Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Eléggé összetett kérdés amúgy ez a Volvos dolog.A hollandok is a végén már biztos nem vigyáztak annyira rájuk,meg meg is hajtották őket rendesen,így nem csoda,hogy ha felújítás nélkül teszik ki őket a forgalomba,akkor jönnek elő a hibák.A buszok állapotának az sem tett jót,hogy hónapokig álltak csak Hollandiában.Pécsi részről meg egyelőre egyértelmű a szakértelem hiánya(bár azt elég ügyesen megoldották már helyben,hogy bírják az emelkedőket,mert nyáron még forralták a vizet az emelkedők után).
"Megjegyzem, ez használt autó vásárlásnál is 90%-ban benne van a pakliban, hogy sokszor utána rövid időn belül a vételár jelentős részét rá kell költeni."
Persze.Csak itt a vételárra alig tudták összekalapozni a pénzt.Nem úgy képzelték,hogy itt még nekik költségeik lesznek...
Lehet, de október közepén érkezett meg az utolsó konvoj. :) És nyilvánvaló volt, hogy több mint 100 kocsit 3-4 hónap alatt nem fog sikerülni honosítani. Ez még a BKV-nak is emberes feladat lenne.
Persze, korábban volt szeptember 1. is tervben... :)
Amúgy a hozzászólásod második felével teljesen egyetértek, tisztában kell kerülni vele, hogy ezek a buszok már igénylik a karbantartást, már a Merciknél is jóval bonyolultabb szerkezetek. És ha a kacsa nem tud úszni, nem biztos, hogy a víz a hülye. ;)
'99-ben az első merci az első napjaiban csinált olyat, hogy a Budai áll - Budai vám távot 5 perc alatt tette meg, mert 3x letiltott, pedig azokat a szekereket ide szánták. Ideje elfogadni, hogy a 200-asok legózásának vége, szintet kéne lépni...
Tudtommal ezek a kocsik rendszeres karbantartást kaptak odaát és volt előtte egy komoly, gyári szervizes átvizsgálás is garanciával, nem? És ha így volt, és tényleg ekkora romok, akkor, nyugodtan vissza lehet küldeni őket a feladónak. Az is fura, hogy a hollandok ennyi idő alatt több kocsit motorcserésre nulláznak... :O
Pedig hétről-hétre, egyre több van forgalomban, és egyébként is tavaszra tervezték a teljes csere befejezését, nem? Ne érts félre, nem akarom kétségbe vonni az állításod, csak fura számomra.
Megjegyzem, ez használt autó vásárlásnál is 90%-ban benne van a pakliban, hogy sokszor utána rövid időn belül a vételár jelentős részét rá kell költeni. Az alkatrészek meg már csak olyanok, hogy drágák. :) Ezek nem 200-asok...
Csak az, hogy sok-sok ezer tonna forgalom esett ki. No meg a személyvonatok, de azokat kevésbé lehetett észrevenni.
A mohácsi kikötőügyben a MÁV a fejlesztésekben nem illetékes, az természetesen kormányzati hatáskör. Az nem valószínű, hogy a kikötői vasút üzemeltetését a MÁV kapja, de az nyilván igen, hogy a kikötői vonatok MÁV pályán jutnak el Mohácsig és vissza. Bár pl. Gönyűt jobb híján megkapta a MÁV.
Úgy hallottam,hogy anno alá kellett írni az alkalmazottaknak egy amolyan titoktartási nyilatkozatot.
Ha már itt tartunk:úgy néz ki,hogy jelenleg nincs a Tükebusznak vezetése,mert a 4tagú bizottságnak(vagy minek nevezték) lejárt a mandátuma és nem került a helyére senki és a mandátumhosszabbításról sem hallottam.Elég puskaporos a hangulat a Biokom-Tüke között,olyan KLIKK és iskolák közöttihez tudnám hasonlítani. :)
Várjuk a jobb napokat, van elég baj a meglévő Pécs - Villány - (Pélmonostor) vonallal is a migránshelyzet óta. Reményt adhat a mohácsi kikötőfejlesztés.
Az, hogy kategórikusan megtiltsák, az törvénysértő lenne, de valszeg nem erről van szó, nyilván árnyaltabban van megfogalmazva a tiltás, - ha valóban van ilyen - és ha ügyesen van megfogalmazva, akkor nincs értelme a fórumozásnak.
Pl. a MÁV-nál és leányainál nincs kategórikus tiltás, de az etikai kódexet be kell tartani. Nyilván, ha valaki nem azonosíthatóan fórumozik, akkor ezt negligálhatja, azonban ez esetben vigyáznia is kell, hogy milyen információkat oszt meg, hogy ne legyen azonosítható. Facebook-os megnyilvánulásokból volt már fegyelmi meg etikai eljárás, de az Indexen is volt ebből fakadó nicktörlés.
Pécs-Külváros kijáratnál ott a vörös tárcsa, onnan kezdve semmilyen karbantartás nincs. Némi vonalfelügyelet van, a bejelentett eltulajdonításokat regisztrálják, de nem javítják. A vonal gyakorlatilag leírásra került a közlekedési kormányzat részéről, de végül is nem sok jelentősége van, mert ha valaha mégis használni kívánnák, akkor teljes rekonstrukció lenne szükséges.
A 62-es Villánytól Beremend ipvk.-ig rendben van, bár a forgalom nagyon visszaesett, onnan már nem mennék rá, utoljára sok éve egy katasztrófavédelmi gyakorlat alkalmából volt Harkányig mozgás, azóta elhanyagolt a szakasz. Még az előző - vagy kettővel ezelőtti? - harkányi polgármester szeretett volna rajta nosztalgiavonatokat, de aztán elhalt a dolog.
A cég alkalmazottjainak nem ajánlott a fórumozás(gyanítom a DDKK-soknak is hasonló a dolog vagy nem is ismerik ezt a topikot).A PTKE-sek is kivonultak.Belsős dolgokról sem nagyon lehet beszélni,mert holnap újságcikk lesz belőle.Nem nagyon volt téma sem az utóbbi időben.
Jó ,hogy errefelé jártál: Azt szeretném megkérdezni, hogy a 64-es vasútvonalon van még valami karbantartási munkálatok vagy, pedig a 62-es sorsára fog jutni? (ha már nem-e tart ott)
Apropó 62-es: Villány és Harkány között sem lenne érdemes azt a vonalat feltámasztani? Ha jól tudom azon a részen még valamennyire járható a vonal.
Az új pécsi városi menetrend mikor lesz bevezetve,van erről infó valakinek? A véglegesített menetrendet bevezetés előtt egy héttel ismerjük majd meg? Elég nagy a csönd a téma körül,pedig már tavaly be akarták vezetni....
Hogy megállt itt az élet. Eltűnt innen szinte mindenki aki régen kommentelt. Letiltva? Kirúgva? Vagy mindenki külföldön ? Pár éve naponta 30-50 hozzászólás volt most meg hetekig semmi.