Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Az megvan, mi a különbség a helyett és a rovására között? :p Tehát ritkul a 32-es, de lesz szemben 31-es. Hátrány, hogy így nem elég kiállni a megállóba, tudni kell azt is, melyik irányból várjam a buszt.
Köszönöm az előttem szólónak. Ha a 90 a nickedben a születési éved, akkor bizony Neked is kellett volna még tapasztalnod a 32-es fénykorát. Én általános suliba azzal jártam, olyan körülmények között, amiről az előttem szóló ír.
"Azért szvsz ennyire drámainak nem tartom a helyzetet, mint ahogy lefested."
Pedig az(amióta nem mehet a Széchenyi tér felé,azóta folyamatosan csökken az utasszám).Régen 10 percenként járt és tömve volt,míg most 12 percenként jár és néhány kivételtől eltekintve szinte csak lézengenek rajta.
Nem kötekedésből, de ennél az új járatnál találóbb lett volna a 32Y elnevezés.
"A 32-es rovására indított 31-es így délután biztosan vonzóbb lesz, főleg Szkókó számára."
Mivel más nem lesz, persze, hogy vonzó lesz :D
"A 31-es nagyjából a 32-es utolsó esélye, mert nem lepődnék meg, ha fele annyi utast sem számolnánk ma a 32-esen, mint 10 évvel ezelőtt, ez márpedig kirívó az átlagos utasvesztéshez képest. Ujjongnátok, ha a Tüke befelezné a járatok számát?"
Azért szvsz ennyire drámainak nem tartom a helyzetet, mint ahogy lefested.
A 32-esnek volt régen egy népszerűsége, ami mára nem maradt meg. Könnyen lehet, hogy ennek egyik oka az, hogy a lakótelepi rész - MTA alatti néhány megálló - reggel gyorsan bejut a belvárosba, ám délután onnan az igen vonzó, ritka 36-os áll csak rendelkezésre. A 32-es rovására indított 31-es így délután biztosan vonzóbb lesz, főleg Szkókó számára. A Búza téri reláció csak lehetőség, nem pedig mérvadó keresztmetszet.
A 31-es nagyjából a 32-es utolsó esélye, mert nem lepődnék meg, ha fele annyi utast sem számolnánk ma a 32-esen, mint 10 évvel ezelőtt, ez márpedig kirívó az átlagos utasvesztéshez képest. Ujjongnátok, ha a Tüke befelezné a járatok számát? Most egál teljesítményből feltámadást várunk, na persze nem kirívót, de a mérsékeltnek is örülhet a város, úgy gondolom.
Dög felesleges járat lesz,a 36-os napközben nagyrészt üresen jár,és nyilván tömegek akarnak at MTA-székháztól a Búza térre menni...:-)) Nyilván nem lesz megállóépítés,egy-egy tábla kirakása maximum nem lehet néhány milliónál több,vagy meg sem fog állni a Pálosok felé:-)
Súgni csak annak lehet aki tud....................................mondta anno Virágh tanár úr, a Márvány utcai ált.iskola 7./B.osztályában amikor Dóczi kollégának (aki fix 2-es volt mindenből) próbáltam súgni, földrajz órán, de rosszul értette, s akkora baromságot mondott, hogy percekig azon röhögött az osztály.
Szerencsére egy kézlegyintéssel elintézte a tanár úr, nem kaptam intőt.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Hazudni, fogyasztásról, rendelkezésre állási %-ról csak az hazudjon aki tudja a szakmát.
Neki valószínűleg sikerül.
De aki nem tudja, az ne füllentsen.
Se az alpolgármesternek írt győzelmi jelentésben, se a saját vezérigazgatójának.
Mellesleg azt sem tudjuk, hogy az alpolgármester (ez a Csizi) elvárja e, hogy hazudjanak neki valami fényeset, vagy csak egy túlbuzgó fenék nyalogató akarta vagy saját magát, vagy céget jobb színben feltüntetni mint a valóság?
Most leírok egy megtörtént esetet amiben egy busz sincs, de 101%-ban ON téma.
Már annak aki megérti?
1984-ben kaptam egy jelentést.
Három század (kb. 290 sorkatona) fél éves sporteredményeinek összefoglaló záró jelentése volt, kb. 15 oldalon.
Az egyik sorban az szerepelt, hogy az 1.század sorkatonái, (kb. 90 fő) a 100 méteres síkfutást, gyakorló ruhában, bakancsban, szimatszatyorral, AKM-el a kézben átlagosan 9,1 másodperc alatt futották.
Mondom átlagosan.
Tehát volt aki még ennél is gyorsabban, volt aki lassabban, de a 90 fő átlaga 9,1 másodperc volt.
Bakancsban.
Kézben géppisztollyal.
Aláírva, lepecsételve, hitelesítve, név, rendfokozat, stb.
Nem tudom van e aki nem értette a párhuzamot de a TÜKE 2014 első félévi fogyasztási adatainak és rendelkezése állásainak valóságtartalma teljes mértékben megegyezik a század sporteredményeinek valóság tartalmával.
Lehet tobb felolem a fogyasztas de azt ne mondja senki hogy az uj buszok miatt.
Mert azok kevesebbet fogyasztanak ez teny!
---------------------
Nekem semmi bajom ezzel, ha ez TÉNY Pécsen.
De ha ez igaz, akkor nem Csizi úrnak kell jelenteni (bármennyire is tiszteljük itt a helyi alpolgármester urat) hanem idén októberben az IAA-n bejelenteni.
Ugyanis ez akkora világszenzáció (ha igaz??) ami nem maradhat provinciális hír Magyarország egyik csücskében.
Az IAA-n pedig mégiscsak ott van a szakmai világ krémje, akik ezt kellő mértékben (mint világszenzáció) tudják értékelni.
Ha már nekik ez eddig nem sikerült, biztos lehet a TÜKE kiküldötte, hogy beszámolóját valódi, nem titkolt, érdeklődéssel és irigységgel fogják hallgatni a világ vezető haszongépjármű gyártóinak kutatási Igazgatói.
Lehet tobb felolem a fogyasztas de azt ne mondja senki hogy az uj buszok miatt. Mert azok kevesebbet fogyasztanak ez teny! De mivel osszessegeben tobb km mennek, az uj menetrend miatt, igy tobb uzemanyag fogy.
"ők írták, hogy tízmilliókat takarítanak meg az új buszok"
Aztán később nevesítve is lett (újságírói túlzás volt): 21 milliós megtakarításról van szó:
"Az új buszok érkezése után, s az idei év első öt hónapjában a tavalyi normához képest 71 ezer liter üzemanyaggal fogyott kevesebb, ami 21 milliós megtakarítást jelentett"
A számok hitelességét nem tudom megítélni, de ez literenként 295 Forintos dízelt jelent, ami reálisnak tűnik. És minimum 5 (ÖT) hónap fogyasztásáról van szó, bár itt megint félreérthető a fogalmazás. Ez azt jelenti, hogy átlagban havi 14,2 ezer literrel fogyott kevesebb üzemanyag (ami főleg azért kurva érdekes még, mert tavaly ilyenkor még kimaradt a buszok sok-sok százaléka és azok nem fogyasztanak semmit). 473 liternél tartunk napi leosztás tekintetében, munkanapi csúcsidőben 132 forgalomba adott autóbusszal, legyen a napi átlag 70 kocsi, ez kocsinként 6,7 liter napi üzemanyag megtakarítást jelent (ákombákom számítással, de a csoda mégis megdőlt...). Ha ez lehetetlen, akkor a pécsi buszok tényleg termelik az üzemanyagot............
Elsőre én is így értettem,viszont akkor ezt nem értem:"A módosítás előnye az is, hogy az MTA székháztól közvetlenül, átszállás nélkül lehet eljutni a Búza térre. Szintén kedveznek ezzel a módosítással azoknak, akik belvárosi iskolába, az Alagútnál lévő megállóba akarnak eljutni a Jurisics lakótelepről."
Meg lesz pénz építkezésre(mert ugye MTA-tól a Pálosokig megállókat kell építeni)?És Cassianon elkezdték már a fordulót építeni?
De a pecsma-s cikk azt írja, hogy a " módosítás előnye az is, hogy az MTA székháztól közvetlenül, átszállás nélkül lehet eljutni a Búza térre. Szintén kedveznek ezzel a módosítással azoknak, akik belvárosi iskolába, az Alagútnál lévő megállóba akarnak eljutni a Jurisics lakótelepről."
"Ez a 31-es merre fog akkor járni(elég kuszán sikerült az újságírónak leírnia)?"
Nekem úgy tűnik, hogy először a 36-os vonalán elmegy az MTA-székház felé és majd onnan a Tettye felé és utána a Alagút-Búza tér-Főpályaudvar. Viszont ezt a vonalat régebben PaP már tervbe vette úgy tűnik, hogy csak most sikerült megvalósítania.
Radio 1-en hallottam a menetrendi referens riportjat...
Es hihetetlen amit beszel. Nem vonzo a zsufolt 72 jarat? Hat a zsufolt 4-es jaratok sem vonzok! Es meg se akar senki semmit csinalni.
A legnepesebb peremkerulet? Mennyivel is laknak tobben Rozsadombon mint a Malomvolgyibut mellett vagy Szellemvarosban. Ott miert nem kell javitani a kozlekedest? Nem tudom milyen haverja lakik ott fent hogy ilyen fontos az a resz. Enviro baratod Szellemvarosban lakik es csucsidoben 30 azon kivul 60 percenkent van arra jarat...
Vasasrol biztos rengetegen akarnak eljutni az Egyetemekre arrol nem is veszelve hogy miert az egyetemi ora kezdeshez kell igazitani mikor az egyetemistak nem tul rendszeresen jarnak orakra mig mondjuk az altalanos es kozepiskolakba is jarnak diakok. Szerintem tobben...
Jah es az iskolakbol kitodulo diakok akik fokent az autobusz-allomasig es a vasutallomasig mennek ugy megtoltik a 4 jaratokat hogy rendszeres utas lemaradas van es meg a 20, 120 jaratok is elkerulnek onnan...