Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Nem tudod,hogy talán elvitték az öreg E95-ket(pl. JLW-470/471,JOM-375) újabb felújításra?Mert kiadva sem lehet látni őket,meg a nagy betonplaccnál sem láttam őket a telepen.
Szerintem ne reméld-Én valamikor nyáron láttam utoljára Ik 266-ot kiadva,azóta nem(esetleg valamilyen nagyon eldugott járaton).Most is inkább a Gemenctől kértek 2 415-t,mint,hogy ilyeneket adjanak ki.
Péntek - szombaton szerintem fontos a csuklósítás. Azért az ciki is, hogy a sofőrök haza-/ elszállítós buszait vontuk be a közlekedésbe és ők azok, akik nem férnek fel. Nem az ülőhely biztosítása a cél, de a kulturált hazautazás mindenképpen...
"08:02-es 55. Miért megy egyszerre 2db autóbusz kertvárosba 55-ösként? Az egyik 02-kor indul, a másik 04 körül. Az utóbbi teljesen üresen megy szinte mindig. Nem egyszer láttam már ilyet."
Csúcs végén nincsenek a buszok eltárolva a Klinikáknál, vissza vannak irányítva Kertvárosba. Nincs jelentősége, hogy együtt vagy külön mennek. Az első késik, a második pontos.
30-asba is vonatok közlekednek a főpálya felé. A cél a forduló leürítése.
Egyetlen egy probléma van, rugalmatlan a hozzáállás... Tudomásom szerint van tartalék busz lehetne ilyenkor másodrésznek küldeni és nem csak a lemaradó sofőrök miatt...
- Ne tudd meg a 973-ason pénteken a telephelyen mennyire anyáztak a sofőrök, hogy nem fértek fel. A diszpécser leszedte őket a buszról és gondolom hívott nekik taxit a cég költségén. Nem fontos a csuklósítás, csak egy-egy időszakban rohamozzák meg az emberek, az egyik ilyen a 00:10-kor induló busz kertvárosba.:)
- BTK-TTK ott van a megállótól 50 méterre, jó pár előadásnak 11:30-kor van vége. Sok órarend van úgy az új rendszerben, hogy van egy raklapnyi lyukas órád, addig meg sokan mennek a városba/haza/kocsmázni. Ha valaki nem hiszi holnap csinálok egy képet a megállóból, hogy hányan is vannak.:D Amúgy az ülőhelyek fele/kétharmada már a Klinikák végállomáson elfogy, mert van aki tanult a helyzetből, és mint a 973-Zsolnay esetnél, itt is inkább gyalogol egy megállót visszafele, de biztos helye legyen a buszon. Én is inkább sétálok, ha nem vagyok késésben és nem felejtem el, hogy szopás az ifjúság útja.:(
- Az akkor szinte mindig csúszik, mert eddigi tanulság szerint 5 napból 2-4 napon mindig így vonatozunk kertvárosba.
- Éjszakai csuklósítás már folyamatban van, de sok minden átszervezendő miatta (ne tudd meg...).
- Ehhez valóban nehéz hozzányúlni, mert vizsgaidőszakban ez a helyzet nem fog fennállni. Meg tavaszi szemeszterben is csak akkor, ha hasonló egybeesés lesz órarendileg. Azért kíváncsi vagyok, milyen karok azok, ahol 11:36-kor nagy mennyiségű diák képes távozni. Ott akarok én is diplomázni! :)
- Menetrendileg ilyen nincs, a 02-es az csonkamenet, megy Kertvárosba pihikélni. Esetleg az előtte levő csúszhat meg és megy 02-re, a 02-es meg megy 04-re és csak Kertvárosig, az könnyen lehet.
Ez a probléma állt fent a fonodó hálózat előtt is, amire a sofőrök még rá is játszottak, ha az átszállási lehetőség meg lett volna oldva nem lett volna szükség a fonodó hálózatra és mindenki, mondom mindenki jobban járt volna!
A jellemző irány nem száll át. Ha szerinted ez nekik ugyanolyan, mintha mindig mindenkinek pontos csatlakozása lenne, akkor szerintem ne szabadjeggyel próbálkozz, hanem teljes árú bérlettel. Olyan műszakra, amit a munkáltatód leszar, hogy illeszkedik-e a menetrendre. Még mielőtt, Pécsett már nem mindenhol lehet a menetrend a műszakért, hiszen például a 26-os nyugati végén van tucatnyi 15-20 főt alkalmazó cég, totál más munkarendben. Ahhoz illeszkedj...
Sziasztok! Pár észrevételt szeretnék megosztani mint utazó, a téli menetrenddel kapcsolatban:
- 00:10-es 973. Pénteken és szombaton elbírna csuklós autóbuszt is, főleg ha rendezvény van a belvárosban. Most pénteken és szombaton is utaslemaradás volt árkádnál(20fő minimum), autóbusz-állomásnál (5-7 fő) és a telephelyen sem fért már fel az a 4 sofőr, aki felszeretett volna. Az emberek inkább sétálnak a Zsolnay-szoborig ha nem akarnak lemaradni a buszról, de ülőhely már akkor sem marad, árkádnál meg semmi sem.
- Délelőtt rendszeres utaslemaradás van az egyetemisták miatt a 30-as járaton a főpályaudvar felé, ha vége van egy-egy előadásnak valamelyik PTE-s karon. Főleg a 11:36-kor induló 130-as járaton. Rengetegszer fordult elő velem, hogy nem fértem fel a buszra 5-15 embertársammal együtt. Valamit kellene tenni ennek érdekében, mert ma már szinte élet-halál harcot vívtak azért, hogy ki férjen fel a buszra, egy idős hölgy el is esett ez miatt. Minden egyetemista pont ugyan erre a buszra szeretne felférni, és csak a csarnokig vagy a főpályáig menni vele. Tudom hogy lehetetlent kérek, de lehetne előadáshoz sűríteni - ritkítani a járatokat.:)
- 08:02-es 55. Miért megy egyszerre 2db autóbusz kertvárosba 55-ösként? Az egyik 02-kor indul, a másik 04 körül. Az utóbbi teljesen üresen megy szinte mindig. Nem egyszer láttam már ilyet.
Nem a levegőben beszélek, aktív használója vagyok(vagy lennék - ha felférnék) ezeknek a járatoknak.
Köszönöm már gondoltam rá, de nem hiszem hogy mindenki örülne nekem...
Szerintem és többek szerint túl kínálat van. Túl sok a busz egyes vonalakon egyes időszakokban így az 1,25-ös szorzó nélkül is lehetett volna jobbat csinálni csak ezeket a vonal csoportosításokat kellett volna kihagyni.
Lehet más célközönséget szolgál ki, de ha már így van akkor 2 4-es járat közé is lehetett volna ütemezni azt a 2A járatot ami felmegy, úgy még értelme is lenne.
Igen valóban mily nagyszerű ötlet a Kertváros-Patacs még hiányzik illetve csak forditva reggel érhető el :D, de az ilyen szolgáltatást a taxik végeznek igaz azokban ingyen nem lehet utazni...
A nyári menetrendben is jól sikerült a ütemezés, hétvégén a 26 járat, több mint 10 perc II-rakodón várakozás után, menetrend szerint 31-re ért Uránvárosba, az 1-es és 2-es járatok pedig 30-kor indultak. Így az utasok 20 illetve 15 percet várhattak mivel ezzel senki nem foglalkozott a menetrend készítésnél. Ez a probléma állt fent a fonodó hálózat előtt is, amire a sofőrök még rá is játszottak, ha az átszállási lehetőség meg lett volna oldva nem lett volna szükség a fonodó hálózatra és mindenki, mondom mindenki jobban járt volna!
Totálisan fordulnak át az utazási szokások, nehéz lesz olyat alkotni ennyi pénzből, hogy azt mondhassa a Tüke: kész. Ha mondjuk lenne egy 1,25-ös szorzó, abból talán már lehet olyat készíteni, amire nem érkezik nyomós panasz.
W007W topiktársat sok szeretettel várjuk az egyesületben. Van munkalehetőség.
Igen érdekesek ezek,de gondolj arra,hogy ezek a plusz menetek nem a törzshálózat részei,a hangolás nem biztos,hogy lehetséges.Nyilván egy 2A,vagy egy 4-es más célközönséget szolgál ki,aki csak az Árkádig megy annak nyilván tökmindegy.Egyébként jó dolog,hogy számszakilag több járat van,a zsúfoltság érezhetően csökkent minden napszakban. Egyébként tudnak-e az illetékesek arról,hogy pl ma Uránban délután az egyik érkező 1-es szinte összes utasa átbattyogott a 25/26-os megállójába?Lehet,hogy el kellene gondolkodni egy Kertváros-Patacs járaton...?
Tisztelt fórumozó egyesületi tagok akiknek az új menetrendet köszönhetjük!
Mesélje el valaki nekem ( és gondolom többen is kíváncsiak rá) hogy annak mi értelme hogy az a 2A megy fel Hősök terére ami után menetrend szerint 1 perccel jön a 4-es járat?
Azt is nehezen tudom meg emészteni hogy délután eddig a 2-esek után ment 1 perccel a 60-as most pedig előttük 1 perccel Mecsekszabolcsból, de igaz ez a Budai Állomástól is.
Más, azon a szövegen meg ami megy a buszon hogy szeptember 1.-től sűrítjük a 104 járatokat nagyot tudok mindig mosolyogni :D De végül is igaz mert most 1 darab helyett már 2 van belőle egész nap :D