Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
"De ennek a miértjébe most ne menjünk bele, mert egyrészt oldalakat lehetne megtölteni a jelenség részletezésével, másrészt meg ez nem rendszámos topik."
De sztem mesélhetnél róla.Legalább lesz valamilyen téma(sztem nem lenne offtopik). :)
Én úgy tudtam, hogy annak idején ezt lehetett, de az uniós rendszámokkal már nem lehetett semmilyen sárga-fehér cserét végezni (kivéve az egyedieknél talán), 2004 előttivel meg pláne nem.
Minek cserélték le mindet, miért nem volt jó az Axx- és Bxx-rendszám?
Mert bő két évig sárga rendszámuk volt (ugyanaz a kombó, csak sárgában), és rájöttek, hogy mégse szükségeltetik ennyi busz az esetleges szerződéses feladatokra, így jött a tömeges fehérítés. Visszafele pedig nem működött, hogy ugyanazt a kombinációt kérjék ki az egyes buszokra fehérben, amit egyszer már besárgítottak.
De ennek a miértjébe most ne menjünk bele, mert egyrészt oldalakat lehetne megtölteni a jelenség részletezésével, másrészt meg ez nem rendszámos topik.
MNY-94x-be és 95x-be meg csak bele-bele pötyögtem (941, 947, 949 pl.), de azok nincsenek forgalomban.
Állj! Szerintem félreértjük egymást. Amikor ezeket keresőzted, azt írta ki, hogy "a kérdezett jármű nincs forgalomban", vagy azt, hogy "a kérdezett rendszámhoz nem tartozik gépjármű"? Mert ha az előbbi, akkor MNY-rendszámosak lesznek a kérdéses buszok továbbra is, csak ideiglenesen kivonták őket a forgalomból. Ha viszont az utóbbi, az jelenti az átrendszámozást. Nagyon nem mindegy. Gondoltam, megkérdezem, hátha kevered.
Anno kisakkoztuk, hogy az Econellek az MNY-915-924 közöttiek, Inovellek pedig 93x-ig egyajtósak és 94x-től kétajtósak.
De mivel azóta a szerződésből kiderült, hogy 2013-as gyártású Econellből 17 darab van, Inovell EC-ből viszont csak 10, ezért pont fordítva lesz, és az utóbbiak lesznek 915 - 924 között, az előbbiek pedig talán 937 - 953 között. (Inovell IC-ből nincs a listában 2013-as, tehát az nem is érkezhet MNY-rendszámmal.)
Hát 9. Így vissza 2001-ig, ami 1, majd 2000 az Y, és onnan visszafele haladva a többi betű, némelyik kihagyásával egészen 1980-ig, ami csak elméletileg volt az első A, mert akkor még nagyon kevés gyártó alkalmazta ezt a szabványt. Csak nagyjából 10 évvel később lett általános (az Ikarus például 1992-től vezette be).
MNY-915-924 között mindet, a Kisalföldhöz menteket nyilván nem, az MNY-926 és 934 a Hatvaninál és az Agriánál van, párat az MNY-93x-ből meg már korábban visszavonattak (ezt egy hónapja egy kommentben leírtam vagy ide, vagy a Credo buszokba, vagy a Magyar buszokba).
MNY-94x-be és 95x-be meg csak bele-bele pötyögtem (941, 947, 949 pl.), de azok nincsenek forgalomban.
Anno kisakkoztuk, hogy az Econellek az MNY-915-924 közöttiek, Inovellek pedig 93x-ig egyajtósak és 94x-től kétajtósak.
Alapból sosem értettem, miért jó rendszámot cserélni. (pl. a 266-osokból is lettek a morbid EU-s zászlós JOB-rendszámok) Minek cserélték le mindet, miért nem volt jó az Axx- és Bxx-rendszám?
Ezekből a VIN-ekből hogy derül ki, hogy 2013-as vagy 2014-es évjárat?
Tizedik karakter. D = 2013, E = 2014. Aztán hogy mennyivel előbb készült el a busz, az édes mindegy, papíron innentől kezdve az alvázszám szóban forgó karakterének megfelelő az évjárat. (Ez egyébként nemzetközi szabvány, de nem minden buszgyártó alkalmazza: az MAN és a Volvo például igen, az Evobus és a Scania például nem.)
Nem hiszem, hogy újabbnak akarják feltüntetni a buszokat ezzel, ha már a VIN-lista is nyilvános (kivéve, ha esetleg a következő napokban extrém mértékű nyálveréssel akarja majd a Kravtex leszedetni a szerződést a honlapról, de ez nem valószínű).
Rendszám: NBF-112 Gyártmány: KRAVTEX Típus: CREDO 02 Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
NBF-111, 113, 114 még nincs kiadva.
Viszont érdekesség, hogy az MNY-915... 924 rendszámokat visszavonatták, ezek szerint az a 10 Econell össze lesz vonva a többi NBF-rendszámmal.
Új gazdája van a 307-esnek? Mióta először visszatért csak egyszer mentem vele meg párszor láttam de akkor még ugyanazok voltak akik a háromtengelyes Irisbusszal is jártak. Amúgy szerintem rettenetesen néz ki tiszta fehérben cégjelzés nélkül, mint ahogy az összes többi kocsi is abszolút jellegtelen lett mind.