Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Egy időben rendszeres volt az EWS-824 és az egyik magas támlás Halas üléses Credo EC12 a 1742, Szigetvár-Veszprém vonalon.
Megy, ami mozog. Van egy remekjó statisztikánk regionális szinten, hogy tizenegyegészvalamennyi év a buszok átlagéletkora. Bezártak 5-10-20 éve egy jópár telepet (Kaposék Tabot, Barcsot, Marcalit), viszont a buszok karbantartása nem lett rendesen kiváltva ezek helyett. A szerelőkapacitás csökkent, a fordaváltós buszok száma nőtt, amik heti 1-2 nap látnak csak műhelyt... Mit várunk? A Kapos 37 Rábájából - amiből 7 db hosszabb 12 méteresnél - kb. 30 db tartalék. Távolságizni alkalmas kocsi az egész régióban elég rég lett beszerezve. Vagy csak minimális mennyiség, olyan nagyon jelképesen. Sz*rul állunk, na.
Emlékeim szerint pont őt nyertem egyszer meg Pestre, még nem pályán ment, de legalább Paks és Földvár közt csinálták a 6-ost... Én legalább a hangjukat szeretem :))
Furcsa, mert elméletileg van vasárnap vagy tartalék, vagy Dunaújvárosba megy, nyilván ilyenkor minden mozog, a tartalék Crossway és Irizar is, de Pécsről szerintem találtak volna E95-öt, vagy C56.22-es is kell hogy legyen.
Nekem gyanús, hogy valamit pótolni kellett, az is lehet, hogy épp fehérvári/nagydorogi másodrész volt, ha már arra járt oda zavarták.
Mindenesetre, 1000x inkább ez, mint a Szekszárd-Győr, vagy Kalocsa-Eger távon az ekenyél :D
Pontosítás: adjunk hozzá mindenütt 1 évet a második táblázatban, ha a 2016-os kocsikat 1 évesnek vesszük. Csak az összehasonlítás kedvéért tettem be ide ezt a statisztikát.
Én úgy tudom, csak az első forgalomba helyezés évét nézik, és a 1997 januárjában és decemberében beszerzett busz papíron ugyanúgy 19 éves. (Most a felújítás nélküli változatot mondom.)
A VDL-ek beszerzése fontos bíznísz volt egyes cégen belüli embereknek.
De a Volvoknál is megy a sakkozás,mert mára már rájöttek,hogy az aranykártyás buszokat is nem kevés pénzbe(amit a Mobilitási Központ meg nem nagyon akar a Tüke részére adni) kerül javíttatni.Még jó,hogy szólóból van bőven,meg pénz a cetlik folyamatos nyomtatására. :)
"Meg ejtsünk pár szót a használt buszok "sikeréről" is:a VDL-ek kicsivel több,mint 2 éve vannak itt. Na most ezek közül,amelyik 2 évvel ezelőtt-től jó darabig 2 műszakosak vagy éjszakás volt,azok teljesen KO állapotban vannak. Az osztottaknál is gyakran jönnek elő komolyabb bajok,de azok egyelőre még elpöfögnek."
Eleve hibás volt ezeknek a használt buszok beszerzése, de sebaj az volt a lényeg, hogy a megfelelő politikusok parolázhattak a Széchenyi téren a buszokkal. Majd, ha az egész flotta tönkre megy , akkor majd jön az újabb gigahitel és az újabb használt buszok beszerzése?
Ez egy elég bonyolult ügy(valószínűleg a politika is nyakig benne van). Úgy tudom,hogy a NAV(felszámoló/csődbiztos vagy aki ezzel foglalkozik) arra vár,hogy a teljes flotta náluk legyen és 1. egyben szeretnék értékesíteni a flottát. Külön-külön 1-1 vagy pár buszra volt már megkeresés,de az illetékes csak arra vár,hogy egyben legyen az egész flotta.Arra meg várhat,mert jó sok csuklós napi bevetésen van még mindig. A másik,hogy a Szőlősre kivitt buszok jó része roncs állapotban van(az került kidobásra,aminek akkor komolyabb baja volt)...
Meg ejtsünk pár szót a használt buszok "sikeréről" is:a VDL-ek kicsivel több,mint 2 éve vannak itt. Na most ezek közül,amelyik 2 évvel ezelőtt-től jó darabig 2 műszakosak vagy éjszakás volt,azok teljesen KO állapotban vannak. Az osztottaknál is gyakran jönnek elő komolyabb bajok,de azok egyelőre még elpöfögnek.
azért igazán vicces, hogy amíg ilyenek vannak, addig a jó állapotú és fiatal 280-asok, meg a szóló mercik ott rohadnak és nem kell senkinek, miközben egy két helyen helyközi kocsik átcsoportosítása vagy pár darabos használt beszerzésekkel tartják lélegeztetőgépen a helyi közlekedést.
Régebben Komlón mindig láttam egy ronda bordó, kopottas, eléggé rossz állapotban lévő Ikarus 256-ost (asszem), ami elvileg a KBSK-é, és én úgy hallottam, hogy "vörös villám" néven gúnyolják/becézik. Sajnos rendszámot nem tudok, de hátha tudja valaki, hogy melyik gépezetről van szó. A fő kérdés, hogy mi van vele? Régóta nem láttam Komló utcáin.
Galambos Petinek és Schmidt Zolinak külön gratulálok. Peti mellett sok-sok ezer km-t eltöltöttem Szeged - Pécs között, de Zoli is sokat vitt másodrészben, miután leszállt a győriről.
A KCK-028 valóban tartalék lett,de az MGA is az,meg a JOM-904(úgy rémlik ennek a helyén a JLW-479 van Sásdon) is(FJZ-599 is annak tűnt nekem).FLR-308 és 309-et nem láttam Komlón,lehet ezek Sásdra kerültek ki. JLW-493 is újra a fordáján volt.A HOG-521-nek csúnyán össze van törve a hátulja,a JOM-905-öt meg megfosztották a légcserélő berendezésétől.
A KCK-028 helyén a JLW-480 volt,MGS-557 az egykori szászvári 415-ös fordáján van. A korábbi hírekkel ellentétben a JLZ-939 létezik még,és rótta Komló utcáit. :)