Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2017.10.01 -2 0 15544

Köszi, de ezzel még nem jutok tovább! 

Előzmény: rezgaras (15543)
rezgaras Creative Commons License 2017.10.01 0 0 15543
Előzmény: Törölt nick (15542)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.01 -1 0 15542

Tisztelt nagyérdemű! Nem akarok belerondítani e topikba, de volna egy kérdésem ami azért érinti ezt a világot. Foglalkoztat néhány közúti jármű, busz, haszonjármű járatása, és érdekelne hol kezdjem el? Hol van róla némi irodalom? Hol, és ki tudna benne segíteni? Kérdésem komoly, annyira, hogy modellek illetve asztal építésében jártas vagyok, de tudományom itt kimerül. Azt, hogy olvassak vissza több évet a fórumon, mert volt már róla szó anno, azt hagyjuk. Annyit tudok, hogy valami  vezető huzalt beépítenek a az út alá, és az első kerekek között van egy érintkező kis rézlemez, de a többi már magas. Ha valaki úgy gondolja válaszával segít, azt megköszönném! 

Sihu Creative Commons License 2017.09.10 0 0 15541

"Milyen kenőcsöt, krémet vagy egyéb kenőanyagot javasoltok a modellek fogaskerekeinek kenéséhez?"

 

 

Szerintem az fontos, hogy a kenőanyag (zsír-olaj) ne kőolaj származék legyen, mert az idővel megtámad(hat)ja a műanyag alkatrészeket. (Fogaskerekek). Műanyaghoz a szilikonzsírok talán jobbak lehetnek, nem "öregszenek", nem agresszívek, kevésbé érzékenyek a hőmérséklet változásra, habár ez utóbbi a modellvasútban kevésbé szempont...

Pl: https://www.praktiker.hu/epuletgepeszet-futes-hutes/szerelesi-anyag-cso-idom-szigeteles/segedanyag/297703-tomka-szilikonzsir-50-gr

 

Vagy: http://szilor.hu/termek/szilorett-a-50-g/

 

De sok helyen lehet kapni, csapágyboltokban, sztem a modellboltokban is van.

 

Én amúgy ezt használom: https://www.der-schweighofer.at/Titanfett-10-ml-a25427 Most hirtelen itt találtam, de annak idején a Modellkitt-ben vettem. Nekem bevált vagy 15 éve, nem szárad ki, nem öregszik, a műanyag alkatrészeket nem támadta meg...

Előzmény: tompa101 (15528)
alkotasu Creative Commons License 2017.09.03 0 1 15540

Ha esetleg valaki Bbmot építésén gondolkodik, és a belső rész színvilágára kíváncsi, az itt talál képeket a Szolnokon található romról:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=145034790&t=9116135

Milos Grimasz2 Creative Commons License 2017.08.29 0 0 15539

az FMH-ban (1119 Budapest, Fehérvári út 47.)  szeptember 2.-án most szombaton Makett Verseny lesz, ahol is polgári jármü kategóriában kötöttpályás járművek is megmérettetésre kerülnek. Aki teheti nézzen ki, mert sokféle festési bemutató lesz amit a terepasztal vagy jármű építésben kamatoztatható. 

 

További információ a verseny honlapján: https://psmkklub.wixsite.com/verseny2017

 

Illetve mindenkit kérnék arra aki kilátogat, hogy valami kitűzüre irja ki a nick nevét. Mondujk így: INDEX Vasútmodell Jóska Pista... :) így talán könnyebben megtaláljuk egymást.

alkotasu Creative Commons License 2017.07.31 0 0 15537

Picit pontosítok: a gyári forgóváz tudott volna fordulni (egy alátét betétele után), hanem egy szebb, műgyanta forgóváz került a helyére, viszont ezen nincs lépcső - ellentétben a gyárival.

A lépcső egy bontott Fleischman kocsi lépcsője, azt vágtam le borotvapengével, és ragasztottam rá. Ezt úgy sikerült megoldani, hogy még a 380-as íven is elmegy. A probléma csak annyi, hogy 1-gyel több lépcsője volt a kocsinak. Amikor Lajost kérdeztem, hogy okoz-e neki gondot, udvariasan kicsit később jelezte, hogy fotomaratni kell oda egy lépcsőt. Úgyhogy most fáj a fejem, hogy kivel csináltassak hozzá dupla lépcsőt...

Egyébként szerkezetkész lenne a kocsi.

Előzmény: rezgaras (15532)
alkotasu Creative Commons License 2017.07.31 0 0 15536

A honlapot tatumadár betette.

Egy DV-s poggyászkocsi lesz, ugyanis a DV-nek is volt ilyen kocsija: a nosztalicskás Da 6404 eredetileg így nézett ki.

De nem az enyém lesz, nem térek át a II-es korszakra, barterezek valakivel.

 

A kasztni nem kifli, de az oldalát kellett hajszárító melegítésével egyengetni, eredetileg ilyen volt:

De nem ez volt az egyetlen gond vele, majd egyszer leírom. Ha elkészülök vele teljesen.

Előzmény: Milos Grimasz2 (15531)
RhB Creative Commons License 2017.07.31 0 0 15535

Kössssssssssssssszzzzzzzzzzzzzz. :-) Jópofi. :-)

Előzmény: tatumadar (15534)
tatumadar Creative Commons License 2017.07.31 0 0 15534
Előzmény: RhB (15533)
RhB Creative Commons License 2017.07.31 0 0 15533

Ez milyen kocsi ill. kit? Lehet, hogy írtad már valahol, de nekem akkor kimaradt...

 

Előzmény: alkotasu (15530)
rezgaras Creative Commons License 2017.07.31 0 0 15532

Jó lett! Mit csináltál végülis a lépcsőkkel? (ha jól emlékszem, azok miatt nem tudott eléggé fordulni az alváz)

Előzmény: alkotasu (15530)
Milos Grimasz2 Creative Commons License 2017.07.31 0 0 15531

Szia!

 

Ez milyen kocsi? És ki a gyártója?

 

Amúgy a kaszni csak a fényképen tűnik úgy, mintha kifli lenne?

Előzmény: alkotasu (15530)
alkotasu Creative Commons License 2017.07.30 0 3 15530

Egy kicsit haladgattam az MSE kocsival, elvileg szerkezetkész lehet. A kérdés még egy kicsit a lépcső kialakítása. Van is, de 1-gyel kevesebb, mint kéne.

 

De azért ahhoz képest, hogy kitt, volt benn bőven korrigálnivaló. ("Ha ezt egyszer a Klubban elmesélem...")

 

A forgóváz cseréje viszont várakozáson felül jól sikerült Teljesen jól sikerül hozzáigazítani a gyári alvázhoz.

 

rezgaras Creative Commons License 2017.07.26 0 0 15529

Én finom gépzsírt használok. Két dolog fontos: idővel ne keményedjen meg és ne legyen savas.

Előzmény: tompa101 (15528)
tompa101 Creative Commons License 2017.07.26 0 0 15528

Milyen kenőcsöt, krémet vagy egyéb kenőanyagot javasoltok a modellek fogaskerekeinek kenéséhez?

 

TLBY Creative Commons License 2017.07.19 -1 0 15527

Persze, hogy van. Mivel mindenre van gyári megoldás, ami üzleti titok. Rámaratják, "rásütik", többlépcsős, katalitikus nyomtatás, kamu anyagában festés, zsugorfóliás kamu festés (pezsgőtabletta tubuson), stb. Azt te otthon a festőkamrában, a szórópisztolyoddal nem fogod reprodukálni. Mint a minőségi krómozást sem, pl. tartálykocsin, lökhárítón. Egyébként független, hogy lágy vagy kemény. KPE, kopogós, KPVC gyönyörűen dobja le magáról a makettfestéket. Amikor nem kellene, mert, amúgy falfestés után nem egy élmény róla letakarítani.

A sprayk, általában mindig vastagabban fognak. Ezért kell óvatosan bánni velük és messzebbről, különben felmarja az előzőt, megfolyik. Messzebbről meg foltos lesz. Sajnos nem mindig tűnik el az a vastagság és, akkor sem egyenletesen.

 

OFF:

Amióta belevágtam ebbe a vasút témába (TT H0-ról egyelőre nem tudok nyilatkozni), hát... nem látom a modelleken az árát. A kidolgozottságokkal is van gond, hossztorzítás, szarvashibák, eltérések.

Mindettől eltekintve, akár egy 9-15 ezres vagonból kispórolják a filléres világítást? Nekem kell belekókányolni? És, akkor eszmélek rá, hogy a kerékcseréhez nem szétpattintható a forgóváz, úgy kell kifeszegetni belőle a kereket meg vissza, aztán vagy eltörik vagy nem. Magát a vagon kasznit is úgy kell leoperálni az alvázról, nem telt ki az árból pár 2 Ft-os csavarra.

Rendben van, hogy modellvasút építés, de a gyártó eredetileg nem moddereknek árulja gondolom. Ahhoz egy cseppet drága.

Arról nem beszélve, hogy több tízezres mozdonyokon hasonló a helyzet. Kapaszkodó karmokat kell lefeszegetni, meg kihuzigálni az ütközőket? Ez így nagyon trafikáru. :(

Értem én, hogy ez a trend minden téren, szerelhetetlen, javíthatatlan legyen minden, ha eltöröm vegyek újat, örüljek, hogy nincs (már, amikor) összeragasztva, de elég kiábrándító.

ON

Előzmény: rezgaras (15526)
rezgaras Creative Commons License 2017.07.17 0 0 15526

A PP illetve PS vitahoz nem tudok hozzászólni, mert nem festettem még soha polipropilénre, illetve korábbi képviselőjére a polietilénre. Valóban az a közhiedelem, hogy nem lehet rájuk festeni. Viszont a tejeszacskókról (polietilén, mégpedig jól kilágyított) mégsem jön le csk úgy dörzsölésre a nyomtatás! (tehát kell, hogy legyen valami használható festéke).

 

Többször festettem spray-el, Tamiyával. Ez oldószeres akril. Érdekes élmény, ha a légecsettel hasonlítjuk össze! Ugyanis a spray sokkal vastagabb rétegben megy fel, a legnagyobb óvatossággal sem tudtam olyan finom, leheletnyi, éppen csak fedő réteget felvinni, mint légecsettel. Viszont meglepő módon a spray vastagsága a száradás során eltűnt! Azt hiszem ez amiatt van, hogy nagyon sok benne az oldószer, ami aztán elpárolog. Érdemes megpróbálni!

Előzmény: TLBY (15524)
vasutTOM Creative Commons License 2017.07.05 0 0 15525

Tisztelt modellező barátaink!

A 2017.08.10-13-ig megrendezésre kerülő balatonfüredi kiállításunk idejére meghirdetjük a

 

VIII. Nemzetközi Vasútmodell Versenyt Domonkos András emlékére

 

A verseny tisztelgés Domonkos András modellező munkája és a magyar vasútmodellezés hazai és nemzetközi megismertetésében kifejtett tevékenysége előtt.

 

A versenyre nevezni lehet minden sajátkészítésű vagy átalakított modellel .A nemzetközi és belföldi versenyen volt részvétel nem kizáró ok.

 

A modellversenyre a következő kategóriákban lehet nevezni:
A – vontatójárművek, ezen belül:
- A1 – saját építés (csak a motor, kerekek és a fogaskerekek lehetnek gyáriak!)
- A2 – átépítés (egy vagy több gyári modell átalakításával készült modell)
- A3 – frizírozás (egy gyári modell „feljavítása” az élethűség eléréséhez)
B – vontatott járművek, ezen belül:
- B1, B2, B3 – mint az A kategóriában!
C – vasúti épületek, berendezések
D – működő vasútüzemi berendezések
E – vitrinmodellek

A versenyre a nevezést legkésőbb 2017.08.05.-ig kell elküldeni levélben a Klubunk címére (BAROSS GÁBOR Vasútmodellező és Vasútbarát Klub, 8202 Veszprém, Jutasi út 34. Pf:713), vagy a baross.gabor@vasutmodellklub.hu e-mail címre.

A nevezett modellekhez rajz és fotó dokumentumot kérünk csatolni!

A modelleket 2017.08.09.-én délelőtt 10:00 órára kell eljuttatni Balatonfüred „Balaton” Szabadidő és Konferencia Központba.

Aki korábban kívánja elhozni a modelleket, azok a fenti címeken, vagy a 06/20-533-37-92 telefonszámon kérjen előzetes egyeztetést!
A zsűrizés 2017.08.09.-án délután történik.

Az eredményhirdetés 2017.08.10.-én 10:00 órakor a kiállítás megnyitásakor lesz.

A modelleket 2017.08.13.-án 18:00 órától lehet elvinni.

 

 

BAROSS GÁBOR Vasútmodellező és Vasútbarát Klub

TLBY Creative Commons License 2017.07.04 0 0 15524

Pedig nagy élmény, mikor száradás után festék, ragasztó lehámlik róla.

Ja, tudom, használtam is egyszer, csak nagyon vastagon fogott, bár ott nem számított, mert nem 1:120-as volt a darab.

Most kaptam szét két donort, ami cunder kijött az egyikből, csoda, hogy ment, szálakkal, szöszökkel körbetekeredve az összes tengely, érintkező, stb.

A másik, tiszta darab kerekeiről is, olyan fekete kosz jött le még mosás, oldószerezés után is, hogy csak néztem. Pedig ennek "olajteknők" is vannak az alvázán, elvileg nem kellene kicsapja a kenőanyagot.

Előzmény: K.István 82 (15523)
K.István 82 Creative Commons License 2017.07.02 0 0 15523

Azt nem tudom,tudtommal olyat még nem festettem.

A spray ben is van alapozó.

Előzmény: TLBY (15522)
TLBY Creative Commons License 2017.07.01 0 0 15522

Ultrás mosás, denszesz áttörléssel kezdem, attól függően, mennyire zsíros, retkes a felület. Mivel nem vagyok makettes, alapozó, kompresszor, szórópisztoly nyista. Amennyire a spray, vagy az ecset megfogja.

PS úgysem dobja le, a PP, meg az alapozót is leküldené.

Előzmény: K.István 82 (15521)
K.István 82 Creative Commons License 2017.07.01 0 0 15521

A festést mindig zsirtalanitással kezdem!

Első réteg az alapozó,persze annak fűggvényében milyen anyagot.

De az alap előtt megszokásból lefújom egy kis lakkbenzinnel.

Utána jön az alap.

De ha valami mégis nem jó akkor a próbálkozások.

Előzmény: TLBY (15520)
TLBY Creative Commons License 2017.06.30 0 0 15520

Polipropilént jelez az újrahasznosító háromszög alatt (azzal sem vagyok előrébb, ugyanúgy nem ragasztható), felette viszont nagy PU.

Lehet, hogy pasztőrözésre (PUltra asztőrözött :) vonatkozik, nem tudom követni, de mindegyiken rajta van, cipőknél állítólag a vízállósági jelölés.

Minden esetre úgy csiszolható, faragható, mint a PS, csak a ragasztás/festés során esik pofára a makettező. A fültisztító PP pálcája pl alkalmatlan: kenődik, mint a PE.

 

Köszönet, a festés majd kiderül (enamellel próbálkozok), de a tömítőknek elvileg működnie kellene, mert azt írja keményebb oldószer van benne (valami nitrós), mint a makett ragasztóban.

 

K.István 82: Alapból én sem használok nitrót, de, ha ledobja mit lehet tenni: próbálkozik az ember.

 

Előzmény: rezgaras (15518)
K.István 82 Creative Commons License 2017.06.30 0 0 15519

Makettfestékhez én nem ajánlanám a nitrót.

Én lakkbenzint vagy aromás higitót vagy a gyári higitóját használom.

 

Előzmény: TLBY (15516)
rezgaras Creative Commons License 2017.06.30 0 1 15518

Miért gondolod, hogy ugyanaz, mint a joghurtos pohár? Az öntvény modell poliuretán, a joghurtos pohár szerintem polietilén vagy manapság talán inkább polipropilén. Az uretánt szerintem simán lehet modell festékkel festeni, mind szintetikussal, mind pedig vizes akrillal.

Előzmény: TLBY (15516)
rezgaras Creative Commons License 2017.06.30 0 0 15517

Igazad van, de mondjuk ha csak annyit csinálsz, hogy a tubust összenyomod - úgyis össze kell, hogy kijöjjön a ragasztó - akkor nem megy bele levegő. De mint írtam, nem szívesen használom. Emellett - erre már sokszor felhívtam a figyelmet - a pillanatragasztóval összeerősített alkatrészek forrasztásánál nagyon kell vigyázni! A felmelegitett ragasztóból ronda, maró gázok szabadulnak fel, ha az ember szemébe jutnak, az igen fájdalmas! Nyilván belélegezni sem egészséges. Persze a ragasztás is szétjön, de ez benne van a pakliban (sőt, fémek esetében így a legegyszerűbb szétszedni).

Előzmény: tatumadar (15514)
TLBY Creative Commons License 2017.06.30 0 0 15516

Köszönöm az infókat. Szóval, abból van, mint a joghurtos pohár. Ettől féltem, kényszerből használom a pillanatragasztót, de nem jók a tapasztalatok. A folyékony van, hogy mindenhova kerül/ragad, csak oda, ahova kellene nem, szinte idő sincs beállítani, ha meg már megkötött gyakran érintésre el is pattan, a zselés meg lassabban köt, mint a makettragasztó, ha megköt egyáltalán.

Következő alkalommal már dobhatom ki, mert beszáradt a saját tubusába, ha állítva tárolom, akkor valamivel tovább tart.

De, ha a makettragasztó nem fogja, akkor a makett, Revell tömítő sem fogja, mivel, azt is PS-re fejlesztik. Ha jól tudom egy picit a glettnek is meg kellene kapni a felületet, különben lepattan később.

És itt a következő gond, akkor gondolom a makettfestéket is érintésre ledobja magáról (a joghurtos pohár pl. simán, azt ipari módszerrel festik).

 

Azt írja a nitrohigító oldja (mit nem), az a PS-t is megeszi, nem tudom van-e nitro ragasztó, pláne nitrotömítő... Meg nitro festékkel nekimenni, úgy fog kinézni, mint az ólajtó. Vagy makettfestékbe teszek nitrót,

annak meg lehet, hogy szétesik a szerkezete, vagy később lefoszlik. Acetont is említ.

Aztán vannak még ilyenek:

http://www.piktorfestek.hu/eszter-higito-horvath--C001378.html/hun/

http://www.nekkft.hu/poliuretan-higito-hu.html

Találtam ragasztót is, de, azzal nem a PU-t ragasztják, hanem fát, padlólapot, meg teherautót (ha összetörik a nyerges a hídpilléren, meg lehet vele patkolni, mint a bicikli belsőt):

http://www.autozube.hu/index.php?route=product/product&product_id=40746&UNITeh

 

Van egyébként, aki konkrétan dolgozott ilyen Karpathia kasznival?

 

OFF:

A hajtások zsirzásáról jó lenne valami cikk, vagy YT videó. A sínpucolásról már találtam, de erről semmi használhatót. Maga a folyamat érdekel, az a fajta tanács kevésbé, hogy "rákened a dögzsírt, oszt' látod, hogy faxa", amilyeneket eddig kaptam.

 

 

K.István 82 Creative Commons License 2017.06.29 0 0 15515

Nem mondom hogy nincs igazad,lehet már én kavarodtam be.

De az tuti hogy picit felcsiszoltam a pst hogy a loctite gél megfogja.

 

Előzmény: tatumadar (15513)
tatumadar Creative Commons License 2017.06.29 0 0 15514

A hűtővel csínján. Ha már kevesebb ragasztó van a tubusban, azaz a tubus térfogatának jelentős része levegő, akkor a hűtőben tartással - pontosabban a ki-berakosgatással - jelentősen le lehet rövidíteni a ragasztó élettartamát, mert minden egyes ilyen manőverkor pára fog kicsapódni a fém tubus belső felületén, amitől hamar „elöregszik” a ragasztó, elveszíti minden előnyös tulajdonságát, ahogy írtad. Egyelőre nem tűnik felesleges beruházásnak az AMMO Slow Dry pillanatragasztója. A kinyomott csepp tényleg baromi sokáig használható, de ideális körülmények közt azonnal térhálósodik. Áprilisban vettem, eddig szerintem az ötödét ettem meg. Megnézem, meddig bírja. A halálom, amikor egy pillanatragasztó kiszámíthatatlan.

Előzmény: rezgaras (15511)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!