Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
E95:KCK-041,GBS-084,GJF-203,GOW-294(tavaly)+JZL-428?(többször dolgoztak vele helyben,számomra nem biztos,hogy teljes felújítást kapott)
FDC-182,GBS-078,GOW-293 pár éve(utóbbi 2-t azóta már újra kellett festeni)
GBG-119,GBG-120
JLW-470,JLW-471,JOM-375,KCK-083,KCK-042 kb. 10 éve komoly felújítás(számomra továbbra is ez a fajta az etalon/ilyennek kellene mindnek lennie/)+azóta már több többször is újra lett festve(JLW-470 másfél éve áll,JOM-375-t is régen láttam)
KCK-061 és KWW-351 volt valamilyen szinten(talán valaki régi motoros tudja,hogy milyen fokún)
a többi csak kendácsolás.FEZ-887-et néztem a héten,hogy milyen gyalázatosan néz ki már megint(üléshuzatok felszakadva jó pár helyen-legalább ezt újrahúzhatnák rajta)
415:EKG-874,JLW-473,JLW-452,JOM-963(közelmúlt)
MGA kivételével sztem a többi ex sárga már volt(igaz,van olyan,ami már kb 10éve).FHG-kat nem tudom pontosan,de úgy gondolom,hogy talán már mind lehetett felújítva
13-óra körül Tolnában a 6#63-től Bonyhádig 4, azaz 4 hókotró, a következő, egy zöld IFA 15:54-kor jött szembe a Zsolnay-dombon. Kamionok terelve/félre rakva, személyautó csak kevés, Pécsről kifelé buszok a 10:30-as győrivel kezdve, amit láttam 40-80 perc késéssel.
Am nem lehet, hogy:
-nem akkor kéne nekiállni síkosság mentesíteni, amikor már várható, hogy leszakad, és nem akkor, amikor már nem tud menni az álló sorban?
-kéne téligumi, mint a Pannon-Gemenc DDkk-s autókra?
Továbbá:
Teljes leállás: Számomra csak akkor elfogadható döntés, ha utána a T. vezérigazgató úr közli, hogy miért is. (van egy pár tippem)
A Decentrumba terelés meg főleg hülyeség volt, ahogy hallottam Uránban volt komolyabb gond, a Budain meg már nem fértek el.
Én mindenkit a következő buszmegállóig küldtem volna, ahol még elfér, mert pl a Budaira beterelni a 6-oson visszajövő 14-est amikor mehetne minimum a 48-as térig, szerintem hiba. Nyilván ahol nem lehet, ott nem kell erőltetni.
Én kb másfél órát voltam kint a Budain, azért az emberek 80-90%-a jól viselte, és aki tudott az segített. :)
És azért jár a dicséret a távolságis sofőröknek, vittek akit tudtak.
---
A PK-s Ford Rangerekkel nem tudja valaki, hogy mi lett?
E95 és 415-nél sztem tisztázzuk először,hogy Te mit értesz felújítás alatt
Azt, amit Fehérváron vagy Kecskeméten végeznek. :D Tehát nem azt, hogy fehér lesz a sárga 415 vagy eltűnik az E95-ről a hokibot, de a lemezek alá nem nyúltak.
Jó kis káosz volt amiatt is,hogy egy időre lezárta délután a rendőrség az 57-es utat és az autópályára terelték a forgalmat.Kozármisleny és Pécs között meg csak lépésben haladt a forgalom mindkét irányban.Állítólag azért volt ekkora gond,mert a reggeli ónos esőre esett a hó(hó alatt elég rendesen csúszott az út).Amelyik buszsofőrrel meg utaztam,annak tele volt a gatyája,mert állítása szerint nyári gumi volt a buszán.
Össze tudjuk szedni, hogy az 1994 és 2002 között a Pannonhoz érkezett buszok közül melyek azok, amik nem voltak az utóbbi években felújítva és nem is várható, hogy még az idén eltűnjenek e célból több hónapra?
Ha engedélyezik a DDKK-nak a nemrégiben belengetett, nagyjából 200 darabra taksáló beszerzést, akkor az nagyjából 100 kocsi kiesését fogja jelenteni Baranyából, tehát brutális változások várhatók 2015/16 folyamán. És ugyebár az is nyilvánvaló, hogy nem a friss felújítások mennek a selejtsorra. Ezért kérdezem.
De valszeg dugó igen.:-) Anyós szomszédja mondta pár perce, hogy Kertvárosban sikerült ácsorognia vagy 40 percet, többek között két hóeke társaságában. Ők is balesetekről hallottak, de végül nem látták nyomát, csak keresztbe fordult busznak, meg több autónak. Balesetet nem láttak, szerinte a buszok leállításának egyszerűen az lehetett az oka, hogy amúgy sem tudtak haladni a sok mentésre váró jármű miatt. Amikor én Pécsre értem már jártak a buszok, nem láttam nyomát kicsúszott autóknak. Egy Skoda 120 L csúszkált előttem a Hársfáról a Komlóira fordulva, hála a farmotornak, de egy 4-es éppen gond nélkül jött felfelé, szemben meg Credo Komlóról, vagy 15 centi hóval a tetején. Végül is bent a városban konszolidált volt a helyzet addigra, a legrosszabb útviszonyok az M60 vége és a FEMA között voltak, na meg előtte a pályán a pécsváradi és az újpetrei elágazás között, ahol a hókotró után párszáz méterrel már betemette az utat a hófúvás. Ott azért volt egy kis zabszem.:-)
Ránéztem, hogy nálunk mi újság, úgy láttam, hogy egy-egy döbröközi és kurdi váltóállítási nehézményt leszámítva megúsztuk a dolgot.
"És csúszásmentesíteni, hóeltakarítani nem lehet?"
De, pont azt csinálták, az általam megtett Siklósi út - Felsőmalom - Király - Vadász - Hársfa - Komló út útvonalon a Bártfa utca kivételével látszott, hogy végigmentek a munkagépek. Az M6-on Dunaújváros alatt nagyon sok géppel találkoztunk, valamennyi szakaszmérnökség területén kint voltak, általában párosával, de folyamatosan szakadt a hó, akkor is, amikor Pécsre értem.
Mint írtam, pulettke hírei szerint több baleset történt a városban, hatalmas dugó volt, ezért állt le a forgalom, és ekkor nyilván nehezen haladtak a dugókban a gépek is. Valszeg sínbohóc olvtárs sem azért jutott el ennyi idő alatt a Budai vámig, mert minden szembejövő ismerőssel leállt megbeszélni a kurdisztáni helyzetet.
Budapesten is vannak hegyek, de a komplett budai tömegközlekedést azért nem szokták még extrém időjárásban sem lelőni. Legfeljebb rövidített útvonalon járnak a buszok, vagy nem mennek fel a Normafához.
Itt olvasom, hogy a helyközi járatokat viszont leközlekedtették, pedig valószínűleg az is csúszott..
Pomázon voltam temetésen, kb. 35 perce értem haza. Saját tapasztalat:
M60-ról az 58-ason jöttem be a városba. A bevezető körforgalomnál kamion keresztben, a KR járőre ásott a kamionossal, rendőri terelés segítségével tudtuk kikerülni. A kertvárosi TESCO felett Harkány irányában másik kamion elakadva. A városban elég nagy hó volt, de látszott, hogy már dolgoztak rajta, két gép jött velünk szembe a FEMA romjainál. (mellesleg az M6/M60 is tizenegynéhány géppel találkoztunk, bár Bátaszék alatt nem sok látszatja volt a munkájuknak, folyamatosan esett a hó.
A városban több helyi busszal találkoztunk az Árkádig, majd a Király utcában kiraktam anyósékat, onnan viszont már a Vadászban, majd a Hársfán nem találkoztam busszal. A 40-es biztosan nem járt végig, mert a Hársfa szerpentin előtt szakaszán elég sokan gyalogoltak, a buszmegállóban pedig nem láttam keréknyomot.
pulett olvtárs tapasztalata:
14 óra körül kb. 30 percet állt a 48-as téren, és nem jött sem 4-es, sem 2-es. A megállóban állók között keringő hírek hírek szerint a sok baleset miatt állt a forgalom a városban. 14.30 körül jött egy 2-es, ez eljutott a dugóban kb. 15 perc alatt a Balokányig, ott leállt. A sofőr közölte, hogy rádión utasítást kapott, hogy álljon meg, és netovább. 15 - 20 perc múlva elindultak, és Fehérhegyen leszállt. A helyközi buszok rendben közlekedtek, sok járatot látott elhaladni a 48-as téren, majd később a 2-es ablakából.