Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Nyilván, de amikor tartalék kocsi van adva ide is, oda is, és ha a sofőrök beosztása engedi, akkor inkább Kaposvárra menjen a nagy autó, és ne Aranyosgadányba. :)
Nekem személy szerint mindegy, a crosswaybe a ledes világítás elég volt, haza meg az off elővárosi Setrában már világos.
Ez szép és jó.De az már sztem nem tolerálható,amikor Pécs környéki falvakba küldözgetik ezeket,miközben Bajára,Kaposvárra vagy még messzebb meg a fapad,full gagyi EC12 és társai vannak küldve helyettesíteni.
A tartalék, az tartalék és ha nem kell mennie adott napon hosszú vonalba, akkor ott használja a forgalom, ahol kiesés van. legyen az Komló, Gyód, vagy éppen Kaposvár. Nem az dönti el a napi munkáját, hogy anno mire készült a jármű.
kiflike helyett a GUP-029 lett a helyi bokorugró E98-as?
Kicsit vicces, hogy ezek járnak Bonyhádra, meg Komlóra, az EC/inovell meg Kaposvárra. Bár lehet, hogy a nagy GBG-vel van valami, mert mintha abban az időben mentek volna.
Nektek ott érzelmeitek vannak Komló helyi közlekedésével kapcsolatban, nekem meg adataim.
Mellesleg a valós adatokat - tudtommal - ide is beírtam 2009 (??) körül.
Egyáltalán nem túlzó azt mondani/írni, hogy Komló évente, mondom évente, 150-200 millió forintot nyúlt le a Volántól.
Ebből lehet venni a Pannon Volánnál WC papírt is, lehet belelő támogatni helyi Mezítlábas SC-t, meg lehet belőle venni új buszt us.
Mivel ez a pénz NEM folyt be, így elég akadémikus azt tárgyalni, hogy ha mégis befolyt volna, és mégis buszt vett volna belőle a Pannon Volán, akkor azokat az új buszokat hová helyezte volna.
Semmilyen szabály nem írja elő, hogy a bevételt oda kell elkölteni ahol keletkezik.
Ha így lenne Illocskára 1234 évig nem jutna új busz.
Akkor már mehetne tovább 42-es ként, 3 perccel kéne előrébb hozni, annak úgyis mindegy, 4Y-ba meg már tesztelték a VDL-t.
Sőt, perverzebbeknek: 28-kor 4Y, 32-kor 4G, 35-kor 42, így ahhoz hozzá se kell nyúlni, Gesztenyésbe meg ennyivel rövidebb fordulni, kevesebbet legel a 4-es Hősök terén.
Nem, összességében okozott ekkora veszteséget a Volánnak, nem a komlói üzemről volt szó. Komló konkrétan négy helyi kocsit bukott el. Azért azt ne feledjük el, hogy nem a mai teljesítmény mellett maradt el a költségek megtérítése, hanem sokkal több járatnál, jó tíz éve napi kb. 700 járat közlekedett a helyi hálózaton munkanapokon, ha jól emlékszem a 2003-ban végzett számításokra, amit elküldött a devnullba a komlo.hu. Azt már valszeg soha nem fogjuk megtudni, hogy a beígért fejlesztésekből mennyi valósult volna meg, ha nincs ez finanszírozási probléma.
"Mert Komló vagy 10 évig nem fizette ki a városi közlekedés veszteségeit. Ez évente kb. 2-3 új autóbusz ára volt. Kb. 20-25 új autóbusszal kevesebb érkezett így a Pannon Volánhoz."
Félek is, hogy a sok-sok új busz most mind-mind Komlón lenne... ne vicceljünk már. Nagy hunyó volt a Pannon Volán is, Komlót mindig is hátrányosan különböztette meg, lásd. pl. távolsági buszközlekedésbe való bekapcsolás. A helyi dolgokról nem is beszélve. Új helyi kocsikat még a Páva idején kapott a város, de ma már azok is helyköziznek.
Végül is valóban erről van szó, de szvsz a DDKK-nak mindegy, hogy ki fizet, csak valaki fizesse ki végre. Viszont, mivel a város a megrendelő, azért a jelenlegi jogszabályok alapján neki illik fizetnie a megrendelt szolgáltatást.
De legalább végre feloldódott a patthelyzet, és tiszta viszonyokat teremtettek. Persze az is biztos, hogy a város állami segítség nélkül a jövőben sem tud majd fizetni, ennyi pénzt nem lehet következmények nélkül máshonnan elvonni, a bevételei pedig ennyivel biztosan nem fognak nőni.
Azért hisztizett, mert senki nem fizette meg a költségeiet, sem a város, sem a tulajdonos. A város először szimplán vitatta, hogy fizetnie kell, utána meg hallgatott nagyokat, amikor kiderült, hogy bizony, hogy kell. A PV meg csak nyelte a költségeket, amit a tulajdonosa nem fizetett meg a város helyett. Év végén viszont kapott vagy 200 milliós apanázst Komló, valszeg ebből fognak végre fizetni.