Keresés

Részletes keresés

RIKA424 Creative Commons License 2014.06.01 0 0 25692

Jó ez a buszozás, olyan mint a katonai szolgálat. Egy egész életen át lehet róla jókat sztorizni :)

 

------------------------

 

Jó 10-15 évig azt mondtam minden ifjú mérnöknek, hogy a diploma megszerzése után, zsírozza le "M" tartalékba a diplomáját, tegye be egy fiók mélyére és legalább 5 évet dolgozzon távolsági buszon (1 év) és különjáraton (4 év).

 

Olyan élményekkel lesz gazdagabb, melyek valóságosan is megtörténnek vele, amiknek a 90%-át sohasem fogja elmesélni, mert a hallgatósága 99,99%-a meggyőződéssel állítaná,hogy hazudik.

 

Pedig nem hazudna.

 

Az életnél, a valóságnál, nincs jobb forgatókönyv író.

 

 

Előzmény: E N V I R O 500 (25689)
RIKA424 Creative Commons License 2014.06.01 0 0 25691

A Neoplán 208-as 28 vagy 32 ülőhelyes.

 

Akkoriban ez bőven elég volt a 13 szépségkirálynőnek + a stábjuknak, úgy, hogy a hátsó 4-es vagy 5-ös (??) üléssor nekünk volt fenntartva, hisz ilyen kicsi buszon nincs hálófülke, tehát ott aludtunk amikor nem vezettünk.

 

 

A kép illusztráció, mivel az eredeti Capitol Kft.-s Neoplán 208-ról nincs képem.

 

Egy ilyen autóbusz vagy 10 évig üzemelt a Zala Volán (on topik) állományában is.

 

 

Előzmény: via ironia (25688)
vt976 Creative Commons License 2014.05.31 0 0 25690
E N V I R O 500 Creative Commons License 2014.05.31 0 0 25689

Jó ez a buszozás, olyan mint a katonai szolgálat. Egy egész életen át lehet róla jókat sztorizni :))))

Nem akarod megírni RIKA történeteit?

Előzmény: via ironia (25688)
via ironia Creative Commons License 2014.05.31 0 0 25688

"Anno S.Janival tartottunk 13 szépségkirálynővel L'lorett de Mar-ba"

 

Kicsit hihetetlen történet. Manapság 13 szépségkirálynő fel sem férne egy turista autóbuszra. :)

Mindegyik szépséghez tartozik egy stylist, egy fotós, egy személyi edző, egy testőr, + a "gazda". :D

Előzmény: E N V I R O 500 (25686)
RIKA424 Creative Commons License 2014.05.31 0 0 25687

1./ Már többször megírtam.

 

2./ FOMA már fejből tudja.

 

3./ zanzásítva mert itt ugyan nagyon OFF de van buszos vonatkozása.

 

199x-ban, (legyen 1995 de ez nem biztos). Schmidt Bea egykori manöken összefogott 13 szépségkirálynőt az előző évről. Mondjuk 1994-ről.

Magyarország szépe + Balaton szépe +Budapest szépe + Veszprém szépe + satöbbi.

Talán Pécs szépe is ott volt.

 

Seregley Jani előállt egy Neoplán 208-al és elvittük a 13 lányt + 4-6 fő kísérőt Budapestről L'lorett de Mar-ba, Spanyolország, Costa Brava, 1900 km., egy egyhetes fotózásra.

Sajnos úgy szervezték, hogy Jani ott maradt velük egy hétig, én meg másnap visszavezettem egy másik busszal..................:-((

 

---------------------------

 

A buszos része:

Akkoriban olyan európai szabályok voltak érvényben, hogy a folyamatos, 18 órát meghaladó buszozáshoz 3 sofőr kell.

Így is jártuk a spanyol utakat évekig.

Kivéve most.

Elmentünk négykezesbe.

Ment is símán a dolog, négyóránként szabályosan váltottunk.

A francia-spanyol határon elment a negyedik sebesség.

Nem baj, legurultunk már onnan a célig, hisz alig 120-150 km.

Kiraktuk a lányokat és elmentünk a szervízbe.

Pont 12.00 előtt pár perccel érkeztünk.

Mondták, hogy OK: megcsinálják, de most kezdődik a szieszta, jöjjünk vissza 15,00 órára.

Jani engem feltett a vissza buszra, ő aludt egyet és mint kis hülye szabálytisztelő magyar, 14,45-kor elindult a busszal a szervízbe, hogy 15,00-re odaérjen.

Ez hiba volt.

A 15,00 Spanyolországban nem 15,00 órát jelent, hanem körülbelül, plusz fél órát.

Ezért Jani egyedül ment át a városon, rajta kívül egy lélek nem volt az utcán.

Csóri helyi rendőrt meg kiállították abban a forróságba közuti ellenőrizni.

Persze nem jött senki akit ellenőrizhetett volna, hisz mindenki sziesztázott, azaz aludt.

 

Végre feltünt Jani a kis Neoplánnal.

A helyi rendőr úgy megörült neki, hogy végre jön vki, azonnal megállította.

Mindent rendben talált.

Jani adott neki reklám fotókat a lányokról, aminek nagyon megörült.

El is engedte Janit.

De akkor a rendőr autóból kiszólt a főnöke, hogy tachográf korongokat még nem ellenőrizte.

Hát elkérte azt is.

 

Bukta.

 

A tachográf korongjaink rendben voltak de az elmúlt 33 órában csak két név váltakozott a korongokon.

Janié meg az enyém.

 

Bukta.

 

Nem is volt mit tagadni.

Megbüntették Janit, 265.000 pesora ami akkoriban kb. 265.000 magyar forint volt.

.....................:-((

 

Majd elkísérték a szervízbe, ahol Jani leadta a buszt javításra, őt pedig rendőrautóval, igen udvariasan visszavitték a szállodába.

 

Kb. ennyi a történet.

Előzmény: E N V I R O 500 (25686)
E N V I R O 500 Creative Commons License 2014.05.31 0 0 25686

Anno S.Janival tartottunk 13 szépségkirálynővel L'lorett de Mar-ba

 

Ez a történet is érdekelne többünket :)))

Előzmény: RIKA424 (25676)
FOMA Creative Commons License 2014.05.30 0 0 25685

Anno kifejezetten a 180-asok kedvéért mentem havonta egy-két kört a 39/A-val, amúgy semmi dolgom nem lett volna Kertvárosban.:-)

Előzmény: RIKA424 (25680)
FOMA Creative Commons License 2014.05.30 0 0 25684

"Szerdán kora reggel indult az újabb csapattal (40 fő) Gyöngyösről- Pécsre."

 

Akkor ezért diszlokált az MN8677 Gyöngyösre, viszonozták a látogatást.:-)

Előzmény: RIKA424 (25676)
Balázs1 Creative Commons License 2014.05.30 0 0 25683

Nagyon köszönöm, mindkét leírást. Élmény volt olvasni.

 

Én nem így képzeltem az üdültetést, azt gondoltam, hogy a családokat küldő illetékes alakulat biztosítja a buszt is és a személyzetet is.

Előzmény: RIKA424 (25677)
RIKA424 Creative Commons License 2014.05.30 0 0 25682

Előzmény: W007W (25681)
W007W Creative Commons License 2014.05.30 0 0 25681

Én sajnos a Skoda buszokra még/már nem emlékszem. Ha dobnátok fel pár képet szívesen meglesném őket.

Előzmény: RIKA424 (25680)
RIKA424 Creative Commons License 2014.05.30 0 0 25680

Pécsett is fel kellene egy IK180-ast támasztani... 

 

 

---------------------

 

Erre viszonylag nagyobb az esély, lévén Ik-180-ból maradt bőven az NDK-ban illetve a Balti államokban.

 

Skoda SM-11-est is még most olcsón szerezhetne Pécs városa, hisz ma még nem drágák a roncsok.

Pár év, s már abból is csak drágán lehet hozzá jutni.

 

E két tipus egyáltalán nem volt jellemző a hazai városok többségére, míg Pécs városában évekig jártak.

 

 

Előzmény: W007W (25679)
W007W Creative Commons License 2014.05.30 0 0 25679

Pécsett is fel kellene egy IK180-ast támasztani... 


Valóban érdekes volt olvasni a régi történésekről!

Előzmény: hungeri (25678)
hungeri Creative Commons License 2014.05.30 0 0 25678

Köszönjük, ez tényleg olvasmányos volt!

Előzmény: RIKA424 (25676)
RIKA424 Creative Commons License 2014.05.30 0 0 25677

A 180-asról is érdekelnének az emlékeid. Mely laktanyáknak volt akkoriban csuklósuk, nagyságrendileg hány 180-ast használt a honvédség, milyen fényezésük volt akkoriban, volt-e valami egyedi a kialakításukban, felszereltségükben. Bármi, ami szerinted érdekes volt, vagy amire emlékszel, és esetleg megosztanád velem / velünk.

 

-----------------

 

Az Ikarus-180-t, Pécsen jobban ismerik mint az ország területének 95%-án.

 

Ezt a gyár nem túl jól sikerült tipusát ugyanis Magyarországon igen kevés helyen használták.

 

 - Budapesten + Pécsen + Székesfehérváron + Dunaújvárosban + Kazincbarcikán + Ózdon.

 

A típus protó példánya nem Budapesten, hanem Pécsen szolgált.

A vidéki példányok mindegyike egy meghiúsult Perui/Boliviai (??) üzlet miatt itthon maradt szállítmányból valók voltak.

 

Vajszínűek, alul piros sávos festéssel.

 

---------------------

 

A Magyar Néphadsereg nem ezekből vett át, hanem gyári, NDK export kivitelnek megfelelő, de kizárólag az MN céljára gyártott példányokat vásárolt tizen valahány db-ot.

Ezek is vajszínű, alul piros sávos Ikarus-180-k voltak.

Különlegességük nem volt.

Két ajtós, helyközi kivitelűek voltak.

Belül 2x2-es elég rikitó, piros műbőr ülésekkel.

 

Ezek a buszok össze-vissza kerültek katonai alakulatokhoz.

Az első példány Börgönd kapta, és a Börgönd - Székesfehérvár Virág óra (8 km) útvonalon járt, naponta 5x vagy 6x.

Általában azok az alakulatok kapták ahol pár km-re volt a laktanya az adott várostól és közforgalmú busz oda nem járt.

Az alakulatok 99% ROBUR illetve később Ik-211 tipusú buszokat kapott, alakulatonként 2-4 db.-t.

 

Az Ikarus-180, csak egyszeri ritka alkalmú beszerzés volt.

Később az Ikarus-280-ból már majd 100 db került a Néphadsereg használatába.

 

A nyaranta Pécsen közlekedő ik-180/ illetve később az Ik-280, NEM volt kiadva katonai alakulathoz.

Pécsre mindíg a központi tartalék raktárból, Mátyásföldről helyezték ki a buszokat.

 

Előzmény: Balázs1 (25662)
RIKA424 Creative Commons License 2014.05.30 0 0 25676

Nem OFF itt sem, jöhetnek a részletek! :))

 

-----------------

 

No akkor.

 

A '70-es évek legvégén, ahogy ma mondanák, alulról jövő kezdeményezésként kicsi morgás indult el az akkori Magyar Néphadseregen belül, hogy csapat tagozatos tisztek, tiszthelyettesek családjaikkal vagy nem, vagy ritkán jutnak el nyáron üdülőbe.

 

Erre volt az MN válasza a kiépített csapatpihenő rendszer.

De.

Azonnali tűzoltó megoldás is kellett.

 

Ezek egyik helyszíne lett Pécs városa.

Az MN illetékes Fő-Főcsoportfőnöksége szerződést kötött a Pollack Mihály Főiskolával, hogy minden évben június 15-től, augusztus 25-ig 80 fő elszállásolását és étkezését biztosítja.

Ide csak csapat tisztek, tiszthelyettesek és csak családosok (!!) kaphattak beutalót.

 

Döntően az akkori 4. gépesített lövészhadosztály Gyöngyös, beosztott alakulataitól, 

 - hk.ezred Abasár,

 - gl.ezred Gyöngyös,

 - hk.ezred Szabadszállás,

 - gl.ezred Eger,

 - tü.ezred Jászberény

 - lé.tü.ezred Karcag,

 - felderítő zászlóalj Eger,

érkeztek családok Pécsre két hetes üdülésre.

 

Tehát aki ide érkezett az minimum 300 km-ről jött, és az országnak ezt a részét (Baranyát) nem ismerte.

 

A MN egy kb. 5-8 fős állandó stábot telepített egész nyárra Pécsre az ott üdülők ellátására. Gépkocsivezetők, beszerzők, ügyintézők, egy felcser, + egy fő idegenvezető.

 

A turnusok fedésben jöttek 40 fős csoportokban minden szerdán.

 

A turnusok kiszolgálására, egy db 1 tonnás zárt kisteherautót (előbb egy Nysa később egy Barkas) az MN 7980 alakulatnak, Bp. XI.ker Budaörsi út kellett biztosítani személyzettel együtt.

A mátyásföldi Gépjármű szertár pedig 1 db Ikarus-180-as, később 1 db Ik-280-as autóbuszt biztosított buszvezetővel együtt juni 15-től, aug 25-ig.

 

-----------------------

 

A csoportok két hetet töltöttek Baranyában.

A két hét alatt minden turnusnak 5-7 nap kirándulást szerveztek a busszal:

 - Pécsi városnézés,

 - Látogatás a pécsi állatkertben + vidámparkban + ebéd a TV toronyban,

 - Harkányi fürdőzés 1 nap,

 - Siklós + Sátorhely kirándulás,

 - Szigetvári kirándulás,

 - Abaliget barlang + Orfű,

 

Ezekre a kirándulásokra a csuklós vitte a társaságot.

Minden héten.

 

A turnus váltást úgy szervezték meg, hogy kedden ebéd után indult a busz Pécsről-Gyöngyösre.

Szerdán kora reggel indult az újabb csapattal (40 fő) Gyöngyösről- Pécsre.

 

----------------------------

 

A dolog talán 1979-től (??) ezt nem tudom biztosan ,, 1988-ig biztosan működött.

 

Sok ezer Észak-Magyarországi katona + feleség + gyermekeik ismerték meg Pécset és Baranya megyét.

 

 

 

JLW-470 Creative Commons License 2014.05.29 0 0 25675

"majd egyszer Enviroval felvitetjük magunkat mindkét útvonalon a csuklós sárga villámmal, és kiderül :D"

 

Előtte nekem se felejtsetek el erről szólni. :)

Előzmény: vampeare (25673)
JLW-470 Creative Commons License 2014.05.29 0 0 25674

Csak nehogy ez a projekt is úgy végződjön,mint a cabriobuszos...

Előzmény: W007W (25671)
vampeare Creative Commons License 2014.05.29 0 0 25673

szerintem a 37-es semmivel nem rosszabb a 35-ösnél (de akartam is írni, hogy oda se küldenék, meg 34 36 sem igazán játszik). a 37-esnek két hajtűkanyarja van a Donátusi úton, de mindkettőben van tükör, ahogy a sörgyár-gyermekkórház közti éles kanyarban is. ezt leszámítva ugyan baromi szűk az út, de a csuklós nem szélesebb a szólóknál :)

plusz a Donátusi úton az autósok hozzá vannak szokva, hogy szembejöhet egy busz, a Hunyadin sokkal inkább benne van, hogy szembejön valaki, aki kevésbé óvatos.

 

majd egyszer Enviroval felvitetjük magunkat mindkét útvonalon a csuklós sárga villámmal, és kiderül :D

Előzmény: hungeri (25672)
hungeri Creative Commons License 2014.05.29 0 0 25672

Ha Donátus 10 pont, akkor Bálics 9, Misina meg talán 6. A donátusi szerpentin mocskos mód szűk, míg Bálicsban "csak" a forduló cidris. De balról fordulva sok minden elfér.

 

Aztán azt is tudjuk, hogy 15-ösbe tört csuklós bicska, de azt legalább bővítették azóta (van hely).

Előzmény: bendeguz90 (25670)
W007W Creative Commons License 2014.05.29 0 0 25671

Basszus ezt én is kitaláltam 2 éve, csak mondjuk fiákerrel, csak túl macerásnak tűnt a lovak szállítása...
De örülök hogy lesz ilyen is Pécsett!

Előzmény: bendeguz90 (25668)
bendeguz90 Creative Commons License 2014.05.29 0 0 25670

Vagy ott van még Bálics is.

Előzmény: hungeri (25669)
hungeri Creative Commons License 2014.05.29 0 0 25669

Inkább Donátus legyen az utolsó. Oda szólókból sem mehet mind.

Előzmény: vampeare (25667)
bendeguz90 Creative Commons License 2014.05.29 0 0 25668
vampeare Creative Commons License 2014.05.29 0 0 25667

azt hiszem, azt írtam, hogy a szóló sem tud a záróvonal átlépése nélkül felmenni, a c-tengelyes járgányoknak meg azért eléggé nagyobb a fordulóköre, azok teljes szélességében ki kellene, hogy használják a kanyarokat, miközben azok nem túl jól beláthatóak és viszonylag forgalmas időszakok is vannak

 

fel lehet varázsolni egy csuklós Citarót is, egyáltalán nem lehetetlen, de Főpályáról oda küldenék legutoljára új csuklóst, ha épp csuklósbőség és szólóhiány van (ami egyre kevésbé lesz aktuális)

Előzmény: hungeri (25665)
ikarusman280 Creative Commons License 2014.05.29 0 0 25666

Pár éve volt egy IK435-ös helyettesíteni a főpályán, az akkor nyomott 38/A-kat.
Volt már 42-esbe is csuklós, és 32-esbe is láttam.

Előzmény: hungeri (25665)
hungeri Creative Commons License 2014.05.29 0 0 25665

Pálosok után a Mecsek kapuig azért még egy picit erősödik az emelkedő. Továbbá a régi forduló elágazásából felkanyarodni az utolsó szakaszra a Misinán is elég izmos.

 

A C tengelynek nem érzem a jelentőségét (a 35-ösön), a képzeletbeli, illetve valós felezővonalak nem átléphetetlenek, elég csak KRESZ-t olvasni.

 

25-ösben csuklós előfordult többször is.

Előzmény: vampeare (25657)
hungeri Creative Commons License 2014.05.29 0 0 25664

Nem OFF itt sem, jöhetnek a részletek! :)

Előzmény: Balázs1 (25662)
hory004 Creative Commons License 2014.05.29 0 0 25663

Ráadásul hétvégén, urános fordában, rendszerint 2-4 emberért. De most is van ilyen, hétvégén reggel 6-kor 24B, gondolom tömegeknek, mert ugyanakkor van 23y is.

Újhegy sem a forduló miatt szűk, hanem a Koksz utca, de ugyan ez a Kénes út is, de ott még fent a temető előtt is szűk. Én még a 33-asra lennék kíváncsi.

--

Sikerült kipróbálni a 28-ast. Odafele 7-en mentek végig, vissza 1 fő, Borbálánál szálltak fel sokan. Ugyanakkor arrafelé nem hogy c12-őt de még lovaskocsit is csak vonakodva küldenék, orkék bérlet helyett/mellett nemzetközi jelzéseket mutogatva szálltak fel...

Előzmény: W007W (25659)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!