Ezerkilencszáznyolcvannyolcban láttam egy filmet a moziban, ami szerint 1985-ből harminc évet
előreutazó -autóból épített időgépnek- már nem kellenek utak. Azt hiszem Pécs ezt valósítja meg.
Itt Pécsett az autóknak nem kellenek utak. "Mindent ennek vetnek alá" az évszám is helyén van.
Ezerkilencszázhatvanban Pécsett volt egy tudományos ankét, ahol Pécs városrendezési terveit
mutatták be. A témakörök között volt Pécs közlekedése is. Szerepelt az útfelület növelésének a
fontossága, felüljárók építésének célszerű helyei. Mindezt akkor, amikor a város déli irányban
való terjeszkedésével nem számoltak, csak nyugat-kelet kiterjedésű 170.000 lakosú várossal.
Másként történt. Az akkor tervezett útfelület sem épült meg, a szükségesről is csak tanulmányok
születtek. Hiányzik a Tüskésréti út vonalában egy 2x2 sávos gyorsforgalmi út, és még két darab
felüljáró. Ma Pécsett az önkormányzati fenntartású útjaink 2x1, vagy 1x1 sávos építésűek és a
bővítésükre a beépítettség miatt lehetőség nincs. A megyei (országos főút) úthálózat 2x2 sáv
kiosztású. Ezek keresztmetszetének megfelezése alkalmatlanná teszi a funkciójuk betöltésére.
Ameddig a város méretéhez, és lakosságszámához méltatlan szűkös útfelülettel rendelkezik,
szakmaiatlan annak kapacitásnak is az erőszakos csökkentése illetve bizonyos útszakaszokról
a gépkocsiforgalom erőszakos kitiltása és más, még szűkebb keresztmetszetű útfelületekre
való átterelése. Jogi eszközökkel nem lehet szakmai alapokon nyugvó közlekedésfejlesztést
vezényelni. Először alternatívát kell nyújtani a szükséges útfelület megépítésével, és csak ezt
követően "idomítani" az egyéni közlekedés többségi résztvevőit.