Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
302-őt hetekig nem látni, tegnap éjszakára csak sikerült összekalapálni, szerencsére arra nem volt szükség, hogy ki is legyen használva, de lehet hogy csak szoktatják a népet a 3 ajtós csuklóshoz :D
Rendszám: BPV-090 Gyártmány: IKARUS Típus: 280.52 Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Rendszám: BPV-104 Gyártmány: IKARUS Típus: 280.06 Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Rendszám: BPX-181 Gyártmány: IKARUS Típus: 280.52 Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Jobban végiggondolva ha csak a 8-as melléklet buszai számítanak, akkor inkább kb. 730 buszhoz kell viszonyítani, viszont a másik oldalról is ki kell venni a helyiseket, marad kb. 260 10 éven belüli.
És az sem mindegy, hogy mennyire ütik-vágják és a felújítás előtt milyen karbantartást kapott. Ott van pl. a Csurgó-Pécset járó ex-kaposos faceliftes E95-ös, ami ugyancsak benne van már a korban, mégis kis túlzással, mintha új lenne... De Somogyban általánosságban is jobban vigyáznak rájuk.
"Nálam a felújítás teljes motorgenerál, vázcsere, stb., ahogy azt régen is csinálták"
Na ebben egyetértünk. :)
Bár most divat szidni az EAG-kat,de azok ha rendesen fel vannak újítva(nem spórolnak ki ezt-azt),akkor a beüzemelési időszak után 4-5 évet is elmennek úgy,hogy alig kell javítani őket.
Én nem átlagéletkorra emlékszem, de nem vagyok tévedhetetlen. Mindenesetre a 10 éves átlagéletkort is nehéz lesz elérni 0 számú beszerzett autóbusszal, miközben 15-20 éves kocsikat toldozgatnak-foltozgatnak, névlegesen felújítanak.
Én biztos vagyok benne, hogy több ott a 10 évnél fiatalabb kocsi 2-300-nál. Annyi itt a DDKK-nál is van.
Mindenesetre azért az mégiscsak szembetűnő, hogy míg egyes KK-khoz évek óta nem került új busz, vagy maximum 1-2 db.-os beszerzések, a DAKK-hoz folyamatosan.
Lesz a győri/móvári diófák alatt pár száz busznak hely, és a Mabi is elkezd készletezni + beszereznek pár száz Ebay kuka buszt 8-9 évvel, hogy évente lehessen majd gondolkodni, hogy megéri-e a dolog.
2013-as évjárat: 25 darab (ezek a kecskeméti hibridbuszok, ha ideérthetők)
2014-es évjárat: 52 darab
2015-ös évjárat: 65 darab
Az 336 kocsi, ha jól számolom. Ehhez jön még az, amit a Partiscum szerez be, és máris 400 fölött járunk. Azért a lehetőségekhez képest elég rendesen megújult az állomány - én se gondoltam volna.
A DAKK az más téma, az valószínű sikersen pályázhat és az államnak tervei is vannak vele a liberalizáció után, különben nem stafírozták volna ki őket új kocsikkal, ráadásul nem isakármilyenekkel...
A közel 1000 buszból most olyan 2-300 között vannak a 2006 után gyártottak, vagyis a jelenlegi beszerzési trend mellett is az állomány közel kétharmada nem fog megfelelni az állítólagos 10 éves feltételnek.
Országos szinten olyan 4000 új kocsit kellene leakasztani a szögről egy év múlva, ami nem lehetetlen - a kínaiak legyártják egy hét alatt :) - de azért hagy tamáskodjak egy kicsit...
Nem 10 évnél nem nagyobb átlagéletkorról volt szó? Nekem az rémlik. Ha átlagéletkorról beszélünk, akkor lehet az állományban 10 évnél idősebb busz is bőven.