Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
A 26-os hangolva lett az 1-eshez. Először nézd meg ha már ilyen szerencsés vagy, h neked már van menetrended :) - Olyan jó látni, hogy itt keseregsz, de én is kérdeznék:
Megtanultál megállni a megállóban a busszal? Ugye legutóbb ezért nem tudtam felszállni a 21-esre, mert W007W nem állt meg a várakozó utasoknak ;)
Ugye ha figyelsz mikor utazol akkor nagyon sok dologra fény derül:
1., A 3-6-os a aszimmetrikus. A Belváros felé jobban telített, míg a 22-23-24 szintén aszimmetriát mutat. Viszont ezek Kertváros felé telítettebbek.
2., A 70-es csoport mindkét irányba telített. Ez nem szolgál rá a magyarázatra, de nem a Csontváry utcánál töltik meg a buszokat az is tény.
Az első pont sem bonyolult. Kertváros geometriájába a domb mérete és lejtése is utasvándorlást, ezáltal aszimmetriát okoz. Míg a 3-6-oshoz a város felé lefele kell gyalogolni, addig a 70-22-23-24-es járatokról hazaérkezve kell ismét lefele gyalogolni. Továbbá a Krisztina térre tökéletes a 22-23-24 is. Legalábbis az emberek nem a megállóban élnek, hanem a körülötte lévő lakóházakban ugye Zsolt. Így nem bonyolult megérteni, hogy mindegy nagyjából egyes utasoknak, h melyik megállóba állnak ki.
Ha a Belvárosba utazol kinézel egy 6-os járatot, amivel bemész. Ha a Belvárosból jössz, akkor a megállóba mindig máskor érkezel és mindig mással mész haza, de nem feltétlen a lakóházadhoz a legközelebb megálló busszal.
23Y visszavonva hivatalosan 6:19-re ert volna Uranba de kesett a 24-esnek viszont nincs leirva hogy jon es meg kellene varni.
De igy se tokeletes a rendszer mert az az 1 (egy) utas aki jott le (felfele senki nem volt) a csuklos buszon az igy lyukaszthatott egy jegyet Uranig majd onnan tovabb meg egyet...
6:20 kor indul Uranbol egy 24B jarat. 6:23 kor pedig jon a 23Y. Miert nem lehetett ugy megcsinalni hogy a 24-es a 23Y egyszerre vagy utana menjen hogy aki Kertvarosbol vagy a Belvarosbol jon at tudjon szallni?
Talan visszafele mukodik.
De a masik ilyen a 26-os amelyik a hetvegi menetrenben 31-re er Uranba de az 1,2 jaratok 30 kor elindulnak. Ilyenekre miert nem lehet figyelni a menetrend tervezesnel? Jah es elotte a 26 os tobb mint 10 percet all II-es rakodon tehat indulhatna 2 perccel elobb is vissza.
Ellenben az utasoktól tudtuk meg, hogy a Krisztina tériek 22-23-24-gyel (is) járnak. Tehát nem hülyék az utasok, viszont tény, hogy utastájékoztatásban meredek fejlődésre van szükség. Azt is be kell azonban látni, hogy nagyon nagy lett volna a hurrogás, ha egyszerre mindent átszámozunk, átnevezünk, egységesítünk. Egységesíteni ugyanis hatszázféleképpen lehet, ami logikus nekem, nem logikus Neked. Vagy a Te logikád nem elég markáns az enyémhez képest (ez is nyilván szubjektív).
tényleg olyan tömeges igény lesz arra, hogy valaki a Búza téren felszáll a 33-asra, körbemegy Tettyén és elmegy az MTA-székházhoz?
a te rendszeredben van valami, amit ha értesz (ezt szeretném kihangsúlyozni nagyon) akkor van benne plusz infó, amit esetleg van olyan szituáció, hogy fel is használsz.
de az emberek többsége (legalábbis akikkel én érintkezek) mind a mai napig meglepődik, ha 130-ast lát, arról mesél, hogy minden busz át lett számozva, össze-vissza útvonalakon jár, pedig én nem találom az útvonalhálózatot sherlock holmesi rejtélynek...
Az 1-55 hangolás Tükebuszhoz tartozik. Ők tudnak referálni róla, de itt nem baj, ha együtt megy délelőtt, mert a 73-as 20 percezik, így legalább ahhoz délelőtt a ritka járat pont jó. Szerintem mindegyik megoldás mellett és ellen is van érv. Ha délelőtt 10 perccel eltoljuk az 55-ost az egyes mellett akkor 20 percet kell varni a Fagyongy fele.
- a 7-8 perces Fagyöngyös járatokhoz 5-10 perces járatot nem lehet hangolni ütemes menetrendnél
- ez nem is cél, hiszen néha lesz 8 perces várakozási idő, most viszont 15 perces is előfordult. Tehát a felére csökkentjük. A 20 perces esete szintén ez a helyzet
- plusz 15 percenként erős irányba 8 perccel hosszabb utazási idővel, de közvetlen busz is indul.
Milyen hangolás? Második osztály matematika (állítólag én megbuktam, bár erről nem tudok):
- a 20 perces, a 10 perces járat 2:1 arányba hangolható. Ezt lefordítom. Pistike szedi az almát, Vica pedig a körtét. Mindketten adogatják apának a fa tetejéről (fejlődő országok jellemzője a gyermekmunka). Pistike gyorsabban szed almát(1-es busz 10 perces), mint Vica körtét(55-os 20 perces). Ezért még Pistike 10 percenként szed almát, adif Vica 20 percenként egy körtét. Ez azért jó, mert ha apa jól koordinálja a munkát, akkor minimum minden második alma között 5 perc szünet után tehet a kosárba körtét.
Néha van 10 perc lyuk két alma között.
A bonyolítás, hogy anya 7-8 percenként (72-12X) járja meg az utat a kosárral a házig, így néha néha bizony üres kosárkára ér vissza. Ez se baj persze, mert ha nincsen kosár, de anya ott van, akkor legalább apával (Csontváry utasok) tud foglalkozni pár percet.
8:57-kor talalkoztam 1-es jaratban a PETAV-nal az 55 jarattal. Ez utan egyutt mentunk vegig Kertvaroson egesz vissza a PETAV-ig. Jol ki van talalva. Jah es a ket csuklos buszon nem volt egy szolo busznyi utas...
Többet mindig lehet tenni :) Például lehetne olyan táblakép hogy 33 Tettye, Havihegyi út -> 31 például vagy akármi más kis jelzés. De valóban egyszerűbb lett volna ha hurok jelleggel 33 lett volna ami körbe megy és 33A ami csak Tetye oda-vissza. 31 pedig a visszafelé hurok jelzése lehetett volna...
A 4-es délután igen, délelőtt meg meg 25. És ment a kerülgetés :) :(
31-33-as: Én is bedobtam, hogy számozzuk be így, de inkább hagytuk. Menetrendben jelöljük, majd megtanulják. A megállóhelyi tájékoztatókkal kapcsolatban még nem látom ennyire elveszettnek a sztorit. Ott ki lehet írni, ha találnak rá vmi extrém megoldást :) Békéscsabán volt asszem hasonló, ott a 2-es? szerelgetett át.
2-60: A 2-esre kell a 7,5 perc minden szakaszon a Budaiig. Ha a 13-14-15-ösök Uránból indulnának és Egyetemvároson át jönnének be, akkor elbírná a 10 percet, de akkor a 4-4Y-onnal a hangolást fel kéne adni, ami Meszesen 10 perces lyukakat okozna.
A 2-60-ast most hangoljuk 7-8 percre, a 2A-val 2-13 percre, így Szabolcsban meglesz a 7-8-15-7-8-15.
4-eseknél. Fent voltam, megnéztem tavaly. Bőven van 5 perc plusz. Valamit elnéztél. 15 perces állás volt délután.