Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
4-es 12 percezése férne bele a témába reggel és délután is. Kocsi is lenne rá elvileg. A 2-es 6 percezése délután már nem férne el. Viszont így legalább a Mártírok útja is kapna :)
Nem olyan sovi az délután. Reggel lehet kevés, de délután csak elég már. Temérdek 4-es, 27-es, atyaég ott van fent, lehet válogatni is.
Néha az a plusz kilométer azért kell, mert átláthatóbb az utas számára. Én inkább a 4-esnek és a 27-esnek adnám a plusz járatokat, ha lehet választani...
Ezt egy átlag utas nem tudja megjegyezni.A tervben szereplő reggeli 12-12 (6) perc, délután 15-15 (7-8) perc, ami azért nem olyan nagyon vészes. A 4-esbe a 2B nem lenne bekötve, hiszen az a 6-os úton jön be, csak betér a Főpályára(ami mondjuk elég gánya, de hát be kellene menni ebben az esetben) :)
A 4-es marad 4-es.
2-2Y 15-15perc 7-8 perc
2B 20 perc (nem kell sűrűbben, teljesen fölösleges)
14-es Főpályáról 20 perc
2B-14 10 percet ad ki csúcsidőben fonódva Budai felé, visszafelé pedig szinte együtt jönnek, ám a 14-es bejön a 2B elé, tehát pontos az átszállási kapcsolat Urán felé.
Az szív, aki a 21-essel jár ma, mert 5 perccel minimum megnövekedik a menetideje :( Ettől függetlenül szerintem az összes utazási idő csökkenne, hiszen Petőfi aknáról közvetlen bejutási lehetőség lenne, ami rengeteg utasórát spórol nekünk.
A terv ezáltal máris csökkentett az átszállási kényszeren, tehát összességében jobb szolgáltatást biztosít. Leginkább nyertese lehet a Komlói út és Vasas.
Hősök terére sok a busz 12 percenként, jelenleg 15 percenként van csúcsban...elférne az 18-cal is-szerintem. Szabolcsfaluba meg jelenleg 20 perc, azon meg javítana a 18 is. Az "A" jelű elég lenne Fehérhegyig.
Nem lehetne "csúsztatni", mondjuk így:
'00: 2
'06: 2Y
'12: 2A
'18: 2
'24: 2Y
'30: 2A
.
.
.
Aztán azt a 2B-t meg lehetne 15 percre sűríteni, és akár 4-esnek is nevezni - nem a számozás miatt - ahogy eredetileg is terveztétek(-: T.képp jelenleg is csak 15 percenként jár... Kíváncsi lennék mennyire "heringjárat" - rég voltam szülővárosomban.
Elég az 7-8 percenként szerintem.... Most néha lehet nyimi-nyomi lenne Urán felé, de most felküldeni délután 6 percenként Fhegyre...A reggellel vannak inkább problémák. Minek nyúzzuk a buszokat délután is :) Ott 4-es, ott lenne a 2B, ott a 2-es, 27-es...
Ezt most nagyon nem érzem, elszoktam az egésztől :)
Az este is kevés a 2-esnél ebben a formában, de sztem ez most csak papíron van így. Szakértők tudnák azértoptimalizálni a délutánt és az estét a tapasztalaataik alapján.
Igen, ez még az első tervből maradt,végülis teljesítmény van rá előszámítások szerint, mehet a 6 perc.
Két oldalavan, az egyiket nem vettem figyelembe. A 2-es most nem viszi majd a 14-es utasait,viszont viszi majd a kieső 31-es utasait, így valóban kevés lenne, szóval legyen inkábbtényleg 6 perc.
A 4-est úgysem akarják megcsinálni, pedig lehet jó lenne :) Az ötleted viszont nekem tetszik. Két jegyzetelés közben írtam is rá gyorsan menetrendet :)
Valahol van a rendszerben sok kilométer megtakarítás, de már nem látom át, hogy hol... Nem isértem az egészet amúgy már annyira kizökkentem a témából :( Valószínű, hogy a 4-eseken is fogtunk valamennyit.
Végülis lehetne, csak akkor Főpályaudvar érintésével, ami menetidőben nekik megint nem kedvező. Cél megtartani a közvetlen Komlói út - Főpálya kapcsolatot. Csak ugye a 31-essel más a terv a jövőben, ezért van suttyba téve. 4+31A 4+43 volt eredetileg a második lépcső.
Következő a gondolatmenetem a mostani helyzetre :)
31A Főpálya - Árkád dél - Fehérhegy 20 percenként egész nap
31 Budai - Árpádtető
2 Urán - Hősök tere csúcsban 12 perc
2Y Urán - Mecsekszabolcs csúcsban 12 perc
21 Urán - Petőfi 20 perc csúcsban
21A Urán - Budai belekötve a 122-123-as buszok, így kiadja a 15 percet(sánta 122-123). Itt is fogunk akkor buszt.
Ez azt jelenti, hogy egy órában 12-13 busz van fent a hegyen. Így a 7. órában 13 busz jönne le, míg most 12 jön le (7.55-ös időpontokat mindkét esetben 8 órára számoltam már) Tehát csúcsban 1 plusz busz, és ezen felül ebben az átalakításban a 31-es. Az mondjuk ütemen felüli járatként kezelendő, ha netán mégis Főpályáról lenne indítva (ez akkor fordulhat elő, ha forda úgy igényli).
21-eseket is lemodelleztem. Elvileg hasra megvagyunk ugyanannyi buszból, ha ügyes a fordatervező :) 2 busz még mindig cserél. Kettő Budain kezd és Uránban végez,kettő pedig fordítva.
Tehát sokat nem változtattunk, a 4-esekhez nem nyúltunk. Ez most már nagyon lebutított, mégis csökkennek az átszállások. Nem hiszem el, hogy ezen görcsölni kéne...
Cél Fehérhegyen jobban elosztott járatokat indítani.
A DZL-092. Szerintem pár napon belül publikus lesz, hogy mi történt vele, de nyugi, nem kell semmi rosszra gondolni. :) Mindenesetre állományban már nincs.
És melyikek az elhasználódottabbak?
Egyértelműen a pannonosok, az intenzív távolsági használat miatt. Nem véletlen, hogy a legelső (Scania vázas) 395-ösöket már 2004-ben elküldték kezelésre. (Meg amúgy is tudni lehetett, hogy egy jó ideig még nem lesz helyettük más. Ma sincs.)
Talán már akkor látták, hogy az utóbbiak megbízhatóbbak(??).
Vagy csak megérik az árkülönbözetet. Szerintem biztosan összebeszélt a két cég. :)
"Az Expresst nem számolva 18 db 395/E95 volt a Kaposnál, és ebből már 2 selejt. "
Az egyik a DZL-093. De melyik a másik selejt?
"Ez nem sokkal több, viszont nem is ettől függ, hogy mennyire érdemes őket felújítani, hanem az elhasználódásuktól, illetve attól, hogy mekkora időtávra számolnak még velük. "
És melyikek az elhasználódottabbak? (Én így elsőre (amennyit kívülről látok) a Pannon Volános járgányokra tippelnék, de azokkal nem nagyon utazok.)
"...mindkét cégnél az első 3-3 db 395-ös még Rába alvázas volt, ezek után pedig már csak Scania gépészettel rendelték a továbbiakat. :)"
Talán már akkor látták, hogy az utóbbiak megbízhatóbbak(??).