Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Felénk jópár váltó sofőr van,akinek nincs fix járata.Ők is vezénylési terv szerint dolgoznak+ha valaki megbetegszik,stb akkor borul a rendszer,mehet oda váltani annak a helyére.Nem hogy mindennap más busszal kell hogy menjen,de még más helységbe is(van aki havi 300-400 km ert tesz a saját autójába,hogy kijárjon a buszokhoz..)Ott milyen bio ritmusról beszélünk?Plhétfö 4-30 tol,18-40,kedd 5- töl 17 ig,szerda4-40töl 20 óra csüt5-50 töl 23-45 ig péntek 14-25 .23-35 Ez egy hét.És arrol nem szoltam h.naponta más tipusu busz,acredotol az ikaruson át a mercikig.Van ahol épp bevezetés alatt van a körforgós rendszer(ne csak a fix fordás délelöttös dolgozzon 22 nap alatt 132 órát hanem mennek egymáséba 2-2 napot,heti 5-6 napot.Itt ugy látom h.semmi sem szamit.A járatokat már nem járatként,fuvarként kezelik.Addig nincs baj amig nincs baj...de ha van,akkor sokan belegondolnak,megéri ezért a pénzért????
Tudom, hogy neked ez mind nem gáz, hiszen haverjaid kisírják a csókos fordát csókos vassal, de a csendes, becsületes KOLLÉGÁD így ugyanannyi pénzért sokkal nagyobb stresszhatást visz haza.
A cafeteriás megjegyzésed viszont helyén való, pláne a mai adótartalmak mellett.
A saját kocsis rendszerben is igazatok van, de egy jó üzemeltető nem hagyná, hogy lelakják a flottát pusztán azért, mert nincs saját kocsi.
A forgó forda rendszerről meg nem kell hülyeséget feltételezni, nem naponta változik Debrecenben sem.
A PTKE cukkolásáról meg szokj le, mert esetleg többé nem a Deichmannba megyek cipőért.
Azért, mert a sofőr nem napi 8 órát van távol a családjától. Ha már a kormánynak annyira fontos, hogy együtt legyenek a családok.:-)
Természetesen azzal egyetértek, hogy más a terhelés a vezetésnél, más a várakozás alatt. (Tegnap többek között pont a más által említett bajai járat sofőrjével beszélgettem egy órával az indulása előtt, aki elmondta, hogy az a munkaidő könnyebb része, amikor halad.:-) ) De amíg 80-100 nettókért töltenek el 1,5 havi munkaidőt egy hónap alatt, addig ez csak okoskodás.
A cafeteria és a zsebbe adott üzemanyagpénz nem számít bele a táppénzbe és a nyugdíjba ezért hosszú távon nem opció. Én megszüntetném, a munkáltató sem tudna vele játszani. A vonali meg a típus pótlék aztán baromi igazságos és vonzó elképzelés. A sofőr tehet róla, hogy új légkondís busszal vagy valami lepusztult öreg fossal kell neki dolgozni? Arról sem a sofőr tehet ha kevés járat van a fordájában, miért nem kapna fizetést ha be kell mennie a munkahelyére? Baromi pihentető a falu végén a buszban aludni órákat a visszaindulásig ha nincs ott egy barátnő. :-) Persze összeugrasztani a kollégákat jó BKV-s módszer. A saját busz kérdése. Az előttem szólók már elmondták. Aminek nincs gazdája arra nem vigyáznak. A volánnál azért írják a menetrendet fordára mert NINCS ELÉG SOFŐR! Szép lenne ha a kintalvós busz minden nap másik faluban kezdene. Mennyi lenne a fölösleges rezsikilóméter? Ez a "szakértelem" a ptke fonódójában is tetten érhető. Volt egy megbeszélés tegnap ahol semmi jót nem mondtak a pécsi fonódóról. A városvezetés ki van akadva milyen pénzügyi csapdába vitte bele őket a fonódó, arcvesztés nélkül nem tudnak jól kijönni belőle.
az állandó fordázást pedig örökre elfelejtenénk és körforgásban mindenki járna mindent
Na, az is nagyon jót tenne, ha egyik nap 2-kor kelne, és délután 4-kor menne haza 9 óra vezetés után, másnap 5-kor és este 7-ig bent lenne, és csak 6 órát vezetne, harmadnap csak 6-kor, de ő lenne az utolsó végző mondjuk éjfélkor 10 óra vezetési idővel. Nem tud kialakulni egy normális bioritmus. Ha az összes forda hasonló időben kezdene és végezne, még járható is lenne (vagy legalább a kezdési idő lenne hasonló).
A DDKK-nal eloszor 29000 ft korul maximalizaltak a kifizetheto uzemanyag megtakaritast. Azt par honap utan ezt 21000 ft-re csokkentettek. De nagyon sokan egy fillert se kapnak. A buszok fogyasztasa nagyon tag hatarok kozt mozog. Ugyanaz a jarmu egy hosszu vonalon (Gyor, Bp) 20-22 egy rovid (Siklos, Mohacs, Orfu, Bakonya) 32-34 mig Sasd-Kaposvar 26 liter korul fogyaszt...
Azert ez se normalis rendszer, szerintem. En annak idejen a helyinel mondtam hogy igazan megerdemelne mondjuk 50ft plusz orabert aki botossal jar. Mert azert megis csak nehezebb mint automataval a varosba. Nekem szemely szerint tetszik a BKV-nal levo rendszer a plusz 33 Ft/ora minosegi premiummal, ami elore deklaralt problemakert, hibakert 50, 100, 200, 500 vagy 1000 orara ezt megvonja.