/forgalmi térségre/megyére/régióra kiírt közszolgáltatási szerződés elnyeréséért?
A távolságis sofőrök kész tényként kezelik,hogy a 100km felüli járatok magánkézbe kerülnek(sőt már abba is kerülhettek volna,ha a havercéggel nem történik,ami történt).
Amúgy most sztem annyira nem kell sírni,mert a távolsági helyzet sokkal jobb,mint mondjuk 5-8 éve volt,amikor is EC12-k vagy Nabi is volt távolsági fordás. A felújítások elmaradtak,de az a világ sztem már el is múlt. A Di-Cam bedőlése kicsit rontott kicsit az eltervezett renden. :)
Megmondom őszintén, ha még a Volán felállás lenne, akkor szorítanék azért, hogy ők üzemeltethessék a távolsági vonalakat, de a jelenlegi KK-s viszonyok mellett várom már, hogy európai körülmények legyenek a távolsági közlekedésben.
Gazdasági alapon a végtelenségig lehetne járatni a 200-asokat, azok már nem tudnak hová értéktelenedni. Tegnap reggeli dombóvári járaton is biztos örültek az MKZ-nek.
Egyébként még a vértes E97-ese tartja magát, de csak mert a Setrájukat a Mercikkel együtt vissza adták a banknak, de egyből mentek is a VBhez. Nem lennék meglepve, ha piacnyitás után csak nekik maradnának meg a távolsági járataik, itt délen van vagy 10 autó, a Pécs-Sexárd-Pestre elég, ezen kívül tippre a zalai csordák és az egri félórás ütem, és a Zeg-Szeged marad állami kézben, a többire egyszerűen nem lesz minőségi autó, az LH és Crossway mellett a Flix vagy másik cég simán esélyes. Kivéve ha az Iveco gépezetek fenntartása lényegesen olcsóbb.
Ha gazdaságtalan volt az üzemeltetésük, akkor azzal nincs baj, hogy selejtezték, a baj inkább ott van, hogy nincs olyan kaliberű autóbusz, amivel a hiányukat pótolni lehetne.
Szerintem is jobb a Crossway hosszú távon, de azért annak se kellene távolsági járatot járnia. Jöhetne pár új, igazi távolsági busz hozzánk, mert a jelenlegi helyzet nem méltó a Pannon Volánhoz. :/
De nem rossz, sőt, csak a színre fújt tetőt nem erőltetném. Már csak valami értékelhető autó kéne, ha jól sejtem akkor Győr, Sopron, Hévíz is LH kretyó, akkor már inkább a crossway...