Keresés

Részletes keresés

pécs siklósi út 1 Creative Commons License 2017.06.28 0 0 32852

Hétfőnként a faterom busza megy 6:30-kor győrbe

Előzmény: nowhere_man (31827)
bendeguz90 Creative Commons License 2017.06.28 0 0 32851

Ezekről én is olvastam anno DN-ben, viszont látható fejlesztés nem történt. És sajnos ez a lényeg...

Előzmény: trizs77 (32847)
trizs77 Creative Commons License 2017.06.28 0 0 32850

Amúgy miért nem merült fel sosem a régi 63-as pótlására azon a részen egy Harkány (Villány)-Pécs járat (gyorsvonatként)?

 

------------

 

Azért mert felmerült.

Volt ilyen.

Nem vált be.

Érdeklődés hiányában megszüntették.

 

azt már nem tudom, hogy régi nevén Expressnek hívták vagy átkeresztelés után IC-nek, de kérdezd FOMA-t,  vagy a pécsi vasutasokat, ők tudják.

 

 

 

Előzmény: bendeguz90 (32848)
trizs77 Creative Commons License 2017.06.28 0 0 32849

 

Ha elhalnak a ratkók, kb. 300.000 fő körül állandósulhat a megye lélekszáma.

 

Ehhez kell majd igazítani a megye közforgalmú közlekedését.

 

 

bendeguz90 Creative Commons License 2017.06.28 0 0 32848

"Mondjuk a 64-esért pont nem kár"

 

Ahogy az utolsó 5 évében működött úgy valóban nem, de ott is lehetett volna valamit csinálni, hogy ne lehetetlenüljön el a vonal maradék része.  

 

 

"a 62-es keleti fele félig működik,"

 

Amúgy miért nem merült fel sosem a régi 63-as pótlására azon a részen egy Harkány (Villány)-Pécs járat (gyorsvonatként)?  Azzal lehetett volna valamit kezdeni, mint ahogy egy közvetlen Drávafok-Pécs járaton is el lehetett volna gondolkodni az illetékeseknek. 

 

És igen kimaradt a felsorolásod a már csak  alibi járatként működő Komló-Godisa vonal. 

 

"És mindezt almásládákkal, nem kell csodálkozni, ha inkább buszoznak, vagy autóznak, pedig a Pécs-Szentlőrinc szakasza kb a legszarabb a 6-osnak."

 

 

Az "almásláda" szerintem az csak egy dolog, a másik meg az, hogy a pálya állapota Szentlőrinc után gyalázatos. 

Előzmény: hory004 (32846)
trizs77 Creative Commons License 2017.06.28 0 0 32847

Akkoriban álmodták a Szentlőrinc-Pécs-Pécsvárad villamost.

Pécs főpályaudvarát 1200 méter hosszan föld alá tették volna.

Ez egy kb. 4 oldalas feljegyzés, abból vágtam ki ezt a részletet.

Érdekel a többi része is ?

 

 

Előzmény: bendeguz90 (32845)
hory004 Creative Commons License 2017.06.28 0 0 32846

Mondjuk a 64-esért pont nem kár, a 62-es keleti fele félig működik, a nyugati fele viszont menthetetlen volt.

 

De csak egy jellemző példa, mit csináltak:

A szombathelyiek ütemesítése miatt nyilván meg kellett nyirbálni a 60-ast, de az, hogy Barcsra a régi 7:02-es gyékényesit visszavágták, oké, majd lett belőle 6:47(?) és Mecsekalja-Cserkúton legeltették, hogy a 6:55-ös Ic (azóta 7:04) előzze, mostmár 'lőrinc-Barcs személy, és ha nem akarsz pótjegyezni az IC-vel, akkor van fél órád átszállni Szentlőrincen. És mindezt almásládákkal, nem kell csodálkozni, ha inkább buszoznak, vagy autóznak, pedig a Pécs-Szentlőrinc szakasza kb a legszarabb a 6-osnak.

Előzmény: bendeguz90 (32845)
bendeguz90 Creative Commons License 2017.06.28 0 0 32845

Ez nagyon szép és nagyon jó, de kérdem én mit tett a pécsi igazgatóság (a vonalbezárásokon kívül, mert abban élen járt ), hogy ez a helyzet bármit változzon?  Semmit. 

Előzmény: trizs77 (32844)
trizs77 Creative Commons License 2017.06.28 0 0 32844

2006 októberében a pécsi vasútigazgatóság egy elővárosi vasúti közlekedési fejlesztési előterjesztéshez küldött egy rövid feljegyzést.

 

abból egy részlet :

 

 

 

vaskerék Creative Commons License 2017.06.27 0 5 32843

Vaskerék  :-)

 

vaskerék Creative Commons License 2017.06.27 -1 5 32842

A 40. vasútvonalon az utolsó számottevő fejlesztés 1985-ben elkészült villamosítás volt.

A 40. vasútvonalon az utolsó pályaátépítés negyven éve a Bükkösd - Godisa nyomvonal

átépítése volt. Ezzel csupán 72 óráig tartó teljes vágányzárral  - az átkötések ideje alatt -

zavarták meg az utasokat, a teljesen új vonalszakasz kiépítése három alagúttal a vonal

közlekedését nem zavarta. Az utasok a két régi viaduktról nézhették a vonatablakból az

építkezést. Szóval akkor még így számított Pécs, és a Dél-Dunántúl abban az "átkosban".

 

A 40. vasútvonal Kapos völgyében lévő altalaj problémáit évtizedek óta ismert, a sajtó is

foglalkozott vele harminc évvel ezelőtt is már. Minden évben nyaranta át lehet rostálni az

ágyazatot és újra és újra beszabályozni a pályatestet, de tartós megoldás itt is egy új

nyomvonal építése lenne a jelenlegitől keletre a dombóvári halastavaktól Sárbogárdig.

Két villamosított vágány 160km/h kiépítési sebességgel a Dunántúli-dombság 200-250m

csúcsai alatt alagutakkal, bevágásokkal, hidakkal mintegy ~80 kilométeren. Sok pénz?

Igen. Na és?

 

Az Intercity közlekedésen felül. A mai termelő multik, akik valahol a hűtőgép, és a furgon

mérete között gyártanak tartós fogyasztási cikkeket napi többszázas, vagy többezres

darabszámban, azok a vasúti szállítást preferálják. Ehhez minőségi vasúti infrastruktúrát

várnak el Nyugat-Európa, és a tengeri kikötök felé. Pécsett a feltételekből mennyi teljesül?

Azt hiszem semmi... Talán az ipari tevékenysége is ezért annyi Pécsnek, amit láthatunk.

 

 

A helyi képviselőknek aktivizálniuk kellene magukat, ha egy is olvassa ezeket a sorokat.

 

Előzmény: bendeguz90 (32840)
hory004 Creative Commons License 2017.06.27 0 0 32841
bendeguz90 Creative Commons License 2017.06.26 0 3 32840

A MÁV lassan, de biztosan úgy bánik a 40-essel, mintha egy mellékvonal lenne (persze melyikkel nem), aztán meg csodálkoznak, hogy miért csökken az utasszám.  

eagle15 Creative Commons License 2017.06.26 0 0 32839

Dél körül talán, Építők útján ment Urán felé. Kíváncsi leszek meddig akarják húzni a mercikkel, némelyik Credo is eléggé le van rongyolódva már, nem úgy tűnik mintha hosszútávon gondolkoznának.

Előzmény: hory004 (32835)
DEVIDOFF25 Creative Commons License 2017.06.25 0 0 32838

Mindeggy nem is ez volt az érdekes, hanem a mercis soförök volvosítása :) kiváncsi leszek hogy holnapra is megmarad e ez a felállás. biztos nyárra felszabadult annyi volvo hogy jópár mercit kiváltson. 

Előzmény: hory004 (32837)
hory004 Creative Commons License 2017.06.25 0 0 32837

21-es csuklós volt hétvégén mindig is, a 4-es is forda szerinti.

Előzmény: DEVIDOFF25 (32836)
DEVIDOFF25 Creative Commons License 2017.06.25 0 0 32836

Igy van uránváros a hétvégére megtelt csuklós volvoval. merci nem is volt kint. Főpályás meg kertvárosi volvok voltak kiadva!! Még 21- esbe is csuklós volt, meg 4-esbe is volt csuklós.  

hory004 Creative Commons License 2017.06.25 0 0 32835

Az igen.. Mikor, hol? Budais pótlás lehetett talán.

 

Alapvetően nem is kéne merci hétvégére, 11 csuklós forda van abból egyet neccesen, de el lehetne adni szólóval is (szombaton). Nyilván a 3 genfi+2 C19 huzamosabb ideig nem fog 100%-ot produkálni, és mintha a 215 támasztaná a kerítést a tüskésrétin, de az ajtós oldaláról hiányoznak félig a reklámok.

Előzmény: eagle15 (32834)
eagle15 Creative Commons License 2017.06.25 0 0 32834

én pénteken a kettesen láttam econellt, hétvégére viszont eltűntek a mercik.

Előzmény: hory004 (32833)
hory004 Creative Commons License 2017.06.25 0 0 32833

Mi ez a sok szóló 6-osban? Hármat láttam, mindhárom szóló volt, miközben 23-asban csuklós volt. Ránézésre elfértek, főleg,ha a 73-assal együtt mennek...

 

GUP-029@ Keszü-Gyód :D

Előzmény: eagle15 (32832)
eagle15 Creative Commons License 2017.06.25 0 0 32832

a tüke citadelljei, csuklósban teljesen vállalható volt, de a szólókban semmit nem lehetett érezni.

Előzmény: hory004 (32831)
hory004 Creative Commons License 2017.06.25 0 0 32831

A topik nevéből adódóan a "szóló credo" több száz buszt, és 9 típust jelent. Kicsit szűkítsük. :)

Előzmény: eagle15 (32830)
eagle15 Creative Commons License 2017.06.24 0 0 32830

A szóló Credokban alapból ilyen gyenge a klíma, vagy ez ilyen helyi sajátosság?

trizs77 Creative Commons License 2017.06.24 0 0 32829

mi a gond ?

 

 

Előzmény: álomkűzdő (32828)
álomkűzdő Creative Commons License 2017.06.23 0 2 32828

Egy vicc a stop cikk kedves moli koktél kartárs, "enyhe" túlzásokkal

Molotov a koktél Creative Commons License 2017.06.23 0 0 32827
Snake-Mojzi Creative Commons License 2017.06.22 0 1 32826

Mohácsi lista:

http://mohács.hu/upload/2017majus.rar

(a "2. melléklet beszámoló DDKK Zrt." fájlban)

Előzmény: Snake-Mojzi (32791)
JLW-470 Creative Commons License 2017.06.21 0 0 32825

Csak nincs klímás C56-unk. :)

Előzmény: trizs77 (32821)
JLW-470 Creative Commons License 2017.06.21 0 0 32824

Tegnap a Pécs-Keszthely meg LKC-192 volt a GTE-341 helyett.

Előzmény: pinterpetpet (32819)
trizs77 Creative Commons License 2017.06.21 0 0 32823

Egyébként nem vagyok meggyőződve róla, hogy buszra fog átszokni a nép,

 

-------------

 

Ez biztos.

Lévén nincs is mire.

 

Most csak a vonatpótlózás időszakáról volt szó.

Arra - vasutasok szerint - igazán beállíthattak volna közvetlen express buszokat Pécs Főpályaudvar és Kelenföld közé.

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!