Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Attól függ, hol az a máshol. A magyarországi napi átlagosvonatozásban benne vannak a Flrtek és KISS-ek is, ami nem ritka és nem nosztalgia.
A környező országok közül pl. Romániában mai napig üzemelnek az itteni BCmotok 85 év körüli leszármazottjai, de Csehországban, Szlovákiában is vannak az itteni Bz-k helyi megfelelői.
A fellelhető infók szerint a Horvát vasútnál is az 60-as és 70-es évekből származik a járműállomány nagy része. És ez csak 4 ország az EU-ból.
...."....Az alpolgármester kifejtette, hogy olyan időket élünk, amikor Kaposvár városában egy év alatt több mint ezerrel nőtt a személygépjárművek száma......"
Az MWH Volvok amúgy megvannak még a telephelyen vagy már el vannak hordva rég bontóba? Illetve mi a helyzet az MIY prototípus Citadell 12-esekkel és a 18-asokkal?
"KOMLÓRA AKÁR IKARUS, MAN, YUTONG, VAGY IVECO ELEKTROMOS BUSZ IS KERÜLHET
A Magyarbusz [Info] szakportál legfrissebb információja szerint négy gyártó nyújtotta be pályázatát a Volánbusz Zrt. 20 darabos elektromos autóbusz tenderére, meglepetésre a BYD nincs köztük. A tender jelenleg még bírálati szakaszban van, ám annyit a portál megtudott, hogy négy pályázó nyújtott be ajánlatot. Így az Ikarus 120e, az MAN Lion’s City 12 E, a Yutong E12 és az Iveco Streetway Elec modellek között dőlhet el a verseny. Mint ismeretes a Volánbusz összesen 4,43 milliárd forintos támogatást nyert a HUMDA Zrt. pályázatán 20 elektromos autóbusz beszerzésére, valamint a kapcsolódó publikus elektromos autóbusz-töltő infrastruktúra kialakítására. A 20 e-buszból Balatonfüreden 3, Keszthelyen és Hajdúszoboszlón 1-1, Komáromban 2, Komlón 7, Tatán pedig 6 darab áll majd forgalomba. Megjelenésükre 2024. végén, 2025. elején számíthatnak az érintett városok."
Kiderült, hogy az Ikarus 120e, az MAN Lion’s City 12 E, a Yutong E12 és az Iveco Streetway Elec típusok versenyeznek egymással a Volánbusz 20 darabos, Komlót is érintő elektromos busz tenderén.
Valaki tud valamit a Szentlőrinc-Szigetvár pályafelújításról? Azt hittem ez a szokásos foltozgatás a minimumra, de nem. (A rossz képminőségért elnézést, hirtelen jött)
Új talpfák( és talán új sínszál). Ma voltam arra, 1-2km szakasz kész van, mintha más világ lenne. Nem döcög, zörög, csak siklik. Az egész vonalat tervezik így megcsinálni? Ha igen, egy nagyon jó elővárosi vonal lesz. Már csak jármű kell.
"MILYENEK LESZNEK A KOMLÓRA ÉRKEZŐ ELEKTROMOS BUSZOK?
Ahogy arról szinte elsőként beszámoltunk, tovább folytatódik a Zöld Busz Program, a budapesti agglomeráció és hat megyeszékhely után hamarosan hat kisebb városban is alternatív meghajtású, környezetkímélő járművekkel korszerűsödhet a helyi közlekedés. A Volánbusz több mint 4,4 milliárd forintos támogatást nyert a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. pályázatán, így 2024 végén és 2025 első felében összesen 20 darab új elektromos autóbusz állhat forgalomba Balatonfüreden, Hajdúszoboszlón, Keszthelyen, Komáromban, Komlón és Tatán. Komlóra hét darab autóbusz érkezik.A közbeszerzési eljárás ajánlattételi szakasza lezárult, a beérkezett ajánlatok értékelése folyamatban van. Ennek értelmében a típusra egyelőre csak tippelni lehet, de úgy tudjuk a BYD és az Ikarus (képünkön) között dőlhet el a tender. Bár a konkrét típust még nem ismerjük, mindkét pályázónak ugyanazt a paramétert kellett tartania. Ennek értelmében tisztán elektromos meghajtású, 3 ajtós, kéttengelyes, szóló (nem csuklós), alacsony padlós, helyi kivitelű járművek állnak forgalomba. A több mint 300 km hatótávolságú autóbuszok kerekesszékes utas szállítására is alkalmas, háromajtós, fűtő- és hűtőberendezéssel rendelkező, utastájékoztató, kamera- és utasszámláló rendszerrel felszerelt járművek lesznek, 30 ülő és 55 álló utas egyidejű szállítására alkalmasak. Amint a döntés megszületik a nyertes típusról, bővebben is beszámolunk az érkező járművekről."