Keresés

Részletes keresés

hungeri Creative Commons License 2014.09.04 0 0 26408

2009 nyara óta én is gyalogolok és nem halok bele. Persze utálom és lyukasztanék én 280-ért meg 360-ért is, de nincs értelme. Viszont ismerem azokat, akiknek már a 44-es is megváltás, belőlük van még sok. Csak ők már nem fizetnek a szolgáltatásért, ezért vékony jégen állok, amikor a belvárosi midikről beszélek. Óvatosan kell bánni a témával, de szerintem van jó keresztmetszet.

Előzmény: FOMA (26402)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.04 0 0 26407

Egyszerűbb, csak a párhuzam/átlapolás miatt drágább. a 34-35-nél az van, hogy nem kerül többe betekerni a Belvárosba, hiszen nagyjából

mindegy merre jut be a Belvárosba.

Előzmény: bendeguz90 (26406)
bendeguz90 Creative Commons License 2014.09.04 0 0 26406

És egy 44/A vagy Y nem lenne "egyszerűbb"? 

Előzmény: hungeri (26393)
W007W Creative Commons License 2014.09.04 0 0 26405
W007W Creative Commons License 2014.09.04 0 0 26404

Igen emlékszem rá hogy mi volt akkor mikor még a Széchenyi téren mentek a buszok...

De - természetesen többek közt - tömegesen idősek és főként diákokkal volt tele akik "lusták" voltak fel felé gyalogolni egyszerűbb volt busszal felmenni. Lefelé azért már más volt a helyzet, persze ott is voltak emberek akik természetesen odáig illetve vonal más részeiről jöttek le.

Ha esetlegesen az idősebb utasok kiszolgálása lenne a cél akkor a Budapesten is bevezetett Telebusz szolgáltatás felé kellene menni szerintem. A Janus és az Anna utcában lakok is vajon örülnek annak ha az ablakuk alatt buszok fognak járni?

 

De az ilyen helyekre Londonban láttam egy jó megoldást úgynevezett "Hail and Ride" rendszer ami azt takarja hogy nincs konkrét megálló kijelölve, hanem útkereszteződéseknél vagy egyéb helyeken jeleznek a sofőrnek az utasok hogy le illetve fel szeretnének szállni. Természetesen nem a vonal teljes szakaszán de az ilyen kis helyeken jó megoldás lehet. (Londonban a busz nem áll meg a megállóban akkor se ha 30-an várják, ha legalább egy valaki nem teszi fel a kezét, mivel lehet hogy a sok busz közül ami ott jár senki nem épp azzal akar utazni, így felesleges lenne megállni és ezzel is lassítani az eljutást) 

Előzmény: hungeri (26398)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.04 0 0 26403

A bíróság erre kimondta, hogy semmis. Nincs ügy. (ahogy szokás mondani)

Előzmény: trizs77 (26397)
FOMA Creative Commons License 2014.09.04 0 0 26402

"egy része ma megoldja gyalog (ez nem baj!)"

Neked nem baj, a gyaloglóknak kevésbé.:-) A Kossuth téri megálló sokaknak hiányzik, nekem is hiányozna, ha még mindig a Kossuth téren dolgoznék és a Mecsek-oldalban laknék.

Előzmény: hungeri (26398)
FOMA Creative Commons License 2014.09.04 0 0 26401

A PK meg a vízmű ellen vívott szabadságharc elég sokba kerül a városlakóknak, 15.-ig be is kell fizetni a részünket a nemlétező ingatlanadóval.:-)

 

 

Előzmény: trizs77 (26397)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.04 0 0 26400

Ezt mondja egy meszesi, de a városrészben élők nem feltétlenül. További előnye a 34-35-nek, hogy alkalomadtán szólósítható, vagy midivel sűríthető.

Előzmény: W007W (26396)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.04 0 0 26399

Néztük, nem volt semmi. :((

Előzmény: Galuska Galagonyovich (26390)
hungeri Creative Commons License 2014.09.04 0 0 26398

Neked nem hiányzik, ez rendben van. Tömegeknek sem hiányzik, ezzel már vitatkoznék, de alapjában véve még ez is igaz. Midibusszal nem járnak tömegek, hanem pont annyian, akiknek más választásuk nincs (a gyaloglás kín). Ennyi.

 

A vita pedig úgy kezdődne: emlékszel, hogy néztek ki 2009 tavaszáig a reggeli belvárosi (30, 32, 33) buszok? És délután? Na, a tömeg egy része ma megoldja gyalog (ez nem baj!), mert a mostani 30, 32, 33 utasszáma minimum annyival alacsonyabb, amennyi területet kihagynak.

Előzmény: W007W (26396)
trizs77 Creative Commons License 2014.09.04 0 0 26397

.....A felszámoló levelében Páva Zsoltnak írt 1,4 milliárd forint, a város által meg nem fizetett díjról is. Hofekker leszögezte: Páva Zsolt 2010-ben már több, mint 1 milliárd forint tartozást ismert el aláírásával, ez azóta nőtt, a 2010-11-es év, valamint a kamatokkal. A szakszervezeti elnök szerint összesen 2 milliárd forintra rúghat az összeg, amellyel a város tartozik a PK-nak.........

 

-----------------

 

Hányszor leírtuk itt, ezen a topicon, ugyanezt, pár éve.

 

Ment a süketelés, hogy nem, a város nem tartozott, nem azért ment csődbe a Mecsek busz.

 

Most meg kiderül, hogy a bíróságnak - ahol már nem lehet süketelni - maga a város első embere ismerte el, hogy igenis tartoztak 1 milliárddal.

 

1 milliárd ki nem fizetett szolgáltatási díj nagyon nagy pénz egy 150.000 lelkes városban.

 

Abból bármely cég talpon maradna.

A kifizetés elmaradása miatt, meg bármely cég csődbe menne.

 

 

 

 

W007W Creative Commons License 2014.09.04 0 0 26396

Miért kellene a 34,35,30Y járatokat bevinni a történelmi belvárosba? Senkinek nem hiányzik ott!

Előzmény: hungeri (26393)
trizs77 Creative Commons License 2014.09.04 0 0 26395

a Wiener Linien-nél is egy központi,  légkondicionált szobában ülő nő/férfi szóbeli utasításától függ, hogy a tőle 16 km-re lévő autóbuszban a buszvezető kapcsolhat klímát vagy sem?

 

Mert Magyarországon - egyelőre - ez így működik.

 

Mivel az említett hölgy/űr feladatai között a 48.-k a klíma használattal kapcsolatos döntés joga, ha az első 47 feladatával foglalkozik, akkor a hazai utasok .....így jártak.

 

Ha a gkv. saját elhatározásából bekapcsolja, engedély nélkül, akkor fegyelmit kap.

 

Ez a hungarikum nem a parasztkolbász.

 

-----------------

 

Ezért KELL a Magyarországra beszerzett, klímás autóbuszokba is elhúzható, kinyitható ablak.

 

 

Előzmény: Trinitatis (26386)
trizs77 Creative Commons License 2014.09.04 0 0 26394

1./ klimatizált buszba mi a túrónak nyitható ablak???

 

-------------

 

Azért mert klima okozta többletfogyasztás helyett, plusz 26-28 fokig, jobb ha ablakot nyitnak.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

2./ A világon sehol nincs ilyen.

 

------------

 

Ez szakmai butaság.

Az általam ismert klimatizált autóbuszok 99%-n van nyitható ablak.

 

 

Előzmény: Trinitatis (26383)
hungeri Creative Commons License 2014.09.04 0 0 26393

Két verzió van:

 

1) "szinte" nem kerül semmibe

  • 34-35 a 44-es útvonalán jut el Janus utcáig, amely kétirányúsítva lesz, így Hunyadira és -ról is ott közlekednek.
  • 30Y is berongyol a belvárosba, Kelet felé Aradi - Alagút - Hunyadi - Mária - Ágoston felé, Nyugatra Ágoston - Anna - Szent Mór - József - Janus - Esze Tamás útvonalon. Ezek Plazmával lepróbálva.

2) Teljesítmény bevonás szükséges

  • 31-32-33(-39)-es életének teljes felforgatása: 44-es útvonalán Janusig, onnan Mária - Ágoston - Tettye u. - Tettye - Böck János (vagy Havihegyi - Szamárkút)
  • Báránytető feltárása: Kórház tér - Barbakán - Székely Berci / Bartók - Bárány utca - Erdész utca
  • Kovácstelep bevonása és Patacs bővítése: Kovácstelep - Urán - 6-os úti áruházak - Korsó

34/35 fenti felállásban elbírja a rendes buszt is, a többibe viszont valószínűleg a 9,5 is sok, sőt, Erdészbe talán mikrobuszról kell beszélni. A vonalak egy része (beleértve a 35-öst is) igényvezérelt lehet.

 

Van ráció a midibuszos hálózatban, egyrészt több szellős járat vonzó maradhat a kapacitás csökkentéssel (hiszen nem kell ritkítani), továbbá új területeket tudunk bevonni, ami hozhat fizetős utast is. A belváros ettől függetlenül nem biztos, hogy hoz elég fizető utast, így én személy szerint minél több meglévő kapacitást tennék oda, mint a felhozott 39-es lehetősége.

Előzmény: hory004 (26392)
hory004 Creative Commons License 2014.09.04 0 0 26392

Ezekről a midi vonalakról valami bővebb infó van esetleg? :)

A Havihegyi út jó, esetleg onnan le a Ledina-Zsolnay felé?

Előzmény: hungeri (26389)
Galuska Galagonyovich Creative Commons License 2014.09.04 -1 0 26391
Galuska Galagonyovich Creative Commons License 2014.09.04 -1 0 26390
hungeri Creative Commons License 2014.09.04 0 0 26389

A kérdés részben jogos, azonban az Irgalmasok útján senki nem akar buszokat látni. Sem mikrót, sem elektromosat. Így pedig egy út van bejutni a belvárosba: a sétatéren keresztül. Vagy onnan kijutni, de ez ugyanaz.

Előzmény: bendeguz90 (26388)
bendeguz90 Creative Commons License 2014.09.04 0 0 26388

A Sétatérnek nem elég buszközlekedés , hogy a 44-es érinti?

Előzmény: kez-577 (26376)
lobbanórotor Creative Commons License 2014.09.04 0 0 26387

Nemcsak a Wiener Linien van a világon. 

Ez most amúgy kognitív disszonancia nálad, hogy ennyire rápörögtél a saját vélt igazadra, vagy mi? 

Előzmény: Trinitatis (26386)
Trinitatis Creative Commons License 2014.09.04 0 0 26386

Nyílván a Wiener Linien is azért rendelte a klimatizált Citaróit nyitható ablak nélkül, mert kínozni akarja az utasait. Szegény utasok, biztos annyira szeretnének ablakot nyitni a klíma ellenére! Mert hát milyen jó dolog az ablak elhúzásával értelmetlenné tenni a klíma létezését...

Előzmény: lobbanórotor (26384)
hungeri Creative Commons License 2014.09.04 0 0 26385

Speciel ez olyan kérdés meglátásom szerint, ahol nem mindenki hülye és a magyarok a helikopter. Tűző napon, 16 fokban szerintem nem kell légkondira fordítani x liter üzemanyag többletfogyasztást, hanem résnyire kell nyitni az ablakot. Arról nem is beszélve, hogy az üzemképtelen légkondi ellenére Magyarországon biztosan üzemképesnek tekintendő a busz harmadfokú hőségriadóban is.

Előzmény: Trinitatis (26383)
lobbanórotor Creative Commons License 2014.09.04 0 0 26384

Dehogynem. 

Előzmény: Trinitatis (26383)
Trinitatis Creative Commons License 2014.09.04 0 0 26383

Áruld már el: klimatizált buszba mi a túrónak nyitható ablak??? A világon sehol nincs ilyen.

Előzmény: trizs77 (26382)
trizs77 Creative Commons License 2014.09.04 0 0 26382

Gyorsan kell rá ablak, mert így sok panaszt fogtok kapni.

 

Mondjuk rendesebb helyen először átalakítják és utána helyezik forgalomba.

 

Kevésbé rendes helyeken ezt fordítva is csinálhatják.

 

 

Trinitatis Creative Commons License 2014.09.04 0 0 26381

A busz hűtésére a klíma való, és nem az ablak. Klimatizált buszon, vonaton a világon sehol nincs nyitható ablak (max. egy-két bukó), csak Magyarországon találta ki valami kisegítő iskolában végzett személy, hogy oda is kell...

Előzmény: kez-577 (26376)
lobbanórotor Creative Commons License 2014.09.04 0 0 26380

Négyet sikerült ellenőriznem a nyolcból, az mind ex-berlini volt. A Hommnál vegyesen vannak ex-berlini és nem ex-berlini (csak ex-holland) gépek. 

Előzmény: Törölt nick (26379)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.04 0 0 26379

Azok közül mindegyik?

Előzmény: lobbanórotor (26378)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!