Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Legyen igazad.Mindenesetre én azt hallottam,hogy mivel az önkormányzat tulajdonos a PK-ban,akinek ugye a tartozása van a NAV felé,ezért ők nem licitálhatnak(önkormányzat a tartozást fizethetné meg).Lehet,hogy hülyeség,de van egy ilyen nézőpont is(lehet van ilyen ügyekben jártas olvtársunk,aki majd megmondja a tutit)
A 4 Citarót leszámítva Pest ugyebár azonnal kiesik a magaspadló miatt, de van jó pár város/térség az országban, ahol a 8-10 éves Conecto is megváltás lenne a helyenként 28-30 éves 280-asok helyett...
Persze ha Szerbiába vagy Ukrajnába kerülnek a buszok, az se baj, sőt, annál izgalmasabb lesz a történet.
Volt tippje a holland ismerősömnek, meg is osztom veletek, ahogy ígértem.
Na, szóval az van, hogy Noord-Brabant és Zeeland tartományokban az év végével lejár a Veolia közszolgáltatási szerződése, ami 2006 októbere óta volt érvényben, és mivel az Arriva jön a helyükre, ezért kuka a flotta.
75 db Volvo 7700 kiesése gyakorlatilag borítékolható, mert ezek a brabanti koncesszióhoz tartoztak. Azt nem tudom, hogy mi lesz még kivágva, de van elvileg 48 db Volvo 7700A is - igaz, háromajtósak, de a célnak valószínűleg bőven megfelelnek majd. Ebből a két tételből bőven kijön a 110-115 körül emlegetett darabszám is, meg a 7-8 évre becélzott átlagéletkor is.
Ha ezek jönnek Pécsre, nagyon jó üzletet köt a város.
Csak kérdés, hogy ha mondjuk, teszem azt, kiválasztják a 15 db KGR-t, akkor az mennyire fog hiányozni a kocsikiadásból. Kétlem, hogy akkora járműtöbblet keletkezett volna a Tüke beszerzéseivel, hogy ne üssön vissza, ha a régi flotta egy-egy része kalapács alá kerül.
Ez, úgy tudjuk, hogy nem a PK teljes buszparkját, hanem annak csak egy részét érintheti, és mivel a Tükének is van saját autóparkja immár a buszcsere program következtében, aligha okozhat gondot a tömegközlekedésben.
Nekem úgy jött le, hogy egy helyről vásárolják meg azt a több, mint százas nagyságrendű flottát.
Ennyit meg nem szoktak meghirdetni egyszerre. (Nyugatabbra se olyan merészek a buszkereskedők, hogy ekkora terhet magukra vegyenek.) Szóval szerintem felesleges a hirdetéseket böngészni.
Egyébként már megkérdeztem a holland busztörténész ismerősöm, hogy tud-e ilyen nagyságrendű városi buszról otthon, amit épp cserélni szeretnének. Ha tud valamit, megírom. Én legalábbis 70%-ra mondom, hogy ismét Hollandiában kell keresni a megoldást. (Esetleg még Belgiumot vagy Franciaországot tartom esélyesnek.)
"A kertvárosi buszpályaudvar felépítménye és a teljes uránvárosi végállomás sincs a város tulajdonában – ezeket most várhatóan Pécsnek a PK Zrt. felszámolásában kell megvenniük."
Azt már csak a bama cikke írja, hogy a városnak nincs elővásárlási joga, tehát a lictin a város elindulhat csak nincsenek neki előjogai.
A pár 2ajtós VDL-t még lenyeli az utazó-közönség(bár ezeknek is nehezen találták meg a helyüket),de abból kurva nagy botrány lenne,ha ezeket vennék meg,mivel egyik sem(szólók+csuklósok) kimondott városi busz.
(Addig értem, hogy a Tüke a PK-tól bérli a Credok előtti buszokat, és a Credok lettek az első saját Tüke-buszok. A PK csődben van, de a Tüke nem tud/nem akar PK-buszt venni? (gondolok itt az utolsó Conectokra, amik még úgy-ahogy kinéznek)
Gondolom, a 280-asokra főleg a bontósok mennek majd rá.