Ezt a topikot a keleti kisbuszok összehasonlítására nyitom. Melyik a jobb? Barkas, Zuk, Nysa, Tudor, Aro, avagy az Uaz? Vagy valamit kihagytam? Gyerünk, írjunk ide minél többen!
Köszönjük a váltóról a tájékoztatót ,nekem személy szerint egy 3 sebességes van ,azt előbb kipróbálom ,hogy azzal milyen az élet mert ugye még most jött egy hónapja az autó is . De szerintem lesz majd annak gazdája ,engem most köszönöm nem érdekel bár azért ki nem merd dobni !!!
Lehet egy félév múlva ide írom ,hogy 4 es váltót keresek .
A fékes/fékrásegítős problémára öszintén nem tudom a választ át kéne jól gondolni ,hogy hogy is működik a rendszer és mért szorul a motor ha benyomod a pedált főleg ha új a rásegítő ....
Tényleg nem tudom.....
De ha meggyógyult a szerkezet mindenképp írd le a közösségnek !!
Ismételten köszönöm a segítséget alkatrész ügyben.
Most viszont ismét gondban vagyok: méghozzá a probléma a fékkel van, mert kicseréltem a fékrásegítőt , de nem lett sokkal jobb a fékhatás, sőt amikor benyomom a fékpedált fullad a motor. Mi lehet a probléma? A fékrásegítő a ludas, vagy a főfékhengernek van köze hozzá?
Szia Gyuri én raktam össze szerintem jó állapotba van a nyeles tengelyt ki kell cserélni mert kistraktorhoz készült de nem lett kész ,azt hiszem még az is van . Igazából Salgótarján de Kecsekemétig el tudom hozni . Azért dobtam fel mert talán valakine többet er mint a MÉH telep
Szívesen segítettem , remélem tudtam is .Gyors válasznak azért nem méltatnám a magamét csak úgy válaszoltam :)
Nos ha "sajnos" nincs Zsukkod azon azért még lehet segíteni , olyan történelmi :) pillanatokban vagyunk ,hogy még éppen lehet kapni belöllük és lehet kifogni jót is szóval "Fel a győzelemre!! " keresni kell egyet.
De azért az is meglep ,hogy Zuk váltóval dolgoztok még mindig egy forgácsoló gépen ,még jó ,hogy sokak leszarzozzák ezeket az öreg járműveket , mi lenne ha nem lennének szarok .....
Nomeg hány házi prüttyögő fődarabjait adják ezek a tipusok ,haló poraikból hirdetve a feltámadást !!!!????
Épp az Eger környéki szakboltban mutatta az eladó ,hogy Ni!! "Ezt a ventillátor ékszíjtárcsát nézzük meg ,ezt a lengyel nem öntötte ,ez lemez és egy darabbol van. Ja meg a szar igy meg úgy " Nézzük már meg a Gaz M20 ,Warszava ,Nysa, Zuk márkák honnan lettek .nos amerikai Chevrolet licensz !! "
Mondván ,hogy lehet bonyolult a Zuk első futóműve ,de valszeg az is Chevrolet alapokon épült .
Na ez csak úgy eszembe jutott ,akkor kíméljük a Zuk váltókat és éltessük ezt és a fenti márkákkal kapcsolatos többi oldalt !!
Jó munkát ,jó egészséget !
"Nincs még veszve Lengyelország ,amíg élnek lengyelek !!! "" :)
Az imént bemásztam ,mert fejből én sem tudtam már ,hogy a váltó karral ellentétes oldalon ,tehát a menetirány szerinti jobb oldalon van egy ,nekem inbusz fejű csavar és az lehet a beöntő .Mondjuk a homokos olajsártól nem sok minden látszott először de szerintem az lesz az... Majd nekem is kéne vele találkozni ,mert ugye egy gépátvétel után illik ilyen olajakat is cserélni .
De amúgy meg ki kell csavarni nagy kárt nem csinál egy csavar kivétele ,túl sok lehetőség amúgy sincs ,és újjal esetleg be lehet nyúlni és érződnie kell ,hogy milyen fontos alkatrészt vizsgálunk :D :D
Mindenben akarok segíteni ,végül az is kiderül ,hogy tudok e..... :D
Pont ma délután voltunk a fent említett bácsinál hoztunk egy nagy ládába sok kisebb nagyobb alkatrészt .A címe Andornaktálya K. ZS. nullahat30kilencvenháromötven kettőnegyvenöt. Főfékhengere volt az biztos 24,8 ért de rásegítő ügyben hívd fel ,meg amúgy is mert készül az "őshazába" és ,hogy otthon tudd találni ,vagy hozzon neked ha nincs polcon . Ja ha hívod vagy mész említsd már meg h Karcagról Gyuri közvetített ,had legyen egy piros pontom.... :) (postáz is)
Sok sikert !
tisztelettél: Gyuri
ui. ha itt sehogy sincs ,van még egy cím ( hmm egykét hét alatt tiszta Zuk alkatrész tudakozó lettem!! :D )
Hát ismételten gratulálok hozzá, akkor ez is egy szép példány :) Az enyém 16 évet állt egy fészerben, nagy szerencsém volt vele.
Ez az "alkatrészes bácsi" tehát a mai napig tud cuccot a Zukhoz? Én idáig az ADVESZ kft-től szereztem be dolgokat, de most bajban vagyok, mert kéne egy fékrásegítő és az nincs nekik. Nem tudsz ebben segíteni?
Szia! Igazán szívesen írtam le ami eszembe jutott ! Ma lett átírva a jószág ,meg öblögettem a motorterét ,ja meg elindult a a hármas henger is hála az égnek csak gyertya baja volt . Három sebességes a szürke és nincs ponyvája csak két hosszanti magasítója, tehát hátul nincs neki.Én vagyok a harmadik tulajdonosa , a 29 évből állitólag 12 -t állt mindig fedél alatt .Meg ahonnan hoztam is ott sem volt "hajléktalan" :) ,mondjuk látszik is rajta .Flexet ,hegesztőt még nem kell nekiengedni szerencsére. Az ajtajai kis kenés után úgy csukódnak már mint valami Veltheim zár mármint a Zukokhoz képest . Ma járattat meg a hűtő előtti redőnyt is ÉÉÉÉS MŰKÖDIK !!!!! :) :)
Majd még kardánkereszt ,kipufogó ,fék átnézés no meg gyújtás ,porlasztó ellenőrzés a legfontosabb teendők .
Andornaktályán még mindig üzemel a tipusbolt ,a bácsi maga jár ki az "őshazába" cuccokért ,de hoz Lublinhoz .Fso -hoz is ,vagyis tart készleten .
Mesélte az alkatrészboltos bácsi ,hogy egy ideig Zukkal járt ki Lengyelországba , TIR táblás Zukkal ,műhelyében ki is van téve a tábla.
No már azt is leírtam amit nem kérdeztél ,itt áll a dolog.....
Nagyon szépen köszönöm ezt az információt arról a dobozos Zukról. Láttam már én is az interneten hirdetve, de még így is lelakottnak tűnik. Én sem szeretnék egy ilyenbe belevágni, inkább kutatok még. Neked pedig gratulálok a szerzeményhez :) Ponyva is tartozik hozzá? 3 vagy 4 gangos?
Sziasztok ! Olyan kérdésem van ,hogy le lehet e venni alaphelyzetben a Zuk motorról az olajteknőt ,vagy csak az első híd kivétele után ? Az olajcsere kapcsán szeretném amennyire lehetséges a belső olajsártól is megszabadítani a motort.
Szia! Egy hete néztünk meg egyet Egerben A06 os .Benzin gázos de ez a legismertebb autóhirdető honlapon nem derül ki .Állitólag hívatalosan 5 személyes !!! Ezért tetszett . 3 sebességes a váltója ,mikor kérdeztem a kereskedőt hogy 3vagy 4 sebességes csak mondta a magáét ,hogy ugyan már minden autó 4 sebességes....... a kis csacsi :)
Beindítani nem tudtuk ,az áramot azt adta de a kulcsra meg sem mukkant .Melósokat hordtak vele előzőleg ,hátul Uaz mintás gumija van elől pedig két nagyon zsír 4x4 es felíratú Fulda , Amúgy nincs szétrohadva de mégis lelakott .Sok italos üveg volt benne ugyhogy pont a vevőket várják rá..... Olyan szürkés zöldes színű ,szerintem már nem a gyári festés .Amúgy 2017 március óta nincs vizsgája kb. azóta hírdetik is . nagyjából ennyi ,ja adtak a beszélgetés folyamán egy "flottakedvezményt " is de sztem ehhez el kell menni és alku közben megkérdezni . Én a magam részéről nem vágtam bele az amúgy 190e forintos üzletbe mert nem fogott meg valahogy a gép . De azóta lett egy sokkal komolyabb állapotú platós ,igaz drágábban .
Sok sikert a vásárlási szándékodhoz!! tisztelettel : Gyurika
Sziasztok! segítséget szeretnék kérni Zuk motor teljes felújításon ment keresztül dugattyúk ,hengerfej, olajpumpa fogaskerekek cserélve,csapágyak cserélve, a blokk alján lévő olaj szűrő és csövek átmosva,olaj lecserélve, indításkor nincsen olajnyomás és a szelepekhez nem jut el az olaj! Mi lehet a baj??
Sziasztok ! most regisztráltódtam egy dologért : A ZUK -ért !!! Ami nálam gyermekkori élmények társszereplője volt ,másoknak megint mást jelentett de valószínűleg mindenkinek jó emlékeket ha még fórumszinten is foglalkozik ezekkel a gépekkel.
Az az igazság ,hogy egy ideje figyelem az írásaitokat... Hát nagy párbeszédek ,fordulatok, olvasni valók nincsenek :D ,node mit is várhatnánk egy utakról szinte száműzött veszélyeztetett létszám határát súroló , egykori hangulatos kisárúszállitó gazdáitól és rajongóitól. Ne is legyen elvárásunk ! Én néha erre fogok járni ,írok is ,mint most és majd alakul valami.
Például ide is írom ,hogy hosszas nézelődés után megtaláltam egy platós szürkét ,elvileg ma hozzuk el .Majd írok róla .Köszönöm ha befogadtok!!
Sziasztok van eladó zuk egy platos ès egy dobosos mindkető papirnèlküli ès van eladó vadonat új fèkrásegitő ès a rávaló munka henger ès egy új gardán kereszt ès egy èkszíj ha valakit èrdekel
Zuk hátsó hídból a behajtó bordás tengelyt ami a difit hajtja vette már ki valaki? Hogyan lehet kivenni belőle? Kell valami célszerszám a kúpos csapágycsésze kihúzásához?