Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
2009 nyara óta én is gyalogolok és nem halok bele. Persze utálom és lyukasztanék én 280-ért meg 360-ért is, de nincs értelme. Viszont ismerem azokat, akiknek már a 44-es is megváltás, belőlük van még sok. Csak ők már nem fizetnek a szolgáltatásért, ezért vékony jégen állok, amikor a belvárosi midikről beszélek. Óvatosan kell bánni a témával, de szerintem van jó keresztmetszet.
Igen emlékszem rá hogy mi volt akkor mikor még a Széchenyi téren mentek a buszok...
De - természetesen többek közt - tömegesen idősek és főként diákokkal volt tele akik "lusták" voltak fel felé gyalogolni egyszerűbb volt busszal felmenni. Lefelé azért már más volt a helyzet, persze ott is voltak emberek akik természetesen odáig illetve vonal más részeiről jöttek le.
Ha esetlegesen az idősebb utasok kiszolgálása lenne a cél akkor a Budapesten is bevezetett Telebusz szolgáltatás felé kellene menni szerintem. A Janus és az Anna utcában lakok is vajon örülnek annak ha az ablakuk alatt buszok fognak járni?
De az ilyen helyekre Londonban láttam egy jó megoldást úgynevezett "Hail and Ride" rendszer ami azt takarja hogy nincs konkrét megálló kijelölve, hanem útkereszteződéseknél vagy egyéb helyeken jeleznek a sofőrnek az utasok hogy le illetve fel szeretnének szállni. Természetesen nem a vonal teljes szakaszán de az ilyen kis helyeken jó megoldás lehet. (Londonban a busz nem áll meg a megállóban akkor se ha 30-an várják, ha legalább egy valaki nem teszi fel a kezét, mivel lehet hogy a sok busz közül ami ott jár senki nem épp azzal akar utazni, így felesleges lenne megállni és ezzel is lassítani az eljutást)
Neked nem baj, a gyaloglóknak kevésbé.:-) A Kossuth téri megálló sokaknak hiányzik, nekem is hiányozna, ha még mindig a Kossuth téren dolgoznék és a Mecsek-oldalban laknék.
Neked nem hiányzik, ez rendben van. Tömegeknek sem hiányzik, ezzel már vitatkoznék, de alapjában véve még ez is igaz. Midibusszal nem járnak tömegek, hanem pont annyian, akiknek más választásuk nincs (a gyaloglás kín). Ennyi.
A vita pedig úgy kezdődne: emlékszel, hogy néztek ki 2009 tavaszáig a reggeli belvárosi (30, 32, 33) buszok? És délután? Na, a tömeg egy része ma megoldja gyalog (ez nem baj!), mert a mostani 30, 32, 33 utasszáma minimum annyival alacsonyabb, amennyi területet kihagynak.
.....A felszámoló levelében Páva Zsoltnak írt 1,4 milliárd forint, a város által meg nem fizetett díjról is. Hofekker leszögezte: Páva Zsolt 2010-ben már több, mint 1 milliárd forint tartozást ismert el aláírásával, ez azóta nőtt, a 2010-11-es év, valamint a kamatokkal. A szakszervezeti elnök szerint összesen 2 milliárd forintra rúghat az összeg, amellyel a város tartozik a PK-nak.........
-----------------
Hányszor leírtuk itt, ezen a topicon, ugyanezt, pár éve.
Ment a süketelés, hogy nem, a város nem tartozott, nem azért ment csődbe a Mecsek busz.
Most meg kiderül, hogy a bíróságnak - ahol már nem lehet süketelni - maga a város első embere ismerte el, hogy igenis tartoztak 1 milliárddal.
1 milliárd ki nem fizetett szolgáltatási díj nagyon nagy pénz egy 150.000 lelkes városban.
Abból bármely cég talpon maradna.
A kifizetés elmaradása miatt, meg bármely cég csődbe menne.
a Wiener Linien-nél is egy központi, légkondicionált szobában ülő nő/férfi szóbeli utasításától függ, hogy a tőle 16 km-re lévő autóbuszban a buszvezető kapcsolhat klímát vagy sem?
Mert Magyarországon - egyelőre - ez így működik.
Mivel az említett hölgy/űr feladatai között a 48.-k a klíma használattal kapcsolatos döntés joga, ha az első 47 feladatával foglalkozik, akkor a hazai utasok .....így jártak.
Ha a gkv. saját elhatározásából bekapcsolja, engedély nélkül, akkor fegyelmit kap.
Ez a hungarikum nem a parasztkolbász.
-----------------
Ezért KELL a Magyarországra beszerzett, klímás autóbuszokba is elhúzható, kinyitható ablak.
34-35 a 44-es útvonalán jut el Janus utcáig, amely kétirányúsítva lesz, így Hunyadira és -ról is ott közlekednek.
30Y is berongyol a belvárosba, Kelet felé Aradi - Alagút - Hunyadi - Mária - Ágoston felé, Nyugatra Ágoston - Anna - Szent Mór - József - Janus - Esze Tamás útvonalon. Ezek Plazmával lepróbálva.
2) Teljesítmény bevonás szükséges
31-32-33(-39)-es életének teljes felforgatása: 44-es útvonalán Janusig, onnan Mária - Ágoston - Tettye u. - Tettye - Böck János (vagy Havihegyi - Szamárkút)
Báránytető feltárása: Kórház tér - Barbakán - Székely Berci / Bartók - Bárány utca - Erdész utca
34/35 fenti felállásban elbírja a rendes buszt is, a többibe viszont valószínűleg a 9,5 is sok, sőt, Erdészbe talán mikrobuszról kell beszélni. A vonalak egy része (beleértve a 35-öst is) igényvezérelt lehet.
Van ráció a midibuszos hálózatban, egyrészt több szellős járat vonzó maradhat a kapacitás csökkentéssel (hiszen nem kell ritkítani), továbbá új területeket tudunk bevonni, ami hozhat fizetős utast is. A belváros ettől függetlenül nem biztos, hogy hoz elég fizető utast, így én személy szerint minél több meglévő kapacitást tennék oda, mint a felhozott 39-es lehetősége.
A kérdés részben jogos, azonban az Irgalmasok útján senki nem akar buszokat látni. Sem mikrót, sem elektromosat. Így pedig egy út van bejutni a belvárosba: a sétatéren keresztül. Vagy onnan kijutni, de ez ugyanaz.
Nyílván a Wiener Linien is azért rendelte a klimatizált Citaróit nyitható ablak nélkül, mert kínozni akarja az utasait. Szegény utasok, biztos annyira szeretnének ablakot nyitni a klíma ellenére! Mert hát milyen jó dolog az ablak elhúzásával értelmetlenné tenni a klíma létezését...
Speciel ez olyan kérdés meglátásom szerint, ahol nem mindenki hülye és a magyarok a helikopter. Tűző napon, 16 fokban szerintem nem kell légkondira fordítani x liter üzemanyag többletfogyasztást, hanem résnyire kell nyitni az ablakot. Arról nem is beszélve, hogy az üzemképtelen légkondi ellenére Magyarországon biztosan üzemképesnek tekintendő a busz harmadfokú hőségriadóban is.
A busz hűtésére a klíma való, és nem az ablak. Klimatizált buszon, vonaton a világon sehol nincs nyitható ablak (max. egy-két bukó), csak Magyarországon találta ki valami kisegítő iskolában végzett személy, hogy oda is kell...