Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Amióta behozták Mohácsról,azóta ez a fordás a JLW-469 helyett.Ezért kérdeztem a minap,hogy mi van a 469-el.Ez a Pécs-Bonyhád vonal az utóbbi években eléggé roncstemetővé vált...
Még egy érdekesség:HXT-642 helyére meg a JLZ-128-at tették.Nem gondoltam volna,hogy egy ilyen öreg gépet fordára tesznek,míg egy C56 pihenget...
Ma délután autóztam a Tüskésréti úton és arra jutottam hogy arra aztán tényleg semmi közlekedési lehetőség nincs. Ha már a Tüke javítóbázisához indítottak buszjáratot valahogy a többi részt is fel kellene tárni, mivel elég sok cég van ott ahol dolgoznak emberek vagy épp vásárolni mennének oda. A térképen bejelöltem a megállókat és abból látszik hogy sok rész eléréséhez elég sokat kell gyalogolni, ilyen például a Légszeszgyár utca alsó vége is.
Felesleges elektromos buszokkal vakítani az elöljáróknak a jónépet, soha nem lesz annyi pénze a városnak, hogy egy épkézláb flottát üzembe tudjon helyezni a hozzájuk szükséges infrastruktúrával együtt.Én azt hiszem, itt már annak is nagyon örülne mindenki, ha dízel és hybrid buszokból jönne össze az a 117 kocsi.
De félek, hogy ennyi új busz a következő 10 évben sem fog a városba kerülni összesen.
Amúgy meg hiszem,ha látom az új buszokat.Most is ugye a használt buszok érkezését rebesgetik nemsokára(az elektromos meg különösen vicces,mert BYD-nél már 1x elsütötték ezt a poént).Egyébként durva,hogy kb. megint ott tartunk,mint a korábbi években,hogy szinte sehol sem vesznek új buszokat(használtat is alig)...
Nincs kézél friss állaglistám, de ez a szám kb kétszerese annak, amivel a 2000-nél korábban gyártott autókat ki lehetne takarítani. Ebben már benne vannak a 345(G)-k is. A többi már nagyon a bili kategória lenne, látva, hogy máshol (kunság,nógrád, MKV) kukázzák még a 200-asokat is...
"- Folytatjuk a buszcsere programot; a következő másfél-két év során 117 régi járművet kell lecserélnünk, s szándékunkban áll tisztán elektromos hajtású járműveket is vásárolni"
Legobusz:
"Hozzátette: az elektromos járművekkel kapcsolatos első tapasztalatok után döntenek arról, hogy vásárolnak-e, s hány darabot az Ikarus egykori pesti gyárában készülő járgányokból. A járművek üzemeltetése egyébként a hasonló nagyságú dízelüzemű járművek egyharmadába kerül."
"Az elektromos busz egy feltöltéssel 130-140 km-t tesz meg, de létezik egy kisebb dízelmotorral kiegészített társa is, amelynek hatótávolsága már 400 kilométer közelében van."
"Páva Zsolt lapunkkal azt is közölte,hogy hozzákezdenek a Pécsi Közlekedési Centrum építéséhez, ahol a tömegközlekedés minden ágát összehangolják egy központi pályaudvaron."
Ahha, mondjuk lehetne a bőrgyár területén, a vasútállomást meg lesüllyeszteni a föld alá, helyére akár egy folyót is építhetnének, így lenne igazán teljes, gyorsvasúttal a pogányi reptérre...
Kampány van, vagy csak nem jutnak el az infók a pártszékházból a városházára?
A legszebb, hogy a kommentekben megint jön a bunkóautós/nemfigyelőgyalogos ketrecharc...
Az ilyen gyökérnek, aki zebrán, villogó sárga lámpánál előz el kell venni a jogsiját, balesettől függetlenül...
Ennél a kereszteződésnél pl a Lánc u. - Búza tér sokkal rosszabb, 2x2 sáv, jellemző, hogy a külső sávban a busz megáll, a belsőben meg nagygázzal jönnek, hogy a lámpáig/körfogalomig megelőzzék a buszt. A sofőrök meg néha hiába integetnek ki a fülkéből, a sötétített üvegen át az nem látszik...
Szeptember 24-én 7 óra 36 perckor Pécsett a Bártfa utca és Hársfa utca kereszteződésében lévő gyalogos-átkelőhelyen két gyermeket ütött el egy személygépkocsi - tudtuk meg a rendőrségtől.
A baleset következtében az egyik gyermek súlyos a másik könnyű sérüléséket szenvedett, őket mentők szállították kórházba.
A Pécsi Rendőrkapitányság büntetőeljárás keretében vizsgálja a baleset körülményeit.