2012. december 02-án várunk titeket a Kispesti Munkásotthon Művelődési Házban jó néhány számítógéppel, különböző, vasúthoz kapcsolódó programokkal. Ezek egy része már ismerős lesz, de bemutatkozik a Run 8 Train Simulator az arra fogékonyaknak, valamint akár új területet nézhettek meg SimSigben, vagy új járműveket például openBVE-ben. Szóval ha éppen nincs jobb programotok, vagy csak szeretnétek találkozni velünk és beszélgetni egyet-kettőt a témáról, akkor gyertek el, várunk titeket 10-16 óra között.
A rendezvényen lesz lehetőség a vasúti forgalomirányítás szerelmeseinek kipróbálni a SimSig és a Signalsoft-os programok legújabb központjait és személyesen is tudunk segíteni a kezdő irányítóknak.
Kis kiegészítés még: a NWC hiába viszonylag nagy kiterjedésű, nem fog agyhalált okozni: 24 óra alatt 156 vonat (mozgás) van a menetrendjében. Viszont ez a kevés vonat legalább sok törődést igényel a vonalblokkok miatt :)
Llangollen (ejtsd: hlangohlen): a Llangollen-i muzeumvasut vonalat iranyithatjuk Walesben. Igazabol nem nagy kihivas, ha jol emlekszem (most nem vagyok a gep elott, ezert sincs ekezet) ot szolgalati helyet iranyithatunk benne. Kezdoknek vagy az esti sor melle idealis. A forgalom gozmozdonyokkal es dizel-mechanikus motorkocsikkal bonyolodik (bar a vasutnak van par nagydizele is).
North Wales Coast: viszonylag nagy kiterjedesu halozat, es sok "Absolute block" szakasz (kb. a magyar allomaskozi, vonalblokkos rendszerre hasonlit, kotott menetirannyal). Tetszik.
Carlisle: Anglia es Skocia hatara a West Coast Main Line-on. Ketfele uzemmodja van: '80-as evek es napjaink (a legfobb kulonbseg a tehervonati elkerulo meglete/hianya: 1984-ben egy balesetet kovetoen nem allitottak helyre, hanem fokozatosan elbontottak) es ketfele menetrendet is kapunk hozza, a korszaknak megfeleloen. En az 1979/1980-ast probaltam ki. Sok-sok gepcsere es tolatasi mozgas a jellemzo ra, nagyon bejon :)
Dr. Beechinghez további infók a Wikipedián, vagy ITT :)
A sorozatot nálunk nem mutatták be. Készítői és a színészgárda nagyfokú átfedést mutat a Csengetett, MyLord? c. opusszal. A magyar felirat Zaba topiktársunk elévülhetetlen érdeme. Ha valakit érdekel, továbbiak ebben a toplikban.
Ez így van. Egy kicsit hamarabb, mint Magyarországon, de ott is volt egy tömegközlekedési koncepció, amit egy bizonyos dr. Beeching dolgozott ki először 1963-ban ("The Reshaping of British Railways" - A Brit Vasutak Átalakítása) és 1965-ben ("The Development of the Mayor Railway Trunk Routes" - A Törzshálózati Vasútvonalak Fejlesztése), ez volt a bizonyos (és vasutas körökben sokat emlegetett) Beeching Axe.
Gyakorlatilag Taunton sugárirányú vasútvonalaiból egy ipszilon maradt csak (a két GWR fővonal: London - Reading - Didcot - Swindon - Bristol - Exeter - Plymouth - Penzance és a London - Reading - Westbury - Exeter -...)
Valamint megmaradt egy szárnyvonal, mely jelenleg az ország (Nagy-Britannia) leghosszabb múzeumvasútja (18 mérföld), a Taunton - Minehead vasút, de az összekötő vágányon momentán nincs forgalom. Viszont 2004-2009 között építettek a kiágazáshoz egy deltavágányt (az egykori Taunton - Barnstaple vasút nyomvonalán).
Plymouth-ra és Taunton-ra is most jött ki egy-egy terület. Elég rendesen visszavágták az utobbit, legalább is a simisigben látott verzióval összehasonlítva.
Akkor ideje lenne elővennem megint őket. Emlékszem, hogy elég komoly hibák voltak a szomszédos állomásokkal való kommunikációban. Egy a sok közül: ha telefonon lejelentettem a szomszédos állomásnak egy kétvágányú pályán egy vonatot (ez nem tilos, a kézikönyv szerint opcionális), a szomszéd a menetirányt a helytelen vágányon vette át úgy, hogy nekem meg nem voltak kezelőelemeim a menetirány visszavételére. Ettől fogva attól a szomszédtól vonatok helyett már csak reklamáló telefonok érkeztek, és lehetett előlről kezdeni a szimulációt :-/
Sajnos többek közt az automatikus frissítések moduljában is volt egy hiba, ami miatt pl. az én windowsom alatt képtelenek voltak megtalálni a legutolsó verziót, így minden egyes szimulátor megvásárlása után meg kellett keresnem a programozójukat, aki személyre szabottan nekem készített egy update-progit. Viszont az update-progi az aktuális verziót nem nézi, és gyakorlatilag ahányszor elindítom, mindig elkezdi letölteni az adott szimulátor legutolsó változatát... Többszöri kérésemet, miszerint lehetne egy röpke verziókövetést kirakni a fórumra, rendre elutasították, mondva, hogy "nagy meló".
Viszont hogy jót is mondjak, amikor beszereztem a szimulátorokat, és fizettem értük, akkor még nem is volt róla szó, hogy egykor majd hálózatba köthetőek lesznek. Aztán a Signalsoft átfaragta őket, üzembe helyezett szervereket, csinált hálózati kliensprogikat, amelyek mind ingyen hozzáférhetőek. Szóval ha azóta a hibák nagyrészét is kijavítgatták, akkor elég komoly rendszer alakult ki... :)
SpDrS60 -at szimulálnak, és részben sikerült kijavítani a hibákat, de jellemzően a régi szimekben nem végezték el a hibajavításokat, inkább az újakra koncentráltak. Ettől függetlenül élvezhetőek a produkcióik :-)
Meg ugyebár ott vannak a Signalsoft SpDrS70 cuccai is, amikhez a kiadás óta készült multiplayer központ is.
Sajnos egy centit sem foglalkoztam a Signalsofttal az elmúlt fél évben, így nem tudom, hogy sikerült-e kijavítaniuk azt a több tonnányi hibát, ami a szimulátoraikban hemzsegett...
szerintem a simsig pont ilyen: lehet egy területen belül többen játszani, de össze is lehet több területet is kapcsolni (már ha azok a valóságban is szomszédosak egymással). Esetleg még a Stanicar-t lehetne megpróbálni, de ott szerintem csak a területen belül lehet több játékossal játszani; igaz én még nem próbáltam. Nekem ennyi jutott eszembe, de ha van még, akkor a többiek majd megmondják.
elvileg oktober elején lesz a Vasúttörténeti Parkban a TEMOFESZT. Azt kérdezném, hogy lesz képviselve a virtuális vasút vagy ez a részleg idén is ki fog maradni?
Ezt a programot nekem is el tudná küldeni valaki? Valaki tudna nekem küldeni esetleg D55 vagy D70-es bíztósítóberendezéses játékot? Előre is köszi szépen!!!!!! Címem: krisztian.pall@hotmail.hu
Igen, az angolok trükkös dolgok elsőre, de megszokhatóak...
A lezárási valóban segítség lenne, mert néha meglehetősen messziről is kéri a védőt (ha jól programoztam), de több 100 vagy lehet 1000 vágányutat tartalmazna (még nem számoltam össze), aztán abból bogarászni...
A vonatközlekedés elvileg folyamatban, de érdekes problémával kell(ene) megküzdeni ez ügyben: mi is történjék, ha a megindított vonat elött a vicces kedvű "játékos" eldob egy váltót...
(A valóságban a "játékosok" nem annyira viccelődnek ilyesmivel...)
Egy másik programban, hasonló "helyszin" megoldással így néz ki: 1kép, 2kép, 3kép.
(a "doboz kígyók" mocorognak a beállított vgu-nak megfelelően...)
Egyenlőre esetleg időre lehet majd dobálgatni a vágányutakat, aztán majd meglátom...
Az átszelési kitérő bizony így működik - az egyik felén választod ki, hogy a másik felén merre menjél (ugyebár a csúcssín terel). Ugyanígy van a normál kitérőknél is: az egyik végén váltasz, de a másik végén van a két "kijárat".