Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Na igen, ott egymás után van 270 méteren belül 3 megálló, amiből a Széchenyi tér nevű csak kb 100 méterrel van közelebb a Király utcától, mint az Árkád nevű...
Ha a kisvonat meg a városnéző busz bemehet, akkor a busz is átmehetne, így a fölösleges Mária utca helyett mondjuk a jelenlegi Széchenyi tér nevű megálló - ha mindenképp kell oda, akkor a tér felső részébe, a Dzsámi fölé, lent a városháza előtt a régi-új megálló, Perczel Miklós utca, Kazinczynál megálló, Lyceum utca, Király utca keresztbe megálló, Flórián tértől eredeti útvonal. KB + 3 perc, 12 db modulóból bőven kiadható :D
igen, ez a "Boldogságház" nevű megállóhely a Széchenyi tér északi sarkán. Később már kissé lejjebb volt a megálló (a barna tetejű háznál), a lefelé irányú megálló pedig meg is szűnt.
Gemencnél ellőtték az év egyik legnagyobb szívatását, ezek után komolytalanná válik a rinyálás a túrók miatt: Fehervar-Pecs járatra sikerült conectot adni...
Csaknem 500 méter hosszúságú új összekötő út is épül, amely a Bálicsi útból kiindulva, a Rókus-dombot átszelve csatlakozik a Petőfi Sándor utca, az Alkotmány utca és a Kodály Zoltán utca találkozásánál lévő körforgalomhoz - tette hozzá.
Ez az az út, aminek a helye már évtizedek óta ki van hagyva és az útban levő házakat is lebontották, viszont valamiért mégse építette meg senki azóta se? Nem mintha ismerném a sztorit, csak a térképre ránézve tök evidens, hogy ott kéne lennie valaminek.
Bravó, így kétszáz méterrel arrébb fog állni az egész, de legalább marad egy folyamatosan lezárt vasúti átjáró*, ami visz a semmiből a semmibe, és az utóbbi semmi vagy 100 méterre van attól, hogy a domboldalból legalább a hatosig ne csak a Petőfi utca legyen.** De ezek szerint a kb egy hónapja még igencsak támogatott sörgyári körforgalomból nem lesz semmi. Mondjuk nem is baj.
*tudom, nem lehet, mert felette nem fér el a híd, alatta meg túl laza a talaj szerkezete az aluljáróhoz, de kb végtelenszer jobb helyen lenne mint a tervezett 3. híd.
** parkosítás= teleszórták földdel, aminek a szélén a járdán parkolnak, pedig 100 méter hosszan 3 sáv építése nem túl nagy összeg, és még jutott volna belőle zsebbe is, a mecsekoldalnak sem az állapota a baja, hanem hogy szűk, és még be is parkolnak.
Egymilliárd forintból fejlesztik a pécsi Mecsekoldal úthálózatát
A beruházás keretében új útburkolatot kap az északi városrész legfontosabb közlekedési tengelyét jelentő Angster József utca, a Surányi Miklós és a Magaslati út mintegy négy kilométer hosszúságú szakasza.
Egymilliárd forintos központi költségvetési forrásból fejlesztik a pécsi Mecsekoldal városrész jelenleg igen zsúfolt úthálózatát - jelentette be Páva Zsolt (Fidesz-KDNP) polgármester és Csizi Péter, a terület fideszes országgyűlési képviselője pénteken sajtótájékoztatón.
Páva Zsolt közölte: a beruházás keretében új útburkolatot kap az északi városrész legfontosabb közlekedési tengelyét jelentő Angster József utca, a Surányi Miklós és a Magaslati út mintegy négy kilométer hosszúságú szakasza.
Csaknem 500 méter hosszúságú új összekötő út is épül, amely a Bálicsi útból kiindulva, a Rókus-dombot átszelve csatlakozik a Petőfi Sándor utca, az Alkotmány utca és a Kodály Zoltán utca találkozásánál lévő körforgalomhoz - tette hozzá.
A fejlesztés szükségességére kitérve felidézte: régóta problémát jelent a városrészben élők számára a reggel és délután tapasztalható közlekedési zsúfoltság. Ismertetése szerint a Mecsekoldalban ezer háztartásra ötszáz-hatszáz gépkocsi jut, szemben a háromszáz autót jelentő átlaggal.
Csizi Péter hangsúlyozta: az érintett szakaszok áteresztőpontjainak szélesítésével is járó beruházás egy éven belül befejeződhet. A magyar kormány januárban döntött az ehhez szükséges állami forrás biztosításáról, amely a baranyai megyeszékhely rendelkezésére áll, jelenleg már zajlik a keretközbeszerzés - közölte.
Az eseményen elhangzott, hogy a fejlesztések következtében javul és gyorsul majd a mintegy 25 ezer lakosú Mecsekoldal és a város többi része közötti autóforgalom.