Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Azért ezt a "csettintést" közel egy évnyi huzavona előzte meg. Ugyanis a helyi médiában tavaly nyáron lebegtették be először, hogy tárgyalások vannak arról, hogy talán, esetleg lehívható lesz egy 4 milliárdos hitel, amivel ki lehet majd váltani a 15 évesnél öregebb kocsikat is.
Azt se felejtsük el, hogy tavaly tavasszal Pécsett a legfiatalabb busz is már 7 éves volt, és az ország leglepusztultabb és talán legöregebb járműparkjával rendelkezett.
Emlékszem a 8802 füredi stokkjára. Nagy látványosságnak számított erre felé a piros Bx kocsi, azaz az MDmot betétkocsija. Ma már sem győri sem pécsi nincs Füredre. Van viszont Desiro-s katica. :-)
"a 71-es út meg maga a káosz Aliga és Tihany közt"
Akarattyától Fűzfőig érdemes az elkerülőt használni. Egyébként volt a Balaton Volánnak Veszprém-Balatonfüred-Siófok-Dombóvár-Pécs járata, nem rég szűnt meg.
Valóban, a pécsiek számára nem igazán célpont az északi part. Autóval sem, de minek is, amikor sokkal gyorsabban és olcsóbban a déli parton vannak. Anno még a nagy MÁV próbálkozott északi parti vonattal is - most nem a 8802 egykori füredi stokkjára gondolok - de akkor is alig voltak rajta, amikor az összes pécsi fürdős tele volt.
A siófoki lámpákat nem tudom milyen idióta állította piros hullámra, szerintem a város szégyene, hogy mekkora dugókat csinál.
A 7-es út Szabaditól botrányos állapotban van, a 71-es út meg maga a káosz Aliga és Tihany közt, akkora a forgalom szinte mindig. De azért szeretek arra járkálni :)))
"Szerintem a Pannon Volán balatoni szolgáltatása egész jó lett."
Szerintem meg nem. Mert a Balaton (bár Pécsről biztos úgy látszik) nem csak déli partból áll. Pl. a Balaton legjobban fejlődő és népszerű városa Balatonfüred nehezen közelíthető meg a déli megyékből, így Pécsről is.
A Volvók és a Credók mindenesetre eddig beváltak; szinte csak a szokásos karbantartást igényelték, típushibákat nem tapasztaltak, garancia érvényesítésére alig volt szükség.
Szerintem a Pannon Volán balatoni szolgáltatása egész jó lett. Már csak a Kapos Volánnak kellene szólni, hogy a megyében van egy elég nagy partszakasz...
Például, a Szigetvár-Hévíz helyett nem lehetne egy Barcs/Nagyatád-Marcali-Mária-Fonyód[-Siófok] járat nyáron, a Barcs-Balatonmáriafürdő és hasonlók helyett/mellett?
Amúgy, hamár mindent szétbombáznak, akkor EU-s korridor lévén nem lehetett volna pályázni egy kis apróra. Talán nem is olyanra mint a 30a, (Somogyba nem hiányzik a Köfi, legalább van munkahely) de ez így pár év múlva ugyan így fog kinézni.
Kaposvárról Gyékényes felé pedig Bzmot szerelvények közlekednek.
A drót alatt? Oké, hogy UD elzárva, de Kanizsán is van villany, és az almásládákat is valahol cserélni kell.
Ennek is nyáron kell nekiállni... Nem baj, majd talán rájönnek, hogy van a Pannonnak busza kb az egész Balatonra, a déli oldalra a Lellei falujáró még jobb is, mint a vonat, Siófokra meg a veszprémi, az Irizar kicsit kényelmesebb, mint a halbi, a vonatbuzik meg úgy is a 35-ösön döcögnek 3 órát a Bz-vel :)
Lehet érdemes lenne elgondolkozni az utánfutós megoldáson, mert a vasút egyetlen előnye a bringaszállítás.
(off, ugye a hullámnak is most kellett nekiállni, de nem baj, majd lesz akvapark, zagytóból...)
A fotókon látszik, hogy elől a Pannon Volán Zrt. megjelent a digitális kijelzőn, azért kérdeztem, hogy a komlói helyi viszonylatok fel vannak-e rájuk töltve.