Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Reggel, 9:00-kor, Pécsen a GOX-799 állt az 1-es kocsiállásnál, sofőrjével, ez honnan való? Ma mi ment 12:10-kor Szegedre, mert a GBG-519-et nem láttam a pályaudvar környékén, és semmi sem állt még be 12:05 körül sem, talán az MXL-818, azért nem ment Komlóra esetleg, hanem Szegedre, érdekes csere lenne a KIN-MXL. Zala megyéből az IAB-862 jött 11:45 körül, én ezt még nem láttam Pécsen, meg jött Zalából egy komfortosabb 313UL Setra is. Mohácsra is érdekes volt délben a HAE-787, Kozármislenybe meg a MAN teljesen üresen indult el 11:50-kor. 9:00-kor a JOM-901 jött (késve) Pécsről-Komlóra, Mánfán át, mi helyett van, ugyanúgy lecserélném, mint a HAE-787-et.
Ma a 12:00-ás Pécs-Mánfa-Komló busz beáll délben, az MXL-818 személyében (csuklóst mentesít), sofőr elmegy, 5 perc múlva jön vissza, beszáll és mondja, hogy másik busz fog jönni, erre 2 perc múlva érkezik és beáll a KIN-843 Pécs-Mánfa Komlónak, 12:15 körül el is indultunk, nagy KIRÁLY egy busz, tágas lábtér, biztonsági öv, dönthető ülés, jó klíma, gyors, a váltónak a hangja egy picit fura, de amúgy jó kis busz. Komlón a 13:00-ás 5-ös buszon a JOB-421 volt, ugyanekkor 7-nek az NBF-117 ment, Pécsinek pedig egy NABI, nem láttam pontosan a rendszámot.
Az állam önszántából biztos nem venné át a pécsi helyi közlekedést.Én ezt csak abban az esetben tudnám elképzelni,ha itt is előadnák a bajai modellt(de még akkor sem gondolnám 100%-ig,hogy akkor azt mondanák,hogy na jó,akkor vegye át a DDKK).
"Tudni szeretné azt is, hogy kitől veszi a város a buszokat: a Volvótól, egyenesen, mert volt erre utalás, vagy másik cégtől, mert erre is."
Érdekes,hogy ezt a VDL-eknél miért nem firtatja senki...Pedig az is egy szép ügy. :)
"A PTKE nevéhez fűződik már néhány reggeli céljárat, ilyen járatok további bevezetését javasoljuk annak érdekében, hogy olyan buszok, amelyek ma reggel üresen térnek vissza valamely városrészbe, inkább biztosítsanak közvetlen eljutást a Belvároson keresztül olyan irányba, ahol még ebben az időben is erős igény mutatkozik."
A céljáratok csak bonyolítják a hálózatot. Mivel reggel és délután igencsak nem szimmetrikus az utasok eloszlása, szerintem a legjobb megoldás volt régen a 106, 107 járatok amik reggel befelé szállították az embereket és a Főpályaudvartól nem álltak meg visszafelé sehol csak a végállomáson. Így a busz 10 perccel később már újból a végállomáson volt és tudott újra járatba menni. Délután pedig fordítva. Km-ben lehet nem annyira jó de a hasznosság szempontjából mindenképp pozitív és ha hozzávesszük hogy megállás nélkül megy vissza az jelentősen költséghatékonyabb is!
A mai közgyűlésen: "Páva Zsolt leszögezte: nem adják át a szolgáltatást, ha rajtuk múlik, de azt nem tudhatja, hogy a kormányzati szándék változik-e. Vida Jánosnak a válságmenedzselés lesz a feladata - mondta még a polgármester. Csizi Péter, aki országgyűlési képviselőként rendre szót kap, most arról beszélt: nincs rendben, hogy év elején nem lehet tudni, a pécsi tömegközlekedés milyen állami hozzájárulással tud számolni. A hitelhez nem kell a kormány hozzájárulása, de tudnak a hitelről. Megmagyarázta azt is, miért lesz 125 helyett 115 busz, és miért kerül mégis ugyanannyiba: az euró árfolyama miatt."
Ha nem erősséged az értő olvasás, akkor próbáld újra: a Tüke Busz nyári menetrendjének meghatározásában a PTKE nem vett részt, a benne foglaltakról a meghirdetés pillanatában értesültünk.
A BIOKOM-os ügyekről július elsejét követően írhatok bármit is, de a PTKE célja mindenképpen az, hogy ha már ennyi szóló kerül a flottába, akkor azt úgy osszuk el, hogy a fő ütőereken ne lehessen érezni. Ebből nem következik semmi, sem az, hogy a peremterületeken ritkítás lesz, sem az, hogy növekedik a teljesítmény (tehát sajnos még dolgozunk a részleteken). A PTKE nevéhez fűződik már néhány reggeli céljárat, ilyen járatok további bevezetését javasoljuk annak érdekében, hogy olyan buszok, amelyek ma reggel üresen térnek vissza valamely városrészbe, inkább biztosítsanak közvetlen eljutást a Belvároson keresztül olyan irányba, ahol még ebben az időben is erős igény mutatkozik. Szerencsére van ilyen irány és van bőven reláció, így a buszok üres mozgatása eltolható a csúcs legvégére.
Nemrég még azt állítottad, hogy semmi közötök nincs hozzá, most pedig meg fogjátok akadályozni? Egy ptke tag a Tükénél menetrendi főelőadó, egy másik a Biokomnál (kukás) forgalomszervező. Nekem már van acélbetétes bakancsom ;-)
Arra én is kiváncsi leszek. Tény, hogy a város arcvesztés nélkül nem tud visszalépni egy ésszerű és megfizethető hálózathoz. Azért akarják a volánba olvasztani mert az állammal (és a sofőrök bércsökkentésével ahogy a volánoknál is történt) akarják finanszíroztatni a hatalmas veszteséget (eddig 276 millió) amit a ptke féle fonódó hálózat okoz. Két éves Credókban 200 000km van.